لوگو طاقچه
معرفی طاقچه بی‌نهایت و تغییرات آن نسبت به کتابخانه همگانی

طاقچه بی‌نهایت چیست؟ پاسخ به برخی پرسش‌های متداول

47,018 بازدید

همه‌ی ما حداقل یک‌بار سر و کارمان به کتابخانه محله، مدرسه و یا دانشگاه خورده است. اگر عاشق کتاب و کتاب خواندن باشید، حتما شور و شوق بسیاری را در اولین برخورد با کتابخانه عمومی تجربه کردید. اینکه بتوانید یک عالم کتاب را برای مدتی محدود به امانت بگیرید و از خواندنش لذت ببرید. ایده طاقچه بی‌نهایت هم از چنین تجربه‌ای آمده است. پیشنهاد می‌کنیم اول تا انتهای یادداشت بخوانید، سپس دوباره سری به اینجا بزنید و اپلیکیشن طاقچه را نصب کنید و برای خودتان اشتراک طاقچه بی‌نهایت تهیه کنید.

طاقچه بی‌نهایت چیست؟

طاقچه بی‌نهایت کتابخانه‌ای عمومی در طاقچه است که در آن می‌توانید کتاب‌ها را برای مدت محدودی به ازای پرداخت حق عضویت قرض بگیرید. تجربۀ استفاده از طاقچه بی‌نهایت شبیه امانت گرفتن کتاب از کتابخانۀ عمومی است، فقط با این تفاوت که «بی‌نهایت» برای کتاب‌های دیجیتال (متنی و صوتی) طراحی شده است. با عضویت در طاقچه بی‌نهایت می‌توانید به تعداد بسیاری کتاب صوتی و متنی دسترسی داشته باشید.

کتاب‌های موجود در طاقچه بی‌نهایت با نشانۀ Ꝏ مشخص شده‌اند.

چرا از طاقچه بی‌نهایت استفاده کنم؟

درست مثل همۀ کتابخانه‌های عمومی، مزیت «طاقچه بی‌نهایت» در این است که با هزینۀ کم می‌توانید به کتاب‌های زیاد و متنوعی دسترسی پیدا کنید؛ یعنی در «طاقچه بی‌نهایت» می‌توانید تقریباً با هزینۀ خرید یک کتاب، به هزاران کتاب صوتی و متنی دسترسی داشته باشید.

اگر زیاد کتاب می‌خوانید، پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینۀ خرید کتاب، از طاقچه بی‌نهایت استفاده کنید. هر ماه کتاب‌های جدید و پرطرفدار به این کتابخانه اضافه می‌‌شود.

در طاقچه بی‌نهایت چند کتاب وجود دارد؟

تعداد کتاب‌های متنی و صوتی طاقچه بی‌نهایت، هر روز بیشتر می‌شود. هر زمانی وارد بخش «طاقچه بی‌نهایت» شوید، می‌توانید تعداد دقیق کتاب‌ها را در آن زمان ببینید.

هنوز همه‌ٔ کتاب‌های الکترونیکی و صوتی طاقچه به «طاقچه بی‌نهایت» اضافه نشده‌اند. پیوسته در تلاشیم تعداد و تنوع کتاب‌های این بخش را بیشتر و بیشتر کنیم.

چند کتاب به صورت همزمان می‌توانم از طاقچه بی‌نهایت قرض بگیرم؟

شما وقتی حق عضویت را پرداخت می‌کنید به صورت نامحدود به همه‌ی کتاب‌های بخش طاقچه بی‌نهایت دسترسی دارید. مانند وقتی که وارد بخش کتاب‌ها در کتابخانه عمومی می‌شوید. می‌توانید همه کتاب‌ها را ورق بزنید و بخوانید. اما فقط تعداد محدودی را می‌توانید به خانه ببرید.

دلیل کتابخانه‌های عمومی برای سقف امانت دادن این است که موجودی کتاب‌هایشان از حدی کمتر نشود و بتوانند به همه اعضایشان خدمات‌رسانی کنند. اما در طاقچه قضیه فرق می‌کند.

برعکس کتابخانه‌های عمومی که در آن با هر بار به امانت دادن کتاب‌ها سودی به ناشر کتاب و نویسنده آن نمی‌رسد، در طاقچه بخشی از هزینه‌ای که به عنوان اشتراک می‌پردازید، به ناشر پرداخت می‌شود. به این صورت که بسته به اینکه چه مدتی کتاب در وضعیت «در حال خواندن» شما قرار دارد، درصد مشخصی از اشتراک شما به ناشر پرداخت می‌شود.

برای همین ما نیاز داریم درک دقیقی از اینکه چه میزان کتاب واقعا استفاده شده داشته باشیم تا با ناشر تسویه حساب دقیق‌تری داشته باشیم. به همین دلیل قوانین زیر را برقرار کردیم تا بتوانیم قانون کپی‌رایت را رعایت کنیم:

  • هر کاربر فقط یک کتاب را به صورت آفلاین (بدون دسترسی به اینترنت) می‌تواند داشته باشد.
  • در هر زمان فقط یک کتاب در وضعیت «در حال خواندن» قرار می‌گیرد و با برداشتن کتاب جدیدی از طاقچه بی‌نهایت، فایل کتاب قبلی از دستگاه حذف می‌شود و این بار کتاب جدید در وضعیت «درحال خواندن» قرار می‌گیرد.
  • یک کاربر در هر ۲۴ ساعت تا ۳۰ جلد کتاب را می‌تواند دانلود کند و ببیند.

آیا کتاب صوتی در طاقچه بی‌نهایت وجود دارد؟

بله. با خرید اشتراک طاقچه بی‌نهایت می‌توانید به کتاب‌های صوتی هم دسترسی داشته باشید.

از کجا بفهمم کتاب مورد علاقه‌ام در طاقچه بی‌نهایت وجود دارد؟

برای این کار دو راه وجود دارد. اول اینکه وارد قسمت طاقچه بی‌نهایت شوید و در میان قفسه‌هایش دنبال کتاب و یا کتاب‌های مورد علاقه‌تان بگردید و برآورد کنید که آیا خرید اشتراک به نفعتان هست یا نه. دو اینکه اسم کتاب را در بخش جستجو بنویسید و وارد صفحه جزئیات معرفی کتاب شوید. اگر گزینه دریافت از طاقچه بی‌نهایت فعال بود یا نشانۀ Ꝏ روی جلد کتاب قرار گرفته بود، یعنی کتاب در طاقچه بی‌نهایت وجود دارد. در غیر این صورت کتاب در بی‌نهایت وجود ندارد و تنها با خرید کتاب می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

تفاوت خرید کتاب با خرید اشتراک طاقچه بی نهایت چیست؟

وقتی کتابی را به صورت مجزا می‌خرید، کتاب همیشه در کتابخانه‌تان قرار دارد. اما زمانی که اشتراک طاقچه بی‌نهایت را می‌خرید، پس از پایان مدت زمان عضویت شما، کتاب از دسترستان خارج می‌شود و دیگر نمی‌توانید کتاب را بخوانید.

شرایط استفاده از «طاقچه بی‌نهایت» چیست؟

با رعایت شرایط زیر، پس از عضویت در طاقچه بی‌نهایت، به تمام کتاب‌های این بخش دسترسی دارید. بخشی از هزینه‌ای که به عنوان حق عضویت می‌پردازید، به ناشر پرداخت می‌شود. میزان پرداخت به ناشر را براساس زمان مطالعهٔ کتاب‌ها محاسبه می‌کنیم. بنابراین هرچقدر بیشتر مطالعه کنید، صاحبان حقوق مادی کتاب درآمد بیشتری کسب می‌کنند.

به همین دلیل قوانین زیر را برقرار کرده‌ایم تا بتوانیم حق صاحبان امتیاز را رعایت کنیم:

۱. برای هر کاربر، در هر زمان فقط یک کتاب در وضعیت «درحال خواندن» قرار می‌گیرد و با برداشتن کتاب جدیدی از طاقچه بی‌نهایت، فایل کتاب قبلی از دستگاه کاربر حذف می‌شود تا کتاب جدید در وضعیتِ «درحال خواندن» قرار بگیرد.

۲. در حالت آفلاین، فقط به آخرین کتابی که در وضعیتِ «درحال خواندن» است، دسترسی دارید. برای خواندن کتاب‌های دیگر، باید دوباره به اینترنت وصل شوید.

۳. در هر ۲۴ ساعت، می‌توانید تا ۳۰ کتاب از کتابخانۀ بی‌نهایت امانت بگیرید.

۴. پس از اتمام عضویت، به کتاب‌هایی که امانت گرفته‌اید، دسترسی رایگان ندارید؛ اما این کتاب‌ها از کتابخانۀ شما حذف نمی‌شوند.

۵. حداکثر زمان عضویت در طاقچه بی‌نهایت، برای هر کاربر ۲ سال است.

۶. کتاب‌های طاقچه بی‌نهایت کتاب‌هایی هستند که با اجازۀ ناشر به‌صورت اشتراکی در دسترس قرار گرفته‌اند و شما در طول دورۀ عضویت خود می‌توانید آنها را دریافت کنید. ما پیوسته در تلاشیم که ناشران کتاب‌های جدیدی به کتابخانۀ بی‌نهایت اضافه کنند؛ اما در هر زمانی ممکن است بنابر تصمیم و صلاحدید ناشر، بعضی از کتاب‌ها از دسترسی اشتراکی حذف شوند. کاربر در برابر حذف شدن یک یا چند کتاب از طرح اشتراک بی‌نهایت محق نیست؛ زیرا هزینۀ عضویت برای دسترسی به انبوهی از کتاب‌هاست، نه برای دسترسی به یک یا چند کتاب خاص.

بعد از پایان مدت عضویت، چه امکانات و اطلاعاتی از بین می‌رود؟

پس از پایان مدت عضویت، به کتاب‌های بی‌نهایت (حتی کتاب‌هایی که به کتابخانۀ شخصی خود اضافه کرده‌اید) دسترسی رایگان نخواهید داشت. اگر بخواهید دوباره کتاب را بخوانید، یا می‌توانید از فروشگاه طاقچه آن را به صورت دائمی بخرید و یا اینکه عضویت خود را در طاقچه بی‌نهایت تمدید کنید.

بعد از تمدید عضویت، نیازی نیست کتاب‌های قبلی را به کتابخانۀ خود اضافه کنید. آنها در کتابخانۀ شما موجودند و دسترسی رایگان شما به آنها دوباره برقرار می‌شود. یادداشت‌ها و هایلایت‌های شما هم دست‌نخورده باقی و در دسترس خواهد بود.

آیا می‌توانم از نسخۀ ویندوز هم به کتاب‌های اشتراکی‌ام دسترسی داشته باشم؟

اگر کتاب یا کتاب‌هایی را در اپلیکیشن (اندروید یا آی‌اواس) از «طاقچه بی‌نهایت» امانت گرفته باشید، می‌توانید در نسخۀ ۳۰۳ ویندوز طاقچه آخرین کتاب دریافتی را مطالعه کنید.

آیا امکان مطالعۀ همۀ کتاب‌های بی‌نهایت روی وب‌سایت وجود دارد؟

امکان مطالعۀ کتاب‌های متنی که فرمت آنها epub است، روی وب‌سایت طاقچه فراهم شده است؛ اما از طریق وبسایت نمی‌توانید به کتاب‌های صوتی اشتراکی گوش دهید و همچنین کتاب‌های متنی با فرمت pdf را بخوانید؛ چون برای رعایت حق مؤلف و ناشر، نمی‌توانیم فایل کتاب‌های اشتراکی را بدون رمزنگاری در اختیار خریدار بگذاریم.

من در حال حاضر اشتراک بی‌نهایت دارم اما نسخۀ اپلیکیشنم قدیمی است. چطور می‌توانم به کتاب‌های صوتی در طاقچه بی‌نهایت دسترسی داشته باشم؟

تنها کافی است اپلیکیشن خود را به آخرین نسخه‌ به‌روزرسانی کنید تا بتوانید در اشتراک فعلی خود، بدون نیاز به پرداخت هزینۀ اضافه، به کتاب‌های صوتی هم دسترسی پیدا کنید.

چرا قیمت اشتراک طاقچه بی‌نهایت افزایش پیدا کرد؟

قیمت اشتراک طاقچه بی‌نهایت، بسته به مدت زمان اشتراک (هفته‌ای/ماهانه/سه‌ماهه/شش‌ماهه/یکساله) متغیر است. قیمت اشتراک بی‌نهایت برای دو سال ثابت مانده بود. در اسفند ۱۴۰۰ همزمان با اضافه شدن هزاران کتاب‌ صوتی به طرح بی‌نهایت (قبلا کتاب‌های صوتی در این طرح نبودند) به تناسب تفاوت میانگین قیمت کتاب‌های صوتی، قیمت طرح‌های اشتراکی را افزایش دادیم. اضافه شدن کتاب‌های صوتی، بُعد جدیدی به این طرح اضافه کرده و متناسب با هزینه‌های مربوطش، ارزش ویژه‌ای به این طرح افزوده است. از طرفی، برای حفظ و رشد کیفیت این خدمت (طرح اشتراکی) لازم است منافع مادی مالکان محتوا، یعنی ناشران را تامین کنیم تا ترغیب به مشارکت بیشتر در این طرح شوند. این افزایش قیمت، کمتر از ۲ برابر است. (مثلا اشتراک ماهانه ۱۵۰۰۰ تومان بود و الان ۲۵۰۰۰ تومان است.)

آیا می‌توانم به‌صورت آفلاین کتاب صوتی گوش کنم؟

کتاب‌های صوتی اشتراکی قابلیت دانلود دارند؛ به این ترتیب که اگر یک کتاب صوتی را از طاقچه بی‌نهایت امانت گرفته باشید، می‌توانید از درون پخش‌کنندۀ صوتی و بخش فهرست، فصل‌های کتاب را دانلود کنید تا بعداً در حالت آفلاین به آن‌ها گوش دهید. 

بسیار مهم: این امکان در مورد آخرین کتابی فراهم است که از طاقچه بی‌نهایت امانت گرفته‌اید.

اگر بعد از دانلود فصل‌های یک کتاب، کتاب دیگری را امانت بگیرید، برای پخش آفلاین کتاب اول، باید آنلاین شوید و همچنین اشتراک فعال داشته باشید. البته قسمت‌های دانلودشده روی دستگاه شما باقی می‌مانند و تا خودتان نخواهید، حذف نخواهند شد؛ بنابراین نیازی نیست آن‌ها را دوباره دانلود کنید. 

چگونه در بی‌نهایت عضو شوم و از آن کتاب بگیرم؟

برای شروع، می‌توانید با خرید یکی از طرح‌های عضویت بی‌نهایت عضو این کتابخانه شوید. همیشه می‌توانید قبل از پایان مدت اشتراکتان، آن را با تخفیف تمدید کنید.

برای دریافت کتاب از «بی‌نهایت»، در صفحۀ جزئیات کتاب دکمۀ «دریافت از بی‌نهایت» را بزنید.

در تصویر زیر مراحل عضویت در طاقچه بی‌نهایت را توضیح دادیم.

طاقچه بی نهایت چیست

برای شروع چه کتاب‌هایی را می‌توانیم در طاقچه بی‌نهایت بخوانیم؟

در طاقچه بی‌نهایت کتاب‌های زیادی وجود دارد و ما هم در تلاش هستیم تا با همکاری نشرهای مختلف کتاب‌های بیشتری به این بخش اضافه کنیم. اگر تازه‌واردهای این بخش هستید پیشنهاد می‌کنیم ادامه‌ی این یادداشت را بخوانید و با این کتاب‌ها به دنیای بی‌نهایت طاقچه وارد شوید.

صید ماهی بزرگ

صید ماهی بزرگ

نویسنده: دیوید لینچ

مترجم: علی‌ظفر‌ قهرمانی‌نژاد

نشر بیدگل

اطلاعات بیشتر و خرید

دیوید لینچ کارگردان مشهور آمریکایی است که استاد ساختن فیلم‌های نمادین و با صحنه‌های سورئالیستی است. صحنه‌هایی رویاگونه که مرز میان واقعیت و رویا در آن‌ها برداشته می‌شود. تقریبا هیچ کدام از فیلم‌های لینچ جزو فیلم‌های معروف و پرفروش نیست. اما این موضوع چیزی از نبوغ و ارزش فیلم‌های او کم نمی‌کند. او برنده نخل طلای جشنواره کن است و روزنامه‌ی گاردین در سال ۲۰۰۳ او را به عنوانی یکی از بزرگترین فیلم‌سازهای زنده‌ی دنیا برگزید.

دیوید لینچ در کتاب «صید ماهی بزرگ» برای اولین بار از سبک شخصی‌اش برای پرورش خلاقیت گفته است. اینکه چطور با کمک مراقبه توانسته سی سال صحنه‌هایی خلاقانه روی پرده‌ی نقره‌ای سینما خلق کند. دیوید لینچ باور دارد ایده‌ها مانند ماهی هستند. اگر در سطح آب باشید نهایتا می‌توانید ماهی‌های کوچک و معمولی را شکار کنید. اما ماهی‌های بزرگ و خاص در عمق آب هستند. برای همین باید عمیق شوید.

نسخه‌ی چاپی این کتاب ۱۸۹ صفحه است. با توجه به سبک نگارش کتاب و نکات بسیاری که در بخش‌های مختلف آن توضیح داده شده، می‌توانید با داشتن برنامه‌ی منظم مطالعه روزانه، در یک ماه این کتاب را بخوانید. البته فراموش نکنید که دفترچه یادداشتی کنار خود داشته باشید و خلاصه‌ای از این کتاب برای خودتان تهیه کنید.

حافظه نامحدود

حافظه نامحدود

نویسنده: کوین هورسلی

مترجم: اصغر فرمان

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

برای چند ثانیه چشمانتان را ببندید و تصور کنید که همه‌ی آنچه که در حال یادگیری آن هستید، به سرعت در ذهنتان ثبت می‌شود و هر کس سوالی از شما می‌پرسد، به سرعت می‌توانید پاسخش را بر اساس دانشتان بدهید. اگر ذهنتان چنین توانایی منحصر به فردی داشته باشد، می‌توانید مسیر پیشرفت شغلی و تحصیلی را با سرعت طی کنید. اما همه‌ی ما می‌دانیم که فراموش‌کاری جزیی از فرایند یادگیری است.

با این‌حال راه‌های بسیاری برای تقویت حافظه وجود دارد. کوین هورسلی بیش از ۲۵ سال در زمینه‌ی توانایی‌های ذهن و حافظه تحقیق کرده و حالا نتایج تحقیقاتش را در کتاب حافظه نامحدود با زبانی ساده در اختیار همه قرار داده است. کوین هورسلی کتاب حافظه نامحدود را در ۱۶ فصل نوشته است و در هر فصل راهکارهایی برای شکستن حد و مرز حافظه به ما گفته است.

نسخه‌ی چاپی کتاب حافظه نامحدود ۱۶۰ صفحه است. با توجه به زبان ساده و روانی که دارد می‌توانید با داشتن برنامه‌ی منظم روزانه در کمتر از یک ماه این کتاب را بخوانید. البته خواندن این کتاب کافی نیست. پیشنهاد می‌کنیم نکته‌های این کتار را در قالب چک‌لیستی برای خودتان بنویسید و در اتاق یا میز کارتان قرار دهید تا همیشه این تمرین‌های ذهنی را انجام دهید. داشتن حافظه‌ای نامحدود نیاز به تمرینی همیشگی و مستمر دارد.

مرشد و مارگریتا

مرشد و مارگریتا

نویسنده: میخائیل بولگاکف

مترجم: عباس میلانی

نشر نو

اطلاعات بیشتر و خرید

میخائیل بولگاکف نویسنده‌ی روس از سال ۱۹۲۸ شروع به نوشتن کتابی کرد به نام مرشد و مارگاریتا. اولین نسخه‌ای را که از این کتاب نوشت با دستان خودش آتش زد. چرا که شرایط خفقان‌آور و جو ناامید کننده شوروی در آن دوران روح او را به تهلیل برده بود. در سال ۱۹۳۱ میخائیل بولگاکف دوباره نوشتن مرشد و مارگاریتا را شروع کرد. چهار سال بعد پیش‌نویس اولیه آن آماده شد. پیش‌نویس‌های بعدی را با همراهی همسرش نوشت. اما در سال ۱۹۴۰ قبل از اینکه کتابش را بر روی پیشخان کتابفروشی‌ها ببیند، به خاطر بیماری از دنیا رفت.

همسرش در سال ۱۹۴۱ مرشد و مارگاریتا را به پایان رساند.  اما در زمان استالین اجازه‌ی انتشار آن را پیدا نکرد. بعد از آن هم با سانسور جدی و با تیراژ محدود منتشر شد. ولی به محض انتشار، یک شبه، همه‌ی نسخه‌های آن به فروش رسید.

مرشد و مارگاریتا روایتی از سه داستان موازی است. سفر شیطان به مسکو، داستان پونتیوس پیلاطس و به صلیب کشیده شدن مسیح و داستان عشق مرشد و مارگاریتا. این کتاب با سبک رئالیسم جادویی نوشته شده و اتفاق‌های درون آن همگی نمادین هستند.

این رمان چندان رمان ساده‌خوانی نیست. برای همین اگر به تازگی کتابخوانی را شروع کردید، بهتر است کمی بیشتر درباره‌ی این کتاب تحقیق کنید. با این حال آنقدر جذاب هست که زمان بیشتری بگذارید و کتاب را بخوانید. نسخه‌ی چاپی این کتاب ۴۴۳ صفحه است. با توجه به حالت نمادین و سورئال داستان و ارزش ادبی آن، بهتر است بین یک تا دو ماه برای خواندنش وقت بگذارید. البته اگر کتابخوان حرفه‌ای هستید، در کمتر از این مدت هم می‌توانید خواندن این کتاب را به پایان برسانید.

سگ‌سالی

سگ‌سالی

نویسنده: بلقیس سلیمانی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

بلقیس سلیمانی نویسنده زن ایرانی است که تاب ه حال چندین کتاب را نوشته و برنده‌ی جایزه‌های ادبی مختلفی شده است. در کتاب سگ‌سالی، بلقیس سلیمانی ماجرای مردی از اعضای دون‌پایه گروهک مجاهدین را در کتاب سگ سالی روایت می‌کند که توانسته پس از حوادث سال ۱۳۶۰ و دستگیری هم‌گروهی‌هایش، از دست نیروهای امنیتی حکومتی بگریزد و حالا به شهر خودش گوران آمده است. او ۲۴ سال از ترس دستگیری خودش را در طویله حبس می‌کند. قلندر در این سال‌ها خاطراتش را مرور می‌کند و ما هم با او همراه می‌شویم تا با بخشی از تاریخ معاصر کشورمان در قالب داستان آشنا شویم.

سگ سالی از جمله کتاب‌های راحت‌خوان و کم حجم است. برای همین می‌توانید در کمتر از یک ماه این کتاب را بخوانید و دنیای قلندر را تجربه کنید.

خودآموز فلسفه

خودآموز فلسفه

نویسنده: مل تامپسون

مترجم: بهروز حسنی

نشر نو

اطلاعات بیشتر و خرید

مل تامپسون فیلسوف معاصر انگلیسی است که کتاب‌های بسیاری با موضوع فلسفه نوشته است. خودآموز فلسفه کتابی است که نویسنده در ۷ فصل نوشته. این کتاب همانطور که از نامش پیداست، قرار است به کسانی کمک کند که می‌خواهند به صورت خودآموز فلسفه را یاد بگیرند. اما بر عکس بسیاری از کتاب‌ها که اندیشه فلیسوف‌های بزرگ را به صورت خلاصه و تقلیل یافته بیان می‌کنند، این کتاب بر پرسش‌ها و مفاهیم اصلی تمرکز می‌کند.

فصل اول این کتاب درباره معرفت‌شناسی است. در این فصل کسانی که نمی‌دانند معرفت‌شناسی چیست و یا آشنایی کمی با آن دارند، با این مفهوم آشنا می‌شوند. فصل دوم درباره فلسفه‌ی دین است. در این بخش به استدلال‌های رد یا قبول خدا اشاره می‌شود. فصل سوم درباره فلسفه ذهن است. نظریه‌هایی مانند هوش مصنوعی، ماتریالیسم و ایده‌الیسم در این فصل به صورت خلاصه آورده می‌شود. فصل چهارم این کتاب درباره فلسفه علم است. این فصل به مباحثی نظیر علم، مسائل علمی و دانشمندان می‌پردازد. فلسفه اخلاق موضوع فصل بعدی این کتاب است. سه بحث جدی در فلسفه اخلاق یعنی فایده‌گرایی، فضیلت‌گرایی و اخلاق کانتی در این فصل بررسی شده است. فصل ششم درباره فلسفه سیاسی است. مفاهیمی مانند قرارداد اجتماعی، اراده عمومی و عدالت در این فصل بررسی شده است. فصل آخر این کتاب درباره مفاهیم و نظریات روز فلسفه جهان است. موضوعاتی نظیر اگزیستانسیالیسم و پدیدارشناسی در این فصل بررسی می‌شوند.

با وجود اینکه این کتاب ۲۶۷ صفحه دارد، مطالب مهم و ارزشمند آن باعث می‌شود که با این کتاب بیش از ۱ ماه نیاز باشد همراه شویم. البته بسته به اینکه چقدر از مبانی و مفاهیم فلسفه سر در بیاورید، این زمان تغییر می‌کند. اگر اهل خواندن کتاب‌های فلسفی باشید، کمتر از یک ماه و اگر به تازگی این حوزه را شروع کرده‌اید، حتی ممکن است دو ماه درگیر این کتاب باشید.

47,018 بازدید
برچسب ها

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
1.5 2 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
141 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه