لوگو طاقچه
نسخه جدید اپلیکیشن طاقچه

طاقچه‌ی جدید آوردیم…

3,173 بازدید

اگر از دوستان قدیمی طاقچه هستید، حتما می‌دانید که سر و شکل طاقچه از سال ۱۳۹۳ تا امروز تغییری نکرده است. اما اینکه ظاهر طاقچه تغییری نکرده، به این معنی نیست که در این سال‌ها هیچ چیزی تغییر نکرده است. از سال ۱۳۹۳ به مرور دایره دوستان طاقچه بزرگ شده و ما در این سال‌ها سعی کردیم بستر فنی مورد نیاز برای همه‌ی دوستانمان را فراهم کنیم. تیم فنی طاقچه همیشه تلاش کرده تجربه‌ی کاربری بهتری را برای کاربران فراهم کند.

پیشنهاد می‌کنیم داستان طاقچه را بخوانید و با مسیری که در این سال‌ها طی کرده‌ایم، آشنا شوید.

در این ۵ سال همه‌ی مشکلاتی را که از راه‌های مختلف به ما گفتید، شنیدیم. سعی کردیم خیلی از مشکلات کوچک را در کم‌ترین زمان حل کنیم و آنچه که نمی‌توانستیم به سرعت حل کنیم، جمع کردیم تا برای حلشان برنامه‌ریزی کنیم. در این ۵ سال خانواده‌ی طاقچه ۱۰ برابر بزرگ‌تر شده و حالا وقتش رسیده که طرح جدیدی برای طاقچه بسازیم.

از شما چه پنهان، ماه‌ها تحقیق کردیم. داده‌های مختلفی  را که در طاقچه داشتیم، بررسی کردیم. با دقت به همه‌ی رفتارهای کاربران در سایت و اپلیکیشن طاقچه نگاه کردیم. در این مدت فهمیدیم انتظاراتی که این روزها کاربران طاقچه از ما دارند، زمین تا آسمان با خواسته‌ها و انتظارات ۵ سال پیش متفاوت است.

برای همین تصمیم گرفتیم پرو‌ژه‌ای تعریف کنیم یه اسم: « به‌روز رسانی بزرگ». همه‌ی مشکلات، انتظارات و رفتارهای کاربران را به دقت دسته‌بندی کردیم و سعی کردیم مدام درباره‌ی آن‌ها بحث کنیم و برای هر کدام راه حل جدیدی پیدا کنیم. حالا پس از ۶ ماه تلاش برای طراحی، توسعه و آزمون نسخه‌ی جدید را آماده‌ی انتشار کردیم.

در نسخه‌ی جدید چه تغییری کردیم؟

اگر بخواهیم در یک جمله تمام تغییرها را خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم «تجربه‌ و رابط کاربری – یا همان UI/UX- طاقچه بازطراحی شده‌.» همراه این بازطراحی، امکانات جدیدی هم توسعه دادیم و در مجموع بستری فراهم کردیم تا تغییرات دیگر را راحت‌تر اعمال کنیم.

  • تغییر رنگ و قلم

ما در این سال‌ها کم کم با دوستانمان آشناتر و صمیمی‌تر شدیم. برای همین تصمیم گرفتیم در برنامه از رنگ‌ها و فونتی استفاده کنیم که این حس را بتواند بیشتر القا کند. برای همین رنگ پس‌زمینه‌ی برنامه را روشن‌تر کردیم و قلم متن را تغییر دادیم.

  • ویترین جدید فروشگاه

به اولین صفحه‌ای که در طاقچه می‌بینید، می‌گوییم ویترین فروشگاه. ما همیشه می‌خواستیم در ویترین طاقچه مثل هر فروشگاه دیگری تنوعی در چیدن کتاب‌ها و طراحی داشته باشیم. اما امکانات محدودی برای این کار داشتیم. در نسخه‌ی جدید کتاب‌ها را می‌توانیم در حالت‌های متنوع و مختلفی بچینیم و معرفی کنیم. با این کار شما هم می‌توانید با سرعت بیشتری با کتاب‌های جدید آشنا شوید.

ویترین فروشگاه اپلیکیشن طاقچه

ویترین فروشگاه طاقچه

  • دسته‌بندی‌ها

یکی از راه‌های انتخاب کتاب در هر کتاب‌فروشی این است که در قفسه‌های کتاب دنبال کتاب‌ها بگردیم. در به‌روزرسانی جدید طاقچه سعی کردیم دسته‌بندی‌ کتاب‌ها را تغییر دهیم و رابط کاربری بهتری برای قسمت دسته‌بندی طراحی کنیم. نشانه (آیکون)‌هایی برای هر دسته طراحی کردیم و از آن در صفحه‌ی معرفی کتاب استفاده کردیم. با این کار موقع انتخاب کتاب مسیر راحت‌تری در پیش دارید و تصمیم دقیق‌تری می‌توانید بگیرید.

  • «طاقچه‌ بی‌نهایت» یا «کتابخانه‌ی همگانی»

    تا قبل از به‌روزرسانی بزرگ! در طاقچه بخشی داشتیم به اسم «کتابخانه‌‌ی همگانی». در این بخش، کاربران با پرداخت حق عضویت، برای مدت مشخصی، می‌توانند تعداد زیادی از کتاب‌ها را دانلود کنند و بخوانند. در نسخه‌ی جدید طاقچه، این بخش را کاملا بازطراحی کردیم و قرار است با سرعت بیشتری به آن کتاب اضافه کنیم. حال و هوای جدید و کتاب‌های بیشتر این بخش، آن‌قدر با «کتاب‌خانه‌ی همگانی» متفاوت است که تصمیم گرفتیم اسمش را هم عوض کنیم. البته این نکته را هم باید بگوییم که نام «کتابخانه همگانی» کمی کژتابی داشت و برای بعضی از کاربران سوال‌برانگیز بود. در «طاقچه بی‌نهایت»، می‌شود بی‌نهایت کتاب را دریافت کرد و خواند.

معرفی طاقچه بی نهایت کتابخانه همگانی جدید

طاقچه بی‌نهایت

  • کتابخانه‌ی من

یکی از مهم‌ترین بخش‌های طاقچه برای کاربران، کتابخانه‌ی آن‌ها است. برای همین ما هم این موضوع را یکی از اولویت‌های اصلی قرار دادیم.  در بازطراحی بخش کتابخانه‌، میز مطالعه‌ی منظم‌تری طراحی کردیم. با این کار به راحتی می‌توانید اطلاعات دقیقی از وضعیت همه کتاب‌هایتان به دست بیاورید.

در درجه اول امکان دسترسی سریع به دسته‌بندی‌های کتاب‌هایتان به وجود آمده است. کتابی  را که در حال خواندن هستید، متمایز کرده‌ایم و کتاب‌هایی که در «طاقچه بی‌نهایت» دریافت کرده‌اید به صورت جداگانه و با علامتی خاص مشخص کرده‌ایم. همچنین می‌توانید کتاب‌هایتان را در دسته‌های الکترونیکی و صوتی نیز مرتب کنید. کتاب‌هایی که تا به حال نشان‌دار کردید و یا نمونه‌ی آن را خواندید، در قسمتی جداگانه نمایش داده می‌شود. با این کار شما می‌توانید فهرستی از کتاب‌هایی که می‌خواهید در آینده بخوانید، تهیه کنید.

قسمت جدیدی هم اضافه کردیم که بتوانید کتاب‌های خوانده شده‌تان را در آن قرار دهید. با اینکار میز مطالعه‌تان را هر چند وقت یکبار می‌توانید خلوت کنید و با سرعت بیشتری کتاب‌هایتان را پیدا کنید. تاریخچه‌ی فعالیت‌هایتان را هم می‌توانید بخوانید.

کتابخانه من در طاقچه

فهرست کتاب‌های خوانده شده در کتابخانه

  • جستجو

در صفحه‌ی جستجو، سه قابلیت جدید اضافه کردیم. قبل از جستجو عبارت‌هایی که بیشترین جستجو را دارند، نشان می‌دهیم. با اینکار شما می‌توانید با سلیقه‌ی کتاب‌خوانی دیگران آشنا شوید. همچنین وقتی شروع به تایپ کردن می‌کنید، نتیجه‌هایی در دو بخش مجزا نشان می‌دهیم. یکی در میان کتاب‌هایی که در کتابخانه خودتان است و دیگری در میان همه‌ی کتاب‌های طاقچه.

در نهایت می‌توانید نتیجهی جستجو را بر اساس معیارهای کتاب الکترونیکی، کتاب صوتی، ناشر، نام نویسنده و …. محدود کنید. با این کار امکان جستجوی دقیق‌تری برای شما وجود دارد.

نحوه پیدا کردن کتاب برای دانلود

جستجوی حرفه‌ای و دقیق

  • پروفایل

ساختار قسمت پروفایل کاربری را هم  به کلی تغییر دادیم. در این بخش امکان ارتباط با پشتیبانی به صورت مستقیم، وضعیت به‌روزرسانی برنامه و گزارشی از فعالیت‌هایتان در طاقچه را به تنظیمات حساب کاربری اضافه کردیم.

  • صفحه‌ی جزئیات کتاب

صفحه‌ی جزئیات و معرفی کتاب را هم تغییر دادیم. امکان نشان‌دار کردن کتاب‌ها را در قسمت بهتری گذاشتیم تا بتوانید راحت‌تر فهرست خرید و مطالعه‌ی کتاب‌هایتان را تهیه کنید. در قسمت معرفی کتاب، علاوه بر معرفی کلی کتاب، قسمت مرور کوتاه سردبیر را هم اضافه کردیم. البته این بخش فقط برای بعضی از کتاب‌های طاقچه وجود دارد. در این بخش تیم محتوای طاقچه سعی می‌کند نکته‌های خاص و جالبی که درباره‌ی کتاب وجود دارد، بنویسد تا بتوانید بهتر با کتاب‌ها آشنا شوید. در ادامه هم بریده‌های کتاب و نظرات دیگر دوستان طاقچه را درباره‌ی کتاب‌ها می‌توانید بخوانید. طراحی قسمت نظرات و بریده‌ها هم کاملا تغییر کرده‌ است.

صفحه‌ی معرفی کتاب

خواندن رایگان نمونه کتاب قبل از خرید

  • فرایند ثبت نظر

یکی از قسمت‌هایی که از مدت‌ها پیش از اولویت‌های تغییر ما بود، فرایند ثبت نظر بر روی کتاب‌ها است. تا به حال بسیاری از انتقادهای کاربران، ناشران و حتی نویسنده‌ها به این بخش بر می‌گشت. هدف اصلی ما این است که بتوانیم نظرهای دقیق‌تر و کارآمدتری برای هر کتاب منتشر کنیم. با اینکار شما هم می‌توانید در انتخابتان بیشتر به نظر دیگر دوستان طاقچه اعتماد کنید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم فرایند ثبت نظر را به کلی تغییر دهیم. برای ثبت نظر در این نسخه باید:

ابتدا از ۱ تا ۵ به کتاب امتیاز دهید.

سپس نظرتان را درباره‌ی کتاب بر اساس چند معیار خاص بگویید. معیارهایی مانند کیفیت ترجمه، میزان روان بودن و …

در نهایت یک سوال از شما می‌پرسیم، آیا دوست دارید این کتاب را به دیگران پیشنهاد کنید که بخوانند؟

در مرحله‌ی آخر از شما می‌خواهیم اگر دوست دارید، نظرتان را درباره‌ی کتاب بنویسید. در این بخش محدودیتی از نظر تعداد کلمه ندارید و می‌توانید توضیح کاملی درباره‌ی کتاب بنویسید.

مرورنویسی حرفه‌ای و ثبت نظر

مرورنویسی درباره‌ی کتاب‌ها

چگونه نسخه‌ی جدید طاقچه را دریافت کنیم؟

  • نسخه‌ی جدید اندروید طاقچه را می‌توانید از سایت طاقچه یا گوگل‌پلی دریافت کنید.
  • برای سیستم عامل ios طاقچه نیز یک نسخه‌ی متفاوت آماده کرده‌ایم که می‌توانید از اپ‌استور دانلودش کنید.

تغییراتی که در نسخه‌ی جدید طاقچه ایجاد کردیم، بیشتر از چیزی است که در این یادداشت گفتیم. برای طاقچه ایده‌های بیشتری هم داریم که می‌خواهیم در ماه‌های آینده اجرا کنیم. اما همه‌ی هدف ما این است که بهترین فضا را برای خواندن و شنیدن کتاب‌ها فراهم کنیم.

3,173 بازدید
برچسب ها

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
4 3 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
35 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه