لوگو طاقچه
کتاب هایی مثل هری پاتر

عاشقان هری پاتر این کتاب‌ها را هم بخوانند!

21,805 بازدید

کتاب‌های فانتزی همیشه و در تمام دنیا طرفدار دارند. فانتزی‌ها بهترین مکان برای پرورش خلاقیت هستند و فضایی برای تخلیه‌ی انرژی‌های ذهنی به مخاطبان ارائه می‌کنند. در یک فضای فانتزی می‌توان از قدرت آفرینشگری لذت برد و با جهان‌های ناشناخته‌ آشنا شد. در حقیقت ادبیات فانتزی و تخیلی از واقعیت فرار نمی‌کند بلکه گریزی به آن می‌زند و این شاید یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت ژانر فانتزی در سراسر دنیا باشد. شاید اگر در جستجوی اولین فانتزی‌های تاریخ باشیم، به حماسه‌ها و داستان‌های اسطوره‌ای برخورد کنیم. هرچند ادبیات فانتزی، ژانری نسبتا بدیع به شمار می‌رود. یکی از بهترین و جذاب‌ترین داستان‌های فانتزی دنیا ارباب حلقه‌ها است. برای آشنایی بیشتر با این سه‌گانه‌ی جذاب، یادداشت ارباب حلقه‌ها؛ از کتاب تا فیلم سینمایی را بخوانید و در ادامه هم سعی کردیم نگاهی کوتاه به کتاب هری پاتر داشته باشیم و کتاب هایی مثل آن را معرفی کنیم.

مدرسه‌ی ایده‌آل تمام دانش‌آموزان دنیا!

یکی دیگر از کتاب‌های فانتزی که در تمام دنیا طرفدار دارد، مجموعه‌ی هری‌پاتر است. داستان‌های هری جوان که همراه دوستانش به مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز می‌روند و در آنجا با جادوگر سیاه، لرد ولدمورت می‌جنگند، آنقدر خواندنی بودند که به ۸۳ زبان دنیا ترجمه شدند و کتاب‌هایش ۴۵۰میلیون نسخه فروش داشت. مجموعه‌ی هری‌پاتر به سرعت به فیلم هم تبدیل شدند و در تمام آن‌ها، هری‌پاتر به همراه دوستانش هرمیون گرنجر و رون ویزلی با همکاری دامبلدور با لرد ولدمورت مبارزه می‌کنند. نویسندگان بسیاری بعد از هری‌پاتر تلاش کردند تا از عنصر جادو در نوشته‌هایشان استفاده کنند. باهم برخی از بهترین کتاب هایی که مثل هری پاتر هستند را بررسی می‌کنیم.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

سیرک شبانه

سیرک شبانه

نویسنده: ارین مورگنشترن

مترجم: محمدرضا شفاهی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

سیرک شبانه، نوشته ارین مورگنشترن یک رمان جادویی است. مطمئنا اگر کتاب را بخوانید جادوی درون آن را باور می‌کنید. خیابان‌های لندن قرن نوزده، شاهد سر رسیدن سیرکی غیرعادی است. سیرکی که فقط شب‌ها باز است و بلیت‌های گرانقیمتش به سرعت فروش می‌روند. سیلیا و مارکو که از ستاره‌های این سیرک هستند، از کودکی تعلیم دیدند تا در یک مسابقه‌ی عجیب قدرت‌نمایی شرکت کنند. دوئلی که میانشان برگزار می‌شود و فقط یک برنده دارد. اما عشق میان سیلیا و مارکو، می‌تواند ماجرا را طوری دیگر رقم بزند…
این کتاب را به جرات می‌توان گفت شبیه‌ترین کتاب به هری پاتر در میان فهرست کتاب هایی مثل هری پاتر دانست. برای همین اگر عاشق هری پاتر هستید، پیشنهاد می کنیم از خواندن این کتاب غافل نشوید.

بچه‌های خاص خانه خانم پریگرین

بچه‌های خاص خانه خانم پریگرین

نویسنده: رنسام ریگز

مترجم: پیمان اسماعیلیان

نشر پیدایش

اطلاعات بیشتر و خرید

گاهی اوقات باید فانتزی‌ها را با چاشنی ترس و ماجراجویی همراه کرد. اگر به دنبال همچین ماجرایی می‌گردید، بچه‌های خاص خانه‌ی خانم پرگرین انتخاب خوبی است. داستان از این قرار است که جیکوب شانزده ساله، بعد از یک فاجعه‌ی خانوادگی، سر از جزیره‌ای متروک درمی‌آورد. او که به دنبال زادگاه پدربزرگ مهربان و شجاعش می‌گردد با یک یتیم‌خانه‌ی خاص و ترسناک روبه‌رو می‌شود. جایی که بچه‌هایی خطرناک دارد. جیکوب کم‌کم به این فکر می‌افتد که اصلا این بچه‌ها، به همین دلیل است که اینجا هستند. شاید قرار بود آن‌ها را جایی خیلی دورتر از هر انسان، قرنطینه کنند. اما مشکل اصلی این است که اگر بر خلاف تصور جیکوب هنوز آن بچه‌ها زنده باشند، چه اتفاقی می‌افتد؟

بچه‌های خاص خانه‌ی خانم پرگرین، آنقدر جذاب بود که ۴۵ هفته در رتبه یک کتاب‌های کودکان و نوجوانان فهرست نیویورک تایمز قرار داشت و توجه تیم‌ برتون را به خودش جلب کرد تا فیلمی از رویش بسازد.

سابریل (رمان‌‌های سه‌گانه پادشاهی کهن ۱)

سابریل (رمان‌‌های سه‌گانه پادشاهی کهن ۱)

نویسنده: گارت نیکس

مترجم: پیمان اسماعیلیان

انتشارات قدیانی

اطلاعات بیشتر و خرید

سابریل که از کتاب‌های سه‌گانه‌ی پادشاهی کهن است، رمانی از گارت نیکس است. داستانی جذاب، پر از قهرمان‌های قدرتمند، با صحنه‌ پردازی‌های خارق‌العاده که در نهایت یک لذت عمیق را به خوانندگان هدیه می‌دهد. سابریل، دختر محافظ مرگ، اب‌هورسن، است. او توانایی‌های خاصی دارد؛ مثلا می‌تواند به صورت خودخواسته از سد بین مرگ و زندگی عبور کند. سابریل سال‌ها ورای دیوارهای پادشاهی کهن زندگی کرده است اما حالا که اب‌هورسن گم شده است، باید به دل پادشاهی کهن سفر کند و با تمام خطراتی که سر راهش قرار می‌گیرد، به تنهایی بجنگد.

سابریل داستانی خواندنی است که قدرتمندی انسان‌ها را برای رسیدن به خواسته‌ها و تحقق آرمان‌هایشان، نشان می‌دهد.

مرگ سیاه‌دل

مرگ سیاه‌دل

نویسنده: کورنلیا فونکه

مترجم: شقایق قندهاری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

اطلاعات بیشتر و خرید

مرگ سیاه‌دل، داستانی خواندنی و جلد سوم کتاب سیاه‌دل است. کورنیا فونکه، ملکه‌ی داستان‌های فانتزی باید آدم خیلی جالبی باشد که می‌تواند قلمش را بردارد و در داستان‌هایش از جادو، شجاعت و کتاب‌هایی بنویسد که حرف می‌زنند. حالا هم در مرگ سیاه‌دل، دوباره غوغا کرده است. مردی با خواندن داستان‌ سیاه‌دل برای دخترش مگی، در دو دنیا را باز کرده است. حالا این دنیای آشفته را تصور کنید که یک طرفش آدم‌ها به قصه‌ها پناه بردند و یک طرف دیگرش، شخصیت‌های قصه‌ها بیرون آمده‌اند. در این میان هم، همسرش، یعنی مادر مگی ناپدید شده است. او به داخل قصه‌ی سیاه‌دل رفته است و حالا دختر سه‌ساله‌شان تنها مانده است. زندگی مگی و پدرش تغییر کرده است و ماجراهای عجیبی انتظارشان را می‌کشد.

مدرسه نابودکنندگان اژدها

کیت مک‌مولان در مجموعه‌ی مدرسه نابودکنندگان اژدها، داستان‌های بامزه‌ای از ویگلاف و دوستانش نوشته است. ویگلاف کوچولو، توی خانه با برادرهای سروکله می‌زند که مدام او را دست می‌اندازند و پدر و مادری دارد که اصلا عین خیالشان هم نیست! حالا که ویگلاف آگهی مدرسه نابودکنندگان اژدها را دیده است، وقت را تلف نمی‌کند و در مدرسه ثبت‌نام می‌کند. فقط مشکل اینجاست که ویگلاف آزارش حتی به یک مورچه هم نمی‌رسد. اما خدا رو شکر عقلش را دارد که کمکش کند تا مشکلاتش را حل کند…

آکاتا؛ جادوگر سفید ۱

آکاتا؛ جادوگر سفید ۱

نویسنده: نِدی اوکورافور

مترجم: امیراحمد کامیار

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب آکاتا جادوگر سفید داستانی خواندنی است که در آن مبارزه‌ای در حال رخ دادن است. مبارزه‌ای برای نجات دنیا! سانی، اهل نیجریه است. زمانی که او به دنیا می‌آید هیچکس با او بازی نمی‌کند، در مدرسه دوستی ندارد و همه مدام او را مسخره می‌کنند. فقط به این دلیل که او زال است. اگر فکر می‌کنید که آفریقایی اما سفید باشید و اینطوری زندگی‌تان هیجان‌انگیز می‌شود، سخت در اشتباهید! حداقل این اتفاق برای سانی نمی‌افتد. اما یک اتفاق زندگی سانی را تغییر می‌دهد: او در شعله‌ی شمع دنیا را می‌بیند که چیزی به نابودی‌اش نمانده است. همین هم باعث می‌شود با آدم‌هایی آشنا شود که رازهای عجیبی درباره‌ی زندگی‌اش به او می‌گویند؛ سانی رسالتی دارد. او باید دنیا را از نابودی نجات دهد…

وجه مشترک تمام داستان‌های فانتزی، در کنار تجربه‌ی لذت غافلگیری با عنصر جادو، نبرد میان خیر و شر و تلاش و مبارزه برای نجات دنیا است. تمام این داستان‌ها، قهرمان‌هایی قوی دارد که بر سر آرمان‌هایشان ایستاده‌اند و باید به آن‌ها برسند. آرمان‌هایی که کمک می‌کند تا دنیا به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل شود. آیا چنین مفاهیمی را می‌توان با کودکان هم درمیان گذاشت؟

هیچ بعید نیست اگر داستانهای فانتزی که امروز می‌خوانیم و خیال‌پردازی‌های جذابی که ما را به دنیای اسرارآمیز خودشان دعوت می‌کنند، فردا به حقیقت بپیوندند. داستان‌های فانتزی از دل خیال‌پردازی‌های شجاعانه بیرون می‌آیند، از داخل ذهنی که خلاقیت را پرواز داده است. همانطور که یک روز پرواز کردن یک خیال زیبا بیشتر نبود… بهرحال، اگر همین روزها دعوت‌نامه‌ی رفتن به مدرسه‌ی هاگوارتز به دستتان رسید، عجب نکنید. شاید قرار است زندگی جذاب‌تری را تجربه کنیم!

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

21,805 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
2.8 6 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
6 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه