لوگو طاقچه
سرانه مطالعه رکورددار مطالعه کتابخوان‌ترین عضو

معرفی کتابخوان‌ترین فرد طاقچه و آمارهایی دیگر

4,392 بازدید

«ایرانی‌ها به طور میانگین ۲ دقیقه در روز کتاب می‌خوانند! » همه‌ی ما دست کم یک بار این آمار به گوشمان خورده است. فارغ از روش‌های بررسی این آمار و دقت آن، اما مطمئنیم که نسبت به بعضی کشورها بی برو برگرد سرانه مطالعه کمتری داریم.

اما فارغ از سرانه های مطالعه ای که از گوشه و کنار اعلام می‌شود، افرادی هستند که کتاب و کتابخوانی بخشی از سبک زندگی آن‌هاست. در این یادداشت وبلاگ طاقچه چند نفر از رکوردداران سرانه مطالعه کتاب و رکوردهای کتابخوانی دیگر در طاقچه را معرفی کردیم. اطلاعاتی که برای تهیه این یادداشت استفاده کردیم، بخشی از اطلاعاتی است که در پایگاه داده ما وجود دارد و با بررسی‌هایی که انجام دادیم به دوستانی که در این یادداشت معرفی کردیم رسیدیم. بعد از آن با همگی مصاحبه‌ای تلفنی کردیم و کمی بیشتر با آن‌ها آشنا شدیم و با هماهنگی آن‌ها در این یادداشت درباره‌ی آن‌ها گفتیم.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب‌های مفید برای مطالعه به پیشنهاد اعضای تیم طاقچه» را هم بخوانید.

کتابخوان‌ترین عضو طاقچه

علی اصغر رضایی نژاد سرانه مطالعه آمار کتابخوانیعلی اصغر رضایی‌نژاد، بازنشسته‌ی نیروی انتظامی، شصت و یک ساله و ساکن بندر لنگه است. اولین بار با معرفی یکی از دوستانش طاقچه را نصب کرد و از آن زمان تا کنون ۶۸۴۰۸ دقیقه کتاب خوانده است. آقای رضایی‌نژاد بیشتر به رمان‌های تاریخی، زندگی‌نامه، دفاع مقدس و کتاب‌های موفقیت علاقه‌مند‌ند. کتاب صوتی هم دوست دارند و بیشتر کتاب‌هایشان را موقع پیاده‌روی یا در ماشین و مسافرت می‌خوانند.

رکورد دار بیشترین زمان کتابخوانیِ روزانه در طاقچه

سرانه مطالعه رکورد دار مطالعه در یک روزاختر طبیبی؛ ۸۴ ساله، معلم بازنشسته و ساکن تهران است. دخترش طاقچه را برایش نصب کرده و از آن روز تا کنون به صورت میانگین روزانه ۳۲۵ دقیقه کتاب ‌می‌خواند. طاقچه را بیشتر از تمام اپلیکیشن‌های گوشی‌اش دوست دارد و بخش مورد علاقه‌اش کتابخانه همگانی است.
خانم طبیبی به رمان کلاسیک، زندگی‌نامه و ادبیات کشورهای مختلف علاقه دارد. به دلیل اینکه تحرک زیادی ندارد، وقت زیادی را به مطالعه می‌گذراند و به خاطر استفاده از سمعک، نمی‌تواند کتاب صوتی گوش دهد.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «چرا کتاب بخوانیم؟» را هم بخوانید.

صاحب بیشترین کتاب در کتابخانه طاقچه

سرانه مطالعه بیشترین تعداد کتاب در کتابخانه اسماعیل جلالی، ۳۹ ساله، طلبه و پژوهشگر است. به واسطه‌ی مسابقه خندوانه با طاقچه آشنا شده است. ۳۴۵۶ کتاب در کتابخانه‌ی طاقچه دارد و یک کتابخانه ۵۰ هزار جلدی نیز از کتاب‌های چاپی دارد. بیشتر در مترو کتاب می‌خواند. طاقچه را به دلیل گرافیک بهتر و تنوع کتاب‌هایی که دارد به بقیه‌ی اپلیکیشن‌ها ترجیح می‌دهد.

مهربان‌ترین عضو طاقچه

سرانه مطالعه و کتاب کتابخوانی فاطمه پارسا کتاب برای هدیهفاطمه پارسا؛ ۲۶ ساله، کارمند و اهل کرج است. از شبکه اجتماعی اینستاگرام با طاقچه آشنا شده. تا امروز ۶۲ کتاب به دیگران هدیه داده است. بیشتر کتاب‌ها را به خواهرها و دوستانش هدیه می‌دهد. دوست دارد کتاب‌های خوبی که خودش می‌خواند دیگران هم بخوانند و لذت ببرند. طاقچه را به این دلیل دوست دارد که به نظراتش اهمیت می‌دهد و اینکه می‌تواند کتاب‌هایش را همه جا با خودش داشته باشد و حتی در مسافرت هم کتاب بخواند.

اگر با روند هدیه دادن کتاب در طاقچه آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «بهترین هدیه کتاب» را بخوانید.

اولین عضو کتابخانه همگانی

سرانه مطالعه دکتر علیرضا نوری کتابخوانی رکورد مطالعهعلیرضا نوری، ۵۶ ساله و متخصص ارتوپد است. با معرفی یکی از دوستانش با طاقچه را نصب کرد. در تاریخ ۹۶/۱۰/۱۲ عضو کتابخانه همگانی طاقچه شدند و اولین عضو کتابخانه همگانی بودند. به نظر آقای علیرضا نوری کتابخانه‌ی همگانی برای کتاب خواندن بسیار مفید است، چون از نظر اقتصادی خیلی به صرفه است و می‌شود کتاب‌های زیادی خواند.
آقای نوری طاقچه را به آدم‌های زیادی معرفی می‌کنند و تمام کارکنان بیمارستان لاله را با طاقچه آشنا کرده‌اند. به نظر آقای نوری تنها مشکل جامعه جهل است و از ما خواستند در راه سختی که در پیش داریم ناامید نشویم.

اگر با کتابخانه همگانی طاقچه اشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «با کتابخانه همگانی طاقچه بی‌نهایت کتاب بخوانید» را بخوانید.

این آمار را به مناسبت هفته‌ی کتاب سال ۱۳۹۸ یعنی از ۲۳ تا ۳۰ آبان در شبکه‌های اجتماعی طاقچه به مرور اعلام کردیم. داشتن چنین دوستان و همراهانی برای طاقچه باعث خوشحالی است.

شما از چه زمانی با طاقچه آشنا شدید و تا به حال چند کتاب در طاقچه خوانده‌اید؟ 

4,392 بازدید
برچسب ها

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
3.7 3 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
7 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه