لوگو طاقچه
کتاب های پر فروش سال ۹۸

آشنایی با بهترین و پرفروش ترین کتاب های سال ۹۸

79,595 بازدید

این روزها که به پایان سال ۹۸ نزدیک می‌شویم، فرصتی است برای مرور اتفاق‌هایی که در طول سال افتاد. به همین بهانه ما هم تصمیم گرفتیم در چند یادداشت، کمی درباره‌ی آنچه در این یک سال پر فراز و نشیب در طاقچه گذشت، صحبت کنیم. در این یادداشت می‌خواهیم تعدادی از بهترین و پرفروش ترین کتاب های سال ۹۸ معرفی کنیم. برای تهیه فهرست کتاب‌های پرفروش سال ۹۸ همه‌ی کتاب‌های صوتی و الکترونیکی طاقچه را در نظر گرفتیم. بعضی از کتاب‌ها هم نسخه‌ی صوتی‌شان و هم نسخه‌ی الکترونیکی‌شان در این فهرست قرار دارد. با خواندن این یادداشت، حال و هوایی کلی درباره‌ی فضای کتابخوانی به دست می‌آید.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی ۸ رمان جدید طاقچه در سال ۹۸» را هم بخوانید.

اثر مرکب (خلاصه کتاب)

اثر مرکب (خلاصه کتاب)

نویسنده: دارن هاردی

مترجم: گروه گردآوری و ترجمه سبکتو

سبکتو

اطلاعات بیشتر و خرید

اثر مرکب کتابی است که این روزها در هر فهرست کتاب‌های پرفروشی می‌توان نامش را دید؛ از جمله پرفروش ترین کتاب های سال ۹۸ طاقچه. کتاب اثر مرکب درباره روش‌ها و ایده‌هایی است که همه کسانی که دلشان می‌خواهد در زندگی موفق شوند، باید بخوانند. دارن هاردی در این کتاب راه‌های ایجاد تحولی بزرگ در زندگی، درآمد و موفقیت را بیان می‌کند. دارن هاردی نویسنده و سخنران مشهور آمریکایی است که در کنفرانس‌ها و همایش‌های مختلف درباره روش‌های مختلف موفقیت و توسعه فردی صحبت می‌کند. البته باید بگوییم که این کتاب در واقع خلاصه‌ی کتاب اثر مرکب است. بنابراین اگر به موضوع کتاب علاقه‌مند شده‌اید، ولی اگر فرصت خواندن همه‌ی آن را ندارید، این کتاب مختصر و مفید را بخوانید.

کتاب صوتی اثر مرکب

این کتاب در واقع نسخه‌ی صوتی کتابی است که در بند قبلی درباره آن صحبت کردیم. کتاب صوتی برای کسانی که فرصت نشستن در گوشه‌ای و مطالعه کتاب‌ها را ندارند، بهترین گزینه است. وقتی در راه هستید و یا وقتی درحال انجام دادن به کاری هستید، که نیاز چندانی به تمرکز ندارد، می‌توانید کتاب صوتی گوش کنید. اگر به موضوع کتاب اثر مرکب علاقه‌مند شدید و می‌خواهید نسخه‌ی خلاصه شده آن را به صورت صوتی گوش کنید، این کتاب برای شما بهترین انتخاب است.

بخشی از کتاب صوتی اثر مرکب (خلاصه کتاب) را بشنوید.

اثر مرکب (خلاصه کتاب) دارن هاردی

گوینده: گروه گردآوری و ترجمه سبکتو
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه «کتاب گویا» بزنید و در آنجا با دنیای کتاب‌های صوتی بیشتر آشنا شوید.

خرده‌ عادت ها

خرده‌ عادت ها

نویسنده: جیمز کلیر

مترجم: زهرا صادقی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

همه‌ی ما عادت‌هایی داریم که دلمان می‌خواهد آن‌ها را ترک کنیم. اشتباه نکنید، عادت‌هایی مثل سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر تنها عادت‌هایی نیستند که بهتر است در زندگیمان از آن‌ها فاصله بگیریم. عادتی مانند شستن دست‌ها قبل از غذا خوردن و یا کنار گذاشتن موبایل هنگام مطالعه هم باید کنترل شود.

جیمز کلیر در این کتاب راه‌های منطقی برای ترک عادت‌های بد و در پیش گرفتن عادت‌های خوب را برای ما شرح می‌دهد. جیمز کلیر عادت را روال یا رفتاری می‌داند که به طور منظم و در بسیاری موارد، خودکار انجام می‌دهیم. بعضی از این عادت‌ها خیلی کوچک هستند، در اندازه یک اتم. اما تاثیر بسیار زیادی در موفقیت و یا شکست ما دارند. هدف اصلی کلیر در این کتاب هم همین است که به ما بگوید نباید از این عادت‌های کوچک غافل شویم. در واقع برای کنار گذاشتن یک عادت بزرگ باید همین خرد عادت‌ها را پیدا کنیم و آن‌ها را کنار بگذاریم.  این کتاب به همه کسانی که می‌خواهند زندگی موفقی داشته باشند، توصیه می‌شود.

زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟

زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟

نویسنده: شری آرگو

مترجم: سمیرا ساجدی

نشر دانژه

اطلاعات بیشتر و خرید

به نظر شما چرا بعضی از زنان بیشتر از بقیه مردان را به سمت خودشان جذب می‌کنند؟ شری آرگو نویسنده کتاب زنان زیرک باورد دار چون چنین زنانی زیرک هستند! شری آرگو با نگاهی روانشناسانه به رابطه میان زنان و مردان پرداخته و تصویری واقع‌گرایانه از رابطه میان آن‌ها ارائه داده است.

با خواندن کتاب زنان زیرک توقع و انتظارات ما از رابطه با جنس مخالف تغییر می‌کند و به واقعیت نزدیک می‌شود. علاوه بر این به کمک این کتاب می‌توانیم بفهمیم دلیل رفتارهای طرف مقابل ما چیست و چرا بعضی از مواقع ما واکنش نادرستی در رابطه‌هایمان نشان می‌دهیم.

باشگاه ۵ صبحی ها (خلاصه کتاب)

باشگاه ۵ صبحی ها (خلاصه کتاب)

نویسنده: رابین شارما

مترجم: فاطمه فراهانی

سبکتو

اطلاعات بیشتر و خرید

آیا می‌دانستید که ساعت ۵ صبح، ضربان تپنده جهان است؟ برای به دست آوردن بهترین نتیجه‌ها در زندگی حرفه‌ای و شخصی راه مطمئن این است که هرروز ساعت ۵ صبح از خواب بیدار شوید. این‌ها اصلی‌ترین نکته‌هایی هستند که رابین شارما در کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها گفته است.

رابین شارما در این کتاب می‌گوید ساعت ۵ صبح زمان بسیار مناسبی برای به جریان انداختن خون در مغز است. با این حال اکثر مردم حاضر نیستند در این ساعت از خواب بیدار شوند و این مسئله یک مزیت رقابتی است. رابین شارما در این کتاب با آوردن مثال‌ها و حقایق علمی سعی کرده ما را متقاعد کند از این مزیت رقابتی در زندگیمان استفاده کنیم. پس اگر می‌خواهید به جمع باشگاه ۵ صبحی‌ها بپیوندید، این کتاب را بخوانید. البته کتابی که عنوان پنجمین کتاب از پرفروش ترین کتاب‌های سال ۹۸ را به خود اختصاص داده، یک خلاصه کتاب است و ویژه کسانی که می‌خواهند در کمترین زمان بیشترین نتیجه را به دست آورند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب‌هایی که فیلم شدند» را هم بخوانید. در این یادداشت علاوه بر معرفی کتاب، قسمت‌هایی از فیلم‌های سینمایی مختلف را هم قرار داده‌ایم.

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

نویسنده: مارک منسون

مترجم: میلاد بشیری

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

راستش اصلا امکان ندارد از دغدغه‌ها رهایی پیدا کنید!

اگر با خواندن این جمله قید خواندن کتاب را زدید، باید بگویم که لطفا کمی صبر کنید. مارک منسن هم در ابتدای کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها این جمله را گفته. حتی ذکر کرده که داشتن دغدغه بخشی از زیست‌شناسی ماست. اما سوال اصلی اینجاست آیا داشتن هرجور دغدغه‌ای به ما برای داشتن زندگی بهتر کمک می‌کند؟ در واقع مارک منسن در این کتاب با آوردن مثال‌هایی از زندگی خودش و افراد مختلف به ما کمک می‌کند، از دغدغه‌های بیهوده رهایی پیدا کنیم. شاید بهتر باشد بگوییم که هنر ظریف رهایی از دغدغه‌های بیهوده را به ما یاد می‌دهد.

کتاب صوتی مغازه خودکشی

اما هفتمین کتاب پرفروش سال ۹۸ در طاقچه، یک کتاب داستان است؛ آن هم از نوع صوتی! مغازه خودکشی داستان مردمی است که گرفتار ناامیدی شدند و در این میانه خانواده‌ای از این ماجرا استفاده می‌کند؛ شاید هم سو استفاده. مغازه‌ای راه می‌اندازد به اسم مغازه خودکشی و در آن انواع و اقسام وسایل مورد نیاز برای خودکشی را می‌فروشد. خودکشی فاخر، خودکشی رمانتیک، خودکشی عجیب و غریب وخلاصه برای هر کسی وسیله‌ای برای خودکشی در این مغازه وجود دارد. تا اینکه این خانواده صاحب فرزندی جدید می‌شوند و….

بخش زیادی از اقبال این کتاب در فروش زیاد به گوینده آن مربوط است. هوتن شکیبا که این سال‌ها در سینما با بازی خودش محبوبیت زیادی میان مردم به دست آورده، در گویندگی این کتاب صوتی هم توانایی و تبحرش را نشان داده است.

بخشی از کتاب صوتی مغازه خودکشی را بشنوید.

مغازه خودکشی ژان تولی

گوینده: هوتن شکیبا
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کار عمیق

کار عمیق

نویسنده: کال نیوپورت

مترجم: ناهید ملکی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

در حال کار کردن هستید و موبایل شما با یک نوتیف شما را از جایتان بلند می‌کند و به سمت خودش می‌کشد؟ سر گرم کار کردن با موبایل می‌شوید و فراموش می‌کنید که قبلا داشتید چه می‌کردید؟

بین کارهای روزمره‌تان مدام بین اینستاگرام و تلگرام و توییتر در گردش هستید؟ مدت‌هاست که نتوانستید با تمرکز زیاد کاری را انجام دهید؟ راستش طبیعی است. در عصری زندگی می‌کنیم که پر است از محرک‌های پرت‌کننده حواس. اما واقعیت این است که برای داشتن یک زندگی موفق نیاز داریم تمرکز کنیم. خیلی از کسانی که اسمشان در تاریخ ثبت شده برای خلق اثری بزرگ برای مدتی وارد دنیای «کار عمیق» شده‌اند. پس اگر شما هم می‌خواهید عملکرد بهتری در زندگی شخصی و کاریتان داشته باشید، همراه نیوپورت شوید تا از فوت و فن‌های انجام کار عمیق با خبر شوید.

اوضاع خیلی خراب است

اوضاع خیلی خراب است

نویسنده: مارک منسون

مترجم: سمانه پرهیزکاری

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

سومین کتاب از مارک منسن در لیست کتاب های درفروش سال ۹۸ طاقچه هم این کتاب است. مارک منسن در کتاب «اوضاع خیلی خراب است»  یک توصیه کلی دارد، اینکه امید را کنار بگذاریم و رنج‌ها را بپذیریم. در واقع ما باید بتوانیم اهمیت و معنای رنج را درک کنیم تا بتوانیم کمتر رنج بکشیم.

مارک منسن در این کتاب با پشتوانه‌ای علمی و روانشناسانه و به کمک مفاهیمی از فلسفه به ما کمک می‌کند از افکار تک بعدی و بعضا خرافی فاصله بگیریم. به ما گوشزد می‌کند که فضای مجازی، پول و سرگرمی چگونه روح و روان ما را نابود می‌کنند و چگونه فاصله خودمان را با آن‌ها حفظ کنیم. در واقع با خواندن کتاب منسن به تعریف جدیدی از امید می‌رسید و دوباره با همه ی وجود عاشق زندگی می‌شوید.

۷ قدم تا عادت‌های موفق (خلاصه کتاب)

۷ قدم تا عادت‌های موفق (خلاصه کتاب)

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: گروه گردآوری و ترجمه سبکتو

سبکتو

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب از برایان تریسی و از جمله کتاب‌های کوتاه و خلاصه شده است. تریسی اعتقاد دارد همه‌ی افراد موفق عادت‌هایی مشترک دارند. برای همین سعی کرده از افراد موفق همه‌ی دنیا عادت‌هایشان را بپرسد تا فصل مشترک همه‌ی آن‌ها را پیدا کند. برایان تریسی در کتاب ۷ قدم تا عادت‌های موفق این عادت‌ها را نوشته و کمک کرده با انجام ۷ قدم عادت‌های معمولی‌تان را با عادت‌هایی که شما را به موفقیت نزدیک می‌کنند عوض کنید.

من ادواردو نیستم

من ادواردو نیستم

نویسنده: گروه نویسندگان

انتشارات شهید ابراهیم هادی

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب که در لیست کتاب ‌های پرفروش سال ۹۸ طاقچه قرار دارد، مجموعه‌ای از ۷۲ داستانک درباره زندگی ادواردو آنیلی است. ادواردو آنیلی پسر جیانی آنیلی مالک سابق مجموعه فیات بود که در جوانی با اسلام آشنا شد و بعدها به مذهب شیعه روی آورد. ادواردو آنیلی بعد از این ماجرا نام مهدی را برای خودش انتخاب کرد. ادواردو آنیلی بارها به ایران سفر کرد و با آیت‌الله خمینی دیدار کرد و در نهایت در سال ۲۰۰۰ به طرز مشکوکی از دنیا رفت.

حرمسرای قذافی

حرمسرای قذافی

نویسنده: آنیک کوژان

مترجم: بیژن اشتری

نشر ثالث

اطلاعات بیشتر و خرید

حرمسرای قذافی نوشته آنیک کوژان خبرنگاری فرانسوی است که در آن زندگی زنانی که قربانی تجاوز یکی از بزرگترین دیکتاتورهای تاریخ یعنی معمر قذافی شده‌اند، روایت کرده است. ثریا دختری است که در ۱۵ سالگی ربوده شد و سال‌ها به عنوان برده جنسی در حرمسرای قذافی زندگی می‌کرد. زنان بسیاری شرایطی مشابه با ثریا داشتند، اما حتی بعد از سقوط و مرگ قذافی به خاطر ترس از آبرو نتوانستند روایت زندگیشان را برای دیگران بگویند. اما این کار ثریا باعث شد آن‌ها هم کم کم شروع کننده به پرده‌برداری از جنایت‌های قذافی.

این کتاب که در لیست پرفروش ترین کتاب های سال ۹۸ قرار دارد، به شیوه‌ای مستندگونه نوشته شده است و نه جستار است و نه بیوگرافی. علاوه براین روایتی جذاب دارد که به ما کمک می‌کند تا پایان کتاب همراه آنیک کوژان باشیم.

چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

نویسنده: علیرضا پناهیان

بیان معنوی

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب پرفروش مجموعه سخنرانی‌های علیرضا پناهیان در حرم رضوی است. نقش نماز در زندگی، رابطه عبادت با سرزندگی و نشاط روح، نماز محور تمامی عبادت‌ها، نماز استاد رساندن انسان به خدا، برخی آثار نماز خوب، رابطه عبادت با سرزندگی و نشاط روح از جمله مباحثی هستند که در این کتاب درباره آن‌ها صحبت شده است. این کتاب در دسته اخلاق اسلامی قرار دارد. زبان کتاب ساده و روان است و برای همه کسانی که قصد خواندن کتاب‌هایی با مضمون مذهبی دارند، خواندنش پیشنهاد می‌شود.

این کتاب علاوه بر قرارگیری در فهرست پرفروش ترین کتاب های سال ۹۸، در فهرست سال ۹۷ هم بوده. پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۹۷» را هم بخوانید.

قصه‌ی دلبری

قصه‌ی دلبری

نویسنده: محمدعلی جعفری

انتشارات روایت فتح

اطلاعات بیشتر و خرید

قصه دلبری روایت مرجان درعلی از زندگی همسر شهیدش، محمدحسین محمدخانی است. مرجان درعلی در قصه دلبری از روزهای اول آشنایی با محمدحسین محمدخانی در بسیج دانشجویی را روایت می‌کند تا روزهای پس از شهادت او.  این کتاب برای تمام کسانی که می‌خواهند با زندگی شهدا و سبک زندگی آن‌ها آشنا شوند، گزینه‌ی مناسبی است. قصه دلبری چهاردهمین کتاب از مجموعه پرفروش ترین کتاب های سال ۹۸ است.

فرمول

فرمول

نویسنده: آلبرت لزلو بارابسی

مترجم: حامد رحمانیان

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

بخش زیادی از کتاب‌های موجود در فهرست کتاب های پرفروش سال ۹۸ درباره‌ی راهکارهای موفقیت هستند. اما هر کدام از آن‌ها را بخوانید، احتمالا دست آخر گیج و کلافه با خودتان می‌گویید کاش موفقیت هم مانند مسائل ریاضی راه حلی مشخص‌تر داشته باشد. خب خبر خوب اینکه این کتاب راه حل این مشکل است.

لزلو باربارسی در کتاب فرمول: قوانین جهانی موفقیت ار فرمول مشخصی برای موفقیت پرده‌برداری می‌کند. در این کتاب ۱۲ قانون را بیان می‌کند که با کمک آن می‌توانیم بفهمیم چه کسی در مسیر موفقیت است و چه کسی راه را اشتباه می‌رود. بارباسی همچنین در این کتاب این ایده را مطرح می‌کند که موفقیت در کاری که می‌کنیم، به تقدیر و تحسین جامعه بسیار وابسته است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

79,595 بازدید
برچسب ها

Avatar

صبا محبی


اشتراک گذاری یادداشت
3.5 2 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
7 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه