لوگو طاقچه
معرفی نسخه ویندوز طاقچه

معرفی نسخه‌ی ویندوز طاقچه

51,943 بازدید

برای خیلی از ما خریدن اولین سی‌دی نرم‌افزار برای کامپویترمان، زدن دکمه نصب و بی‌فکر و بی‌محابا موافقت با همه‌ی شروط و زدن دکمه‌های پی‌در‌پی نکست و انتظار برای به پایان رسیدن نوار سبزرنگ اینستال برنامه، خاطره‌ی نوستالژیکی است. سر تا پایمان را اضطراب فرا می‌گرفت و نفسمان در سینه حبس می‌شد تا مبادا اروری بیاید و همه‌ی کاسه کوزه‌هایمان بشکند. آخ از آن لحظه‌ای که کیس شروع به نعره‌زدن و لرزیدن می‌کرد. گویی همین الان است که کل دم و دستگاهمان منفجر شود. اما این اضطراب جایش را به شور و شعفی توصیف‌ناپذیر می‌داد، وقتی که برنامه اجرا می‌شد و می‌توانستیم با آن کار کنیم. 

همه‌ی این حس و حال‌ها بعد از چند بار نصب برنامه برای ویندوز از بین رفت. انگار به یک کار عادی و روزمره برایمان تبدیل شد. دیگر نه می‌ترسیم و نه حتی شور و شوق ناشی از موفقیتی به ما دست می‌دهد. برنامه‌های کامپیوتری با وجود رقیب‌های گردن‌کلفتی مثل برنامه‌های موبایلی، همچنان محبوبیت دارند. انگار هر چقدر هم دستگاه‌های موبایل صفحه‌ی نمایش باکیفیت‌تر و بزرگ‌تری داشته باشند، نمی‌توانند جای یک مانیتور حداقل ۱۳-۱۴ اینچی را بگیرند؛ به خصوص برای کتاب خواندن. برای همین دست به کار شدیم تا نسخه‌ی ویندوز طاقچه را منتشر کنیم.

البته پیش از این هم امکان شنیدن و مطالعه‌ی کتاب از طریق کتابخوان تحت وب وجود داشت. اما بعضی از امکان‌ها در نسخه‌ی تحت وب وجود ندارد. برای همین نسخه‌ی ویندوز به مجموعه‌ برنامه‌های طاقچه یعنی نسخه‌ی اندروید، نسخه‌ی آی‌او‌اس و نسخه‌ی تحت وب اضافه شد.

چرا نسخه‌ی ویندوز طاقچه را منتشر کردیم؟

پاسخ سرراست و ساده به این سوال این است که شما خواستید! پیام‌های زیادی از سمت همراهان همیشگی طاقچه دریافت کردیم که «چرا نسخه‌ی ویندوز ندارید؟» 

واقعیت این است که مطالعه‌ی بعضی از کتاب‌ها در گوشی موبایل سختی‌های خودش را هم دارد. مثلا اگر فایل کتاب PDF باشد، در موبایل خواندنش دشوار است (ممکن است تفاوت این دو فرمت کتاب الکترونیکی را ندانید. برای همین پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «کتاب الکترونیکی چیست؟» را بخوانید) یا کسی که از کتاب‌ها برای تحقیق و پژوهش استفاده می‌کند، تجربه‌ی کاربری سختی خواهد داشت، اگر بخواهد مدام از گوشی موبایلش استفاده کند. 

چرا انتشار نسخه‌ی ویندوز طول کشید؟

طاقچه از سال ۹۱ کارش را با اپلیکیشن اندروید و ios آغاز کرده و نسخه‌ی تحت وب آن در سال ۹۷ منتشر شد. اما نسخه‌ی ویندوز با تاخیری نسبتا زیاد در سال ۹۹ منتشر شده است. دلیل تاخیر این است که حفظ امنیت فایل کتاب‌ها یکی از اولویت‌های اصلی ماست. چرا که در فضای فعلی، توزیع غیر قانونی فایل کتاب‌ها یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ناشران و حفظ امنیت فایل کتاب‌ها یکی از شروط اصلی آن‌ها برای همکاری با طاقچه است. از این رو انتشار نسخه‌ی ویندوز حساسیت زیادی دارد.

چرا به نسخه‌ی تحت وب بسنده نکردیم؟ 

اصلی‌ترین دلیلش این است که به دلیل حفظ امنیت فایل کتاب‌ها و جلوگیری از انتشار غیر قانونی آن‌ها امکان قرار دادن فایل‌های پی‌دی‌اف در نسخه‌ی تحت وب وجود ندارد. برای همین نیاز به وجود نسخه‌ی ویندوز بیشتر شد. همچنین نسخه‌ی تحت وب نیاز به دسترسی به اینترنت دارد. ممکن است بخواهید کتابی را بخوانید، اما نتوانید آنلاین شوید. پس باید امکانی برای شما فراهم شود که کتاب‌هایی را که قبلا دانلود کرده‌اید، بدون نیاز به اینترنت، بخوانید. 

پس به عنوان جمع‌بندی باید دلایل انتشار نسخه‌ی ویندوز را اینگونه بگوییم که: 

  • درخواست‌های پر تکرار شما: با رشد سریع اضافه‌شدن کتاب‌های متنوع و کاربرهایی با عادت‌ها و سلیقه‌های متفاوت، متوجه شدیم، بخشی از کاربران‌مان دوست دارند بتوانند کتاب‌ها را روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی‌شان در یک نرم‌افزار مستقل (نه مرورگر وب) بخوانند.
  • خواندن کتاب‌های پی‌دی‌اف در کامپیوتر‌های شخصی: پیش از این از طریق نسخه تحت وب فقط کتاب‌های صوتی و epub را می‌توانستیم از طریق کامپیوتر مطالعه کنیم. اما حالا می‌توانیم همه‌ی فرمت‌ها را از طریق کامپیوتر بخوانیم.
  • کتاب‌ خواندن روی کامپیوترهای شخصی به صورت آفلاین: بدون نسخه‌ی ویندوز طاقچه، کتاب‌های صوتی و Epub را از طریق کتاب‌خوان تحت وب می‌شود مطالعه کرد؛ اما این نیازمند آنلاین بودن در هنگام خواندن/شنیدن کتاب است. با نسخه‌ی ویندوز، می‌شود کتاب‌ها را بعد از دانلود، در حالت آفلاین هم خواند.

نسخه‌‌ی ۳.۲.۲ ویندوز طاقچه چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • نسخه‌ی ویندوز طاقچه با تمام دستگاه‌های دیگری که روی ‌آن کتاب‌های‌تان را خوانده‌اید، هماهنگ است. مثلا اگر کتاب را تا صفحه‌ی ۲۳ در موبایلتان خوانده‌اید، اینجا هم صفحه‌ی ۲۳ برای شما باز می‌شود. 
  • در این نسخه تمام کتاب‌های Epub و PDF ای را که خریده‌اید، می‌توانید بخوانید (حتی وقتی آنلاین نیستید). البته باید یک بار در نسخه‌ی ویندوز آن‌ها را دانلود کنید. 
  • در کتاب‌خوان نسخه‌ی ویندوز، می‌توانید برای فایل‌های Epub اندازه‌ قلم، نوع قلم، رنگ پس‌زمینه، فاصله‌ی خط‌ها را شخصی‌سازی کنید.
  • در نسخه‌ی ۳.۲.۲ ویندوز طاقچه امکان علامت‌گذاری و نوشتن یادداشت نیز وجود دارد.
  • از کتاب‌خوان ویندوز طاقچه، می‌توانید برای مطالعه‌ی هر فایل Epub و PDF ای که روی حافظه‌ی کامپیوتر شخصی‌تان دارید استفاده کنید و این امکان صرفا منحصر به کتاب‌های طاقچه نیست. 
  • امکان خواندن کتاب‌های طاقچه بی‌نهایت (اگر کتاب یا کتاب‌هایی را در اپلیکیشن (اندروید یا آی‌اواس) از «طاقچه بی‌نهایت» امانت گرفته باشید، می‌توانید در این نسخه ویندوز طاقچه آخرین کتاب دریافتی را مطالعه کنید.)
  • امکان شنیدن کتاب‌های صوتی

برای نصب نسخه‌ی ویندوز طاقچه چه پیش‌نیازهایی وجود دارد؟

برای نصب نسخه‌ی ویندوز طاقچه کافی است نسخه‌ی ویندوز شما یکی از حالت‌های زیر باشد:

ویندوز ۸.۱ به بالا

ویندوز ۱۰ از ورژن ۱۶۰۷ به بالا

ویندوز سرور از ۲۰۱۲ R2 به بالا

ویندوز نانو از ۱۸۰۳ به بالا

اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، برای اطلاع از ورژن نسخه‌ی ویندوز خودتان باید مسیر زیر را طی کنید:

Select the Start button > Settings > System > About . Open About settings. Under Windows specifications, check which edition and version of Windows your device is running.

چطور نسخه‌ی ویندوز طاقچه را نصب کنم؟ 

برای نصب نسخه‌ی ویندوز ابتدا فایل نصب را دانلود کنید. اگر فایل را به کمک نرم‌افزار internet download manager  دانلود نکنید، مرورگر کروم ممکن است فایل را به صورت زیر نشان دهد. برای اینکه بتوانید وارد مرحله‌ی بعد شوید، روی ایکون فلش کلیک کنید و سپس گزینه‌ی keep را انتخاب کنید (مراحل را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید).

سپس فایل نصب را باز کنید. ممکن است در برخی از نسخه‌های ویندوز با پیامی مانند تصویر زیر مواجه شوید. در این صورت گزینه  more info  را مطابق تصویر انتخاب کنید.

سپس در پنجره‌ی باز شده گزینه run anyway را انتخاب کنید.

در بعضی از نسخه‌های ویندوز هم ممکن است با پیغام زیر مواجه شوید. در این صورت هم گزینه‌ی run  را انتخاب کنید.

سپس وارد مراحل اصلی نصب اپلیکیشن می‌شوید. ابتدا گزینه‌ی موافقت با قوانین و مقررات را بزنید و سپس بر روی next  را کلیک کنید.

به صورت پیش‌فرض گزینه‌ی epub  و pdf  در حالت انتخاب شده قرار دارد. لطفا وضعیت تیک‌های این قسمت را تغییر « ندهید » و فقط بر روی دکمه‌ی install کلیک کنید.‌

بعد منتظر بمانید که نرم‌افزار نصب شود. در این مرحله لطفا گزینه‌ی ضربدر را نزنید و کمی صبور باشید.

بعد از تمام شدن نصب، پیام زیر نمایش داده می‌شود. اگر گزینه‌ی run  را انتخاب کنید، مستقیما وارد نرم‌افزار می‌شوید و اگر finish  را انتخاب کنید، این پنجره بسته می‌شود.

اگر در هر کدام از مراحل نصب و یا کار با نرم‌افزار با مشکلی مواجه شدید، لطفا با پشتیبانی طاقچه (۹۱۰۷۱۰۰۱-۰۲۱) تماس بگیرید تا در کنار هم مشکل را حل کنیم.

51,943 بازدید
برچسب ها

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
2.3 3 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
139 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه