لوگو طاقچه
معرفی بهترین کتاب برای افزایش هوش مالی

معرفی بهترین کتاب ها برای افزایش هوش مالی

31,052 بازدید

در این دنیای آشفته که نگرانی‌های اقتصادی روز به روز بیشتر می‌شود و هر روز بازارهای مالی با نوآوری‌های جدیدی دنیا را شگفت‌زده می‌کنند، لازم است که خودمان را با دنیا همگام و هماهنگ کنیم. تعداد کتاب‌هایی که در زمینه افزایش هوش مالی نوشته می‌شوند، هر روز بیشتر می‌شود اما آیا می‌توان به همه آن‌ها اطمینان کرد؟ آیا تمام مطالبی که در این کتاب‌ها نوشته می‌شوند، معتبرند؟ اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده است، این یادداشت را تا انتها بخوانید تا با چند کتاب برای افزایش هوش مالی آشنا شوید.

‌همچنین اگر دوست دارید در زمینه اقتصاد و سرمایه‌گذاری فعالیت کنید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب‌هایی برای شروع سرمایه‌گذاری در بورس» را بخوانید.

اسرار ذهن ثروتمند

اسرار ذهن ثروتمند

نویسنده: تی. هارو اکر

مترجم: مرتضی ذوالانوار

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

تقریبا تمام کتاب هایی که در زمینه افزایش هوش مالی و اقتصادی نوشته شده‌اند، براساس کتاب مشهور ناپلئون هیل، بیندیشید و ثروتمند شوید، نوشته شده‌اند. نکته مهم و اصلی برای ثروتمند شدن، تغییر دادن ذهنیت است. تی هارو اکر در کتاب اسرار ذهن ثروتمند در تلاش است تا بر همین اساس به مخاطبانش کمک کند تا ذهنیت خودشان را اصلاح کنند. این کتاب دربردارنده راهکارهایی عالی برای تمام کسانی است که در تلاشند تا به استقلال مالی برسند.
اگر این کتاب را بخوانید و بر اساس آن عمل کنید، خواهید دید که رسیدن به استقلال مالی چندان هم سخت به نظر نمی‌رسد.

بخشی از کتاب صوتی اسرار ذهن ثروتمند را بشنوید.

اسرار ذهن ثروتمند تی. هارو اکر

گوینده: میلاد فتوحی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دید اقتصادی

دید اقتصادی

نویسنده: اندرو جی شیف

مترجم: سهند حمزه ئی

انتشارات آریانا قلم

اطلاعات بیشتر و خرید

دید اقتصادی یکی از آن اصطلاحات معروفی است که در هر جمعی که صحبت‌های اقتصادی باشد، بسیار می‌شنوید. اما واقعا دید اقتصادی چیست؟ پیتر دی‌شیف و اندرو د‌ی‌شیف در کتاب دید اقتصادی، داستانی جذاب را روایت می‌کنند. داستانی که شما را در جریان وقایع اقتصادی مهم آمریکا قرار می‌دهد و زبان ساده و طنزش آن را خاص و منحصر به فرد کرده است.

در این کتاب با یک روایت داستانی روبه‌رو می‌شوید که مفاهیم اقتصادی را برایتان شرح داده است و در حین حال مکتب اتریشی اقتصاد را هم آموزش داده است. یک کتاب بامزه که اقتصاد را آموزش می‌دهد و این مبحث احتمالا خشک را تبدیل به یک داستان بامزه و خواندنی کرده است و همچنین یک کتاب خوب برای افزایش هوش مالی به شمار می‌رود.

بخشی از کتاب صوتی دید اقتصادی را بشنوید.

دید اقتصادی اندرو جی شیف

گوینده: هوتن شاطری‌پور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پدر پولدار، پدر بی‌پول

پدر پولدار، پدر بی‌پول

نویسنده: رابرت کیوساکی

مترجم: هنگامه خدابنده

انتشارات طاهریان

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر اهل خواندن کتاب های اقتصادی و مربوط به کسب و کار باشید حتما نام رابرت کیوساکی را شنیده‌اید. کتاب مشهور او، پدر پولدار، پدر بی‌پول که مدت‌ها در صدر کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز جا خوش کرده بود، یکی از مشهورترین و البته بهترین کتاب هایی است که می‌توانید برای افزایش هوش مالی مطالعه کنید.
رابرت کیوساکی که خودش هم یکی از ثروتمندترین مردان دنیا به شمار می‌آید در این کتاب هم نتیجه سال‌ها تجربه و فعالیتش را در زمینه کسب و کار نوشته است و هم تمام آنچه را که از دو پدرش آموخته بود؛ در حقیقت دلیل انتخاب نام این کتاب هم همین است. کیوساکی دو پدر داشته است: پدر خودش و پدر دوستش که چیزهای بسیاری به او آموخته‌اند.

اگر قرار باشد پدر پولدار، پدر بی‌پول را در یک جمله خلاصه کنیم می‌توانیم این را بگوییم:​ ثروتمندان در مورد پول درس‌هایی به فرزندان خود می‌آموزند که فقرا و اقشار متوسط جامعه، هرگز آن‌ها را به فرزندان خود یاد نمی‌دهند! اما از آنجایی که همه پدری ثروتمند ندارند، این کتاب به کمک ما می‌آید: درس‌هایی برای بهبود وضعیت در کسب و کار دارد، راه‌های بالا بردن درآمد و رسیدن به استقلال و موفقیت مالی را نیز بیان می‌کند. بنابراین از مطالعه این کتاب برای افزایش هوش مالی غافل نشوید.

بخشی از کتاب صوتی پدر پولدار، پدر بی پول را بشنوید.

پدر پولدار، پدر بی پول رابرت کیوساکی

گوینده: سید محمد صفوی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بیندیشید و ثروتمند شوید

بیندیشید و ثروتمند شوید

نویسنده: ناپلئون هیل

مترجم: مهین خالصی

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر به کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، لقب پدر تمام کتاب‌های اقتصادی دنیا را بدهیم، چندان بیراه نگفته‌ایم. ناپلئون هیل، که ساعت‌ها با افراد مشهور و ثروتمند مصاحبه و گفتگو کرده بود، متوجه رازی شد: قواعد ثروتمند شدن در انحصار عده‌ای خاص است. اما حالا نتایج همه آن گفتگوها و مباحثات، در این کتاب نوشته شده است و در دسترس همگان قرار دارد و یکی از بهترین کتاب ها برای افزایش هوش مالی است. گواه این ادعا، موفقیت چشمگیر این کتاب است. آن هم درست در زمان رکود اقتصادی. علاوه بر این، حالا همین جمله و تفکر اصلی کتاب که نامش هم هست، پایه و اساس کتاب‌های موفقیت دیگر است.
این کتاب ارزشمند البته علاوه بر اینکه مطالب مفیدی برای به دست آوردن ثروت در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد، آنان را با تفکر ثروتمند بودن هم آشنا می‌کند: این طرز فکر، ثروت را در موفقیت‌های مالی خلاصه نمی‌کند، بلکه به آن عمق می‌بخشد و داشتن احساس خوشبختی، قرار گرفتن در یک رابطه سالم و سازنده، رسیدن به موفقیت در زمینه اهداف شخصی و… را نیز در خود جای می‌دهد.

بخشی از کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمند شوید را بشنوید.

بیندیشید و ثروتمند شوید ناپلئون هیل

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ثروتمندترین مرد بابل

ثروتمندترین مرد بابل

نویسنده: جورج سمیویل کلاسون

مترجم: ژیلا ناظریان

انتشارات هورمزد

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر به بابل بیندیشیم اینها دستگیرمان می‌شود:​ شهری که هیچ بهره‌ای از منابع طبیعی نبرده بود، در مسیرهای تجاری قرار نداشت و میزان بارندگی هم در آن به شدت پایین بود. اما با این حال مردم بابل ثروتمند بودند. آن‌ها بودند که پول را اختراع کردند و اولین معاملات جهان را انجام دادند. چطور چنین چیزی ممکن است؟

جورج کلاسون نویسنده کتاب ثروتمندترین مرد بابل در ابتدا برنامه‌ای برای انتشار کتاب نداشت. او فقط جزوه‌هایی منتشر کرده بود که راه‌های ثروتمندشدن را در اختیار مخاطبانش، که عموما بانک‌ها بودند، قرار می‌داد. اما این جزوه‌ها مورد استقبال قرار گرفتند و کلاسون را به این فکر انداختند که می‌ارزد از آن یک کتاب برای افزایش هوش مالی نوشت. این کتاب باور کلیشه‌ای پول چرک کف دست است را دور می‌ریزد و در عوض پول را به شکل یک وسیله یا ابزار کارآمد معرفی می‌کند: ابزاری برای رسیدن به آرزوهایمان. این کتاب، یکی از کتاب‌های الهامبخش رابرت کیوساکی بوده است.

بخشی از کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل را بشنوید.

ثروتمندترین مرد بابل جورج سمیویل کلاسون

گوینده: محمد عمرانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پول و دگرگونی

پول و دگرگونی

نویسنده: دیو رمزی

مترجم: لیلا وطن‌دوست

انتشارات سپید برگ

اطلاعات بیشتر و خرید

پول همیشه همراه خودش دگرگونی می‌آورد. اما اینکه این دگرگونی‌ها در راستای رسیدن به موفقیت باشند یا نه، به ما بستگی دارد. این همان چیزی است که دیوید رمزی در کتاب پول و دگرگونی سعی دارد به ما بیاموزد. او کتاب را با داستان زندگی خودش آغاز می‌کند و اشتباهاتی که در زمینه مدیریت مالی مرتکب شده بود. همان‌ اشتباهات سبب شد که او به سرعت به انسانی ورشکسته تبدیل شود که متوجه شده چیزی از مدیریت مالی نمی‌داند و اتفاقا در جستجوی آرامش مالی است. اما نکته مثبت این کتاب این است که ما قرار نیست فقط داستان یک زندگی را بخوانیم. بلکه با یک برنامه کاملا عملی روبه‌روییم که اگر به آن پایبند باشیم، تحولات عظیمی را به دنبال دارد.

پس برای افزایش هوش مالی خود، مطالعه این کتاب را از دست ندهید.‌ پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «کتاب هایی برای راه‌اندازی کسب و کار» را هم بخوانید.

روان شناسی پول

روان شناسی پول

نویسنده: مورگان هاوزل

مترجم: سودابه خادمی

انتشارات دوران

اطلاعات بیشتر و خرید

تا اینجا کتاب هایی برای افزایش هوش مالی را مرور کرده بودیم که به ما کمک می‌کردند تا در مسیر کسب ثروت و استقلال مالی قرار بگیریم. اما در ادامه این مسیر لازم است که مهارت‌های دیگری مانند مدیریت مالی و نحوه چگونگی برخورد با ثروتمان را هم فرا بگیریم.
مورگان هاوزل در کتاب روانشناسی پول قرار است این نحوه رفتار را به ما بیاموزد. او معتقد است آنچه در مدیریت مالی بیش از هوش و ذکاوت اهمیت دارد، رفتار ما با پول است؛ همان چیزی که او روانشناسی پول می‌نامد. پس در حقیقت با کمک این مهارت‌های رفتاری می‌توانیم هم ثروت به دست بیاوریم و هم آن را حفظ کنیم و افزایش بدهیم.

مورگان هاوزل با سابقه بسیار زیادش در بازارهای مالی و بورس و همچنین تجربه‌ای که به‌عنوان نویسندهٔ وال استریت ژورنال و مشاوره در امور مالی کسب کرده است، قرار است به ما کمک کند تا از اشتباهاتی جلوگیری کنیم که مشکلات مالی را برایمان به همراه دارند.

بخشی از کتاب صوتی روانشناسی پول را بشنوید.

روانشناسی پول مورگان هاوزل

گوینده: احسان اطهری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

معامله‌گر باانضباط

معامله‌گر باانضباط

نویسنده: مارک داگلاس

مترجم: مهدیه مهدیان

انتشارات شمشاد

اطلاعات بیشتر و خرید

بسیاری از ما دوست داریم که شانس خود را در بازار بورس محک بزنیم و از این طریق منبع درآمد دیگری برای خودمان دست و پا کنیم. اما احتمالا ورود به بازار ما را با ترسی بزرگ روبه‌رو کرده است. سوال‌های بیشماری داریم و همه به دنبال نقشه راه یا روشی هستیم که ما را به صورت مستقیم به موفقیت برساند.
مارک داگلاس که یکی از باتجربه‌ترین فعالان در حوزه بازار بورس است در کتاب معامله گر با انضباط، نتیجه سال‌ها فعالیتش را منتشر کرده است؛ درس‌هایی ارزشمند که به ما می‌آموزد چگونه در این مسیر گام برداریم و برای پرورش بینش و بالا بردن آگاهی خودمان، باید چه کار کنیم. این کتاب برای افزایش هوش مالی خلاصه‌ای ساده از تمام آن چیزی است که باید درباره بازار بورس بدانیم.

معرفی کتاب برای افزایش هوش مالی مخصوص زنان

زن و پول

زن و پول

نویسنده: سوز اورمان

مترجم: فاطمه باغستانی

نشر البرز

اطلاعات بیشتر و خرید

موفقیت مالی امروز تنها مختص مردان نیست. زنان بسیاری نیز وارد عرصه رقابت شده‌اند و موفقیت‌های خوبی هم به دست آورده‌اند، اما این موضوع برای تمام زنان صدق نمی‌کند. در حقیقت زنان شاد و موفق زنانی هستند که منبع درآمدی دارند و نحوه مدیریت مالی را هم بلدند. اما از آنجایی که رابطه زنان و پول رابطه‌ای کاملا نوپا است و نیازهایی متفاوت از عرصه‌های دیگر موفقیت دارد، همه نمی‌توانند در آن موفق باشند.
سوز اورمان در کتاب زن و پول به تمام زنان می‌آموزد که چگونه نحوه تعامل خود را با مسائل مالی تغییر دهند. راه‌های قدیمی را که بی‌نتیجه بودند، کنار بگذارند و به دنبال روشی جدید باشند که آ‌نان را به چیزی که لیاقتش را دارند، برساند.

بخشی از کتاب صوتی زن و پول را بشنوید.

زن و پول سوز اورمان

گوینده: سپیده سلیمیان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کلام آخر

همیشه به ما هشدار داده‌اند که پول نمی‌تواند خوشبختی ما را تضمین کند، اما باید پذیرفت که دنیای امروزی، دنیایی است که نمی‌تواند پول را حذف کند. بنابراین اگر به دنبال خوشبختی هستیم، باید دیدگاهمان را نسبت به این مسئله تغییر دهیم. شما هم می‌توانید از کتاب‌های خوبی که خوانده‌اید برای ما بنویسید و کمک کنید تا مسیر شناخت کتاب های معتبر برای افزایش هوش مالی همچنان پویا باقی بماند.

پینشهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب برای افزایش هوش هیجانی» را هم بخوانید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

بیت کوین چیست؟

در ۶ دقیقه بخوانید

31,052 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
3.3 3 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه