لوگو طاقچه
گزارش فصل بهار ۱۳۹۹ طاقچه پرفروش ترین کتاب های طاقچه رمان و داستان

اینفوگرافیک گزارش فصل بهار ۱۳۹۹ طاقچه

989 بازدید

در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ برای اولین بار گزارشی از آنچه در سال ۹۸ در طاقچه گذشت، تهیه و منتشر کردیم. بعد از آن تصمیم گرفتیم در پایان هر فصل آماری از آنچه در طاقچه گذشت منتشر کنیم. پس در پایان هر فصل، پیشنهاد می‌کنیم سری به وبلاگ طاقچه بزنید و از اخبار طاقچه مطلع شوید. بهار سال ۱۳۹۹ با مهمان ناخوانده‌ای به اسم کرونا همراه بود. کرونا باعث شد خیلی‌ها برای دست کم یک ماه خانه‌نشین شوند. جو کلی جامعه در اواخر اسفند و اوایل فروردین جامعه، ایجاب می‌کرد به سرگرمی‌هایی از جنس کتاب خواندن و فیلم دیدن روی آوریم. به همین علت بود که رفتار کاربران در این بازه زمانی در طاقچه کمی متفاوت‌تر از مدت مشابه در سال ۱۳۹۸بود. پیش از آنکه اینفوگرافیک این گزارش را ببینید، لازم است چند نکته را بگوییم که در تحلیل داده‌ها به شما کمک می‌کند.

کرونا و چند اتفاق در طاقچه

با شیوع کرونا، مدارس اولین جایی بود که تعطیل شد. در اسفند ماه که هنوز تکلیف آموزش بچه‌ها مشخص نبود و از طرفی بچه‌ها امکان بیرون رفتن و تفریح را هم نداشتند، کانون پرورش فکری کودکان به مدت یک هفته تمام کتاب‌هایش در طاقچه را به صورت رایگان در اختیار همه قرار داد. این طرح با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و به واسطه‌ی آن طاقچه مهمان موبایل و کامپیوتر خیلی از بچه‌ها یا پدر و مادرهایشان شد. با اینکه این طرح در اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، اما نتوانستیم از ارائه گزارش آن دل بکنیم و در این گزارش اطلاعات آن را نگوییم. مهم‌ترین عددی که درباره‌ی این هدیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانیم بگوییم، این است که ارزش هدیه‌ای که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بچه‌ها داد، چیزی حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.

همزمان با شیوع کرونا، اسم چند کتاب بر سر زبان‌ها افتاد. کتاب‌هایی که گفته می شود از قبل موضوع شیوع یک بیماری ناشناخته را پیش‌بینی کرده بودند. یکی از این کتاب‌ها، «چشمان تاریکی» نام داشت. نسخه صوتی این کتاب به صورت رایگان در طاقچه وجود دارد و در اوایل دوران شیوع کرونا، کاربران زیادی آن‌را دریافت کردند. اما به مرور میزان دریافت این کتاب کم و کمتر شد.

میزان دریافت کتاب چشمان تاریکی از طاقچه

میزان دریافت کتاب چشمان تاریکی از طاقچه

تب و تاب بورس در ماه‌های اخیر

اما به جز کرونا، موضوع دیگری هم در بهار ۱۳۹۹ بر سر زبان‌ها افتاد. آن هم بورس و سرمایه‌گذاری در این بازار است. به تبع بالا گرفتن این موضوع، میزان بازدید از پست «معرفی کتاب‌هایی برای ورود به دنیای بورس» هم افزایش پیدا کرد. البته بورس به مرور و از آذر ۱۳۹۸ کم کم تب و تابش داغ شد، اما این پست در اردیبهشت ۱۳۹۹ بیشترین میزان بازدید را از آن خود کرد.

 فروش کتاب‌ها در ۷ روز اول حضورشان در طاقچه

بسیاری از کتاب‌ها قبل از اینکه به طاقچه بیایند، بین مخاطبانشان محبوب بوده‌اند. برای همین این کتاب‌ها در ۷ روز اول حضورشان فروش چشمگیری نسبت به سایر کتاب‌ها دارند. در این گزارش سعی کردیم میزان فروش کتاب‌های الکترونیکی و صوتی در ۷ روز ابتدایی حضورشان در طاقچه را با هم مقایسه کنیم.

اینفوگرافیک گزارش فصل بهار طاقچه در سال ۱۳۹۹

در اینفوگرافیک زیر آمارها و اطلاعات دیگری را هم ارائه کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این اینفوگرافیک را ببینید و اگر دوست داشتید، آن را با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید. لطفا اگر در سایتی از آمارهای این یادداشت استفاده می‌کنید، لینک این یادداشت را در متن قرار دهید.

گزارش فصل بهار سال ۱۳۹۹ طاقچه

گزارش فصل بهار سال ۱۳۹۹ طاقچه

989 بازدید
برچسب ها

Avatar

صبا محبی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
7 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه