لوگو طاقچه
معرفی رمان عاشقانه برای نوجوانان

معرفی رمان عاشقانه برای نوجوانان

حتما شنیده‌اید که عشق سن و سال نمی‌شناسد! دقیقا همینطور است! همه‌ی ما آدم‌ها در طول زندگی خود بارها عاشق می‌شویم، شکست می‌خوریم یا به عشق‌مان می‌رسیم! اما حقیقت این است که احتمالا اولین عشقی که در نوجوانی تجربه کرده‌ایم، برایمان تکرار نمی‌شود و از یادمان هم نمی‌رود! بنابراین خواندن کتاب‌های عاشقانه‌ای که برای مخاطب نوجوان نوشته می‌شود، جدا از اینکه می‌تواند تجربه‌ای جالب و سحرانگیز برای نوجوانان داشته باشد، می‌تواند همان شور و اشتیاق ناب و تازه‌ای را که در نوجوانی با اولین تپش‌های تند قلب احساس کرده‌ایم، برایمان مجددا بازتولید کند! بنابراین در این یادداشت تصمیم گرفتیم تا رمان های عاشقانه برای نوجوانان را معرفی کنیم که شامل لیستی از بهترین و پرفروش‌ترین داستان‌های عاشقانه‌ی جهان و ایران هستند.

اشتباه در ستاره‌های بخت ما (نحسی ستاره های بخت ما)

اشتباه در ستاره‌های بخت ما (نحسی ستاره های بخت ما)

نویسنده: جان گرین

مترجم: مهرداد بازیاری

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب که با نام‌های «بخت پریشان» و «نحسی ستاره‌ی بخت ما» هم ترجمه شده، قصه‌ی دختری شانزده‌ساله به نام هازل را روایت می‌کند. هازل به نوعی سرطان حاد مبتلا است، اما شخصیت طناز و دوست‌داشتنی او اجازه نمی‌دهد که داستانش به شکلی سیاه، دودگرفته یا غم‌بار تعریف شود. او با شوخ‌طبعی همه‌ی کتاب‌ها و سایت‌هایی را که درمورد سرطان حرف می‌زنند، دست می‌اندازد و خیلی زود با پسری هم‌ سن و سال خود در بیمارستان آشنا می‌شود که قبلا ستاره‌ی تیم بسکتبال مدرسه‌اش بوده و حالا یکی از پاهایش را به خاطر ابتلا به نوعی سرطان از دست داده.

شخصیت هازل تندخویی، طنازی و نگاهی فیلسوفانه به دنیا دارد و انگار که ابتلا به سرطان به او فرصتی داده تا درمورد هر آنچه که در دنیا وجود دارد، به شکل خردمندانه‌ی مختص خودش فکر کند. البته قرار نیست که این کتاب را امیدبخش یا کتابی درمورد سرطان بدانید! چرا که داستان بی‌نهایت گزنده، رک و شفاف صحبت می‌کند؛ درست مثل خود هازل!

در طول داستان هازل و آگوستوس عاشق هم می‌شوند، از هر دری با هم حرف می‌زنند و داستان پرپیچ و خم، مهیج و بامزه‌ی عاشقانه‌ای را پیش می‌برند که تا مدت‌ها از ذهن‌تان دور نمی‌شود و پایان‌بندی آن دست از سرتان برنمی‌دارد! مخاطبان آنقدر شیفته‌ی داستان عاشقانه‌ی هازل و آگوستوس شده بودند که با رای آن‌ها این رمان عاشقانه در سال ۲۰۱۴ به عنوان برترین کتاب نوجوان و جوان در گودریدز (شبکه‌ی اجتماعی کتاب‌خوان‌ها!) لقب گرفت.  

بخشی از کتاب صوتی نحسی ستاره‌های بخت ما را بشنوید.

نحسی ستاره‌های بخت ما جان گرین

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

غرور و تعصب

غرور و تعصب

نویسنده: جین آستین

مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی

نشر افق

اطلاعات بیشتر و خرید

جین آستین شش رمان نوشته و داستان همگی آنها بر پایه‌ی عشق استوار شده‌اند! یکی از مشهورترین و بهترین آثار آستین غرور و تعصب است که حدودا دویست سال قبل نوشته شده، اما همچنان مورد توجه مردم دنیا است و طرفداران رمان های عاشقانه هرگز آن را فراموش نمی‌کنند.

ماجرا از جایی شروع می‌شود که آقای دارسی و دوستش آقای بینگلی که هر دو مردانی ثروتمند و از طبقه‌ی اشراف انگلستان هستند به روستای کوچکی سفر می‌کنند تا مدت کوتاهی را در عمارت خود بگذرانند. همه چیز عادی است تا این که آقای دارسی و دوشیزه الیزابت بنت با هم برخورد می‌کنند و الیزابت از رفتار آقای دارسی اینطور برداشت می‌کند که مردی مغرور و متکبر است، بنابراین او را ملامت و مسخره می‌کند. داستان به شکلی پیچ و خم پیدا می‌کند که این دو عاشق برای مدتی طولانی از هم دور می‌افتند.

جین آستین در این اثر علاوه بر این که جامعه‌ی مردسالار انگلستان را نقد کرده، با ریزبینی و نگاه خاص خود نسبت به انگیزه‌های مختلف زنان برای ازدواج هم بی‌تفاوت نبوده است. او در این کتاب سعی کرده تا با کنار هم قرار دادن شخصیت پرنشاط، رک، کتاب‌خوان و متفکر الیزابت در کنار آقای دارسی مغرور و جاافتاده نشان دهد که عشق آموزگاری برای بهتر شدن و جا افتادن شخصیت انسان‌ها است!‌ همین موضوع باعث شد تا زوج رمانتیک آقای فیتزویلیام دارسی و الیزابت بنت تبدیل به یکی از ماندگارترین زوج‌های ادبیات و حتی سینما شوند. از این کتاب در طول تاریخ بارها سریال و فیلم ساخته شده که هر بار تماشاگران زیادی را با مفهوم عشق و عمق آن روبه‌رو کرده است.

بخشی از کتاب صوتی غرور و تعصب را بشنوید.

غرور و تعصب جین آستِین

گوینده: سحر بیرانوند
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

در جست‌وجوی آلاسکا

در جست‌وجوی آلاسکا

نویسنده: جان گرین

مترجم: فاطمه جابیک

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب در جستجوی آلاسکا، اولین کتاب جان گرین است و در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. نویسنده درباره‌ی دنیای نوجوانان، دغدغه‌ها و چالش‌هایی که پشت‌سر می‌گذارند، نوشته است. نگاه متفاوت او به چالش‌های دوران نوجوانی مانند عشق، رابطه عاطفی، مرگ و فقدان او را از نویسندگان دیگر متمایز می‌سازد.

داستان کتاب در جست و جوی آلاسکا درباره ماجراهایی است که دانش‌آموزان یک مدرسه در طول ترم با آن مواجه می‌شوند. مایلز هالتر، شخصیت اصلی کتاب، همیشه دوست دارد جملات قصار بزرگان را به خاطر بسپارد و این کار برایش به یک سرگرمی مهم بدل شده است. اما زندگی یکنواخت و بدون هیجانی که دارد، باعث می‌شود تا تصمیم متفاوتی بگیرد. او به یک مدرسه‌ی شبانه‌روزی می‌رود. به این امید که هیجانی که دوست دارد، به زندگی‌اش وارد شود.

در مدرسه‌ شبانه‌روزی، مایلز هالتر با گروهی از دوستانش درگیر ماجراجویی‌های متفاوت می‌شود. آشنایی مایلز با آلاسکا یانگ اتفاقی است که زندگی او را برای همیشه دستخوش تغییراتی می‌کند. مایلز سخت دلبسته‌ی آلاسکا می‌شود اما از آنچه که قرار است در آینده با آن روبه‌رو شود، خبر ندارد…

جغرافیای من و تو

جنیفر اسمیت در سومین کتاب عاشقانه‌اش یک فضای عاشقانه و آرام را می‌سازد که در آن دختری به نام لوسی در طبقه‌ی بیست‌وچهارم یک برج زندگی می‌کند و پسری به نام ایوان در زیرزمین همین برج. این دو از وجود یکدیگر کاملا بی‌خبر هستند تا اینکه یک تاریکی سراسری و قطعی برق نیویورک را در آغوش می‌گیرد. لوسی و ایوان همدیگر را اتفاقی جایی در میان طبقات تاریک ملاقات می‌کنند و گفتگو از همین نقطه شروع می‌شود! آنها در خیابان‌های تاریک و خلوت شهر پرسه می‌زنند، با دنیای کاملا متفاوت هم آشنا می‌شوند، از همه مهم‌تر عشقی شیرین و جذاب بین‌شان به وجود می‌آید و هیجان داستان بعد از پایان کتاب با خواننده همراه می‌ماند.

اغلب افرادی که رمان اشتباه در ستاره‌ی بخت ما را دوست داشته‌اند، به این کتاب هم روی خوشی نشان داده‌اند. بنابراین اگر طرفدار رمان‌های جان گرین هستید و به دنبال یک رمان عاشقانه خارجی می‌گردید، از جغرافیای من و تو هم خوشتان خواهد آمد!

بخشی از کتاب صوتی جغرافیای من و تو را بشنوید.

جغرافیای من و تو جنیفر. ای اسمیت

گوینده: شوکا کریمی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

النور و پارک

النور و پارک

نویسنده: رینبو راول

مترجم: سمانه پرهیزکاری

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

داستان این رمان عاشقانه از جایی شروع می‌شود که پارک شریدان (پسری نوجوان و دورگه‌ی کره‌ای آمریکایی) وقتی که از مدرسه بازمی‌گردد در اتوبوس با دختری روبه‌رو می‌شود که کمی چاق است، لباس‌های عجیبی پوشیده، موهایی قرمز دارد و دیگران او را مسخره می‌کنند. پارک در کنار خود برای دختر صندلی را خالی می‌کند تا کنار هم بنشینند و این شروع ماجرایی عاشقانه است. این دو نوجوان خیلی زود با هم صمیمی می‌شوند و دنیاها و تفریحاتشان را با هم به اشتراک می‌گذارند. پارک النور را با کتاب‌های کمیک و موسیقی‌های محبوبش آشنا می‌کند و النور از دنیای فلسفی و جالب، خانواده‌اش، رویاهایش و تجربیاتی که داشته برای پارک صحبت می‌کند.

به گفته‌ی نشریه‌ی گاردین داستان عاشقانه‌ای که النور و پارک خلق می‌کنند، بهترین اثری است که تا به حال از رینبو راول، نویسنده‌ی این کتاب منتشر شده و از نظر منتقدین کتاب کامن سنز میدیا (Common Sense Media) کتاب شگفت‌انگیزی است که حتی بهتر است که مادرها و پدرهایی که فرزند نوجوان دارند، آن را بخوانند تا کمی با روحیات نوجوان‌های امروز و مفهوم عشق در دنیای آنها آشنا شوند.

کتاب النور و پارک در سال ۲۰۱۴ جایزه‌ی مایکل ال پرینتز را دریافت کرد و همچنین در سال ۲۰۱۳ برنده‌ی جایزه‌ی بوک بروز شد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

پنج قدم فاصله

پنج قدم فاصله

نویسنده: ریچل لیپینکات

مترجم: فاطمه صبحی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

پنج قدم فاصله یکی از رمان های عاشقانه جدیدی است که نوجوانان دوست خواهند داشت. نام این کتاب در بین پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز هم دیده می‌شود. در این داستان هم رد پای یک بیماری حاد و غیرمسری دیده می‌شود که قرار است میان عاشق و معشوق نوجوان فاصله‌ بیندازد، اما این دو آنقدر صادقانه و شفاف عاشق همدیگر هستند که حتی این فاصله هم حریف آنها نیست.

استلا دانش‌آموزی است که به بیماری فیبروز سیستیک مبتلا شده است. او قوی و بابرنامه است، به زندگی‌اش اهمیت می‌دهد، سعی می‌کند با ساختن ویدیو درمورد بیماری‌اش به جامعه آگاهی‌رسانی کند و در همین حین با هنرمندی آشنا می‌شود که دقیقا به همین بیماری مبتلا است. استلا و ویل خیلی زود با هم صمیمی می‌شوند، اما ویل به بیماری عفونی مبتلا می‌شود که به همین دلیل باید از استلا دوری کند تا او را هم به این بیماری عفونی دچار نکند. داستان عاشقانه‌ی ویل و استلا از اینجا به بعد وارد چالش‌هایی پیچیده و تکان‌دهنده می‌شود که مخاطب را تا انتها تشنه و با خود همراه نگه می‌دارد؛ بی‌دلیل نیست که این کتاب توانسته جایزه‌ی بهترین داستان نوجوان را از طرف مخاطبان گودریدز به خود اختصاص بدهد!

این داستان عاشقانه آنقدر از طرف مخاطبان نوجوان خود مورد استقبال قرار گرفت که درست یک سال بعد از انتشار کتاب، فیلمی با همین نام از آن اقتباس شد و به فروش ۹۰ میلیون دلاری رسید.

این کتاب در ایران با ترجمه‌های بسیاری وارد بازار شده و اسامی مختلفی مثل پنج پا فاصله، پنج فوت فاصله و… هم بر روی جلد بعضی از آنها دیده می‌شود که در واقع همگی ترجمه‌هایی از Five Feet Apart به نویسندگی ریچل لیپینکات هستند.

بابا لنگ‌دراز

بابا لنگ‌دراز

نویسنده: جین وبستر

مترجم: میمنت دانا

انتشارات پر

اطلاعات بیشتر و خرید

یکی از بهترین تعاریف درمورد کتاب بابا لنگ دراز و کاراکتر جذاب و دلنشین جودی ابوت متعلق است به نشریه‌ی گاردین که اینطور می‌نویسد: «به خوشمزگی یک بستنی در یک روز داغ تابستانی!» این کتاب که یکی از بهترین‌های نامه‌نگاری عاشقانه در تاریخ ادبیات جهان به حساب می‌آید، در سال ۱۹۱۲ منتشر شد و نام جین وبستر بعد از انتشار این کتاب به عنوان نویسنده‌ی داستان عاشقانه حسابی مطرح شد.

شخصیت اصلی این داستان عاشقانه دختری است به نام جودی ابوت که در یک نوانخانه زندگی می‌کند و از همان ابتدا هم جسارت و شجاعتی بی‌نظیر در ابراز وجود، خشم و نظراتش دارد. پس از مدتی یک مرد ناشناس می‌پذیرد که هزینه‌ی تحصیل جودی ابوت را بپردازد و جودی با رویای نویسندگی‌اش پا به دبیرستانی مشهور می‌گذارد. جودی دوستانی پیدا می‌کند و شروع می‌کند به نامه‌نگاری با پدرخوانده‌ی نادیده‌اش که از او فقط یک سایه‌ی قدبلند دیده و به همین خاطر نام او را بابا لنگ دراز می‌گذارد. پس از مدتی احساس عمیقی به او پیدا می‌کند و ماجراهای جالب و بی‌نظیری را از سر می‌گذراند.

حتی اگر کارتون بابا لنگ دراز را هم دیده باشید، خواندن این کتاب خالی از لطف نیست. چرا که تفاوت‌های عمیقی بین تصویرسازی در ذهن و دیدن از طریق چشم وجود دارد و اگر فرزند نوجوانی دارید که می‌تواند احساسات عمیق خود و دیگران را درک کند، این کتاب حتما او را خوشحال خواهد کرد.

کتاب بابا لنگ دراز کمتر از ۱۰۰ صفحه دارد، از طرفی کوتاه بودن نامه‌هایی که جودی برای پدرخوانده‌ی نادیده‌اش می‌نویسد، باعث می‌شود که نوجوانان بتوانند از کتاب خواندن لذت ببرند و حتی به کتاب‌خوانی عادت کنند. بخشی از نامه‌ی پر از احساس و نشاط جودی را در ادامه می‌خوانید:‌

«بابا لنگ دراز عزیزم! تمام دلخوشی دنیای من به این است که ندانی و دوستت بدارم. وقتی می‌فهمی و می‌دانی‌ام، چیزی درون دلم فرو می‌ریزد. چیزی شبیه غرور. بابا لنگ دراز عزیزم! لطفا گاهی خودت را به نفهمیدن بزن و بگذار دوستت بدارم. بعد از تو هیچکس الفبای روح و خطوط قلبم را نخواهد خواند. نمی‌گذارم… نمی‌خواهم… بابا لنگ دراز من! همین که هستی دوستت دارم، حتی سایه‌ات را که هرگز به آن نمی‌رسم.»

بخشی از کتاب صوتی بابا لنگ دراز را بشنوید.

بابا لنگ دراز جین وبستر

گوینده: محمد ولیان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

جایی که عاشق بودیم

جایی که عاشق بودیم

نویسنده: جنیفر نیون

مترجم: فرانک معنوی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر به دنبال یک ماجرای عاشقانه‌ی مدرن و جان‌دار هستید، احتمالا کتاب جایی که عاشق بودیم برای‌تان جالب خواهد بود. چرا که این بار عشق بین دو نفری اتفاق می‌افتد که یکی از آنها دائما به مرگ و راه‌های مختلف خودکشی فکر می‌کند و دیگری خوشحال است که از شهری که خواهرش در آن دفن شده مهاجرت می‌کند و از شر سایه‌ی مرگی بر زندگی‌اش افتاده خلاص می‌شود. همانطور که از اسم این رمان برمی‌آید شامل گفتگوهایی فلسفی هم می‌شود که بین این دو کاراکتر متضاد شکل می‌گیرد و می‌تواند از این نظر با کتاب دنیای سوفی وارد رقابتی تنگاتنگ شود!

بین نظرات افرادی که این رمان عاشقانه را خوانده‌اند این نکته دائما تکرار می‌شود که داستان روایتگر یک عشق آبکی نیست، هر از گاهی نیاز دارند کلیت داستان را از یاد ببرند و آن را دوباره بخوانند! بنا به همین نظرات جایی که عاشق بودیم از آن کتاب‌هایی است که تا مدت‌ها دست از سر خواننده برنمی‌دارد!

البته نباید از قلم انداخت که این کتاب در سال ۲۰۱۵ بهترین رمان نوجوان گودریدز معرفی شد و سه سال بعد هم یک فیلم پرفروش به همین نام از روی آن ساخته شد. به علاوه‌ی این که نام این کتاب در بین پرفروش‌های عاشقانه‌ی نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۵ هم دیده می‌شود.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

عاشقانه های یونس در شکم ماهی

عاشقانه های یونس در شکم ماهی

نویسنده: جمشید خانیان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

اطلاعات بیشتر و خرید

این بار با یک رمان عاشقانه کم‌نظیر و ایرانی سر و کار داریم که مشخصا برای نوجوانان نوشته شده است. سارا یک دختر سیزده‌ساله‌ی شیفته‌ی موسیقی است و در آبادان زندگی می‌کند. جنگ شروع می‌شود و سارا به همراه خانواده‌اش به اهواز می‌روند. در مسیر رفتن به اهواز پسری به نام یونس و بی‌بی‌اش سر راه آنها قرار می‌گیرند و برای این که بی‌بی یونس را سوار ماشین کنند، به ناچار پیانوی سارا را از ماشین خارج می‌کنند و این اتفاق باعث می‌شود سارا نسبت به یونس نوعی دلخوری پیدا کند، این در حالی است که سارا نسبت به او کنجکاو است و برایش جذابیت هم دارد. سارا و یونس هم‌صحبت می‌شوند و احساسی عمیق و شگرف بین این دو نوجوان پدید می‌آید. مخاطب در طول داستان علاوه بر احساس لطیف سارا و یونس در بحبوحه‌ی جنگ ایران و عراق، از طبیعت، موسیقی و نوعی شاعرانگی هم لذت می‌برد و وقایع را با احساسی رقیق‌شده دنبال کند.

عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی را جمشید خانیان نوشته و کانون پرورش فکری نوجوان منتشر کرده است. به علاوه این کتاب در سال ۲۰۱۲ نشان طلایی لاک‌پشت پرنده را دریافت کرد.

سیزده دلیل برای اینکه … (ویراست جدید)

سیزده دلیل برای اینکه … (ویراست جدید)

نویسنده: جی. اشر

مترجم: فرمهر امیردوست

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و سر و صدای بسیاری هم به پا کرد. این سر و صدا خیلی زود به بازار نشر ایران هم رسید و چندین ترجمه از آن منتشر شد. علت سر و صدای کتاب به خاطر سوژه‌ی داغ آن بود. اگرچه خودکشی نوجوانان دردناک و پراهمیت برشمرده می‌شد، اما نویسندگان ادبیات نوجوان معمولا به سراغ آن نمی‌رفتند. شخصیت اصلی این کتاب یک نوجوان است که خودکشی کرده و پیش از مرگش در یک نوار کاست از سیزده دلیلی صحبت می‌کند که به خاطر آن خودش را از پا درآورده. این کاست دو هفته پس از خودکشی به دست دوست و همکلاسی‌اش می‌رسد و این دختر متوجه می‌شود که یکی از علت‌های خودکشی دوستش خود او بوده است. زندگی او با شنیدن حرف‌های دوستش کاملا زیر و رو می‌شود و شکل دیگری پیدا می‌کند.

این داستان سرعتی حیرت‌انگیز و سرسام‌آور دارد، انگار که مخاطب با سرعتی زیاد به سمت وقایع مهم و متحیرکننده‌ای حرکت می‌کند. این موضوع باعث درخشش این رمان شد که خیلی زود جای خودش را بین مخاطبین و منتقدین پیدا کرد. خیلی زود از روی این کتاب یک سریال پرطرفدار ساخته شد که دوباره نام کتاب را بر سر زبان‌ها انداخت و نام سیزده دلیل برای این که را مجددا در بین پرفروش‌های نیویورک تایمز گنجاند.

بخشی از کتاب صوتی ۱۳ دلیل برای اینکه را بشنوید.

۱۳ دلیل برای اینکه جی. اشر

گوینده: رامونا شاه
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

همه چیز، همه چیز

همه چیز، همه چیز

نویسنده: نیکولا یون

مترجم: نازیلا محبی

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

رد پایی از بیماری در زندگی یک دختر به نام مَدی پیدا می‌شود و باعث می‌شود که او از هر چیزی که تهدیدی برای سیستم ایمنی ضعیفش باشد، دوری کند. به همین جهت تمام دنیای مدی با مادر و پرستارش و البته کتاب‌هایش تعریف شود. او به دنیای خودش عادت کرده، اما داستان وقتی شروع می‌شود که خانواده‌ای به همسایگی آنها نقل مکان می‌کنند. آنها یک پسر هم‌سن و سال مدی دارند. مدی و اُلی با همدیگر دوست می‌شوند و صمیمیت این دو نوجوان باعث می‌شود برای اولین بار مدی درمورد بیماری‌ و فضای ایزوله‌شده‌ی اطرافش تجدید نظر کند، دست در دست عشق از دنیای امنش خارج شود و وقایع عجیب و غریبی را تجربه کند.
این کتاب هم یکی از رمان هی عاشقانه جذاب برای نوجوانان می‌تواند باشد.

بخشی از کتاب صوتی همه چیز همه چیز را بشنوید.

همه چیز همه چیز نیکولا یون

گوینده: مریم محبوب
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ما تمامش می کنیم

ما تمامش می کنیم

نویسنده: کالین هوور

مترجم: آرتمیس مسعودی

نشر آموت

اطلاعات بیشتر و خرید

این داستان عاشقانه بین لیلی دانشجویی که تازه فارغ‌التحصیل شده و رایل جراح نخبه و نابغه شکل می‌گیرد. رایل پیش از آشنایی با لیلی قانونی برای خود وضع کرده بود که هرگز وارد رابطه‌ی احساسی و عاشقانه نشود و این بار به خاطر لیلی این عهد قدیمی را می‌شکند. لیلی در این مورد کنجکاوی می‌کند و به دنبال سرنخ‌هایی می‌گردد تا دلیل این تعهد را کشف کند. این کتاب در سال ۲۰۱۶ توانست توجه مخاطبان را به شکلی جلب کند که کاربران گودریدز به آن لقب بهترین داستان عاشقانه‌ی سال را بدهند.

بخشی از کتاب صوتی ما تمامش می‌کنیم را بشنوید.

ما تمامش می‌کنیم کالین هوور

گوینده: آنالی طاهریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پی یر و لوسی

پی یر و لوسی

نویسنده: رومن رولان

مترجم: مینو مشیری

نشر نو

اطلاعات بیشتر و خرید

در بحبوحه‌ی جنگ جهانی اول پی‌یر پسری هجده ساله از خانواده‌ای اشرافی و بوروژوایی به طور اتفاقی با دختری ساده و نقاش در مترو مواجه می‌شود. پس از چند دیدار اتفاقی این دو نوجوان که از طبقات اجتماعی متفاوتی هستند به یکدیگر دل می‌بازند و درک متفاوتی از جهان، عشق و هستی پیدا می‌کنند. این داستان از رومن رولان نویسنده‌ی شهیر فرانسوی است که در سال ۱۹۱۵ جایزه‌ی نوبل ادبیات به او اهدا شد. رولان در این داستان تراژیک از عشق باشکوه بین دو نوجوان استفاده می‌کند تا این عشق را با مفاهیم مهمی مثل صلح و دوستی بشر هم‌رده کند و زشتی و حقارت جنگ و کشتار را نشان بدهد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

24,155 بازدید
برچسب ها

Avatar

شقایق ابراهیم‌زاده


اشتراک گذاری یادداشت
3.8 5 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه