لوگو طاقچه
بهترین کتاب های صوتی موفقیت

معرفی بهترین کتاب‌های صوتی انگیزشی و موفقیت

37,969 بازدید

همه ما در زندگی دوست داریم از زمان محدودی که در اختیار داریم، بهترین استفاده را بکنیم و موفق شویم. موفقیت فقط در یک زمینه و یک بعد نیست. بعید نیست کسی که در تحصیلش موفق باشد، در کار آدم ناموفقی باشد. یا اگر در کارش موفق باشد، در زندگی شخصی و خانوادگیش و یا رابطه با دوستانش ناموفق باشد. همین موضوع باعث می‌شود برای اینکه در مجموع «انسان» موفقی باشیم، راه سختی در پیش داشته باشیم. کتاب‌های مختلفی هستند که به ما کمک می‌کنند مسیر درست موفقیت را پیدا کنیم. خوانن این کتاب‌ها به ما کمک می‌کنند دقیق‌تر نقشه راه زندگیمان را ترسیم کنیم و به همه ابعاد زندگیمان توجه کنیم. در این یادداشت تصمیم گرفتیم چند کتاب صوتی انگیزشی و موفقیت معرفی کنیم.

اما چرا کتاب صوتی؟ راستش دلیل‌های زیادی درباره اینکه کتاب صوتی چه کمکی به ما می‌کنند وجود دارد. اما من چند دلیل شخصی برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی موفقیت دارم. اولین مورد این است که برای ایجاد عادت کتابخوانی بهتر است خودمان را با شیوه‌های مختلف درگیر کتاب بکنیم. یکی از این شیوه‌ها گوش دادن به کتاب‌هاست. (دنبال کردن صفحه‌های مرتبط با کتاب در شبکه‌های اجتماعی و یا معاشرت با دوستان کتابخوان هم از دیگر راه‌های درگیری با کتاب است). موضوع دیگر این است که گاهی مطالعه یک کتاب برای ما آنقدر لذت بخش است که دلمان می‌خواهد دوباره آن را بخوانیم. اما فرصتش پیش نمی‌آید. اینجاست که نسخه صوتی کتاب‌ها به کمک ما می‌آیند. در نهایت هم عده‌ای هستند که در طول روز زمان‌هایی را به کارهایی اختصاص می‌دهند که چندان نیاز به تمرکز ندارد. برای مثال من بعضی مواقع نقاشی می‌کشم و در حین نقاشی کشیدن معمولا به کتاب‌های صوتی گوش می‌کنم.

با همه این دلیل‌ها، پیشنهاد می‌کنیم این چند کتاب صوتی موفقیت و انگیزشی و را حتما بشنوید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر به کتاب‌های صوتی با موضوع انگیزشی و موفقیت علاقه دارید، شک نکنید و سری به صفحه زیر بزنید:

دانلود کتاب صوتی انگیزشی رایگان

کتاب‌هایی که با نام کتاب‌های موفقیت و خودیاری شناخته می‌شوند، مخاطبان بسیاری دارند. اما پیدا کردن کتاب‌هایی که بتوانند مخاطب خود را خوب بشناسند و درست و دقیق، متناسب با نیازهای مخاطبش راهکار ارائه کند، بسیار کم است. کتاب‌هایی که بتوانند از کلی‌گویی، شعاردهی و کلیشه‌ها دوری کنند، می‌توانند کتاب‌های موفق در زمینه موفقیت باشند. در ادامه با تعدادی از بهترین کتاب های صوتی انگیزشی آشنا می‌شویم.

با توجه به توسعه‌ی روزافزون صنعت کتاب‌های صوتی، تلاش برای یافتن منابع و کتاب‌های مفید در حوزه‌ی موفقیت، می‌تواند چالشی بزرگ برای علاقه‌مندان به این حوزه باشد. در ادامه قصد داریم چند کتاب صوتی رایگان در حوزه موفقیت را مرفی کنیم.

گاهی موفق می‌شوید، گاهی از شکست خود درس می‌گیرید

جان مکسول، نویسنده‌ی کتاب گاهی موفق می‌شوید، گاهی از شکست خود درس می‌گیرید، معتقد است که هرگونه شکست، چه حرفه‌ای و چه شخصی، زمانی می‌تواند به یک قدم روبه‌جلو تبدیل شود که ابزار مناسبی برای تبدیل ضرر به سود داشته باشید. دکتر مکسول با استفاده از نزدیک به پنجاه سال تجربه‌ در زمینه‌ی موفقیت فردی، با بررسی ۱۱ عنصر تشکیل‌دهنده‌ی دی‌ان‌ای یادگیرندگانی که در مواجهه با مشکلات، شکست و ضررها موفق می‌شوند، نقشه‌ی راهی برای برنده‌شدن ارائه می‌دهد.

یادگیری از شکست‌ها کار آسانی نیست؛ برای انجام کار درست در زمانی که مشکلی پیش می‌آید، نظم و انضباط لازم است. همان‌طور که نویسنده اشاره می‌کند، تجربه بهترین معلم نیست، بلکه تجربه‌ی ارزیابی‌شده بهترین معلم است.

شما در یک مدرسه غیررسمی تمام‌وقت به نام زندگی ثبت‌نام کرده‌اید. در این مدرسه هیچ اشتباهی وجود ندارد و آن‌چه وجود دارد، فقط درس است. هیچ بخشی از زندگی نیست که درسی را به همراه نداشته باشد. گاهی اوقات شما برنده خواهید شد و گاهی اوقات نیز شکست خواهید خورد، اما هر بار این فرصت را دارید که از خود بپرسید «چه چیزی یاد گرفتم؟». اگر همیشه برای این سوال پاسخی داشته باشید، از سفر زندگی لذت خواهید برد.

خلاصه‌ی کتاب صوتی گاهی موفق می‌شوید، گاهی از شکست خود درس می‌گیرید توسط آکادمی بازار و انتشارات موسسه فرصت‌آفرینان بازار منتشر شده است و می‌توانید آن را در طاقچه رایگان بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی گاهی موفق می‌شوید، گاهی از شکست خود درس می‌گیرید (خلاصه کتاب) را بشنوید.

گاهی موفق می‌شوید، گاهی از شکست خود درس می‌گیرید (خلاصه کتاب) جان مکسول

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

انرژی‌تان شما را قهرمان می‌کند

کتاب انرژی‌تان شما را قهرمان می‌کند سخنرانی ترجمه‌شده‌ی لس براون، مجری و سخنران انگیزشی است. او در این کتاب در باب نحوه‌ی مقابله با چالش‌های زندگی و نجات یافتن از مشکلات پیش‌آمده صحبت می‌کند.

آیا دوست دارید داستان زندگی خود را طوری برای دیگران تعریف کنید که برایشان الهام‌بخش جلوه کنید؟ چیزی که شما از زندگی خود برای دیگران تعریف می‌کنید، می‌تواند در ذهن آن‌ها باقی بماند و به آن‌ها این احساس را منتقل کند که خودشان نیز می‌توانند اهدافشان را عملی کنند.

داستانی که شما تعریف می‌کنید، بر روی قلب و احساسات دیگران اثرگذار خواهد بود. لس براون در کتاب خود به نام انرژی‌تان شما را قهرمان می‌کند دقیقا همین کار را انجام می‌دهد؛ او به شما یاد می‌دهد که چگونه می‌توانید با انرژی درون خود، برای دیگران منبع الهام واقع شوید و به آن‌‌ها انگیزه و نیروی حرکت ببخشید.

کتاب صوتی انرژی‌تان شما را قهرمان می‌کند به گویندگی مهدی سعادتی و توسط انتشارات کلید آموزش در طاقچه به‌صورت رایگان منتشر شده است.

بخشی از کتاب صوتی انرژی تان شما را قهرمان می کند را بشنوید.

انرژی تان شما را قهرمان می کند لس براون

گوینده: مهدی سعادتی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۷ عادت مردم بسیار تاثیرگذار

کتاب ۷ عادت مردم بسیار تاثیرگذار اثر استفان کاوی، یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی توسعه شخصی و موفقیت محسوب می‌شود. در این کتاب، کاوی به بررسی ۷ عادت اساسی موثر برای رسیدن به موفقیت، از جمله فکرکردن به‌صورت پیش‌بینی‌پذیر، آغاز با پایان درنظرگرفته‌شده و اولویت‌دادن  به بهترین چیزها می‌پردازد.

این کتاب کمک می‌کند تا با شناخت عمیقی از خود، اهداف و محیط پیرامونمان، عادت‌هایی را برای رسیدن به موفقیت و شادی در زندگی‌مان بسازیم. با شنیدن کتاب صوتی ۷ عادت مردم بسیار تاثیرگذار، می‌توانیم به طرز قابل توجهی در زندگی‌مان تغییر ایجاد کنیم و به سمت موفقیت و رضایت بیشتر از زندگی‌ حرکت کنیم.

اسفان کاوی در این کتاب رویکردی جامع، یکپارچه و اصول‌محور را برای حل مشکلات شخصی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. کاوی با بینش‌های نافذ و حکایات دقیق، مسیری گام‌به‌گام را برای زندگی با‌انصاف، صادقانه و دارای کرامت انسانی نشان می‌دهد؛ اصولی که به ما امنیت سازگاری با تغییر و خرد و قدرت بهره‌گیری از مزایای فرصت‌هایی را که تغییر ایجاد می‌کند می‌دهد.

خلاصه کتاب صوتی ۷ عادت مردم بسیار تاثیرگذار توسط انتشارات موسسه فرصت‌آفرینان بازار منتشر شده است. این خلاصه را می‌توانید در طاقچه رایگان دانلود کنید.

بخشی از کتاب صوتی ۷ عادت مردم بسیار تأثیرگذار (خلاصه کتاب) را بشنوید.

۷ عادت مردم بسیار تأثیرگذار (خلاصه کتاب) استفن آر. کاوی

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پادکست رادیو راه

پادکست رادیو راه توسط مجتبی شکوری و تیم همراهش منتشر شده است. مجتبی شکوری در پادکست‌‌ رادیوراه سعی بر این دارد تا شنونده را با مفاهیم کلیدی زندگی انسان از تولد تا مرگ مواجه و او را وادار به تفکر در باب این مسائل کند، بنابراین در هر قسمت از این پادکست با توجه به منابع مرتبط، درباره‌‌ی هر یک از این مفاهیم کلیدی شروع به صحبت کرده و شنونده را به درک و تامل بیش‌‌تر دراین باره دعوت می‌‌کند.

به محض این‌‌که شنونده تنها یک قسمت از رادیو راه را بشنود، غرق در مفاهیم عمیق بشری می‌‌گردد. مجتبی شکوری سخنور قهاری است که نبض درک و دانایی شنونده را می‌‌شناسد، بنابراین روی آن دست می‌گذارد و در هر قسمت، با منابع متعدد مکتوب و شفاهی، درباره‌‌ی هر یک از مفاهیم، پادکستش را به شنونده ارائه می‌‌دهد.

بخشی از کتاب صوتی رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق را بشنوید.

رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق

گوینده: مجتبی شکوری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کمال‌طلب‌ها بدون اینکه بدانند افسرده می‌شوند

اگر کمال‌طلب باشید، تنها خواسته‌ی شما این خواهد بود تا کارها را به‌ بهترین شکل انجام دهید؛ کارهای نصفه‌و‌‌نیمه اعصابتان را خرد می‌کند، هر چیزی، اگر عالی نباشد، آزارتان خواهد داد، احساس شرم و گناه هرگز دست از سرتان برنخواهد داشت و چون اغلب زورتان به واقعیت نخواهد رسید، نهایتا افسرده خواهید شد. مارگارت راثرفورد روان‌شناسی است که ادعا می‌کند کمال‌طلبی ناسالم آن‌قدر پیش می‌رود که کاملا پنهان و بی‌سروصدا، صاحبش را دچار افسردگی خواهد کرد. راثرفورد این اختلال را «افسردگی نقاب‌دار» می‌نامد.

راثرفورد در برابر کمال‌طلبی مخرب، اصطلاحی تحت عنوان کمال‌طلبی سازنده یا کمال‌طلبی سالم معرفی می‌کند و ادعا می‌کند این ویژگی باعث می‌شود فرد کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و احساس لذت و حتی کامیابی را در زندگی تجربه کند. افرادی که کمال‌طلبی سازنده یا «مثبت» دارند، به فرآیند انجام کار توجه می‌کنند و از اشتباهات و شکست‌هایشان درس می‌گیرند. این صفت معمولا ویژگی مفیدی عنوان می‌شود که از خویشتن‌داری و وظیفه‌شناسی بیشتر ناشی می‌شود.

کتاب صوتی کمال‌طلب‌ها بدون این که بدانند افسرده می‌شوند با ترجمه‌ی فاطمه زلیکانی و به گویندگی فرناز مرکباتی، توسط انتشارات رادیو ری‌را منتشر شده است.

بخشی از کتاب صوتی کمال‌طلب‌ها بدون این که بدانند افسرده می‌شوند را بشنوید.

کمال‌طلب‌ها بدون این که بدانند افسرده می‌شوند مارگارت راثرفورد

گوینده: فرناز مرکباتی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

مهارت‌های قدرتمند برنامه‌ریزی

کتاب صوتی مهارت‌های قدرتمند برنامه‌ریزی اثر پیتر کاپزیو، راهنمای بسیار آسانی است که نحوه‌ی ارزیابی شما از مشکلات را تغییر می‌دهد. این کتاب صوتی انگیزشی می‌تواند به شما کمک کند که با صرف کمترین منابع و زمان، بهترین بهره‌وری و بازدهی را داشته باشید.

برنامه‌ریزی، یکی از ضروری‌ترین کارها و مهارت‌هایی است که در هدف‌گذاری و رسیدن به هدف، نقشی کلیدی ایفا می‌کند. توانایی برنامه‌ریزی و اجرای آن تا رسیدن به هدف، باید در راس تمام توانایی‌های ما قرار داشته باشد و دانستن فواید برنامه‌ریزی و نتایجی که از آن حاصل می‌شود، می‌تواند به این موضوع کمک کند.

در این کتاب، پیتر کاپزیو نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی چگونه موجب صرفه‌جویی در وقت، انرژی و هزینه‌ها می‌شود و همچنین از ابهام، سردرگمی و گرایش به مسیرهای اشتباه که نتیجه‌ی آن ممکن است ده‌ها، صدها یا هزاران ساعت تلاش بیهوده و ضرر مالی بسیاری داشته باشد، جلوگیری می‌نماید.

خلاصه کتاب صوتی مهارت‌های قدرتمند برنامه‌ریزی توسط انتشارات موسسه فرصت‌آفرینان بازار منتشر شده است. این خلاصه صوتی را می‌توانید از طاقچه رایگان دانلود کنید و بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی مهارت‌های قدرتمند برنامه‌ریزی (خلاصه کتاب) را بشنوید.

مهارت‌های قدرتمند برنامه‌ریزی (خلاصه کتاب) پیتر کاپزیو

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

فرمول؛ قوانین جهانی موفقیت

در این کتاب نویسنده برخلاف بسیاری از کتاب‌های موفقیت و خودیاری رایج در بازار، سعی کرده حرف‌هایی منطبق بر واقعیت بزند و برای حرف‌هایش استدلال‌های کوچک و بزرگ زیادی آورده است. در این کتاب بارابسی ۵ قانون موفقیت را معرفی می‌کند و ادعا می‌کند هر آدم موفقی همه این قانون‌ها را در زندگیش رعایت کرده و یا به صورت اتفاقی در زندگیش پیش آمده. آن ۵ قانون عبارتند از:

عملکرد باعث موفقیت می‌شود اما وقتی عملکرد عیرقابل اندازه‌گیری است، شبکه‌ها موفقیت را تعیین می‌کنند.

عملکرد محدود است، اما موفقیت نامحدود.

موفقیت قبلی ضرب در شایستگی مساوی است با موفقیت آتی.

اگرچه موفقیت تیمی نیازمند تنوع و تعامل است، اما هر شخصی به خاطر دستاوردهای گروه است که مشهور می‌شود.

با پشتکار در هر زمینه‌ای می‌توانیم موفق شویم.

بخشی از کتاب صوتی کتاب صوتی فرمول؛ قوانین جهانی موفقیت را بشنوید.

کتاب صوتی فرمول؛ قوانین جهانی موفقیت آلبرت لزلو بارابسی

گوینده: حسین غلامی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اثر مرکب

بسیاری از ما ممکن است با دیدن افراد موفق، به این فکر بیفتیم که آنان چگونه می‌توانند ناگهانی و یک‌شبه به موفقیت دست پیدا کنند. این تصویر غلطی است که ما درباره موفقیت داریم. موفقیت، در نتیجه سال‌ها تلاش و برداشتن قدم‌های کوچک به دست می‌آید. افراد مختلف می‌توانند تعریف‌های مختلفی از موفقیت ارائه کنند. برای یک نفر ممکن است موفقیت، رسیدن به شغل دلخواه با درآمد بالا باشد و برای دیگری ممکن است موفقیت، داشتن رابطه‌ای سالم و سازنده با شریک و یار عاطفی‌اش معنا شود. تعاریف بسیار دیگری نیز برای موفقیت وجود دارد. اما نباید فراموش کرد که موفقیت، با هر تعریفی، ناگهانی به دست نمی‌آید.

اثر مرکب، نوشته دارن هاردی همان کتابی است که می‌تواند به ما کمک کند تا دیدگاهمان را درباره موفقیت تغییر دهیم و آن را برای خودمان قابل دسترس سازیم. اثر مرکب به ما کمک می‌کند تا هدفی را برای خودمان تعیین کنیم. راه رسیدن به هدف را ترسیم کنیم و با برداشتن قدم‌های کوچک، در مسیر رسیدن به هدف قرار بگیریم. با انجام دادن کارهایی که در توان هرکداممان است، می‌توانیم به هدف تعیین شده برای خودمان برسیم و طعم موفقیت را بچشیم.

بخشی از کتاب صوتی اثر مرکب را بشنوید.

اثر مرکب دارن هاردی

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کار عمیق

تمرکز کردن برای همه ما به کاری سخت تبدیل شده است. تمرکز کردن در دنیایی که از ما می‌خواهد در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس باشیم، بسیار دشوار است. نوتیفیکیشن‌ها، اخبار لحظه به لحظه‌ دنیا و… دست به دست هم داده‌اند تا مرتب حواس ما را پرت کنند. در دنیایی که هر ثانیه در حال تغییر است، چطور می‌توانیم متمرکز باقی بمانیم تا به کار عمیق بپردازیم؟ آیا این کار عمیق می‌تواند تاثیری در موفقیت ما داشته باشد؟

کال نیوپورت معتقد است برای دستیابی به موفقیت، آن‌هم در دنیای امروز به کار عمیق نیاز داریم. با کمک کار عمیق می‌توانیم از تمام اوقاتی که بیهوده صرف فضای مجازی و عوامل پرت کننده حواس می‌کنیم، کم کنیم و به تمرکزمان اضافه کنیم. کار عمیق البته مزایای دیگری هم دارد؛ به ما کمک می‌کند تا با شبکه‌ جهانی مرتبط و متصل بمانیم و در دنیایی که نیازمند یادگیری سریع مطالب برای بقا است، همیشه در حال یادگیری باشیم. 

بخشی از کتاب صوتی کار عمیق را بشنوید.

کار عمیق کال نیوپورت

گوینده: محمد ولیان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

نیمه تاریک وجود

آیا برای رسیدن به موفقیت، باید گذشته را دور بریزیم؟ یا می‌توانیم از روزهای گذشته، شخصیتی که در گذشته داشتیم، اشتباهاتی که انجام دادیم و موفقیت‌های قدیمی، استفاده کنیم، درس بگیریم و آن را مانند پله‌ای کنیم که ما را به سوی موفقیت هدایت می‌کند؟ دبی فورد معتقد است که با شناختن نیمه تاریک وجود، می‌توانیم به ابعاد و جنبه‌های از درون وجود خودمان آگاه شویم که تا پیش از آن، برایمان ناشناخته بود. شناختن نیروهای درونی، می‌تواند به ما کمک کند تا راه رسیدن به موفقیت را برای خودمان هموار کنیم. 

آگاهی از نیمه تاریک وجود به ما کمک می‌کند تا خودمان را بهتر درک کنیم. کتاب صوتی نیمه تاریک وجود ما را یاری می‌دهد تا دیدگاهمان را درباره عوامل شکست تغییر دهیم و مسئولیت زندگی خودمان را بپذیریم. هنگامی که از بیرونی‌ترین پوسته‌های وجودی و شخصیتمان تا درون عمیق‌ترین نقاط فکرمان را بشناسیم، با نیروهای درونی خود نیز آشنا می‌شویم و از تمام این نیروها برای قدم گذاشتن در مسیر رسیدن به اهداف، کمک می‌گیریم.

بخشی از کتاب صوتی نیمه تاریک وجود را بشنوید.

نیمه تاریک وجود دبی فورد

گوینده: سمیرا جواهریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بده و بستان

همیشه برای رسیدن به موفقیت باید شروط اصلی و اساسی را رعایت کرد. اگر از افراد موفق و یا نویسندگان و اندیشمندان حوزه موفقیت در باره این موضوع سوال شود، ممکن است جواب‌های متفاوتی دریافت کنیم؛ تلاش کردن، خسته نشدن و پا پس‌نکشیدن، ادامه دادن در شرایط سخت و حتی خوش‌شانسی از راه‌های رسیدن به موفقیت است. اما افراد بسیاری هستند که با داشتن تمام این شروط و المان‌ها، باز هم موفق نشدند. مشکل کجاست؟ آدام گرانت در کتاب صوتی انگیزشی بده و بستان، به این سوال جواب داده است. او در این اثر، از مفهومی صحبت کرده است که تا پیش از این در میان متون مربوط به موفقیت و خودیاری دیده نشده است: میزان موفقیت ما، ارتباط نزدیکی با نحوه تعامل ما با دیگران دارد. همان چیزی که در اصطلاح و گفتگوهای روزانه ما بده و بستان خوانده می‌شود، می‌تواند ما را به موفقیت برساند.

بخشی از کتاب صوتی بده و بستان را بشنوید.

بده و بستان آدام گرانت

گوینده: فراز قربانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دره موفقیت (شیب!)

ست گودین در این کتاب سعی می‌کند دو مفهوم dip و quit را توضیح دهد. در توضیح مفهوم dip ست گودین می‌گوید که در مسیر زندگی هر کدام از ما دره‌ها و موانع بسیاری وجود دارد. اتفاقا باید از وجود این موانع خوشحال باشیم. چرا که خیلی‌ها با وجود این مانع‌ها خسته می‌شوند و به اصطلاح جا می‌زنند. اینجاست که با پشت سر گذاشتن این مانع شما می‌توانید موفقیت بزرگی به دست آورید.

در توضیح اصطلاح quit می‌گوید که ما همیشه باید نسبت بین دستاورد و تلاش را در نظر داشته باشیم و هر جا که احساس کردیم دستاورد ما نسبتا به تلاشمان نمی‌ارزد، آن کار را رها کنیم. در واقع گودین اعتقاد دارد الزاما هر دره‌ای هم دره‌ی قبل صعود نیست و خیلی اوقات مرحله نهایی است. با این رویکرد استراتژی ما می‌توانیم تلاش و پشتکارمان را در مسیر درست هدایت کنیم.

بخشی از کتاب صوتی دره موفقیت (شیب!) را بشنوید.

دره موفقیت (شیب!) ست گودین

گوینده: حسین غلامی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر به کتاب‌های موفقیت و خودیاری علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به کتاب‌های موفقیت و خودیاری در طاقچه بزنید و با دنیای کتاب‌های موفقیت آشنا شوید.

عادت‌های اتمی

عادت‌های اتمی یا همان خرده عادت‌ها کتابی است که به ما کمک می‌کند عادت‌های مورد نظرمان را در زندگی بسازیم. مثلا همه ما عادت کردیم هر روز صبح قبل از برخواستن از تخت خواب سری به اینستاگرام و توییتر بزنیم. اما خیلی از ما عادت به مطالعه کتاب نداریم و برای نخواندنش همیشه بهانه‌های مختلفی داریم.

در این کتاب جیمز کلیر سعی کرده مجموعه راهکارهایی را ارائه دهد که بتوانیم یک عادت منفی را حذف کنیم و یا یک عادت خوب جدید بسازیم. چرا که جیمز کلیر اعتقاد دارد این عادت‌های کوچک در مجموع تاثیرات بزرگی برای زندگی ما به همراه خواهند داشت. در واقع ممکن است از ابتدا به نظر ما چند بار چک کردن شبکه‌های اجتماعی چندان کار اشتباهی نباشد. اما وقتی به کل روز و یا کل سال نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم تاثیر منفی زیادی داشته و روی راندمان در انجام کارهای دیگرمان هم تاثیرگذار بوده.

بخشی از کتاب صوتی عادت‌های اتمی را بشنوید.

عادت‌های اتمی جیمز کلیر

گوینده: سامان قلیچ خانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پیشنهاد می‌کنیم اگر به موضوعات توسعه فردی علاقه دارید، یادداشت «توسعه فردی و کتاب‌هایی که باید درباره آن خواند» را هم بخوانید.

هنر شفاف اندیشیدن

ما در تمام لحظات زندگی در حال تصمیم گرفتن هستیم. بسیاری اوقات تصمیمات کوچکند و گاهی باید برای مسائلی بزرگ و تاثیرگذار تصمیم‌گیری کنیم. اما آیا همیشه درست تصمیم می‌گیریم؟ آیا برایمان پیش آمده است که تصمیم اشتباهی بگیریم و نتایجش در زندگی ما را اذیت کند؟ شاید همه ما چنین موقعیتی را تجربه کرده باشیم: به چیزی فکر کنیم و برایش وقت صرف کنیم اما بعدا متوجه شویم که ارزش فکر کردن و انرژی صرف کردن را نداشته است. تصمیمات اشتباهی که در زندگی می‌گیریم، معلول عملکرد ذهن ماست. آیا ذهن ما همیشه عملکرد درستی دارد؟

رولف دوبلی در کتاب هنر شفاف اندیشیدن، درباره خطاهای ذهنی صحبت می‌کند. انسان به کمک آگاهی می‌تواند تمام خطاهای ذهنی را بشناسد. به این ترتیب در دام آن‌ها نمی‌افتد. تصمیم‌گیری‌های ما بعد از خواندن این اثر تغییر می‌کند، زیرا قرار نیست دوباره همان اشتباهاتی را مرتکب شویم که پیشتر بخاطر آشنا نبودن با خطاهای شناختی، از ما سر می‌زد.

بخشی از کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن را بشنوید.

هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی

گوینده: عادل فردوسی‌پور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

غلبه بر اهمال کاری

همه ما ممکن است در چنین شرایطی قرار گرفته باشیم: وظیفه یا مسئولیتی که باید آن را به انجام برسانیم اما در انجام وظیفه‌مان اهمال ورزیدیم. تعلل کردن و یا خودداری کردن از انجام آن مسئولیت به خصوص می‌تواند مشکلات بعدی را برایمان به وجود بیاورد. اگر یک وظیفه کاری را به انجام نرسانیم، توبیخ در انتظارمان است و اگر اهمال کاری ما در راستای نیل به اهداف شخصی خودمان باشد، یاس و نومیدی برایمان به بار می‌آورد و احساس رضایت درونی را از ما می‌گیرد. اما چطور می‌توانیم از دست این اخلاق بد خلاص شویم؟

غلبه بر اهمال کاری همان راهی است که ما را به سوی موفقیت می‌رساند. ما می‌توانیم تصور کنیم که اگر از زیر مسئولیت‌هایمان دربرویم، احتمالا نتیجه جالبی برایمان نخواهد داشت. این را می‌توانیم با پیش‌بینی فردا دریابیم. اما ممکن است هنوز موانعی بر سر راهمان باشد. آگاهی از دلایل این کار و شناخت موانع می‌تواند به ما در غلبه بر اهمال کاری کمک کند. دنیل والتر راهکارهایی واضح، ساده و عملی برای مقابله با این مشکل بیان کرده است.

بخشی از کتاب صوتی غلبه بر اهمال کاری را بشنوید.

غلبه بر اهمال کاری دنیل والتر

گوینده: مهدی افشاریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

قدرت عادت

این کتاب هم در کنار کتاب عادت‌های اتمی می‌هواند به تغییر عادت‌های ما کمک بسیاری کند. خیلی‌ها مطالعه این دو کتاب را مکمل یکدیگر می‌دانند. دوهیگ نویسنده این کتاب در رشته MBA تحصیل کرده و به شرکت‌های مختلفی مشاوره کسب و کار می دهد. در این کتاب دوهیگ سعی کرده راه‌هایی برای تغییر عادت‌ها در زندگی و کسب و کار بدهد. برای همین اگر صاحب یک کسب و کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این کتاب را بخوانید.

بخشی از کتاب صوتی قدرت عادت را بشنوید.

قدرت عادت چارلز داهیگ

گوینده: حامد حشمتی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

تمرکز

خلاصه و جان کلام چند کتاب موفقیت جذاب و خوب را می‌توان در یک جمله بیان کرد: « کار خوب و ارزشمند، حاصل تمرکز است». اگر برگردیم به زندگی خودمان، متوجه می‌شویم همه زمان‌هایی که تمرکز کردیم، توانستیم از پس چالش زندگیمان بر بیاییم. حالا این چالش می‌خواهد یک امتحان باشد، یا یک وظیفه کاری.

گلمن در کتاب تمرکز اشاره می‌کند که موهبت از دست رفته زندگی امروز ما تمرکز و حواس‌جمعی است. در عصری که پر از نوتیفیکشن‌ها و موارد حواس پرت‌کن است، اینکه کسی بتواند تمرکز کند، چندان کار راحتی نیست. گلمن در این کتاب سعی کرده به ما نشان دهد که چقدر داشتن تمرکز در موفق شدن تاثیر گذار است و بگوید اساسا بدون تمرکز نمی شود به راحتی کار بزرگی انجام داد. در درجه دوم هم گلمن در این کتاب به ما یاد می‌دهد چگونه بتوانیم تمرکز کنیم و اهداف و آرزوهایمان را در اولویت زندگیمان قرار دهیم؛ نه اینکه حواس و ذهن و هوشمان را به راحتی در اختیار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار دهیم.

بخشی از کتاب صوتی تمرکز را بشنوید.

تمرکز دانیل گلمن

گوینده: هوتن شاطری‌پور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

واسه جزئیات عرق نریز

شاید ما هم از آن دسته افرادی باشیم که بیش از حد، زمان، توان و انرژی برای اخبار یا وقایعی صرف می‌کنیم که اهمیت چندانی ندارند. ما خودمان را برای جزئیاتی اذیت می‌کنیم که بعد از مدت زمان کوتاهی ارزش و اهمیتشان را از دست می‌دهند و تنها از ما انرژی می‌گیرند. این موضوع می‌تواند در مواجهه با اخبار، آدم‌هایی با دیدگاه منفی و اتفاقاتی که در حوزه‌ی توان و کنترل ما نیستند، رخ بدهد. این اتفاقات همیشه می‌افتند و این ما هستیم که باید بتوانیم خودمان را در برابر این وقایع واکسینه کنیم.

ریچارد کارلسون در کتاب صوتی واسه جزئیات عرق نریز، به ما کمک می‌کند تا دریابیم که چیزهایی مهم هستند و چه اخبار، رویدادها و اتفاقاتی در دسته‌بندی جزئیات بی‌اهمیت قرار می‌گیرند. همان‌ جزئیاتی که ارزش وقت گذاشتن ندارند. این کتاب تعداد زیادی مقاله کوتاه دارد که به ما قانون هماهنگی را می‌آموزند: گیر ندادن به چیزهای کوچک و بی اهمیت شمردنشان. در واقع مقالات این کتاب قرار است ما را در مسیری قرار دهند که زندگی را برایمان آرام‌تر می‌کنند. زندگی که آرامش دارد و این آرامش با جزئیات سطحی و بی‌اهمیت، از بین نمی‌رود. این کتاب ما را در مسیر رسیدن به تمرکزی قرار می‌دهد که کمکمان می‌کند تا اهداف و خواسته‌هایمان را دنبال کنیم و وقتمان را برای مشکلات دیگر تلف نکنیم.

بخشی از کتاب صوتی واسه جزئیات عرق نریز را بشنوید.

واسه جزئیات عرق نریز ریچارد کارلسون

گوینده: کامبیز خلیلی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

حافظه نامحدود

بسیاری از انسان‌های موفق، رمز موفقیتشان را در داشتن حافظه‌ای قدرتمند می‌دانند. آدم‌هایی که چیزی را از یاد نمی‌برند. اطلاعات بسیاری دارند و به همین دلیل می‌توانند با وضوح بیشتری مسیر رسیدن به موفقیت را ببینند. ما هم در انتخاب‌هایمان به سراغ همین افراد می‌رویم. مثلا به پزشکی که سابقه‌ پزشکی ما را می‌داند، بیشتر از پزشکی اعتماد می‌کنیم که بارها از ما درباره بیماری، سبک زندگی، داروهایی که خوردیم و … سوال می‌کند. اما آیا خودمان در طبقه‌بندی افرادی قرار می‌گیریم که حافظه خوبی دارند؟ آیا داشتن یک حافظه خوب و قدرتمند، ذهنی که بتواند اطلاعات بسیاری را در خود جای بدهد، یک ویژگی ارثی است یا می‌توان آن را به دست آورد؟

کوین هرسلی در کتاب صوتی انگیزشی و موفقیت حافظه نامحدود به ما درباره این موضوع توضیح می‌دهد. او لقب استاد بزرگ حافظه را دارد. او بیش از بیست سال زمان صرف کرده است تا پدیده حافظه و ظرفیت‌های ذهنی را بررسی کند. او نتایج سال‌ها پژوهش و تلاشش را در کتاب حافظه نامحدود منتشر کرده است. امروز با وجود موتورهای جستجویی مانند گوگل که تمام اطلاعات را در خود ذخیره کرده‌اند، ممکن است نیاز چندانی به قدرت و توانایی حافظه احساس نشود. اما به یاد سپردن چیزها، اتفاقا یکی از راه‌هایی است که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر نیز پیشنهاد می‌شود. 

کتاب حافظه نامحدود به شما کمک می‌کند تا به ذهن خودتان را به یک موتور جستجوگر قوی تبدیل کنید و نتایج شگفت‌انگیزش را در زندگی‌تان ببینید.

بخشی از کتاب صوتی حافظه نامحدود را بشنوید.

حافظه نامحدود کوین هورسلی

گوینده: حافظ کاظم‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

هفت عادت مردمان موثر

همه ما درباره عادات و خوبی و بدی‌های آن شنیده‌ایم و می‌دانیم. عادات خوب می‌توانند مانند نردبانی عمل کنند که ما را به سوی موفقیت می‌برند و عادات بد می‌توانند ما را از موفقیت دور کنند. بسیاری از افراد موفق از عاداتی حرف می‌زنند که آنان را به موفقیت رسانده است. اما ساختن عادت خوب و مثبت بسیار سخت است و رها کردن عادات بد و منفی، بسیار سخت‌تر. بهرحال اگر هر عادت، مانند دانه‌ای باشد که در دل ما کاشته می‌شود، نتیجه می‌تواند رشد کردن درخت موفقیت باشد.

استفان کاوی در کتاب صوتی انگیزشی هفت عادت مردمان موثر درباره عادت‌های سازنده‌ای صحبت می‌کند که برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت، به آن نیاز داریم. عاداتی که سبب می‌شود زندگی ما و اطرفیانمان تحت تاثیر قرار بگیرد و تغییراتی عظیم را تجربه کند. این اثر به ما کمک می‌کند تا در ابتدا شخصیت خودمان را بهتر و دقیق‌تر بشناسیم و سپس عاداتی را بشناسیم که به ما کمک می‌کند تا موفق باشیم. کتاب هفت عادت مردمان موثر در فهرست کتاب‌هایی قرار گرفته است که همه مردم دنیا باید آن را بخوانند.

بخشی از کتاب صوتی هفت عادت مردمان موثر را بشنوید.

هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی

گوینده: گیتی خوشدل
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

محدودیت صفر

کتاب محدودیت صفر اثری مشترک از ایهالیا کالا هولن و جوزف ویتالی است. این اثر روش جدیدی را معرفی می‌کند که به مخاطبان کمک می‌کند تا به منابع خرد و آرامش دست یابند و با کمک راهکارهای مطرح شده، زندگی ایمن و سراسر نور و روشنی برای خود بسازند.

این اثر بر اساس روشی تدوین شده است که به آن هو اوپونو پونو (Hoʻoponopono) می‌گویند؛ روشی برگرفته از خرد بومیان هاوایی. این روش قبول تمام مسئولیت‌هایی است که در زندگی بر عهده داریم. به این صورت به محدودیت صفر می‌رسیم. اما چگونه؟ پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت پاسخ این سوال، کتاب صوتی انگیزشی محدودیت صفر را بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی محدودیت صفر را بشنوید.

محدودیت صفر جو ویتالی

گوینده: ابوالفضل شاه‌بهرامی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کلام آخر درباره کتاب های صوتی موفقیت

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، گسترده، پیچیده و بسیار عجیب است. هرگز نمی‌توانیم از خلال یک فیلم، یک کتاب داستانی یا یک کتاب موفقیت و توسعه فردی فرمولی به دست بیاوریم که مسیر زندگی را برای ما روشن کند و از عجایب و پیچیدگی‌های جهان بکاهد. اما تجربه تماشای هر فیلم یا خواندن هر کتاب، مانند یک چراغ روشن عمل می‌کند. چراغی که مسیر تجربیات ما را درخشان می‌کند و البته، جاهایی هم می‌تواند جلوی ضررها را بگیرد!

حواسمان باشد که قبل از خواندن همه این کتاب‌ها و یا بهتر بگویم شنیدن این کتاب های صوتی ، موفقیت را برای خودمان مجددا تعریف کنیم. موفقیت فقط به معنی به دست آوردن پول بیشتر، یا مدرک تحصیلی بالاتر نیست. گاهی شاد بودن و دوست داشتن خود بزرگترین موفقیت است. به قول برنه براون، گاهی باید خود ناکاملمان را دوست داشته باشیم و در آغوش بگیریم.


پی‌نوشت: بخش‌هایی از یادداشتی که خواندید به‌قلم مریم شعبانی، نویسنده‌ی وبلاگ طاقچه، بود.

37,969 بازدید
برچسب ها

Avatar

صبا محبی


اشتراک گذاری یادداشت
2.8 5 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه