لوگو طاقچه
چرا باید کتاب بخوانیم به همراه اینفوگرافیک

چرا باید کتاب بخوانیم ؟ به همراه اینفوگرافیک

18,164 بازدید

وقتی برای اولین‌بار در میان دوستانم گفتم یکی از تفریح‌های مورد علاقه‌ی من کتاب خواندن است، بعضی از دوستانم تعجب کردند. یکی از آن‌ها پرسید اصلا چرا باید کتاب بخوانیم ؛ در جامعه چه کسی برای کتاب خواندن ارزش قائل است. بحث ادامه پیدا کرد و درباره‌ی همه‌ی مشکل‌هایی که در جامعه صحبت کردیم. آن موقع من دلیل قانع‌کننده‌ای برای اینکه خواندن کتاب چه تاثیر‌هایی دارد، سراغ نداشتم و دست آخر مغلوب بحث شدم. اما همیشه سوال چرا باید کتاب بخوانیم پس ذهن من باقی ماند. اینکه خواندن داستان برای من لذتبخش است، اگر کتاب‌هایی در زمینه جامعه‌شناسی و تاریخ بخوانم می‌توانم با دید بازتری به محیط اطرافم نگاه کنم، یا حتی اگر کتاب‌هایی در زمینه روانشناسی عمومی بخوانم می‌توانم با دیگران بهتر رابطه برقرار کنم، همه و همه دلیل‌هایی شخصی هستند. با گفتن دلیل‌هایی از این دست و همراه کردن آن‌ّا با تجربه‌های شخصیم نمی‌توانم کسی را که از دنیای کتاب‌ها دور است، متقاعد کنم کتاب بخواند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «چگونه کتاب بخوانیم تا فراموش نکنیم» را هم بخوانید.

در این یادداشت به کمک اینفوگرافیک درباره‌ی دلیل‌های علمی که کتاب خواندن باعث باهوش‌تر شدن ما می‌شود، صحبت کردیم. این اینفوگرافیک ترجمه‌ و بازطراحی یک اینفوگرافیک غیرایرانی است. حالا دیگر می‌توانیم با داشتن دلیل‌هایی علمی دیگران را متقاعد کنیم چرا باید کتاب بخوانیم .

چرا باید کتاب خواند ؟

چرا باید کتاب خواند ؟ | ۹ دلیل علمی که ثابت می‌کند مطالعه باعث باهوش‌تر شدن می‌شود

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «چگونه از کتاب خواندن لذت ببریم؟» را هم بخوانید. در این یادداشت درباره‌ی راهکارهای عملی خواندن کتاب برای لذت بردن هرچه بیشتر گفتیم.

در این اینفوگرافیک درباره‌ی دلیل‌های علمی که ثابت می‌کند کتاب خواندن باعث باهوش‌تر شدن ما می‌شود، صحبت کردیم. در یادداشت‌های قبلی وبلاگ درباره‌ی « کتاب خواندن برای لذت بردن » و « کتاب خواندن برای آموختن » هم گفتیم. ویشنهاد می‌کنیم سری به این یادداشت‌ها بزنید و درباره‌ی دلایل دیگر کتاب خواندن بیشتربدانید.

به نظر شما چرا باید کتاب بخوانیم؟ 

18,164 بازدید
برچسب ها

Avatar

صبا محبی


اشتراک گذاری یادداشت
3.3 3 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
7 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه