لوگو طاقچه
رمان صوتی عاشقانه

معرفی ۶ رمان صوتی عاشقانه

60,863 بازدید

به نظر می‌رسد دیگر همه ما بر اهمیت وجودی کتاب‌های صوتی و نیاز خود به آن آگاه باشیم. این «ما» شامل ما آدم‌های اهل مطالعه‌ای می‌شود که در کشاکش زندگی مدرن و رشتاب، درگیری‌های روزمره و کارهای بی‌شماری که بر عهده داریم، مشتاقیم تا زمانی هرچند بسیار اندک از این زندگی کوتاه و در گذر خود را همچنان با ادبیات و دنیای آرامش‌بخش آن گره بزنیم و برای این کار چه چیزی بهتر از کتاب‌های صوتی؟ راه‌حلی مناسب برای بیشتر افراد که توانسته تعداد قابل‌توجهی از آنان را راضی نگه‌داشته و این پیوند مبارک را پابرجا نگه دارد. اینگونه هم ما توانسته‌ایم در دنیای آن شناور و شاد باقی بمانیم و هم اینکه سختی‌های زندگی و کارهای عادی و تکراری را با گوش سپردن هم‌زمان به این کتاب‌ها، بر خود آسان و هموار کنیم. کتاب‌های صوتی دنیای تخیل متفاوتی پیش روی خواننده می‌گشایند چراکه چشم می‌تواند فارغ از خواندن و بسته بماند و در خیالمان نظاره‌گر تصاویری از داستان باشد که در پرده سیاه مقابلمان نقش می‌بندد. در این یادداشت بر آنیم تا به معرفی چند رمان عاشقانه که در قالب کتاب صوتی ارائه‌شده و در طاقچه در دسترس همگان قرارگرفته‌اند،‌ بپردازیم. کتاب‌هایی که حتی اگر نسخه مکتوب آنها را خوانده‌اید، شنیدنشان خالی از لطف نیست.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «بهترین رمان‌های صوتی عاشقانه ایرانی» را هم بخوانید.

دالان بهشت

دالان بهشت

نویسنده: نازی صفوی

آوانامه

اطلاعات بیشتر و خرید

نازی صفوی در رمان معروف دالان بهشت ماجرای زندگی دختری را روایت می‌کند که در خانواده‌ای بازاری بزرگ شده است. محمد پسر همسایه مهناز، عاشقش می‌شود و در ۱۷ سالگی به خواستگاری او می‌آید و با او ازدواج می‌کند. اما زندگی مشترک آن‌ها چندان خوب پیش نمی‌رود و رابطه‌ی آن‌ها به هم می‌خورد. نازی صفوی در این داستان با اینکه از زبان مهناز صحبت می‌کند، اما روایت را طوری می‌چیند که بفهمیم مشکلات رابطه‌ی آن‌ها تا چه حد از سر رفتارهای ناپخته و اشتباه مهناز بوده و چقدر مهناز در این رابطه اشتباه کرده است.

بخشی از کتاب صوتی دالان بهشت را بشنوید.

دالان بهشت نازی صفوی

گوینده: آنالی طاهریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

عشق در روزگار وبا

عشق در روزگار وبا

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

مترجم: کاوه میرعباسی

کتاب‌های صوتی کتابسرای نیک

اطلاعات بیشتر و خرید

«عشق سال‌های وبا» گرچه مهم‌ترین اثر «گابریل گارسیا مارکز» نویسنده کلمبیایی نیست اما بی‌شک از بهترین‌های اوست. کتابی سرشار از روایت که بیش از هر چیز می‌توان گفت عاشقانه است. مارکز در این کتاب از روایت عشق دو دلداده شروع کرده و با پیش بردن ماجراها روایت‌های دیگر را یکی پس از دیگری باز می‌کند. او استادانه از پس تعریف کردن این‌همه ماجرا برآمده و زنجیر روایی را حلقه به حلقه پیش می‌راند و خواننده را در طول زمان به گذشته و آینده می‌کشاند. مارکز به‌خوبی به داستان و اصل و حواشی ماجراها پرداخته و آن را باورپذیر کرده است. خلاقیت نویسنده در خلق روایات مختلف ستودنی است. او ما را با اتفاق‌های متعددی که رخ می‌دهند شگفت‌زده و مشتاق به خواندن و ادامه دادن نگاه می‌دارد. «آرمان سلطان‌زاده» رمان «عشق در سال‌های وبا» را روایت کرده و این رمان صوتی عاشقانه در طاقچه در دسترس شماست.

بخشی از کتاب صوتی عشق در روزگار وبا را بشنوید.

عشق در روزگار وبا گابریل گارسیا مارکز

گوینده: فرهاد اتقیایی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ

نویسنده: اسکات فیتز جرالد

مترجم: مهدی افشار

آوانامه

اطلاعات بیشتر و خرید

«گتسبی بزرگ» روایت جوانی ثروتمند و کارهایی است که او برای رسیدن به عشق خود انجام می‌دهد. این اثر «اسکات فیتز جرالد» که در میان آثار فاخر ادبیات کلاسیک جای دارد بارها و بارها تجدید چاپ‌شده و مخاطبان بسیاری داشته و دارد. کتاب حتی به زبان‌های مختلف نیز ترجمه‌شده است. نقطه قوت نویسنده را می‌توان در قوه تخیل خوب و پرداختن‌های دراماتیک ماجرا عنوان کرد. کتاب از ماندگارترین‌های ادبیات آمریکاست و بی‌شک آوازه آن به گوش بسیاری از ما نیز رسیده است. کتاب سرشار از جملات پیام‌دهنده و نقل‌قول‌هایی است که ما آنها را در جاهای مختلف و از زبان افراد گوناگون شنیده‌ایم. رمان را می‌توان در دسته داستان‌ها و رمان‌هایی به شمار آورد که تنه به زندگی واقعی می‌زنند. از زندگی الهام گرفته و بر آن تاثیرگذار است و آموزه‌های آن نیز قابل‌استفاده برای همگان است. استقبال از کتاب و همچنین آموزنده و باورپذیر بودن آن سبب شد تا بعدها نسخه‌ای تصویری بر اساس آن ساخته شود. نسخه صوتی این رمان عاشقانه را با صدای «آرمان سلطان‌زاده» می‌توانید از طاقچه تهیه کنید.

بخشی از کتاب صوتی گتسبی بزرگ را بشنوید.

گتسبی بزرگ اسکات فیتز جرالد

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ما تمامش می‌کنیم

ما تمامش می‌کنیم

نویسنده: کالین هوور

مترجم: آرتمیس مسعودی

آوانامه

اطلاعات بیشتر و خرید

زندگی تماما آمیخته با دوراهی‌هایی خواسته و ناخواسته است. هر عمل ما مسیری را به رویمان می‌گشاید و با پای نهادن در آن مسیر هزاران اماواگر و بودونبود پیش روی ماست. کجا می‌توانیم فرار کنیم از این ملزومات زندگی؟ راه گریزی نیست و تنها می‌توان انتخاب کرد و این انتخاب‌های ما هستند که ما را به مسیرهای جدید و دوراهی‌هایی تازه رهنمون می‌کنند. حال اگر انتخاب ما اشتباه باشد چه؟ شکست می‌خوریم و از مسیر عقب می‌افتیم اما در اصل تجربه کرده‌ایم و چیزهایی یاد گرفته‌ایم و این آموخته‌های ما هستند که در ادامه راه و در دوراهی‌های بعدی دست ما را گرفته به مسیر درست می‌کشانند.

«ما تمامش می‌کنیم» رمانی عاشقانه و البته در باب انتخاب‌های زندگی است. این کتاب که از پرفروش‌های سال ۲۰۱۶ بوده است حاصل تلاش نویسنده بر تصویر کردن بخشی از زندگی خویش است. کتاب و روایت عاشقانه‌اش تلاش دارد تا به خواننده بگوید عشق همواره با شهامت و شک و امید، با کامیابی و شکست، همراه است. این رمان صوتی عاشقانه با روایت «آنالی طاهریان» در طاقچه در دسترس شماست.

بخشی از کتاب صوتی ما تمامش می‌کنیم را بشنوید.

ما تمامش می‌کنیم کالین هوور

گوینده: آنالی طاهریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

من او را دوست داشتم

من او را دوست داشتم

نویسنده: آنا گاوالدا

مترجم: مینا آذری

آوانامه

اطلاعات بیشتر و خرید

زندگی در مسیر خود سربالایی‌ها و سراشیبی‌های بسیار دارد. انسان در گذر از این مراحل آب‌دیده شده و کوله‌بار تجاربش پربارتر می‌شود؛ اما چه می‌شود که گاه گذشته‌ها در همان زمان گذشته تمام نمی‌شوند و ناگهان سروکله‌شان در حال پیدا می‌شود و ما را به دنبال خود می‌کشند؟ شاید این راز خفته درون هر اتفاق و ماجرای پنهان در دل هر تکاپو است که ناگهان سر برمی‌آورد و حسی را از گذشته در ما بیدار می‌کند. شاید می‌آید تا ما را با خود به دنیایی بکشاند که دیگر نیست و نداریمش. همه این‌ها را اگر با چاشنی عشق همراه کنیم می‌شود «من او را دوست می‌داشتم». کتابی که گرچه با خواندن آن اندوه و حزنی درونی شما را در برمی‌گیرد اما تفکری عظیم نیز به همراه دارد. «آنا گاوالدا» به‌خوبی از پس روایت پراحساس این اتفاق برآمده و اثری خلق کرده که تمام وجود خواننده را با خود درگیر می‌کند. این کتاب صوتی که «مریم پاک‌ذات» آن را روایت کرده، در طاقچه قابل‌دسترس است.

بخشی از کتاب صوتی من او را دوست داشتم را بشنوید.

من او را دوست داشتم آنا گاوالدا

گوینده: بهناز جعفری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

هویت

هویت

نویسنده: میلان کوندرا

مترجم: رویا آزادفر

آوانامه

اطلاعات بیشتر و خرید

«هویت» را که اثر «میلان کوندرا» است می‌توان اثری فلسفی و معناگرا دانست. نویسنده در این کتاب با انتخاب قالبی داستانی اندیشه‌های فلسفی خود و نگاه ناشی از این اندیشه‌ها به زندگی را در اختیار خواننده می‌گذارد. او تلاش کرده تا نقش عشق را در نوع نگاه انسان‌ها به دنیا و ملزوماتش به زبان روایت با ما در میان بگذارد. این کتاب کوندرا گرچه داستان نسبتا کوتاه است اما خواندن و یا شنیدنش به کمی تمرکز و تفکر در بحر جملات نیاز دارد. شاید بهتر باشد آن را زمانی بشنوید که مشغول کار دیگری نیستید تا به‌خوبی متوجه عمق کلام او شوید. کتاب صوتی «هویت» با صدای «شهره روحی» در طاقچه در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است.

بخشی از کتاب صوتی هویت را بشنوید.

هویت میلان کوندرا

گوینده: میلاد فتوحی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

60,863 بازدید
برچسب ها

Avatar

بنوشه فرهت


اشتراک گذاری یادداشت
3.8 4 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه