لوگو طاقچه
عکس کتاب معرفی کتاب های پرفروش ۹۸ کتاب صوتی و کتاب الکترونیکی

معرفی کتاب های پرفروش بهار و تابستان ۹۸ | رمان و داستان

4,081 بازدید

روز‌ها و هفته‌ها و ماه‌ها سریع‌تر از آنچه انتظارش را داریم می‌گذرند. چشم به هم می‌زنیم و فصل‌ها در پی هم می‌آیند و می‌روند. حالا بیش از نیمی از سال ۹۸ گذشته، بهار و تابستان رفته‌اند و پاییز برگ‌ریز فرا رسیده. وقت خوبی‌است تا نگاهی به نیمه اول سال بیندازیم و ببینیم کجای مسیر هستیم. چقدر از برنامه‌هایمان را پیش برده‌ایم و از انجام چه کارهایی غافل مانده‌ایم. چقدر برای خانواده و دوستانمان وقت گذاشته‌ایم، در کار و مسائل شغلی چگونه عمل کرده‌ایم و از همه مهم‌تر چقدر برای خودمان، برای آرامش و پیشرفت خودمان وقت و هزینه صرف کرده‌ایم. فرصت خوبی است تا به کتابخانه کنار اتاق و کتابخانه الکترونیکی‌مان هم نگاهی بیندازیم.  تا اینجای سال چه کتاب‌هایی خوانده‌ایم؟ کدام کتاب‌ها را بیشتر دوست داشته‌ایم و کدام‌ها را کمتر؟ ما‌ هم تصمیم گرفتیم نیم نگاهی به بهار و تابستان طاقچه بیندازیم و کتاب‌هایی که از اقبال بیشتری برخوردار بودند را به شما معرفی کنیم. فهرستی از کتاب های پرفروش نیمه اول سال ۹۸ که شامل کتاب‌های متنی و کتاب‌های صوتی پرفروش طاقچه است.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت « معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۹۸ در طاقچه» را بخوانید.

مغازه خودکشی

در شهری که ناامیدی همه جا را فراگرفته، مردم با شادی و خنده بیگانه شده‌اند و دلیلی برای ادامه زندگی نمی‌بینند، خانواده تواچ یک مغازه خودکشی دارند. مغازه‌ای که در آن همه‌جور ابزار و ادوات خودکشی به فروش می‌رسد، از طناب دار گرفته تا انواع سم و ویروس‌های کشنده و سلاح‌های کمری مناسب برای انتحار. خانواده تواچ علاوه بر فروش این‌ها به مشتری‌های خود مشاوره خودکشی هم می‌دهند، آن‌ها را راهنمایی می‌کنند که با چه وسیله‌ای، کی و کجا خود را بکشند.

همه چیز برای کسب و کار خانواده تواچ به خوبی پیش می‌رود تا اینکه آلن، فرزند کوچکشان به دنیا می‌آید. با آمدن آلن همه‌چیز دگرگون می‌شود.

او با همه مردم این شهر فرق دارد. لبخندی به لب دارد و بر خلاف بقیه اعضای خانواده که با جملاتی نظیر «چه روز گندی مادام» به مشتری‌ها خوشامد می‌گویند، به آن‌ها با مهربانی نگاه می‌کند و «صبح بخیر» می‌گوید.

ماجرای کتاب در مکان و زمانی نامعلوم رخ می‌دهد و همین بی زمان و مکان بودن داستان باعث می‌شود که بتوانیم چنین مغازه‌ای را در نزدیکی خود تصور کنیم. در هر شهری که مردم درگیر ناامیدی و تلخی‌های زندگی شده باشند، می‌توان وجود چنین مغازه‌ای را متصور شد.

کتاب صوتی مغازه خودکشی با صدای هوتن شکیبا، روایت این داستان کم‌نظیر است، داستانی که به عقیده منتقدان یکی از درخشان‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین آثار فانتزی سیاه است که در دو دهه اخیر نوشته شده‌. پس از انتشار این کتاب در تابستان ۹۸ این کتاب صوتی به سرعت در لیست کتاب های پرفروش بهار و تابستان ۹۸ قرار گرفت.

سرتاسر کتاب مغازه خودکشی جنگی است میان مرگ و امید؛ و ژان تولی نویسنده کتاب، مخاطب را به امیدوار‌بودن و ادامه دادن تشویق می‌کند. او به ما می‌گوید زندگی با همه مشکلات و سختی‌هایی که دارد می‌تواند زیبا باشد و این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم تسلیم سختی‌ها شویم یا زیبایی‌های زندگی را ببینیم.

بخشی از کتاب صوتی مغازه خودکشی را بشنوید.

مغازه خودکشی ژان تولی

گوینده: هوتن شکیبا
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

جمشیدخان‌ عمویم‌، که‌ باد‌ همیشه‌ او را با خود‌ می‌برد

جمشیدخان‌ عمویم‌، که‌ باد‌ همیشه‌ او را با خود‌ می‌برد

نویسنده: بختیار علی

مترجم: مریوان حلبچه‌ای

نشر نیماژ

اطلاعات بیشتر و خرید

بختیار علی نویسنده‌ای عراقی و کردتبار است که به چهر‌ه‌ای جهانی در ادبیات تبدیل شده‌است. او در سلمانیه به دنیا آمد و به مدت پانزده سال به علت سانسور شدید، هیچ کدام از آثارش اجازه انتشار پیدا نمی‌کردند.

کتاب جمشید خان عمویم که باد او را همیشه با خود می‌برد، داستان زندگی جمشید خان است که توسط برادرزاده‌اش سالار خان روایت می‌شود.

جمشید خان‌ در ۱۷ سالگی به دلیل داشتن عقاید کمونیستی توسط نیروی‌های بعثی زندانی می‌شود. در زندان او را مورد آزار و شکنجه قرار می‌دهند اما جمشید خان هیچ چیزی را فاش نمی‌کند. بعثی‌ها همین طور به شکنجه‌ ادامه می‌دهند و در نتیجه جمشیدخان توانایی جسمانی خود را از دست می‌دهد. او آنقدر وزن کم می‌کند و سبک می شود که باد می‌تواند او را مثل یک تکه کاه جا‌به‌جا کند. اتفاق دیگری که برای جمشیدخان افتاده این است که با هر بار جابه‌جایی توسط باد، او دچار تغییر و تحولی درونی می‌شود و قسمتی از حافظه‌اش را از دست می‌دهد.

شیوه قصه‌گویی در این کتاب به سبک رئالیسم جادویی است و این موضوع خودش را در عنوان کتاب هم نشان می‌دهد، عنوانی که به خوبی با فضای داستان هم‌خوانی دارد.

این رمان به ما می‌گوید که اگر سنگین نباشید باد شما را به هر سو که بخواهد می‌برد. جمشید خان به نوعی نماد همه انسان‌های سرگردانی است که خط فکری مشخص و عقاید درستی ندارند و با هر باد مسیر خود را تغییر می‌دهند. جمشید خان حافظه تاریخی هم ندارد، او پس از هر تغییر بخشی از حافظه خود را از دست می‌دهد؛ او برای تصمیم‌گیری جدید نمی‌تواند گذشته خود را مرور کند. او نماد بی‌هویتی است، نماد افرادی از جامعه که فقط تاریخ را تجربه می‌کنند، به هر سویی می‌روند و کوچکترین قدرتی در انتخاب مسیر خود ندارند، نه سوالی می‌پرسند و نه به چیزی اعتراض می‌کنند.

بعدها هم بسیاری از دفعات هر بار که باد او را می‌برد، با سقوط بر سطح زمین، دگرگونی بزرگی در او به وجود می‌آید و رویایی ژرف و دیوانه‌وار در درونش شکل می‌گیرد… با هر سقوط هم، بخشی از خاطراتش فراموش می‌شود و بخشی دیگر رنگ می‌بازد.

ملت عشق

کتاب ملت عشق نوشته الیف شافاک، نویسنده ترکیه‌ای، کتابی فلسفی، عاشقانه و عرفانی برگرفته از زندگی مولانا و شمس است که در سال ۲۰۱۰ به دو زبان ترکی و انگلیسی منتشر شد. این کتاب محبوب‌ترین رمان ترکیه و یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های جهان به شمار می‌رود.

در کتاب ملت عشق دو داستان به صورت موازی پیش می‌روند، داستان زنی به نام اللا روبینشتاین در آمریکا در عصر حاضر و داستان شمس و مولانا در قرن هفتم هجری.

اللا که زندگی آرام و یکنواختی دارد با اندیشه و عرفان شرقی آشنا می‌شود و زندگی‌اش همچون برکه‌ای راکد با افتادن سنگی دچار تلاطم می‌شود. او کتابی درباره ماجرای ملاقات مولانا با شمس تبریزی می‌خواند، مردی که دراوج بزرگی و فقاهت به درویشی غریب و ساده‌پوش برمی‌خورد و بعد از این آشنایی تمام زندگی‌اش زیر و رو می‌شود. هر آنچه تا پیش از این اصل می‌شمرده به کنار می‌رود، «قیل و قال» را به فراموشی می‌سپرد و همه «عشق و حال» می‌شود.

در این دو داستان به عشق و نقش آن در دنیای مدرن امروزی با نگاهی به گذشته پرداخته می‌شود، الیف شافاک عشق را به زیبایی از شرق به غرب گسترش می‌دهد و به زندگی رنگ و بویی عاشقانه و عارفانه می‌دهد.

این کتاب صوتی در بهار و تابستان ۹۸ جزو کتاب‌های پرفروش شده است.

بخشی از کتاب صوتی ملت عشق (اجرای جدید) را بشنوید.

ملت عشق (اجرای جدید) الیف شافاک

گوینده: شیما درخشش
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

یک عاشقانه آرام

همراهی عشق و لطف قلم نادر ابراهیمی با صدای گرم و گوش‌نواز پیام دهکردی و موسیقی شنیدنی کریستف رضاعی، ترکیبی دل‌نشین است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

کتاب یک عاشقانه آرام که یکی از بهترین آثار نادر ابراهیمی است، تلفیقی از داستان و شعر است. داستان زندگی عاشقانه زن و مردی انقلابی که نمی‌گذارند عشق‌شان به عادت دوست‌داشتن تبدیل شود.

ماجرای کتاب در سال ۵۷ و بحبوحه انقلاب ایران می‌گذرد، مردی گیلانی و اهل سیاست عاشق دختری آذری به نام عسل می‌شود که او نیز یک انقلابی پرشور است. گیله مرد و عسل زندگی پر التهابی را آغاز می‌کنند که تا انتها و در تمام سختی‌ها بر پایه عشق استوار می‌ماند.

شخصیت‌های این کتاب بسیار‌باورپذیر هستند و به راحتی می‌توانیم خودمان را در آن‌ها پیدا کنیم و از آنها درس بگیریم و عاشقانه خود را زندگی‌ کنیم.

این کتاب صوتی از جمله کتاب های پرفروش طاقچه در سال ۹۸ است.

بخشی از کتاب صوتی یک عاشقانه آرام را بشنوید.

یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی

گوینده: پیام دهکردی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی رمان‌های ایرانی پرفروش طاقچه» را هم بخوانید.

کیمیاگر

کتاب صوتی و کتاب متنی کیمیاگر هر دو جز پرفروش‌های طاقچه در نیمه اول سال ۹۸ بوده‌اند. جای تعجب ندارد، زیرا کتاب کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو برزیلی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌‌های جهان به شمار می‌رود. این کتاب در بیش از ۱۵۰ کشور و به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده‌است.

کتاب کیمیاگر روایت روحی بی‌قرار به دنبال سلوک است، داستان چوپانی اسپانیایی که بعد از دیدن رویایی تکراری درباره یک گنج در کنار اهرام مصر، شهر و کشور و گوسفندان خود را رها می‌کند و برای یافتن گنج راهی شمال آفریقا می‌شود.

در این مسیر پستی و بلندی‌هایی را تجربه می‌کند، اموالش را از دست می‌دهد، عاشق می‌شود، خسته می‌شود اما افسانه شخصیش را فراموش نمی‌کند و به مسیرش ادامه می‌دهد.

بخشی از کتاب صوتی کیمیاگر را بشنوید.

کیمیاگر پائولو کوئیلو

گوینده: محسن نامجو
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

در قسمتی از پشت جلد کتاب کیمیاگر آمده است:

این گنج فقط برای شماست و به غیر از شما هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند به آن دست پیدا کند.

داستان جذاب، قلم روان پائولو کوئیلو و جملات قصار و زیبایی که در جای جای کتاب به چشم می‌خورد، خواندن این کتاب را بسیار لذت‌بخش کرده‌است.

گوش سپردن به کتاب صوتی کیمیاگر با روایت محسن نامجو نیز می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد، داستانی جذاب با روایتی گیرا. حتی اگر کتاب کیمیاگر را قبلا خوانده‌اید، توصیه می‌کنم کتاب صوتی آن را از دست ندهید.

داستان دو شهر (خلاصه کتاب)

داستان دو شهر (خلاصه کتاب)

نویسنده: چارلز دیکنز

سبکتو

اطلاعات بیشتر و خرید

چالز دیکنز برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی است و داستان دو شهر مهم‌ترین اثر اوست که با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان، پرفروش‌ترین کتاب انگلیسی زبان همه دوران‌هاست.

ماجرای کتاب داستان دو شهر در دو شهر لندن و پاریس و در زمان انقلاب فرانسه روایت می‌شود. چارلز دیکنز که خود در کودکی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌ بود در این کتاب هم مانند دیگر آثارش به مسائل اجتماعی‌ چون فقر و اختلاف طبقاتی و طبقه‌بندی‌های اشرافی با نگاهی انتقادی پرداخته و با خشم از خفقان و خشونتی که جامعه را فراگرفته می‌گوید.

چارلز دارنی و سیدنی کارتن و عشقی مشترک به نام لوسی، فرانسه پس از انقلاب و پرونده‌ای قدیمی که دوباره به جریان می‌افتد. این خلاصه‌ای از داستان معروفی است که از شاهکار‌های ادبیات جهان است و اثری ماندگار. اگر هنوز داستان دو شهر را نخوانده‌اید، بیشتر از این فرصت را از دست ندهید.

نسخه‌ی خلاصه این رمان مشهور در لیست کتاب های پرفروش سال ۹۸ قرار گرفته است. اما می‌توانید نسخه‌ی کامل آن را هم در طاقچه بخوانید.

شیرفروش

شیرفروش

نویسنده: آنا برنز

مترجم: سونیا سینگ

انتشارات مجید

اطلاعات بیشتر و خرید

آنه برنز نویسنده ایرلندی برای رمان چهارمش، شیرفروش، برنده جایزه من‌بوکر شده است. این جایزه که از معتبرترین جایزه‌های ادبیات است و با توجه به توانایی قصه‌گویی و کشش داستان اهدا می‌شود، در سال ۲۰۱۸ به کتاب شیرفروش تعلق گرفت.

داستان در شهری بی‌نام در ایرلند شمالی و در زمان جنگ‌های این کشور می‌گذرد و شخصیت‌های بی‌نام در آن نقش بازی می‌کنند. دختری که با عنوان دختر وسطی معرفی می‌شود با بیان شیرین و طنز راوی داستان است و از شیوه آشنایی‌ ناخواسته‌اش با مرد شیرفروشی می‌گوید که از او بسیار بزرگ‌تر است. او دختر جوانی است که دوست دارد در شهر راه‌برود و کتاب بخواند. روزی مرد شیرفروش به او پیشنهاد می‌دهد که او را تا خانه برساند، پیشنهادی که دختر نمی‌پذیرد. اما همین ماجرا آغازی می‌شود برای شایعه پراکنی در شهری که در دست داشتن بمب عادی‌تر است تا کتاب.

شیرفروش داستان زندگی در شهر پر آشوبی است که انسان‌ها آن‌ را می‌سازند و به آن دامن می‌زنند. شهری بی‌نام و انسان‌هایی بی‌نام که می‌توانند هر جا و هر کسی باشند. آنه برنز با کنار گذاشتن نام شهر و آدم‌هایش خواسته تا خواننده را به جای درگیر کردن با اختلافات و درگیری‌های قومی و قبیله‌ای در ایرلند شمالی، با موضوعات مهم‌تری روبرو کند. هویت، عشق، روشنفکری و شادمانی از مواردی هستند که در خلال داستان و ذهن پرسش‌گر و جستجوگر دختر جوان به آن‌ها پرداخته می‌شود.

این رمان توانسته در صدر کتاب های پرفروش بهار و تابستان ۹۸ قرار گیرد.

اگر می‌خواهید بدانید چه کتاب‌های دیگری برنده جایزه من بوکر شده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم «اینفوگرافیک برنده‌های جایزه من بوکر» را ببینید.

کشتن شوالیه‌ی دلیر (۱)

کشتن شوالیه‌ی دلیر (۱)

نویسنده: هاروکی موراکامی

مترجم: فروزنده دولت یاری

نشر مصدق

اطلاعات بیشتر و خرید

نام هاروکی موراکامی برای کتاب‌خوان‌ها نامی آشناست، نویسنده ژاپنی که از سال ۱۹۷۹ نویسندگی را شروع کرد و خیلی زود به چهره‌ای معروف در جهان ادبیات تبدیل شد.

کتاب کشتن شوالیه دلیر تازه‌ترین رمان اوست که سال ۲۰۱۷ منتشر شد و با توجه به استقبال خوبی که از آثار قبلی او در ایران شده بود، خیلی زود به فارسی ترجمه شد.

در آمیختن واقعیت و خیال که از توانمندی‌های بارز موراکامی است، بار دیگر در این کتاب دیده می‌شود و داستان از کشش و جذبه‌ای شگفت‌انگیز برخوردار است؛ داستان نقاشی اهل توکیو که ناگهان تصمیم به ترک همسرش می‌گیرد و مدتی بعد سر از خانه کوهستانی متعلق به هنرمندی مشهور در می‌آورد.

او در آن خانه یک نقاشی پیدا می‌کند که همان نقاشی سرآغاز سفری عجیب می‌شود، سفری که با صدای یک زنگوله شروع می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت « هاروکی موراکامی؛ از سوکورو تازاکی بی‌رنگ تا سامسای عاشق» را هم بخوانید.

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

نویسنده: دلیا اونز

مترجم: محمدامین جندقیان بیدگلی

نشر روزگار

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند اولین اثر دلیا اونز است که موفقیت چشمگیری داشت. این کتاب در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مدت ۴۵ هفته در صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت. در طاقچه هم به سرعت در لیست پرفروش ترین کتاب ها در بهار و تابستان ۹۸ شد.

داستان کتاب مربوط به دختری است معروف به دختر مرداب که به تنهایی در طبیعت بکر کارولینای شمالی با پدر کج خلقش زندگی می‌کند. با پیدا شدن جنازه مرد جوانی که قبلا با کیا کلارک در ارتباط بوده، همه مردم شهر به او مشکوک می‌شوند.

نویسنده در این کتاب به موضوعی می‌پردازد که ذهن خواننده را بسیار به خود مشغول می‌کند؛ اینکه انزوا چه بلایی سر انسان می‌آورد و طرد شدن توسط اطرافیان چه تاثیری در رفتار انسان می‌گذارد.

نیویورک تایمز در توصیف کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند بهترین توصیف را کرده است: « زیبایی سوزناک، رمانی برای پاسداشت طبیعت در خلال داستانی جنایی.»

لیست کتاب های پرفروش سال ۹۸ چه کمکی به ما می‌کند؟

پرفروش‌ترین کتاب‌های سال چندم شمسی یا میلادی، پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات فلان، پرفروش‌ترین کتاب‌های انگلیسی زبان یا غیر انگلیسی زبان و ….

سالانه چندین لیست از کتاب‌های پرفروش منتشر می‌شوند. این لیست‌ها لزوماً فهرستی از بهترین کتاب‌های منتشر شده نیستند، اما فهرست‌هایی قابل تامل‌اند. در تمامی کتاب‌های این فهرست‌ها درخششی بوده که توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده‌است، لحظه درخشانِ اوج قصه، شخصیت درخشان یکی از قهرمان‌ها، جملات درخشان نویسنده یا تفکر درخشانِ نویسنده که در سرتاسر کتاب اثری از خود به جا گذاشته‌است. برخی کتاب‌ها مدتی در صدر جدول پرفروش‌ها هستند و کمی بعد جای خود را به کتاب دیگری می‌دهند؛ برخی هم سال‌های سال جز پرفروش‌ترین‌ها و بهترین‌ها قرار می‌گیرند و در تاریخ ادبیات جایی برای خود باز می‌کنند.

با نگاهی به این فهرست‌ها می‌بینیم که‌ هر چقدر‌هم که کتاب‌خوان باشیم، چقدر کتابِ خوب هستند که ما هنوز نخوانده‌ایم!

پس همین حالا آستین‌ها را بالا بزنیم و دست به کار شویم و به سراغ کتاب‌های خوبِ هنوز نخوانده برویم.

شما کدام یک از کتاب‌های این لیست را خوانده‌اید؟

4,081 بازدید
برچسب ها

Avatar

مرجان ربیعیان


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه