لوگو طاقچه
آشنایی با کتاب های مذهبی پرفروش طاقچه در سال ۹۸

آشنایی با کتاب های مذهبی پرفروش طاقچه در سال ۹۸

106,089 بازدید

انتظار برای رسیدن ماه رمضان مثل انتظار رسیدن نوروز است. ماهی فرا می‌رسد که به همه چیز رنگ دیگری می‌بخشد. خاطرات کودکی از خنکای سحر و تب‌وتاب افطار در گوشه‌ی دل‌ها حک شده‌اند. هنوز هم صدای قرآن خواندن پدر و زمزمه‌ی نمازهای مادر از روزهای دور کودکی به گوش می‌رسد که آرامش‌بخش جان‌ها هستند. ماه رمضان، عید دیگری است. عیدی است که در آن به جای رفت‌وروب خانه‌ها، دل‌ها را می‌شویند. عیدی است که همه مهمان سفره‌ی الهی هستند. در این ماه، فرصتی برای سبک کردن قلب‌ها از گردوغبار یک‌ساله به دست می‌آید. فرصتی برای درنگ کردن و نگریستن به احوالات خویش: «دلا تو غافلی از کار خویش و می‌ترسم، که کس درت نگشاید چو گم کنی مفتاح» ماه رمضان، کلید گشایش است اگر آدمی از آن غافل نشود. ماه رمضان امسال و خانه‌نشینی آن فرصت مضاعفی برای بریدن از تعلقات و روزمرگی‌ها است. خلوت‌گزینی به قصد فکر کردن و کتاب خواندن می‌تواند آن را به تجربه‌ی خاصی تبدیل کند. در این یادداشت ده کتاب پرفروش مذهبی و مناسب با حال‌وهوای این ماه معرفی شده‌اند. این کتاب‌ها بر اساس موضوع کلی‌شان به سه دسته‌ی «انس با قرآن»، «الگوبرداری از صالحان» و «اصلاح رفتار» تقسیم شده‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت‌های «کتاب‌های مذهبی برای نوجوانان» و «پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های مذهبی» را هم بخوانید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال مجموعه‌ای از دعا و مناجات‌ها هستید که به صورت الکترونیکی در دستگاه تلفن همراه خود همیشه همراهتان باشد، وارد صفحه زیر شوید.

انس با قرآن

دیدوبازدید ماه رمضان بین معبود و بنده است. خداوند از طریق نزول قرآن با مخلوقش صحبت می‌کند. عبد با روزه‌داری و مناجات به دیدار پروردگارش می‌رود. چنین است که رمضان با قرآن گره خورده است. این ارتباط در شب‌های قدر به اوج خود می‌رسد. شبی که دل‌ها به جریانی گسترده و نورانی وصل شده و گوش‌ها رازها می‌شنوند: «این دهان بستی دهانی باز شد، تا خورنده‌ لقمه‌های راز شد» کتاب‌های تفسیر قرآن کمک به درک بهتر آیات نورانی می‌کنند. دو کتابی که در این بخش معرفی شده‌اند با کتاب‌های تفسیری مرسوم تفاوت دارند. این کتاب‌ها خلاف مفاهیم تکراری که بارها خوانده شده و به کلیشه تبدیل شده‌اند، دیدی نو به آیات قرآن دارند.

سیصد و شصت و پنج روز در صحبت قرآن

سیصد و شصت و پنج روز در صحبت قرآن

نویسنده: حسین الهی قمشه‌ای

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب، چهارمین کتاب از مجموعه‌ی جوانان و فرهنگ جهانی است. سه جلد دیگر درباره‌ی سعدی، مولانا و ادبیات انگلیسی هستند. در این کتاب، آقای الهی قمشه‌ای برای هر روز سال آیه‌ای از قرآن را انتخاب کرده است و علاوه‌بر ترجمه به زبان فارسی و انگلیسی، آیه را شرح داده است. مثل سخنرانی‌های آقای الهی قمشه‌ای این شرح‌ها آمیخته به گلچینی از اشعار شاعران ایرانی، گزیده گفتارهای ادیبان ایرانی و غیر ایرانی است. کتاب با پوششی بر کل سوره‌های قرآن در واقع تلفیقی از ادبیات عرفانی با آیات قرآن است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به آثار دکتر الهی قمشه‌ای علاقه دارید، یادداشت زیر را هم بخوانید و با زندگی و دیگر آثار استاد الهی قمشه‌ای آشنا شوید.

مقدمات تدبر در قرآن؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۱‌)

مقدمات تدبر در قرآن؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۱‌)

نویسنده: احمدرضا اخوت

مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران

اطلاعات بیشتر و خرید

خواندن یک کتاب با درک و فهم همه‌ی مطالب آن تفاوت دارد. بسته به میزان پیچیدگی کتاب، باید مهارت‌هایی داشته باشیم تا بتوانیم مطالب آن را بفهمیم. این موضوع درباره قرآن، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در مجموعه ده جلدی مقدمات تدبر در قرآن، احمدرضا اخوت سعی کرده روش‌های تدبر در قرآن مانند تدبر ادبی، بلاغی، کلمه‌ای و.. را به ما آموزش دهد تا این‌بار که به مطالعه‌ی قرآن کریم می‌پردازیم، بتوانیم بیشتر از آن بهره ببریم.

الگوبرداری از صالحان

منبع مطالعاتی مناسب دیگر در این ماه بررسی سیره‌ی ائمه (ع) و خاطرات روشن‌ضمیران مومن است. تفکر در نحوه‌ی زندگی و دین‌داری شخصیت‌های وارسته می‌تواند باعث هدایت و دستگیری خواننده شود. کتاب‌های این دسته از نظر نوع روایت، ساختار و محتوا متنوع هستند.

انسان ۲۵۰ ساله (حلقه دوم)

انسان ۲۵۰ ساله (حلقه دوم)

نویسنده: مؤسسه ایمان جهادی صهبا

انتشارات صهبا (فرهنگی هنری ایمان جهادی)

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب مذهبی جمع‌آوری بیانات رهبری و سخنرانی‌های ایشان در سال‌های مختلف است. عنوان کتاب اشاره به بازه‌ی زمانی سال دهم هجرت تا آغاز غیبت صغری دارد. در این بازه‌ی ۲۵۰ ساله هر کدام از معصومین با شرایط سیاسی و اجتماعی متفاوتی روبه‌رو شده و متناسب با آن اقدام کرده‌اند. کتاب با موشکافی رفتارهای سیاسی ائمه (ع) تلاش می‌کند نشان دهد که شیوه‌های رفتاری مختلف امامان در راستای رسیدن به یک هدف اصلی و آن هم برقراری حکومت علوی بوده است.

رحمت واسعه

رحمت واسعه

نویسنده: آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت

انتشارات واژه پرداز اندیشه

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب بر اساس بیانات و سخنرانی‌های آیت‌الله بهجت جمع‌آوری شده است. موضوع اصلی کتاب توضیح فضایل امام حسین (ع) و یاران حضرت است. در کتاب به عشق و توجه عمیق آیت‌الله بهجت به شخصیت امام حسین (ع)، بیانات ایشان پیرو این موضوع و پرسش و پاسخ‌های مرتبط پرداخته شده است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

موکب آمستردام

موکب آمستردام

نویسنده: بهزاد دانشگر

عهد مانا

اطلاعات بیشتر و خرید

شرح دل‌سوختگی عاشقان حسینی در کتاب «پادشاهان پیاده» با اقبال خوانندگان مواجه شد. این‌بار، نویسنده در کتاب مذهبی «موکب آمستردام» به سراغ زائران اربعینی رفته است که از اقصا نقاط جهان و بیشتر از کشورهای اروپایی به عشق امام خود قدم در راه گذاشته‌اند تا خود را به کربلا برسانند. راویان از مردم افغان و ایرانی‌های مقیم کشورهای اروپایی انتخاب شده‌اند. هر یک داستان شیفتگی خود به سیدالشهدا را بازمی‌گوید و چگونگی برگزاری مراسم عزاداری و هیئت‌های محلی در کشور خود را شرح می‌دهد.

اصلاح رفتار

کتاب‌های این دسته مضمونی تربیتی و اخلاقی دارند. از آن‌جایی که رمضان فرصت از نو شدن و تولدی دوباره است، حال‌واحوال روزه‌داران را نیز نو می‌کند. بهبود عادت‌های رفتاری و اصلاح خلق‌وخو از دستاوردهای این ماه پربرکت است. کتاب‌های منتخب این دسته بر ارائه‌ی راهکارهای عملی تاکید دارند. کتاب‌هایی که اجرا کردن توصیه‌های آن‌ها، تغییر ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی را به همراه دارد.

چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

نویسنده: علیرضا پناهیان

بیان معنوی

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب بر اساس سخنرانی‌های آقای پناهیان نوشته شده است. هدف آن ارائه‌ی یک بحث کاربردی درباره‌ی نماز است. نماز ستون دین و کلید ارتباط با خداست. مطالب زیادی درباره‌ی نماز گفته شده که از قضا این تکرار دانستنی‌ها فرصت درک بهتر نماز را از نمازگزاران گرفته است و نماز را به مرحله‌ی رفع تکلیف رسانده است. این کتاب با راه‌حل و راهکارهای عملی بار دیگر به نماز پرداخته و موفق می‌شود دیدی جدید از نماز به خواننده بدهد.

قدرت و شکوه زن

قدرت و شکوه زن

نویسنده: واحد پژوهشی بیان معنوی

بیان معنوی

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب مذهبی گزیده‌ای از بیانات امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون زن و جایگاه او در اسلام است. حجت‌الاسلام پناهیان این بیانات را در هفت فصل در این کتاب گردآوری کرده است. هر کدام از فصل‌های کتاب به یکی از نقش‌های زنان در خانواده و جامعه می‌پردازد. هدف اصلی کتاب تکریم جایگاه زنان و تاکید بر نقش حیاتی آن‌ها در جامعه‌ی اسلامی است.

نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا

نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا

نویسنده: علیرضا پناهیان

بیان معنوی

اطلاعات بیشتر و خرید

توبه و استغفار به خصوص در سحر یکی از اعمال سفارش شده‌ی این ماه است. یکی از شرایط توبه‌ی صحیح، اصلاح رابطه‌ی بنده با پروردگارش است. از طرفی ماه رمضان، ماه ملاقات با خداست. این کتاب برگرفته از سخنرانی‌های آقای پناهیان است و هدف آن ایجاد یک رابطه‌ی عمیق بین انسان و خدایش است. کتاب در شش فصل مباحث مربوط به رابطه‌ی عبد و مولا را شرح داده است.

رهنمای طریق

رهنمای طریق

نویسنده: محمدعلی جاودان

ایمان ماندگار

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب مذهبی مجموعه‌ی ۵۸۰ سوال جدید و متفاوتی است که مخاطبین از طریق پایگاه اینترنتی از محضر حجت‌الاسلام آقای جاودان در بازه‌ی پنج ساله پرسیده‌اند. این پرسش‌ها به ۱۱ دسته‌ی مختلف از جمله پرسش‌های اخلاقی، عبادی، تاریخی و غیره تقسیم شده‌اند. وجود پرسش‌های تحصیلی و ازدواج در کتاب باعث شده مورد توجه جوانان و دانشجویان قرار گیرد. این کتاب از طرف مقام رهبری نیز تایید و توصیه شده است. یکی از ویژگی‌هایی کتاب «رهنمای طریق» را از سایر کتاب‌های پرسش و پاسخی متمایز می‌کند، تاکید بر منابع روایی و قرآنی پاسخ‌هاست. یکی دیگر از جنبه‌های سودمندی این کتاب، پاسخ صریح در عین حال ساده و روان به برخی مسائل روزآمد است که تا پیش از انتشار کتاب به خوبی به آن‌ها پرداخته نشده بود.

رهایی از تکبر پنهان

رهایی از تکبر پنهان

نویسنده: علیرضا پناهیان

بیان معنوی

اطلاعات بیشتر و خرید

استفاده از صفت پنهان برای تکبر در عنوان کتاب اشاره به محتوای آن دارد. آقای پناهیان در این کتاب از بعضی خصلت‌های انسانی سخن گفته که خاصیتی پنهانی دارند. پنهان بودن این صفات می‌تواند انسان را به گمراهی و ضررهای جبران‌ناپذیر بکشاند. یکی از این عیوب پنهان، تکبر است. تکبر دشمنی درونی است و بیش از دشمنان بیرونی به طرفداران حق لطمه زده است. نویسنده تکبر را مهم‌ترین عامل نفهمیدن یا کج فهمیدن می‌داند و در ادامه با زبانی ساده راه‌های مبارزه با آن را توضیح می‌دهد.

انس با قرآن، الگوبرداری از صالحان و بهبود رفتارها از عوامل رشد و ترقی انسان است. هر کدام از کتاب های مذهبی معرفی شده در این سه دسته می‌تواند چراغ راهی باشد یا شاید حتی تلنگری برای این‌که لحظاتی از دویدن‌های بی‌سرانجام دست برداشته و به خدا نزدیک‌تر شد. رمضان این ضیافت سی روزه در یک چشم بر ‌هم زدنی به پایان می‌رسد. مهمانان بسته به میزان تلاش‌شان از صاحب‌خانه عیدی می‌گیرند. امید است که امسال روزه‌داران دست پر از سر سفره‌ی خوان الهی برخیزند.

پی‌نوشت: ما در این یادداشت سعی کردیم بخشی از کتاب های پرفروش مذهبی را در قالب دسته‌هایی معرفی کنیم و بر اساس ترتیب فروش آن‌ها را معرفی نکردیم. ترتیب قرارگیری این کتاب‌ها بر اساس میزان فروش آن‌ها به صورت زیر است:

۱-چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

۲- سیصد و شصت و پنج روز در صحبت قرآن

۳- نانشنیده‌هایی درباره قدرت و شکوه زن در کلام امام و رهبری

۴- موکب آمستردام

۵- انسان ۲۵۰ ساله (حلقه دوم)

۶- نگاهی به رابطه عبد و مولا

۷- رحمت واسعه

۸- رهنمای طریق

۹- رهایی از تکبر پنهان

۱۰- شب‌های پیشاور

۱۱- زندگی حسینی: مجموعه‌ یادداشت‌های عاشورایی

۱۲- مقدمات تدبر در قرآن؛ آموزش روش‌های تدبر در قرآن (۱)

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

معرفی رمان‌های مذهبی

در ۶ دقیقه بخوانید

106,089 بازدید
برچسب ها

Avatar

زهرا کرمی


اشتراک گذاری یادداشت
4 7 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
7 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه