لوگو طاقچه
معرفی بهترین گوینده های کتاب صوتی دانلود کتاب صوتی

کتاب‌های صوتی را با صدای چه کسی گوش دهیم؟

42,298 بازدید

شاید این روزها چندان وقت مطالعه‌ی کتاب‌ها را نداشته باشیم، یا حضور در مدیاهای مختلف ما را در خوانش طولانی مدت کتاب‌ها کم حوصله کرده باشد. با این حال هم‌چنان علاقه ‌مند به جهان داستان‌ها و رمان‌ها باشیم یا شیفته‌ی شناخت جهان از دیدگاه و تجربه‌ی شخصیتی دیگر که در کتاب‌ها به توصیف رسیده است. شنیدن کتاب‌های صوتی را می‌توان به عنوان راه حل این وضعیت در نظر گرفت. اما مسئله‌ی مهم‌تر این است که با انتخاب شنیدن کتاب‌های صوتی علاوه بر این‌که کتاب خوانده می‌شود، گوش سپردن به این‌که چطور خوانده می‌شود جذابیت متفاوتی برای ما ایجاد می‌کند. انتشارات مختلفی این دریچه را به روی ما گشوده‌اند و گویندگان بسیاری در این زمینه شروع به فعالیت کرده‌اند. خوانش صوتی کتاب‌ها می‌تواند انتخابی دشوار برای هنرمندان باشد چرا که دنیای هر کتاب را تا ابد در ذهن مخاطب جاری می‌کنند و هرگز نمی‌توانیم اثرگذاری کلمات را بر ذهن و جان انکار کنیم. این بار به سراغ معرفی چند گوینده شناخته شده‌ی کتاب صوتی رفته‌ایم که هر کدام با صدا، بیان و لحنی متفاوت تأثیری روح نواز بر ما می‌گذارند.

رضا کیانیان

رضا کیانیان در سال ۱۳۳۰ در محله میدان خراسان تهران متولد شد. به گفته خودش، پدرش معروف به حسین تهرانی، باستانی کار قدیمی تهران بود. کیانیان کار سینمایی خود را سال ۱۳۶۸ با فیلم تمام وسوسه‌های زمین ساخته حمید سمندریان شروع کرد. کیمیا ساخته احمدرضا درویش اولین اثری بود که او را به عنوان یک بازیگر توانا معرفی کرد پس از آن آژانس شیشه‌ای نقطه اوج او در سینما شد، او در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت. از دیگر کارهای او می‌شود از سگ‌کشی، سینما سینماست، گاهی به آسمان نگاه کن، ماهی‌ها عاشق می‌شوند، یک حبه قند، فرش باد، یک تکه نان، روبان قرمز و کفشهایم کو؟ نام برد. او در سریال‌های قلب یخی، شاهگوش و شهرزاد هم بازی کرده است. 

با صدای رضا کیانیان پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی از قیطریه تا اورنج کانتی را گوش کنید. این کتاب خاطرات حمیدرضا صدر از آخرین روزهای زندگیش است که قرار بوده پس از مرگش به انتشار رسد.

بخشی از کتاب صوتی از قیطریه تا اورنج کانتی را بشنوید.

از قیطریه تا اورنج کانتی حمیدرضا صدر

گوینده: فاطمه معتمدآریا
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

هوتن شکیبا

هوتن شکیبا، ۲۴ خرداد ۱۳۶۳ در تهران متولد شد و در سنندج بزرگ شد. او کارشناس کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و کارشناس ارشد بازیگری از دانشگاه هنر است. از کارهای او می‌توان به بازی در فیلم‌های سینمایی طبقه حساس، هلن، شبی که ماه کامل شد و مجموعهٔ تلویزیونی لیسانسه‌ها اشاره کرد. وی همچنین صداپیشگی دو عروسک دیبی و خونه بغلی را برای مجموعه‌های کلاه قرمزی در کارنامه دارد.

هوتن شکیبا در دوران دانشگاه خود در نمایش و فیلم‌های کوتاه زیادی بازی کرده‌است و همیشه خواسته با ایفای نقش‌های مختلف تجربه کسب کند. او در جشنوارهٔ یازدهم تئاتر دانشگاهی در سال ۱۳۸۷ با ایفای نقش در تئاتری به نام «ویلون‌هایتان را کوک کنید» نخستین کار جدی و حرفه‌ای خود در تئاتر را بازی کرد و توانست جایزهٔ بازیگر اول را کسب کند به گفتهٔ خودش پس از آن امیدوارتر از قبل شروع به تمرین کرده و در نمایش‌های مختلف دانشگاهی شرکت کرده‌است.

هوتن شکیبا تا به حال دو کتاب را گویندگی کرده و پیشنهاد ما این است که مغازه خودکشی را با صدای او گوش کنید:

بخشی از کتاب صوتی مغازه خودکشی را بشنوید.

مغازه خودکشی ژان تولی

گوینده: هوتن شکیبا
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پیام دهکردی

«پیام دهکردی» متولد ۱۳۵۶ در شهرکرد است. در این سال‌ها اثر گذاری صدای گرم و پر احساس دهکردی به ما فرصت حضور در جهان شخصیت‌هایی را داده که او نقش آن‌ها را اجرا کرده است. حضور قدرتمند این بازیگر در هر نقش چه روی صحنه‌ی تئاتر باشد و چه در سینما یا قاب تلویزیون، اجازه می‌دهد تا هر تماشاگری حس آن شخصیت و افکار و احساساتش را با تمام وجود تجربه کند.

پیام دهکردی مدرس فن بیان و بازیگری است و حالا بیان شیوای او در خوانش کتاب‌های صوتی، لذت داستان‌ها را دو چندان می‌کند. پیشنهاد ما این است که کتاب پر از احساس و شاعرانگی بیژن نجدی یعنی «پوزپلنگانی که با من دویده‌اند» را با صدای گرم پیام دهکردی بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی یوزپلنگانی که با من دویده‌اند را بشنوید.

یوزپلنگانی که با من دویده‌اند بیژن نجدی

گوینده: پیام دهکردی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

آرمان سلطان‌زاده؛ صدایی محبوب میان علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی

«آرمان سلطان‌زاده» یکی از شناخته شده‌ترین گویندگان کتاب‌های صوتی است. او سال‌ها به اجرای نمایش‌های رادیویی پرداخته و پس از حضور در نشر «آوانامه»، از سال ۱۳۹۳ تا امروز ۲۰۰ کتاب صوتی را با صدای گرم و دلنشین خود به گوش ما رسانده است.

 سلطان‌زاده متولد سال ۱۳۶۶ در شهر بابل است. او از سال ۱۳۸۲ تحت نظر اساتیدی چون «علی محمدی کلاگر» و «عباس ابوالحسنی» فعالیت تئاتری خود را آغاز کرده و در ۳۰ تئاتر به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته است. هم‌چنین نویسندگی و کارگردانی ۴ اثر را در کارنامه‌ی خود دارد. سلطان‌زاده پس از آشنایی با «علی دنیوی ساروی» در سال ۱۳۸۸ به رادیو مازندران رفت و فعالیت خود را به عنوان بازیگر نمایش‌های رادیویی آغاز کرد.

آرمان سلطان‌زاده را بیشتر به عنوان گوینده کتاب های صوتی می‌شناسیم؛ جهانی که برای او در سال ۱۳۹۳ و پس از دیداری کوتاه با «دامون آذری»، مدیر عامل و موسس نشر آوانامه شکل گرفت. سلطان‌زاده راجع به این دیدار گفته است: «برای انجام کارهای بزرگ به انگیزه‌ی کافی نیاز داری. دامون آذری استاد ایجاد این نوع انگیزه است».
او هم‌چنان در موسسه‌ی آوانامه به عنوان گوینده و مدیر تولید مشغول به فعالیت می‌باشد. یکی از شنیدنی‌ترین آثار او، رمان «خشم و هیاهو» اثر «ویلیام فاکنر» است.

بخشی از کتاب صوتی خشم و هیاهو را بشنوید.

خشم و هیاهو ویلیام فاکنر

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه «با کتاب‌های صوتی دنیا را بشنویم!» بزنید و در آنجا با دنیای کتاب‌های صوتی و گوینده‌های آن بیشتر آشنا شوید.

رضا عمرانی

«رضا عمرانی» بازیگر سینما و تلویزیون است. او برادر «علی عمرانی» است که شاید اجراهای بیشتری از او دیده باشیم اما صدای گوش‌نواز رضا عمرانی او را به هنرمندی محبوب در زمینه‌ی اجراهای رادیویی و کتاب‌های صوتی تبدیل کرده است.

به پیشنهاد ما کتاب «مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است» را با صدای او بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است را بشنوید.

مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است فردریک بکمن

گوینده: رضا عمرانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اکرم پریمون

صدای «اکرم پریمون» را از سال ۱۳۹۲ تا امروز از طریق انتشارات کتاب صوتی «آوانامه» می‌شنویم. این گوینده‌ی کتاب‌های صوتی، متولد ۱۳۶۳ در شهر لاهیجان است. او پس از گذراندن دوره‌های آکادمیک، فعالیت خود را در زمینه‌ی گویندگی آغاز کرد. اجرای نمایشنامه‌های «ایستگاه» اثر «کامران میرزایی»، «خواستگاری» اثر «چخوف» و «پیش از صبحانه» اثر «یوجین اونیل»، جزء اولین فعالیت‌های هنری او بوده است. هم‌چنین چند نریشن تلویزیونی را اجرا کرده که از شبکه‌ی چهار سیما پخش شده است، از جمله «برف‌چال» و «گیاهان دارویی البرز».

اکرم پریمون گویندگی کتاب‌های صوتی ارزشمندی را در زمینه‌های تاریخی، روانشناختی، علمی و ادبی در نشر «آوانامه» انجام داده است. از شناخته شده‌ترین آن‌ها باید به کتاب صوتی «جنگ جهانی اول» نوشته‌ی «رابرت گرین» اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی جنگ جهانی اول را بشنوید.

جنگ جهانی اول رابرت گرین

گوینده: اکرم پریمون
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

حسین پاکدل

صدای رسا و قدرتمند حسین پاکدل را سالیان سال بر صحنه‌ی تئاتر و پرده‌ی سینما شنیده‌ایم. هنر او را در سریال‌های تلویزیون تماشا کرده‌ایم و با بیان تأثیرگذارش همراه شده‌ایم. او در سال ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شده است. نویسندگی، نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری و اجرا دست آوردهای هنری او در سال‌های فعالیتش تا به امروز است. اما حسین پاکدل سال‌هاست به عنوان گوینده کتاب صوتی ، به دنیای علاقه مندان کتاب نیز قدم گذاشته است.

او در سال ۱۳۹۷ با همکاری «آوانامه» نسخه‌ی صوتی کتاب «سمفونی مرگان» نوشته‌ی «عباس معروفی» را منتشر کرد که در ۱۳ ساعت خوانشی شنیدنی از این کتاب ارائه کرده است.

بخشی از کتاب صوتی سمفونی مردگان را بشنوید.

سمفونی مردگان عباس معروفی

گوینده: حسین پاکدل
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

تجربه‌های شنیدن ممکن است متفاوت باشد و به همین نسبت سلیقه‌های متفاوتی برای شنیدن وجود دارد. گوینده‌ی کتاب صوتی محبوب شما کیست؟

42,298 بازدید
برچسب ها

Avatar

مریم زراعتکار


اشتراک گذاری یادداشت
3.3 3 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
44 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه