لوگو طاقچه
گزارش فصل تابستان سال ۱۳۹۹ طاقچه

مروری بر آنچه در فصل تابستان در طاقچه گذشت

484 بازدید

این یادداشت، سومین یادداشت از مجموعه گزارش‌هایی از طاقچه است. در این مجموعه می‌خواهیم گزارش‌های فصلی و سالانه‌ای از وضعیت کتاب و کتابخوانی در طاقچه بنویسیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر به این موضوع علاقه دارید، یادداشت‌های «مروری بر آنچه در سال ۹۸ گذشت» و «مروری بر آنچه در فصل بهار گذشت» را هم بخوانید.

در فصل تابستان چند اتفاق مهم در بازار کتاب افتاد. اولین موضوع، کاهش تقاضا برای مطالعه در زمینه بورس بود. همانطور که در گزارش فصل بهار دیدیم، با توجه به تب و تاب بسیار زیاد برای سرمایه گذاری در بورس، تقاضا برای مطالعه کتاب‌هایی در این زمینه بیشتر شد. اما به مرور با افت شاخص‌های بورس، تقاضا و مطالعه این کتاب‌ها هم کاهش پیدا کرد.

موضوع بعدی، انتشار چند کتاب جنجالی بود. اولین کتاب، کتاب جان بولتون با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» است. این کتاب تقریبا همزمان با انتشار در آمریکا، کار ترجمه‌اش آغاز شد و به سرعت به بازار کتاب ایران رسید.

کتاب بعدی، کتاب «ماشالله خان در بارگاه هارون‌الرشید» از ایرج پزشکزاد نویسنده دایی جان ناپلئون است. این کتاب بعد از انقلاب دیگر به صورت قانونی منتشر نشده بود. تا اینکه در مرداد امسال انتشارات فرهنگ معاصر آن را منتشر کرد.

اما کتاب دیگری که بعد از ۵۷ سال در دسترس فارسی‌زبانان قرار گرفت، کتاب آیشمن در اورشلیم است. این کتاب جنجالی هانا آرنت امسال به فارسی توسط نشر برج و با رعایت قانون کپی‌رایت منتشر شد.

در ادامه اینفوگرافیک گزارش فصل بهار سال ۱۳۹۹ طاقچه را می‌توانید مشاهده کنید.

گزارش فصل تابستان  سال ۱۳۹۹طاقچه

484 بازدید
برچسب ها

Avatar

صبا محبی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه