لوگو طاقچه

با صدای مسیح و آرش به کتاب‌ها گوش کنید!

2,297 بازدید

بازار کتاب صوتی به تازگی پذیرای مهمان‌های بیشتری از عالم هنر و حتی ورزش است. از ابتدای شکل‌گیری کتاب‌های صوتی افراد مشهوری مانند محسن نامجو (کتاب کیمیاگر) و پیام دهکردی (کتاب یک عاشقانه آرام) کتاب‌هایی را خوانده‌اند. اما در یکی دو سال اخیر، افراد مشهور بیشتری به این حوزه علاقه‌مند شده‌اند. برای مثال هوتن شکیبا با خوانش کتاب صوتی مغازه خودکشی، عادل فردوسی‌پور با خوانش کتاب فوتبال علیه دشمن و نوید محمدزاده با خوانش کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان، مهمان بازار کتاب صوتی شده‌اند و حالا نوبت به آرش و مسیح رسیده با ایده‌ای جدید؛ یعنی «آلبوم کتاب صوتی»!

بخشی از کتاب صوتی آلبوم کتاب صوتی ما عوض بشو نیستیم را بشنوید.

آلبوم کتاب صوتی ما عوض بشو نیستیم گروه نویسندگان

گوینده: مسیح عدل‌پرور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

تفاوت آلبوم کتاب صوتی با کتاب‌های صوتی معمولی چیست؟

کتاب‌های صوتی در واقع نسخه‌ی صوتی ۱ کتاب هستند. آن کتاب می‌تواند چندین فصل داشته باشد و یا حتی چندین نویسنده، اما به هر حال انسجام بین فصل‌های مختلف برقرار است. اما در آلبوم کتاب صوتی شما با یک کتاب مواجه نیستید! بلکه ۵ کتاب کوتاه با ۵ موضوع متفاوت از ۵ نویسنده متفاوت را می‌شنوید.

معرفی ۵ بخش آلبوم صوتی «ما عوض بشو نیستیم»

۱- مادر ترزا؛ الهام بخش زندگی

بعید است نام مادر ترزا به گوشتان نخورده باشد. زنی که به نیکوکاری و فعالیت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه مشهور است و در سال ۱۹۷۹ جایزه‌ی صلح نوبل را از آن خود کرد. در این بخش از آلبوم کتاب صوتی «ما عوض بشو نیستیم» وایِت نورث نویسنده‌ی این کتاب زندگینامه‌ی او را نوشته و از نگاه او به زندگی گفته است.

۲- خلاصه رمان دور دنیا در هشتاد روز

دور دنیا در هشتاد روز رمان پرماجرا و جذاب ادبیات فرانسوی و نوشته ژول ورن است. ماجرای این کتاب از این قرار است که آقایی منظم و دقیق، در یک باشگاه سر ۲۰هزار پوند شرط می‌بندد که می‌تواند دور دنیا را در ۸۰ روز بپیماید و سفرش را با خدمتکارش آغاز می‌کند….

در این بخش از آلبوم کتاب صوتی شما خلاصه‌ای از این رمان را می‌شنوید. چرا که اصل رمان طولانی‌تر این است که در یک بخش بگنجد و خودش ساعت‌ها طول می‌کشد. اما لذت سفر کردن با آقای فیلئاس را به دست می‌آورید، به خصوص اینکه آرش و مسیح هم هم‌سفر شما هستند.

۳- نفس‌های بی‌رمق

برایتان پیش آمده که وقتی کسی با جدیت مسیری را می‌دود، آن هم به قصد تفریح، در دل بگویید: «خب که چی؟». راستش این سوال متداول است و دیوید اکان به عنوان یک دونده نیمه‌حرفه‌ای در این کتاب به این سوال پاسخ می‌دهد. آن هم با بیان تجربه‌ی خودش و حسی که از دویدن دریافت کرده است. احتمالا بعد از شنیدن این فصل، لباس می‌پوشید و کفش ورزشی به پا می‌کنید و دیوانه‌وار می‌دوید. چرا که دیوید اکان به زیبایی ارزش دویدن و یکپارچه شدن تن و روح را در این ورزش توصیف کرده است.

۴- ما عوض بشو نیستیم!

از شنبه رژیم می‌گیرم، هرروز دوش می‌گیرم، شبی نیم ساعت کتاب می‌خوانم، هفته‌ای سه بار شنا می‌کنم و…. چه جمله‌های آشنایی! جمله‌هایی که همه ی ما حتما یک بار در زندگیمان گفتیم و متاسفانه اکثرمان هیچ وقت «عوض نشدیم!». سامانتا اربای ۷۰ تصمیم مشابه این تصمیم‌ها را جمع کرده و با آن‌ها شوخی کرده. راستش سامانتا اعتقاد دارد این جمله‌ها و تصمیم‌ها همه و همه برآمده از دنیای کمال‌گرایانه مدرن است که باعث می‌شوند شما نتوانید از زندگیتان لذت ببرید و فقط احساس عذاب و گناه را برای شما به همراه می‌آورد.

۵- پنجاه جمله‌یطلایی برای بازاندیشی زندگی

کتاب آخر از این آلبوم کتاب صوتی گزیده‌ای از جمله‌های کارل گوستاو یونگ روانشناس و روانکاو مطرح دنیا است. در این کتاب شما پنجاه جمله‌ای را می‌شنوید که با شنیدن هر کدام احتمالا مجبور می‌شوید برای مدتی پخش کتاب را متوقف کنید تا کمی به خودتان و زندگیتان فکر کنید.

چگونه آلبوم کتاب صوتی «ما عوض بشو نیستیم» را دریافت کنیم؟

بخشی از کتاب صوتی آلبوم کتاب صوتی ما عوض بشو نیستیم را بشنوید.

آلبوم کتاب صوتی ما عوض بشو نیستیم گروه نویسندگان

گوینده: مسیح عدل‌پرور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی
2,297 بازدید
برچسب ها

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
3.4 5 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه