لوگو طاقچه
از کجا کتاب صوتی رایگان انگلیسی دانلود کنم؟ راهنمای پیدا کردن کتاب و آموزش زبان انگلیسی برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان

از کجا کتاب صوتی انگلیسی رایگان دانلود کنیم؟

60,390 بازدید

کتاب‌های صوتی انگلیسی می‌توانند منبع خوبی باشند برای کسانی که می‌خواهند زبان انگلیسیشان را تقویت کنند و یا دوست دارند کتاب‌ها را به زبان اصلی بشنوند. دسترسی به این کتاب‌‌ها ممکن است برای همه آسان یا ارزان نباشد. وب‌سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانید کتاب صوتی رایگان انگلیسی در آن پیدا کنید. در این یادداشت سایت‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای دانلود کتاب صوتی رایگان انگلیسی سراغشان بروید. در آخر هم قفسه کتاب‌های صوتی رایگان انگلیسی طاقچه را معرفی کردیم.

۱. انبوهی از کتاب‌های صوتی، روی طاقچه

در میان وب‌سایت‌های ایرانی، سایت و اپلیکیشن طاقچه، یکی از مواردی است که در کنار ارائه‌ی نسخه‌ی الکترونیکی کتاب‌ها، نسخه‌ی صوتی آن‌ها را هم فراموش نکرده.
طاقچه از جمله جاهایی است که از کتاب‌های صوتی پشتیبانی می‌کند و تعداد زیادی از کتاب‌های صوتی را به‌صورت قانونی منتشر کرده است. کتاب‌های صوتی بسیاری در دسته‌های ادبیات، تاریخ، فلسفه و منطق، کودک و نوجوان و…، در اختیار کاربران طاقچه قرار داده شده است. علاوه بر کتاب‌های فارسی، طاقچه مجموعه‌ کتاب صوتی رایگان انگلیسی دارد که به سرعت در حال گسترش است. در این مجموعه داستان‌هایی نظیر الیور توئیست، جنگ و صلح، بیست‌هزار فرسنگ زیر دریا، قصه‌های جزیره، جین ایر و اما وجود دارند که شنیدنشان را توصیه می‌کنیم.

گفتنی است در طاقچه علاوه‌بر کتاب‌های صوتی انگلیسی می‌توانید کتاب‌های صوتی فارسی رایگان و غیررایگان را نیز پیدا کنید و بشنوید.

معرفی کتاب‌های رایگان صوتی انگلیسی

Jane Eyre

کتاب جین ایر (Jane Eyre) یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین آثار شارلوت برونته است. این رمان درسال ۱۸۴۷ در انگلستان منتشر شد و در مدت کوتاهی بعد از انتشار، به چاپ دوم رسید.

این اثر، یکی از محبوب‌ترین رمان‌های کلاسیک ادبیات است که به بیان تجربیات و عشق دختری به نام جین ایر می‌پردازد. جین ایر دختر یتیمی است که در کودکی مادر و پدر خود را از دست می‌دهد و زندگی خود را در پرورشگاه دلگیر «لوود» سپری می‌کند. پرورشگاه لوود، وضعیت اسفباری داشت؛ در آنجا کوچک‌ترین رسیدگی‌ای به بچه‌ها نمی‌شد و آن ها بر اثر بیماری‌های واگیردار می‌مردند. جین ایر پس از ۸ سال زندگی در لوود، آنجا را ترک کرد و به‌عنوان معلم دختر کوچکی به نام «ادل» وارد عمارت اشرافی تورنفیلدهال شد. او در تورنفیلدهال عمیقاً عاشق مرد متاهلی به نام ادوارد روچستر شد.

همسر ادوارد دیوانه شده بود و در طبقه‌ی بالای آن خانه‌ی وحشتناک و اسرارآمیز زندگی می‌کرد. جین بعد از مدتی با احساسات خدشه‌دارشده از عمارت فرار کرد، اما داستان به اینجا ختم نشد و دست تقدیر جین را دوباره به سمت‌وسوی روچستر کشاند…

اگر به رمان‌های کلاسیک ادبیات علاقه‌مندید یا قصد دارید با گوش‌کردن به کتاب‌های زبان اصلی، زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی جین ایر را رایگان از طاقچه دریافت کنید.

War and Peace

کتاب جنگ و صلح به قلم لئو تولستوی در سال‌های ۱۸۶۹–۱۸۶۵ منتشر شد.

این رمان به‌عنوان شاهکار ادبیات روسیه و همچنین یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های کلاسیک و ماندگار جهان شناخته می‌شود. تولستوی در این اثر به بررسی حمله ناپلئون بناپارت به روسیه و مقاومت روس‌ها در برابر ارتش فرانسه می‌پردازد.

شروع رمان جنگ و صلح با آن‌چیزی که فکر می‌کنید متفاوت‌ است! چراکه رمان در یک مهمانی که آرامش کامل در آن برقرار است شروع می‌شود اما رفته‌رفته تولستوی به حمله ناپلئون به روسیه می‌پردازد. نویسنده در ادامه‌ی داستان، زندگی پنج خانواده به نام‌های واسیلی کوراگین، کنت رستوف، کنت بزوخف، کنت بالکونسکی بزرگ و آنا میخاییلونا را توصیف و بازگو می‌کند که در طول جنگ برای زنده‌ماندن و بقا تلاش می‌کنند.

در بین شخصیت‌های متعدد و شناخته‌شده‌ای که تولستوی در این کتاب معرفی می‌کند، می‌توان به پیر بزوخوف، پسر نامشروعی که برای میراث خود می‌جنگد، شاهزاده بولکونسکی که خانواده‌ی خود را پشت سر می‌گذارد تا در جنگ با ناپلئون بجنگد و ناتاشا روستوف، دختر جوان و زیبای یک نجیب‌زاده که هر دو مرد را مجذوب خود می‌کند، اشاره کرد.

به عقیده‌ی تولستوی تاریخ تکرار می‌شود؛ عبرت از تاریخ یکی از دست‌آوردهای به پایان رساندن کتاب جنگ و صلح است.

اگر به رمان‌های واقع‌گرایانه علاقه‌مندید یا قصد دارید با گوش‌کردن به کتاب‌های زبان اصلی، زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی جنگ و صلح را رایگان از طاقچه دریافت کنید.

‌Frankenstein

کتاب فرانکنشتاین، داستانی علمی-تخیلی‌ از مری شلی، نویسنده انگلیسی، است.

فرانکنشتاین، یکی از برترین رمان‌های انگلیسی فهرست گاردین است و از آن به‌عنوان نخستین رمان علمی-تخیلی یاد می‌شود! شاید برایتان سوال باشد که مگر قبل از فرانکنشتاین داستان‌های تخیلی نوشته نمی‌شد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت: در رمان‌های تخیلی پیش از فرانکنشتاین، شخصیت‌های داستان نشانه‌های فانتزی داشتند، اما مری شلی در این کتاب برخلاف آثار گذشته، به دنبال به‌وجودآوردن تجربه‌ای ترسناک و ایجاد فضایی تخیلی برای خوانندگان می‌رود. از این رو می‌توان گفت این رمان تحولی نو بر ادبیات داستانی و فیلم‌های ژانر وحشت است.

کتاب صوتی فرانکشتاین به ماجرای دانشمندی جوان و جاه‌‌طلب پرداخته است که با کنار هم قرار دادن اجزای بدن مردگان، موجودی زنده خلق می‌کند؛ اما بی‌خبر از آن است که چنان هیولایی وحشتناکی خواهد ساخت که جهان هستی به خود ندیده است…!

هیولایی که فرانکشتاین خلق کرده است سعی می‌کند پا به دنیای آدم‌ها بگذارد و با آن‌ها ارتباط برقرار کند! وقتی که از این موضوع ناکام می‌شود، به دنبال انتقام‌گیری از صاحب خود می‌رود.

رمان فرانکنشتاین را می‌توانید در طاقچه، با زبان اصلی و با هدف تقویت زبان انگلیسی به‌صورت رایگان بشنوید.

۲. Librivox، همکاری دوجانبه‌ی مخاطب و گوینده

لبریوکس، وب‌سایتی کاملا رایگان است که افرادی از سراسر جهان، در آن متن‌های مختلفی را به‌صورت کتاب صوتی درآورده و به اشتراک گذاشته‌اند. تنوع متن‌ها و کتاب‌های این سایت، تا حدی است که از جنگ و صلح گرفته تا برگ‌های علف اثر والت ویتمن و از رویای تالار سرخ اثر کائو ژوکین چینی گرفته تا آن شرلی، در آن پیدا می‌شود. نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز لیبریوکس این است که شما هم می‌توانید به‌صورت داوطلبانه، هر متنی که دوست دارید را بخوانید و ضبط کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

۳. Lit2Go با مجموعه‌ای کامل از انواع کتاب‌ها

در این وب‌سایت، هر نوع کتاب صوتی که بخواهید پیدا می‌شود. از نمایشنامه و داستان کوتاه بگیرید تا شعر و رمان. اما تمام این متن‌ها، برای استفاده در کلاس زبان انگلیسی، بهینه‌سازی شده‌اند. در نتیجه هر کتاب صوتی رایگانی که از این سایت دریافت کنید، با مجموعه‌ای از اطلاعات و دایره‌ی لغات همراه است. حتی در کنار بعضی از این کتاب‌های صوتی، مثل هملت اثر شکسپیر، متن اثر به‌صورت PDF نیز وجود دارد. در نتیجه اگر قصدتان از گوش دادن به کتاب‌های صوتی انگلیسی، آموزش زبان باشد، این سایت می‌تواند بهترین کمک را در اختیارتان بگذارد.

۴. Loyal Books همراه با نقد و نظر

این وب‌سایت مجموعه‌ی کاملی از کتاب‌های صوتی محبوب را جمع‌آوری کرده است. در این سایت می‌توانید هم بهشت گمشده‌ی جان میلتون را در آن پیدا کنید و هم کتابی چون بازگشت شرلوک هولمز را. علاوه بر این، امکان مطالعه‌ی نقدها و گزارش‌های دیگران در مورد کتاب‌ها و همچنین ثبت نقد و نظر شخصی، از ویژگی‌هایی است که به این وبسایت اعتبار می‌دهد.

۵. آنچه از داستان‌های علمی-تخیلی می‌خواهید در Mind Web

اگر طرفدار داستان‌های علمی- تخیلی هستید، حتما سری به این وب‌سایت بزنید. در اینجا می‌توانید بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب از بهترین‌های ادبیات علمی-تخیلی کلاسیک را دریافت کنید و لذت ببرید. کتاب‌های صوتی رایگانی از اورسولا لو گویین، کورت‌ ونه‌گات و اچ.جی. ولز، در این مجموعه پیدا می‌شوند.

۶. تازه‌ترین کتاب‌های جهان در Overdrive

ویژگی جذاب و متمایزکننده‌ی این وب‌سایت، همکاری با بیش از ۳۰ هزار کتابخانه و گنجاندن بیش از ۲ میلیون عنوان کتاب در خود است. این یعنی که شما نه تنها به کتاب‌های قدیمی و کلاسیک دسترسی دارید، بلکه می‌توانید نسخه‌ی صوتی جدیدترین کتاب‌های منتشر شده را نیز دریافت کرده و گوش کنید. کافی است فکر کنید که مثلا در سال‌های نوجوانی، وقتی مجموعه‌ی هری پاتر، داغ داغ نوشته و منتشر می‌شد و شما در انتظار ترجمه‌ی آخرین جلد بودید، می‌توانستید سری به این وب‌سایت بزنید و نسخه‌ی اصلی را بشنوید!

۷. در Podiobooks، نویسنده‌ها گوینده می‌شوند

جذابیت اصلی این وب‌سایت در این است که کتاب‌های صوتی رایگان آن، نه تنها از جدیدترین‌های بازار کتاب هستند، که توسط خود نویسنده‌هایشان خوانده شده و به صورت صوتی در دسترس قرار گرفته‌اند. این کتاب‌ها، به‌صورت سریالی و با مدت زمان کوتاه تهیه شده‌اند. در نتیجه شما می‌توانید در رفت و آمدهای روزانه‌تان، در تاکسی و مترو، یکی یکی به آن‌ها گوش دهید.

۸. Spotify تنها برای گوش دادن به موسیقی نیست

احتمالا بسیاری از شما، از اسپاتیفای برای شنیدن موسیقی استفاده می‌کنید. این وبسایت که یک اپلیکیشن مجزا هم دارد، به‌صورت رایگان نیز قابل استفاده است. و البته کافی است به سراغ لیست پخش «Audiobooks» بروید تا وارد مجموعه‌ای شوید که روز به روز بزرگ‌تر می‌شود. در حال حاضر، نسخه‌ی انگلیسی کتاب‌هایی چون گتسبی بزرگ، ۱۹۸۴و غرور و تعصب، بر روی اسپاتیفای قرار دارد.

۹. Storynory و بچه‌های عاشق کتاب

اگر برای بچه‌ها به دنبال کتاب صوتی رایگان انگلیسی می‌گردید، یکی از بهترین انتخاب‌های شما می‌تواند این وبسایت باشد. این مجموعه پر است از داستان‌های جن و پری و کلاسیک برای بچه‌ها. خب راستش را بخواهید، نه فقط بچه‌ها! در واقع، تمام بزرگ‌ترهایی که بدشان نمی‌آید سری به داستان‌های نوستالژیک و پرخاطره‌ی برادران گریم بزنند یا قصه‌های هزار و یک شب را مرور کنند، حتما در این سایت پیدایشان می‌شود!

گفتنی است که کتاب‌های رایگان طاقچه محدود به کتاب‌های انگلیسی نیستند. در طاقچه می‌توانید مجموعه‌ی متنوعی از کتاب‌های صوتی رایگان و همچنین کتاب‌های پی دی اف رایگان پیدا کنید. کتاب‌هایی که از دسته‌های داستان و رمان، موفقیت، روانشناسی، تاریخی و… که برای علاقه‌مندان فراهم شده است. برای مشاهده‌ی این کتاب‌ها کافی است به صفحه‌ی کتاب‌های رایگان در سایت طاقچه سر بزنید.

این یادداشت ترجمه‌ی آزادی است از مقاله‌ای در سایت bookriot

60,390 بازدید

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
1.5 2 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
5 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه