لوگو طاقچه
۱۰۰رمان برتر به انتخاب مجله تایم

معرفی بهترین رمان های جهان

1,534,884 بازدید

اگر قصد رفتن به کتابفروشی را داشته باشید، حتماً در مرحله‌ی خرید کتاب، به‌خصوص کتاب‌های خارجی سؤال‌های بسیاری برایتان پیش آمده است: چه کتابی بخرم؟ از چه نویسنده‌ای؟ چه کتاب‌هایی ارزش مطالعه دارند و اصلاً آثار مهم ادبیات انگلیسی زبان کدام‌ها هستند؟ داوران مجله‌ی تایم ۱۰۰ رمان برتر جهان را از میان کتاب‌های انگلیسی زبان که در سال‌های ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ منتشر شده‌اند انتخاب و منتشر کرده‌اند. این فهرست می‌تواند برای شما مفید باشد. چرا که آن‌ها کتاب‌های کمتر شناخته شده را هم در نظر گرفته‌اند. متاسفانه بخشی از کتاب‌های این لیست به زبان فارسی تاکنون ترجمه نشده‌اند. نکته مهم دیگر درباره این لیست این است که کتاب‌ها بدون هیچ اولویت و امتیازی در این لیست قرار گرفته‌اند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به خواندن کتاب های الکترونیکی و یا شنیدن کتاب صوتی علاقه دارید، اپلیکیشن طاقچه را نصب کنید:

بر باد رفته

بر باد رفته

نویسنده: مارگارت میچل

مترجم: الهام رحمانی

انتشارات پر

اطلاعات بیشتر و خرید

بر باد رفته یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه خارجی است. مارگارت میچل برای این رمانِ عاشقانه‌ی بی‌نظیر جایزه‌ی ادبی نوبل سال ۱۹۳۷ را دریافت نمود. ویکتور فلمینگ نیز برمبنای آن فیلمی ساخت که در سراسر جهان رکورد فروش را شکست.

می توانید معرفی این کتاب را در یادداشت «۲۰ رمان عاشقانه برای دوران عاشقی» نیز بخوانید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر به رمان‌های تاریخی علاقه دارید، یادداشت «معرفی بهترین رمان‌های تاریخی» را هم بخوانید.

گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ

نویسنده: اسکات فیتز جرالد

مترجم: رضا رضایی

نشر ماهی

اطلاعات بیشتر و خرید

چاپ اول گتسبی بزرگ در سال ۱۹۲۵ موفقیت چندانی کسب نکرد و فیتزجرالد، در حالی‌که خودش و این رمان را شکست خورده می‌دانست در سال ۱۹۴۰ درگذشت. بعد از جنگ جهانی دوم، در سال‌های ۱۹۴۵ و ۱۹۵۳ تجدید چاپ شد. بلافاصله خوانندگان و طرفداران بی‌‌شماری یافت. در سال ۱۹۹۸، هیئت دبیران “مادرن لایبرری”، گتسبی بزرگ را بهترین رمان آمریکایی قرن بیستم و دومین رمان برتر انگلیسی زبان این قرن اعلام کرد.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی ۱۰۰ داستان کوتاه برتر جهان» را هم بخوانید.

۱۹۸۴

۱۹۸۴

نویسنده: جورج اورول

مترجم: کاوه میرعباسی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب درباره‌ی‎ زندگی فردی به نام وینستون اسمیت است که در زمان حکومتی زندگی می‎کند که از هیچ تلاشی برای ساختن عدالت فرو گذار نیست. اما چه عدالتی؟ سراسر شهر پر است از عکس برادر بزرگ که باید همه به او احترام بگذارند. همه‌ی رفتارها زیر نظر است حتی صفحه‌ی تلویزیونی که در خانه‌هاست هر لحظه رفتار آن‌ها را ضبط می‎کند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «کتاب خوب برای مطالعه» را هم بخوانید، در این یادداشت به معرفی کتاب‌هایی پرداختیم که خوب است هر کسی قبل از مرگش آن‌ها را بخواند.

مزرعه‌ی حیوانات

مزرعه‌ی حیوانات

نویسنده: جورج اورول

مترجم: احمد کسایی‌پور

نشر ماهی

اطلاعات بیشتر و خرید

داستان درباره‌ی گروهی از جانوران اهلی است که در اقدامی آرمان‌گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه (آقای جونز) را از مزرعه‌اش فراری می‌دهند تا خود اداره‌ی مزرعه را به‌دست گرفته و «برابری» و «رفاه» را در جامعه‌ی خود برقرار سازند. رهبری این جنبش را گروهی از خوک‌ها به‌دست دارند، ولی پس از مدتی این گروه جدید نیز به رهبری خوکی به نام ناپلئون همچون آقای جونز به بهره‌کشی از حیوانات مزرعه می‌پردازند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند.

این کتاب را در قالب پرونده‌ای بررسی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم یادداشت « چرا باید مزرعه حیوانات را بخوانیم؟» را هم بخوانید.

تبصره ۲۲

تبصره ۲۲

نویسنده: جوزف هلر

مترجم: احسان نوروزی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

رمانی است به‌سبک کمدی سیاه که داستان آن از دیدگاه افراد مختلف با زمانی گذرا بیان شده‌است. وقایع این رمان مربوط به سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۴ جنگ جهانی دوم می‌باشد و دیدگاه انتقادی به عملیات‌های بروکراتیک دارد.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت « معرفی کتاب صوتی رمان های معروف» را هم بخوانید.

کشتن مرغ مینا

رمان کشتن مرغ مینا از زبان دخترِ وکیلِ سفیدپوستی به‌نام «اتیکاس فینچ» روایت می‌شود که دفاع از جوانِ سیاه‌پوستی را که به اتهام ناروایِ تجاوز به یک دخترِ سفیدپوست در شهرِ کوچک «میکوم» محاکمه می‌شود، به‌عهده می‌گیرد. مردم این شهر در رمان، مردمی خودپسند و نژادپرست معرفی شده‌اند. اتیکاس فینچ، با قدرت و بی‌باکی از عدالت و انسانیت دفاع کرده و در مقابل تعصب، نفرت و خشونتِ نژادی و ریاکاری مردم می‌ایستد.

خانم دالاوی

خانم دالاوی

نویسنده: ویرجینیا وولف

مترجم: خجسته کیهان

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

وولف این رمان برتر جهان را به شیوه‌ی سیال ذهن نوشته و پیوسته بین زمان حال و گذشته‌ی شخصیت‌ها در حرکت است. داستان از زبان کلاریسا دالاوی، روایت می‌شود و خواننده احساس می‌کند پابه‌پای راوی در خیابان‌های لندن گام برمی‌دارد، آدم‌ها و محله‌های شهر را می‌بیند و افکار و احساسات او را در آهنگی موزون به‌هم می‌آمیزد.

ناطور دشت (ناتور دشت)

ناطور دشت (ناتور دشت)

نویسنده: جی. دی. سلینجر

مترجم: آراز بارسقیان

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

شخصیت اصلی رمان، هولدن کالفیلد، نوجوانی ۱۷ ساله‌ است. او در جایی شبیه مرکز توانبخشی یا مرکز درمانی و یا چیزی شبیه به این است که قصد دارد چند روز از زندگی مزخرفش را در کریسمس پارسال برای روانکاو خود تعریف کند.

خوشه‌ های خشم

خوشه‌ های خشم

نویسنده: جان اشتاین‌بک

مترجم: عبدالحسین شریفیان

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

این رمان در محکومیت بی‌عدالتی، روایت سفر طولانی یک خانواده‌ی تنگدست آمریکایی است که به امید زندگی بهتر، از ایالت اوکلاهما به کالیفرنیا مهاجرت می‌کنند. اما اوضاع آن‌گونه که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند پیش نمی‌رود. اتفاقات این رمان در دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی و در سال‌های پس از بحران اقتصادی بزرگ آمریکا روی می‌دهد.

خشم و هیاهو

خشم و هیاهو

نویسنده: ویلیام فاکنر

مترجم: ب‍ه‍م‍ن‌ ش‍ع‍ل‍ه‌ور

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

خصوصیت برجسته‌ی خشم و هیاهو شاهکار ویلیام فاکنر که جایزه‌ی نوبل ادبی را برای نویسنده‌اش به همراه آورد، استفاده از چهار نگاه مختلف در روایت فروپاشی خانواده‌ای به‌نام «کامپسون» است.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «چرا باید خشم و هیاهو را بخوانیم؟» را هم بخوانید. در این یادداشت سعی کردیم این کتاب را بررسی و تحلیل کنیم.

یک پرتقال کوکی

یک پرتقال کوکی

نویسنده: استنلی کوبریک

مترجم: محمدمهدی فیاضی‌کیا

انتشارات افراز

اطلاعات بیشتر و خرید

رمان آینده‌نگر و علمی تخیلی پرتقال کوکی، ماجراهای الکس پانزده ساله را شرح می‌دهد. او سردسته‌ی یک گروه خلافکار است که در جیب‌بری و دزدی، ضرب و شتم و تجاوز به افراد بی‌خانمان لندن تبحر خاصی دارند. بر اساس این رمان فیلمنامه‌ای به قلم استنلی کوبریک نوشته شده است.

برفک

برفک

نویسنده: دان دلیلو

مترجم: پیمان خاکسار

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب سرشار از حسّی خانه‌‌براندازانه است که گاه ساعت‌ها آدمی را به خود مشغول می‌کند. سر و صدای سفید حول گفت‌وگو و اتفاقاتی جالب پیرامون زن و شوهری می‌گردد که اتفاقاً هر دو استاد دانشگاه‌اند.

بازگشت شاه (جلد ۳ از ارباب حلقه‌ها)

بازگشت شاه (جلد ۳ از ارباب حلقه‌ها)

نویسنده: جی. آر. آر. تالکین

مترجم: رضا علیزاده

انتشارات روزنه

اطلاعات بیشتر و خرید

رمانی معروف که یکی از ۱۰۰ رمان برتر جهان است. رمانی به سبک خیال‌پردازی حماسی که طی ۱۲ سال از ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ نگارش شده‌است. از زمان نگارش کتاب تاکنون ارباب حلقه‌ها بارها تجدید چاپ و ترجمه شده و دو تولید سینمایی بر مبنای این داستان انجام شده‌است.

در یادداشت «ارباب حلقه‌ها؛ از فیلم سینمایی تا کتاب» درباره تفاوت‌های کتاب و فیلم صحبت کردیم و سیر مطالعاتی درباره اینکه چگونه وارد دنیای داستان‌های تالکین شویم، گفته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم این یادداشت را بخوانید.

مرگ سراغ اسقف اعظم می‌آید

مرگ سراغ اسقف اعظم می‌آید

نویسنده: ویلا کاتر

مترجم: سلما رضوان‌جو

نشر شورآفرین

اطلاعات بیشتر و خرید

موضوع این رمان برتر درباره‌ی نخستین اسقف نیومکزیکو، ژان‌ماریه لاتور و دستیارش ژوزف ویان در دهه‌ی ۱۸۵۰ میلادی است که با دو قاطرشان، آنجلیکا و کانتنو، سراسر سرزمین های غربی آمریکا‌ـ‌نیومکزیکو را برای تبلیغ و گسترش آیین مسیحیت جست‌وجو می‌کنند. کاتر، این رمان را براساس زندگی واقعی دو مبلغ مذهبی کاتولیک، اسقف لامی و دستیارش نوشته است.

روایت یک مرگ در خانواده

روایت یک مرگ در خانواده

نویسنده: جیمز ایجی

مترجم: شیرین معتمدی

نشر شورآفرین

اطلاعات بیشتر و خرید

این رمان بازخوانی ماجرای کودکی جیمز روفاس ایجی در ناکسویلِ تنسی، آمریکای ۱۹۱۵ است و زیبایی و درام‌گونگی ساده یک شعر مردمی را دارد. نویسنده از زاویه‌ دید سوم‌شخص محدود به اعضای خانواده، در چهل‌وهشت ساعت‌ ـاز یک روز پیش از مرگ مرگ جی تا ‌روز مرگِ جی‌ـ روایتگر «مرگ» و «زندگی» در «خانواده» است.

شیر ساحره و کمد لباس (ماجراهای نارنیا، جلد دوم)

شیر ساحره و کمد لباس (ماجراهای نارنیا، جلد دوم)

نویسنده: سی.اس لوئیس

مترجم: پیمان اسماعیلیان

انتشارات قدیانی

اطلاعات بیشتر و خرید

رمانی با درون‌مایه جادو که در لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان قرار دارد. این رمان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ به حساب می‌آید. زمانی چهار تا بچه بودند به اسم‌های پیتر، سوزان، ادموند و لوسی. داستان درباره‌ی اتفاقی است که وقتی آن‌ها را هنگام جنگ به بیرون از لندن فرستادند برایشان رخ داد. این داستان بن‌مایه فیلم سینمایی افسانه نارنیاست.

سالار مگس‌ها

سالار مگس‌ها

نویسنده: ویلیام گلدینگ

مترجم: حمید رفیعی

انتشارات بهجت

اطلاعات بیشتر و خرید

ویلیام گلدینگ، نویسنده‌ی انگلیسی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در این کتاب لزوم حاکمیت قانون در جوامع انسانی را به تصویر می‌کشد. هواپیمای حامل بچه‌های یک مدرسه در نزدیکی جزیره‌ای متروکه سقوط می‌کند. آن‌ها بدون سرپرست موظف به اداره‌ی خودشان می‌شوند. پس از مدت کوتاهی گروه قانون‌گریز با توسل به اهرم‌های زر و زور و تزویر جمعیت را به سوی توحش می‌کشند.

در جاده (روایت جاودان سلطان نویسندگان نسلِ بیت)

در جاده (روایت جاودان سلطان نویسندگان نسلِ بیت)

نویسنده: جک کرواک

مترجم: یاشین آزاد‌بیگی

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

رمان روایت سفر اُدیسه‌وار جوانی به نام سالواتوره پارادایز (سَل، سَلی) است. نویسنده‌ای که پس از جدایی از همسرش، سرخورده و افسرده، بر آن می‌شود تا دلش را به دست جاده‌های آمریکا بسپارد و می‌کوشد از این طریق معنا و مفهومی برای زندگی پوچ خویش بیابد.

قدرت و جلال

قدرت و جلال

نویسنده: گراهام گرین

مترجم: هرمز عبداللهی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

گروهی شبه نظامی موسوم به سرخ‌جامگان، کنترل ناحیه‌ای دورافتاده و فقیرنشین در جنوب مکزیک را به‌دست گرفته‌اند. اعتقاد به خدا غیرقانونی اعلام شده، کشیش‌ها به شکلی سازمان یافته، تحت تعقیب قرار گرفته و کشته می‌شوند. حالا، آخرین کشیشِ جان به در برده، در حال فرار از مرگ است.

آتش کم‌فروغ

آتش کم‌فروغ

نویسنده: ولادیمیر ناباکوف

مترجم: بهمن خسروی

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

ناباکوف در این اثر پیچیده و تودرتو دنیایی خیالی را به تصویر می‌کشد که برای تفسیر و درک آن باید با تاریخ فروپاشی شوروی و حوادث بعد از آن آشنایی داشت. از آن دست کارها که احتیاج به چند بار خواندن دارد و خواننده‌ی دقیق با هر بار خواندن، به اندیشه‌های تازه برمی‌خورد.

همه چیز از هم می‌پاشد

همه چیز از هم می‌پاشد

نویسنده: علی هداوند

کتاب نشر نیکا

اطلاعات بیشتر و خرید

همه چیز از هم می‌پاشد» یک رمان مدرن آفریقایی اثر «چینوا آچه‌به»، نویسنده اهل نیجریه است که به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده و بیش از هشت میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به‌فروش رسیده است. کتابی که یکی از ۱۰۰ رمان برتر جهان است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«این ماجراها به چندین سالِ پیش برمی‌گشت، وقتی که او جوان بود. انوکایِ پابه‌سن‌گذاشته، ناتوان و درمانده و فقیر بود و زن و بچه‌اش زندگی بخور و نمیری را می‌گذراندند. وضع زندگی انوکا مایه‌ی مضحکه‌ی خاص و عام شده بود. قسم خورده بودند دیگر یک کوری هم به او قرض ندهند چون هیچ‌وقت بدهی‌هایش را پس نمی‌داد. اما انوکا همیشه در بیشتر قرض گرفتن و افزودن بر بدهکاری‌هایش موفق می‌شد.»

خورشید همچنان می‌دمد

خورشید همچنان می‌دمد

نویسنده: ارنست همینگوی

مترجم: احسان لامع

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

داستان این رمان که یکی از ۱۰۰ رمان برتر جهان است، درباره‌ی مسافرت گروهی آمریکایی و انگلیسی مقیم فرانسه به اسپانیا برای تماشای فستیوال گاوبازی پامپلونا است. راوی داستان مردی است که براثر زخمی از دوران جنگ جهانی اول، عقیم شده ‌است. وجود یک زن زیبای مطلقه در این گروه موجب رقابتی عاشقانه و درگیری بین اعضا می‌شود.

به سوی فانوس دریایی

به سوی فانوس دریایی

نویسنده: ویرجینیا وولف

مترجم: خجسته کیهان

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

به سوی فانوس دریایی یکی از معروف‌ترین آثار ویرجینیا وولف است  که در لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان قرار گرفته است. حال و هوای این رمان برتر جهان مثل یک تعطیلات خانوادگی در عین حال شاد و غمگین است و در قالب همان خانواده بیان می‌شود، ولی حس مصیبتی در آن جاری است که در قالب مبارزه هر فرد برای زنده ماندن، تأکید بر فردیت و اشتیاق برای عشق بی‌قید و شرط به تعادل می‌رسد.

هرگز رهایم مکن

رمانی عاشقانه، علمی‌ـ‌تخیلی و با نگاهی فلسفی به مقوله‌ی زندگی است. در سال ۲۰۰۵ نامزد جایزه‌ی «من بوکر» و در سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه‌ی «آرتور سی کلارک» شد. در سال ۲۰۱۰ به کارگردانی مارک رومانک، با همین نام از سوی هالیوود دستمایه‌ی اقتباس سینمایی قرار گرفت.

بخشی از کتاب صوتی هرگز رهایم مکن را بشنوید.

هرگز رهایم مکن کازوئو ایشی گورو

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

آدمکش کور

مارگارت اتوود خالق داستان معروف سرگذشت ندیمه با اثری دیگر خود را در زمره نویسندگان  ۱۰۰ رمان برتر جهان قرار دهد. آدم‌کش کور در سال ۲۰۰۰ توانست جایزه‌ی من بوکر را نصیب مارگارت اتوود کند. پشت جلد این کتاب آمده است:

«پابه‌پای سرنوشت خانواده‌ای که جنگ مستقیم و غیرمستقیم بر بادش می‌دهد، مردی ناشناس برای زنی ناشناس به روایت داستانی سوررئالیستی نشسته است. هر دو داستان در بزنگاهی با هم ترکیب می‌شوند و آدم‌کش کور را پدید می‌آورند؛ داستان کشندگانی که همان‌‌قدر هولناکند که دوست‌داشتنی و همان‌قدر ظالمند که مظلوم.»

بخشی از کتاب صوتی آدمکش کور را بشنوید.

آدمکش کور مارگارت اتوود

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اعلان قرعه‌ی ۴۹

اعلان قرعه‌ی ۴۹

نویسنده: تامس پینچن

مترجم: طهورا آیتی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

پینچن در این رمان به خوبی نشان داده است که چگونه تاریخِ معیار در جهت استثمار طبقات فرودست در ایالات متحده به‌کار گرفته شده، و چگونه تلاش فردی و گروهی شخصیت‌ها در جهت بازسازی واقعیت، هویت و نقشی جدید به آنان می‌بخشد.

سلاخ‌خانه شماره پنج

عنوان فرعی کتاب «جنگ صلیبی کودکان» است  که به واقعه‌ای تاریخی در دوران جنگ‌های صلیبی اشاره دارد. شخصیت اصلی این کتاب «بیلی پیل گریم»، سرباز آمریکایی است که در زمان جنگ جهانی دوم در شهر «درسدن» حضور دارد و در زمان بمباران، در سلاخ‌خانه‌ای در زیرزمین پناه می‌گیرد.

بخشی از کتاب صوتی سلاخ‌خانه شماره پنج را بشنوید.

سلاخ‌خانه شماره پنج کورت ونه‌گات

گوینده: علی دنیوی ساروی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

جاده انقلابی

جاده انقلابی

نویسنده: ریچارد ییتس

مترجم: فرناز حائری

نشر برج

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب روایتگر زندگی یک زوج خوشبخت است که در دهه‌ی پنجاه میلادی قرن بیستم در ایالت کانکتیکات (جاده رولوشنری) زندگی می‌کنند. این زوج به تدریج احساس می‌کنند که در زندگی زناشویی گرفتار شده‌‌اند و شادمانی مورد نظرشان را نیافته‌اند و…

فروشنده

فروشنده

نویسنده: برنارد مالامود

مترجم: محمد کریمی

نشر شب‌خیز

اطلاعات بیشتر و خرید

موریس مردی دلسوز و رازدار است که با همسرش، آیدا، در طبقه‌ی بالای مغازه بقالی‌اش زندگی می‌کند. کسب‌وکار موریس از رونق می‏‌افتد و آیدا اصرار دارد موریس مغازه را بفروشد، ولی مغازه خریدار ندارد. در همان زمان موریس متوجه ماجرای عجیبی می‌شود.

خدایا آن‌جایی؟ منم، مارگارت اثر جودی بلوم

داستان این رمان برتر جهان درباره‌ی دختر دوازده ساله‌ای به نام مارگارت است، که با پدر و مادرش از نیویورک به حومه‌ی شهر نقل مکان کرده است و برای پیدا کردن دوست‌های جدید و سازگاری با محیط تازه استرس دارد.

بخشی از کتاب صوتی خدایا آنجایی؟ منم مارگارت را بشنوید.

خدایا آنجایی؟ منم مارگارت جودی بلوم

گوینده: نازنین مهیمنی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

خواب گران

خواب گران

نویسنده: ریموند چندلر

مترجم: پرهام دارابی

نشر علم

اطلاعات بیشتر و خرید

این رمان را می‌توان شاهکار «مهندسی رمان» دانست. چندلر به‌جای معمای یک قتل، از شبکه‌ی درهم پیچیده‌ای از جنایات و خلافکارها به‌عنوان هسته‌ی مرکزی داستان استفاده می‌کند. او چنان ماهرانه وقایع را چفت و بست می‌کند که تا صفحه‌ی آخر کتاب تعلیق آن حفظ می‌شود و داستان یک لحظه از تک و تا و نفس‌گیری نمی‌افتد.

نصف النهار خون

نصف النهار خون

نویسنده: کارمک مک کارتی

مترجم: مجید یزدانی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

داستانی پر از خون و خون‌ریزی درباره‌ی یک گروه از تبهکاران وحشی در جنوب غربی آمریکا. مک‌کارتی با این رمان مورد توجه عموم خوانندگان قرارگرفت.

بخشی از کتاب صوتی نصف‌النهار خون را بشنوید.

نصف‌النهار خون کورمک مک کارتی

گوینده: اشکان عقیلی‌پور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اصلاحات

اصلاحات

نویسنده: جاناتان فرنزن

مترجم: پیمان خاکسار

پیمان خاکسار

اطلاعات بیشتر و خرید

تمرکز این رمان روی خانواده‌ای پنج‌نفره است که اعضایش در گیرودار ازدواج‌هایی شکست‌خورده، روابط خانوادگی‌ای پرتنش و زندگی حرفه‌ای ناموفق گرفتارند.

روز ملخ

روز ملخ

نویسنده: ناتانیل وست

مترجم: علی کهربایی

نشر نو

اطلاعات بیشتر و خرید

این رمان کلاسیک، حاصل تجارب ناتانیل وست در هالیوود است. کتابی که با وجود اینکه جزوه ۱۰۰ رمان برتر جهان است به فارسی ترجمه نشده است.

جان کلام

جان کلام

نویسنده: گراهام گرین

مترجم: پرتو اشراق

انتشارات نیلوفر

اطلاعات بیشتر و خرید

اسکوبی، شخصیت اصلی رمان، افسری بسیار منضبط در یکی از کشورهای جنگ‌زده‌ی غرب آفریقاست. او برای به سفر فرستادن همسر بداخلاقش، مجبور به قرض گرفتن پول از اطرافیان می‌شود. اسکوبی، در غیاب همسرش، عاشق و شیدای بیوه‌ای جوان به اسم هلن شده و زندگی‌اش پس از این تجربه، به کلی تغییر می‌یابد.

‌‌

پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته

پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته

نویسنده: کن کیزی

مترجم: حسین کاظمی‌یزدی

انتشارات جیحون

اطلاعات بیشتر و خرید

پرواز بر فراز آشیانه فاخته و یا دیوانه از قفس پرید نام رمانی‌ست که در بیمارستانی روانی در ایالت اورگون آمریکا می‌گذرد. کن کیسی در این کتاب به نقد مکتب روان‌شناسی رفتارگرایی می‌پردازد و اصول انسانی را می‌ستاید.

بخشی از کتاب صوتی پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته را بشنوید.

پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته کن کیزی

گوینده: فرهاد اتقیایی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

مدار راس السرطان

مدار راس السرطان

نویسنده: هنری میلر

مترجم: سهیل سمی

گروه انتشاراتی ققنوس

اطلاعات بیشتر و خرید

مدار راس‌السرطان یکی دیگر از ۱۰۰ رمان برتر جهان است. جریان‌ساز و شجاعانه، یکی از سنگ بناهای ادبیات مدرن است که مخاطب را وادار به بازنگری در مورد مفاهیمی چون هنر، آزادی و اخلاقیات می‌کند. داستان این اثر که در پاریس دهه‌ی ۱۹۳۰ می‌گذرد، به نویسنده‌ای آمریکایی می‌پردازد که زندگی عجیب و غریبی در میان تن‌فروشان و هنرمندان دارد.

زیر کوه آتشفشان

زیر کوه آتشفشان

نویسنده: مالکولم لاوری

مترجم: صالح حسینی

انتشارات نیلوفر

اطلاعات بیشتر و خرید

زیر کوه آتشفشان ماجرای آخرین روز زندگی کنسول سابق انگلستان در کواوهناهواک، جئوفری فیرمین است. محل داستان شهری کوچک و باستانی در مکزیک به نام کواوهناهواک و زمان روز جشن مردگان سال ۱۹۳۸ است.

ماجراهای اوگی مارچ اثر سال بلو

این رمان تربیتی، داستان اوگی پسری یهودی‌ـ‌آمریکایی است که در شیکاگو متولد می‌شود. در سال‌های رکود بزرگ رشد می‌کند. او در جوانی به سفرهای زیادی در مکزیک و اروپا می‌پردازد. شغل‌ها، روابط عاشقانه و خصوصیات شخصیتی متفاوتی را تجربه می‌کند.

دانلود مجموعه آثار سال بلو

تمام مردان شاه اثر رابرت پن وارن

راوی این داستان شخصی است به نام جک بوردن، یک خبرنگار سیاسی که آمده تا به‌عنوان دست راست فرمانده استارک (یکی از سیاستمداران جنوب آمریکا در دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی) کار کند. در طول رمان مسیر زندگی حرفه‌ای و سیاسی استارک با داستان جک بوردن بازتابی فلسفی به خود گرفته و به‌گونه‌ای شامل دو داستان می‌شود، داستان ویلی استارک و داستان جک بوردن.

تراژدی آمریکایی اثر تئودور درایزر

تراژدی آمریکایی یکی از بهترین رمان های جهان که داستان جوان فقیری است که برای کار به شهر دیگری می‌رود. در آن‌جا با دختر کارگری به نام آلیس آشنا می‌شود و با او رابطه عاطفی برقرار می‌کند.

ملاقات در سامرا اثر جان اوهارا

در دسامبر سال ۱۹۳۰ و درست قبل از کریسمس، بیش‌تر مردم شهری به نام گیبسویل در پنسیلوانیا، مشغول رقص و خوش‌گذرانی هستند. در مرکز طبقه‌ی اشرافی اجتماع، جولیان و کارولین انگلیش قرار دارند. اما جولیان در یک لحظه، ناگهان از اجتماع دل می‌کند و وارد قهقرای انزوا و خودتخریب‌گری می‌شود.ملاقات در سامرا یکی از ۱۰۰ رمان برتر جهان است که به فارسی ترجمه نشده است.

دو پرنده در شنا اثر فلن اوبراین

این رمان کهه یکی از بهترین رمان های جهان است، درواقع ترکیبی از تخیل و زندگی‌نامه‌ی خود‌نوشت است که در بخش‌هایی از رمان با بازگو کردن زندگی دانش‌آموزی ارائه می‌شود. دو پرنده در شنا، در زمره نوع خاصی از طنز قرار می‌گیرد که اوبراین آن را از طریق ادبیات مدرن، در معرض دید قرار داده است.

دانلود مجموعه آثار فلن اوبراین

تاوان اثر ایان مک‌ایوان

یکی از نقاط مشترک رمان‌های روانشناسانه‌ی مک‌یوون، پرداختن به وقایع هولناک و تکان‌دهنده و تصمیمات در ظاهر درک‌ناپذیر از جانب شخصیت‌هایش است. توصیف‌های خونسردانه و عاری از احساسات او از شرایط مهیب، در همان سال‌های اول برای او لقب «ایان مخوف» را به‌همراه داشت. او در سال ۱۹۹۸ به خاطر کتاب آمستردام موفق به دریافت جایزه‌ی ادبی من بوکر شد.

عشق اثر تونی موریسون

موریسون با ماهیت عشق برخوردی شجاعانه داشته است. وجود فضاهای قابل توجه و ادراک عمیق او از موقعیت‌ها، روابط انسان‌ها و حالات درونی‌شان، نگاهی بسیار تازه به عشق، این مفهوم قدیمی بخشیده است.

دانلود مجموعه آثار تونی موریسون

داستان‌های برلین اثر کریستوفر ایشروود

تقریباً در هر صفحه از این کتاب رویدادهای خارق‌العاده، تراژیک و مضحک با استادی تمام در کنار هم تلفیق می‌شوند. این جلوه‌ها از برلین در روزهای اندکی پیش از روی کارآمدن رژیم هیتلر، تصویری از تاریخ ارائه می‌دهد.

دیدار مجدد از برایدزهد اثر اِوِلین وو

این رمان جذاب مخاطب را با خود وارد دنیای اشراف‌زادگان و ثروتمندان انگلیسی در واپسین روزهای قدرت امپراطوری بریتانیا می‌کند. داستان شیفتگی چارلز رایدر نسبت به خانواده‌ی مارچمین و نابودی فزاینده‌ی دنیای اشرافی آن‌ها را روایت می‌کند.

پل سن لوئیس ری اثر تورنتون وایلدر

روز جمعه، بیست جولای ۱۷۱۴، بهترین و بزرگ‌ترین پل در تمام کشور پرو شکست و پنج مسافر به خلیج زیر پل پرتاب شدند. رمان پل سن لوئیس ری، درون مایه‌ای فلسفی عرفانی دارد و یکی از برجسته‌ترین موفقیت‌های ادبیات داستانی آمریکا است.

 دانلود مجموعه آثار تورنتون وایلدر

خواب صدایش کن اثر هنری روث

این رمان درباره‌ی پسر جوانی به نام دیوید است که در اوایل قرن بیستم در روستاهای یهودی‌نشین شهر نیویورک زندگی می‌کند.

اعترافات نات ترنر اثر ویلیام استایرن

نات ترنر سیاه‌پوستی آفریقایی‌تبار بود که در ۱۸۰۰ در ساوث‌همپتونِ ایالت ویرجینیا در آمریکا زاده شد. تعصبات مذهبی او سبب شد تا گمان کند خدا او را برگزیده است تا مردمش را از اسارت و بردگی رهایی بخشد.

دانلود مجموعه آثار ویلیام استایرن

رقص با موسیقی زمان اثر آنتونی پاول

این کتاب دوازده قسمتی، به‌طور خارق‌العاده‌ای جاه‌طلبانه و کل‌نگراست و جزییات زندگی‌ها و روابط چندین شخصیت متفاوت ـ‌بیش‌تر هم متعلق به طبقه متوسط جامعه هستند‌ـ را در قرن بیستم نشان می‌دهد.

مرگ قلب اثر الیزابت بوئن

در ابتدای رمان «پورتیا» در سن شانزده سالگی در دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی، به‌سوی لندن راه می‌افتد، تا با برادر و خواهر ناتنی خویش زندگی کند. تلخی برباد رفتن دوران نوجوانی؛ هوس، سوءِتفاهم، ضعف عاطفیِ دوران بلوغ، و تلخی معصومانه‌ی مورد خیانت واقع شدن، با طنز و طعنه درون‌مایه‌ی این کتاب است.

رستگاری اثر جیمز دیکی

یک شوخی و انحراف در برنامه‌ی تعطیلات آخر هفته، چهار دوست را در قلمرو مردان وحشیِ کوه گرفتار می‌کند.

سربازان سگی اثر رابرت استون

داستان یک قرارداد هروئین است، تصویری بی‌رحمانه از آمریکا در پایان دوران ویتنام. سمی که مانند جنگ به خانه می‌آید تا یک چشم‌انداز اجتماعی جسورانه و سرسبز را آلوده کند.فالکونر اثر جان چیور

تم اصلی داستان تهی بودن احساسی و معنوی زندگی است. او رفتار و اخلاق مردم طبقه‌ی متوسط حومه‌ی آمریکا را با طنزی کنایه‌آمیز توصیف کرده که باعث می‌شود تصویر سیاه و تیره‌اش، نرم‌تر به‌نظر برسد.

زن ستوان فرانسوی اثر جان فاولز

«چارلز اسمیتسن» مردی موقر به «سارا وودراف»، معلمه‌ی سرخانه‌ای که محبوب فرانسوی اش او را فریب داده و رفته، دل می‌بازد. برمبنای این کتاب فیلمی به همین نام با کارگردانی کارل رایط ساخته شده است.

دفتر یادداشت طلایی اثر دوریس لسینگ

آنا، نویسنده‌ای بسیار موفق است. او اکنون چهار دفتر یادداشت مختلف دارد: یکی با جلد سیاه که خاطرات سال‌های گذشته‌اش را در آن می‌نویسد. یکی با جلد قرمز که دربردارنده‌ی زندگی سیاسی و سرخوردگی‌اش از کمونیسم است. دیگری با جلد زرد که رمانی از برش‌های زندگی خودش است. در دفتر یادداشت با جلد آبی، خاطرات و اتفاقات روزانه‌اش را ثبت می‌کند.

برو به کوه‌ها بگو اثر جیمز بالوین

این کتاب، نقش کلیسای مسیحی را در جامعه‌‌ی آفریقایی‌ـ‌آمریکایی‌ها بررسی می‌کند.

رنگین‌کمان جاذبه اثر توماس پینچن

رمانی پیچیده‌ با تعداد زیادی شخصیت است. داستان در اروپا و اواخر جنگ جهانی دوم، حول محور طراحی، تولید و پرتاب موشک‌های وی-۲ در ارتش آلمان می‌گذرد.

مشتی غبار اثر اولین وو

داستان کتاب، به هم خوردن ازدواجی اشرافی در لندن را به تصویر می‌کشد که در آن، زنی دردسرساز، حوصله‌اش از زندگی خود سرمی رود و دلباخته‌ی شخصی دیگر می‌شود. اولین وو، در رمانی که تراژدی، کمدی و کنایه‌هایی گزنده را با هم ترکیب می‌کند، به بی‌مسئولیتی‌ها و مشکلات نسلی دمدمی مزاج، بینِ دو جنگ جهانی می‌پردازد.

قلب، شکارچی تنها اثر کارسن مک کالرز

اولین رمان تحسین‌برانگیز کارسن مک کالرز زمانی به چاپ رسید که نویسنده تنها بیست و سه سال داشت. رمان او روایتگر زندگی جان سینگر، مردی کر و لال و تنهاست. او در جمع افرادی متضاد حضور دارد که رازهای خود را برایش می‌گشایند و سینگر،‌ زندگی ملال‌آور آن‌ها را چنان دگرگون می‌کند که هرگز به فکر خودشان هم نمی‌رسید.

هرتزوگ اثر سال بلو

داستانِ هرتزوگ استاد دانشگاهی روشن‌فکر است که همسر بسیار زیبا و جوانش مادلین به تازگی از او جدا شده. این موضوع شوک عاطفی بزرگی به هرتزوگ وارد نموده و تا حدودی او را از حالت تعادل خارج کرده است. بلو در سال ۱۹۷۶ برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

خانه‌داری اثر مریلین رابینسون

داستان دو خواهر یتیم، روت و لوسیل است که تحت سرپرستی اقوام مادر قرار می‌گیرند و بعد خاله‌ی آن‌ها که زنی عجیب و افسرده است. برای نگهداری‌شان به خانه‌ی مادری می‌آید. «مریلین رابینسون» نه تنها در آمریکا بلکه در تمام دنیا نویسنده‌ای است که او را به دلیل متانت و قدرت قلمش و توجه به موضوع دموکراسی شناخته‌اند.

خانه‌ای برای آقای بیسواس اثر و.س.نایپل

خانه ای برای آقای بیسواس را می‌توان تلاش مردی دانست که سرشت انقلابی ندارد. اما نیروهای عرف و عادت و افسانه و خرافات در روحش طغیان برمی‌انگیزد. آقای بیسواس هر چند با خانواده‌ای وصلت کرده، با آن‌ها یگانه نمی‌شود و راه و روش سنتی و معهودشان را دنبال نمی‌کند. خوش ندارد به آنان خدمت کند و می‌ترسد که به بردگی درآید.

منم کلودیوس اثر رابرت گریوز

رابرت گریوز استاد بزرگ تاریخ و ادبیات یونانی و از برترین شاعران و اسطوره‌شناسان بریتانیا و جهان در قرن بیستم است. منم کلودیوس داستان سزارها، از یولیوس سزار تا سزار نرون (هم‌زمان با میلاد مسیح)  بازتاب جنبه‌هایی از دورانی عبرت‌انگیز در تاریخ تمدن بشر است.

شوخی بی پایان اثر دیوید فاستر والاس

در این رمان برتر جهان هزار صفحه‌ای از فاستر والاس موضوعات زیادی از اعتیاد و تنیس گرفته تا تئوری فیلم و جدایی کبک و یک اختراع عجیب و در عین حال ناراحت‌کننده جای گرفته است.

مرد نامرئی اثر رالف الیسون

رمان الیسون را از رمان‌های تأثیرگذار قرن بیستم در دفاع از سیاه‌پوستان می‌دانند. مشهورترین جمله‌ی کتاب این است: «من نامرئی هستم. علتش هم بسیار ساده است. هیچ‌کس نمی‌خواهد مرا ببیند.»

روشنایی ماه اوت اثر ویلیام فاکنر

داستان حول محور زندگی و مرگ یک دو رگه‌ی آمریکایی به‌نام «جو کریسمس» می‌چرخد. تمام شخصیت‌های داستان به‌نحوی در پشت حقایق قتل زنی به‌نام «جوانا بردن» بهم پیوند می‌خورند که غیرقابل پیش‌بینی است.

دانلود مجموعه آثار ویلیام فاکنر

لولیتا اثر ولادیمیر ناباکوف

رمان در قالب یادداشت‌های یک استاد سی و هفت/هشت ساله‌ی ادبیات به‌نام «هامبرتِ سن» و از منظر اول شخص به پیش می‌رود که عاشق «دُلورس هِیزِ» ۱۲ ساله شده است. دختری که «هامبرت» او را لولیتا خطاب می‌کند.

دانلود مجموعه آثار ولادیمیر ناباکوف

پاستورالِ آمریکایی اثر فیلیپ راث

رمانِ شگفت‌انگیز راث، داستانِ یک نویسنده است که مشغولِ روایت روزگارِ قهرمانِ نوجوانی‌اش می‌شود. داستانِ «سوئدی»، پسری خوش‌چهره و ورزشکار که از خانواده‌ای مهاجر و یهودی برآمده و با ادامه‌ی شغلِ پدرش، «دوختِ دست‌کش»، ثروتمندتر شده است. رمان درباره‌ی سال‌های بعدِ جنگ است با محوریتِ خانواده‌ی یهودی مذکور در کورانِ جامعه‌ی در حالِ تغییر آمریکا.

عاشق اثر هنری گرین

نام واقعی گرین هنری وینسنت یورک بود. داستان‌هایش همیشه با درک تمام سطوح جامعه همراه بوده و سخاوتش نسبت به حتی شایسته‌ترین و شگفت‌انگیزترین‌ها، درس‌هایی را که هرگز فراموش نمی‌کنید، ارائه می‌دهد.

عشق فیلم اثر واکر پرسی

رمان پرسی، یک تلاش فلسفی است که در آن علامت سوال به راحتی پوشیده می‌شود. شخصیت اصلی داستان کارگزار یک شرکت سرمایه‌گذاری در نیواورلئان است که از دشواری به‌دست آوردن زندگی خوب و مرفه رنج می‌برد.

جیم خوش‌شانس اثر کینگزلی آمیس

این رمان سبک رئالیستی و لحن کمیک دارد و طبقات اجتماعی و آموزش عالی بریتانیای بعد از جنگ را به تصویر می‌کشد. یک استاد تاریخ دانشگاه با رییسش اختلاف نظر پیدا می‌کند و …

مردی که کودکان را دوست داشت اثر کریستینا اشتد

شش فرزند که شاهد چشم انداز سقوط عجیب و غریب والدین خود در منجلاب زندگی و مشکلات روحی‌ـ‌روانی هستند. وقتی درمی‌یابید چقدر این رمان به دوران کودکی خودتان شبیه است، همدردی حتی بیشتر قابل توجه می‌شود.

بچه‌های نیمه‌شب

بچه‌های نیمه‌شب داستانی است حکایت‌گونه و تمثیلی از حوادث هند، قبل و بعد از استقلال هند و جدایی از پاکستان، که در نیمه‌شب ۱۵ اوت ۱۹۴۷ اتفاق افتاد. قهرمان و راوی داستان سلیم سینایی است که درست در لحظه اعلام استقلال هند متولد شده‌است. او قدرت‌هایی ماوراء طبیعی از قبیل تله‌پاتی دارد و آب دماغش همیشه آویزان است.

پول اثر مارتین آمیس

آمیس، رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و استاد دانشگاه اهل بریتانیا است و برنده‌ی جوایزی همچون «یادبود جیمز تیت بلاک» شده‌است. پول یکی از معروف‌ترین آثار اوست که در سال ۱۹۸۴ منتشر شد.

ناهار عریان اثر ویلیام اس باروز

داستان کتاب در مورد نویسنده‌ای است که بعد از مصرف هروئین و کشتن حشرات و زنش از دست پلیس به کشوری اسلامی در آفریقا فرار می‌کند، آن‌جا در کنار حشرات غول‌پیکر در بارها می‌چرخد و مواد مصرف می‌کند.

پسر بومی اثر ریچارد رایت

داستان مردی جوان و سیاه‌پوست را روایت می‌کند که پس از کشتن زنی سفیدپوست، در مارپیچی از مشکلات و گرفتاری‌ها فرو می‌رود. از همان ابتدای کتاب، «بیگر توماس» در حال منتقل شدن به زندان است اما جرم او کتک‌کاری یا سرقتی جزئی نیست.

نورومنسر اثر ویلیام گیبسون

داستان یک هکر و دزد سایبری را دنبال می‌کند که توانایی نفوذ به فضای مجازی را دارد. «نورومنسر» سه‌گانه‌ی جوایز علمی‌ـ‌تخیلی (جایزه‌ی هوگو، جایزه‌ی نبولا، و جایزه‌ی فیلیپ کی. دیک) را از آن خود کرد.

پرنده رنگین اثر یرژی کاشینسکی

داستان زجر و شکنجه‌ است که از دید پسری یهودی و تنها و سرگردان در دوران جنگ جهانی دوم روایت می‌شود.

گذری به هند اثر ادوارد مورگان فورستر

در یکی از این ۱۰۰ رمان برتر جهان از هند بخوانید. این کتاب به رابطه‌ی انگلیسی‌ها و هندی‌ها و نیز تلقی دو فرهنگ از جهان و انسان می‌پردازد. فوستر برای این کتاب برنده‌ی چند جایزه شده‌است. دیوید لین نیز در سال ۱۹۸۴ فیلمی بر پایه‌ی این زمان ساخت.

دروغی بازی کن اثر جوان دیدیون

گذشتن از شغل و حرفه، ازدواجی بی‌عاطفه، سقط جنین، و در نهایت خودکشی؛ هنگامی که به شما می‌گوید: «من می‌‌دانم “پوچی” به چه معنی است.» باعث می‌شود شما دیود را باور کنید. دختری که در برکلی و در محافل ادبی پاریس و نیویورک تحصیل کرده است.

شکایت پورتنوی اثر فیلیپ راث

رمان، مونولوگ یک یهودی آمریکایی است که پیوند بین رابطه‌ی جنسی و احساس گناه را بازمی‌نماید.

مالکیت اثر ای اس بیات

قصه‌ی‌ یک دانشجوی دوره‌ی کارشناسی و استاد او که کشف می‌کنند دو شاعر مورد علاقه‌شان روزی با هم ارتباط عاشقانه‌ای داشتند. این کتاب کتابی با مضمون عاشقانه است و در لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان قرار دارد.

بهار زندگی دوشیزه جین برودی اثر موریل اسپارک

خانم جین برودی در مدرسه‌ی دخترانه‌ی بی‌سروصدای «مارسیا بلین»، بهترین و موفق‌ترین دوران تدریس خود را سپری می‌کند. او تصمیم دارد تا عدم وابستگی، انگیزه و بلندپروازی را ملکه‌ی ذهن دانش‌آموزان سازد اما خیانت یکی از این دانش‌آموزان به خانم برودی، همه چیز را دستخوش تغییر می‌کند.

فرار کن خرگوش اثر جان هویر آپدایک

جان هویر آپدایک در تمام آثارش، به‌خصوص چهارگانه‌ی خرگوش، به مضمون رنج‌کشیدن و تنها ماندن شخصیت اصلی‌اش در برابر ارزش‌های کذایی زندگی عامه می‌پردازد.

رگتایم اثر ادگار لورنس دکتروف

دکتروف در شرح رگتایم گفته است: «این جهان برای دروغگوها ساخته شده و ما نویسندگان، دروغگوهای مادرزادیم. اما مردم باید ما را باور کنند چون که تنها ماییم که اعلام می‌کنیم حرفه‌مان دروغگویی است. پس این یعنی که فقط ما صادق هستیم!». نام کتاب برگرفته از نام موسیقی‌ای است که در دهه‌ی اول قرن بیستم در آمریکا رواج و ریشه در ترانه‌های بردگان داشته است.

این شناسایی اثر ویلیام گادیس

یکی از ۱۰۰ رمان برتر جهان این کتاب است که در سال نخست (۱۹۹۵) با استقبال کمی از سوی خوانندگان روبه‌رو شد ولی گادیس بیست سال بعد به خاطر نوشتن دومین رمان خود با عنوان «جی.آر» توانست جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا را دریافت کند. همین موجب شد توجه عمومی به رمان اولش نیز جلب شود. در این رمان شخصیت‌های داستانی را بیش‌تر هنرمندان و نقاشان تشکیل می‌دهند.

خرمن سرخ اثر دشیل همت

در داستان دشیل همت، قدرت سیاسی را تبهکاران در دست دارند، مردم آنی نیستند که می‌نمایند. در چنین جامعه‌ای از عدالت و اجرای آن خبری نیست، و نظم و قانون چیزی جز دروغ و فریب مودبانه‌ای بیش نیست. این دنیا «دنیای چندان عطرآگینی نیست، بلکه دنیایی است که شما در آن زندگی می‌کنید.»

آسمان سرپناه اثر پل بولز

یک کتاب بسیار عجیب و غریب و جذاب. پورت مسیبی و همسرش، کیت، با دوستان خود در شمال آفریقا سفر می‌کنند. عبوری که آن‌ها را در برابر کویر، اعراب و استعمارگران فرانسوی قرار می‌دهد.

سقوط برف اثر نیل استفنسون

استفنسون این رمان‌ برتر جهان را براساس واقعیت مجازی نوشته است. بیان ماجرایی درخصوص اسیر شدن شخصیت‌ها در واقعیت مجازی… یک ویروس کامپیوتری مخرب (یا یک دارو) به نام «سقوط برف» که پخش شده و به‌نحوی شروع به آلوده کردن انسان‌ها می‌کند.

سات وید فکتور اثر جان بارت

داستانی است جنون‌آمیز و شوخ‌طبع که در کنار پیرنگ اصلی، خطوط داستانی فرعی بی‌شماری دارد. بارت این کتاب را در سال ۱۹۶۱ نوشته است.

خبرنگار ورزشی اثر ریچارد فورد

داستان کتاب درحقیقت پرتره‌ای از یک مرد ناامید و مضطرب است که در نهایت حاضر به ترک این وضعیت نمی‌شود؛ او در اثر مرگ فرزندش از بین رفته و از همسرش جدا شده است.

جاسوسی که از سردسیر آمد اثر جان لوکاره

داستان نشان‌دهنده‌ی حقایقی در مورد سازمان‌های جاسوسی است و از روش‌های برخی کشورها در این حوزه انتقاد می‌کند؛ روش‌هایی که در مقابل دموکراسی غربی و ارزش‌هایی قرار می‌گیرد که سران این کشورها ادعا دارند به آن پایبند هستند.

چشمهایشان رو به خدا بود اثر زورا نیل هرستون

«جانی کراوفورد»، چهل و شش ساله، با مالکیت امپراتوری خود، از زمان پر سر و صدای زندگیش جان سالم به در برده است، سه شوهر را به خاک سپرده و به خانه بازگشته تا داستان را بگوید.

یوبیک اثر فیلیپ کی. دیک

فیلیپ کی دیک یکی از شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار در ادبیات علمی تخیلی قرن بیستم آمریکاست. او بیش از آن‌چه بخواهیم در مورد دنیای درون ذهنمان به ما می‌گوید. در توصیفات وحشت‌آور دیک از دنیاهایی که هیچ‌گاه ساخته نشد، تجسمات ذهنی‌ای را می‌بینیم که خودمان هم در لحظات جنون آمیزمان دیده‌ایم و گمان کرده‌ایم که واقعی‌اند.

زیر تور اثر آیریس مرداک

مرداک رمان‌نویس و فیلسوف بریتانیایی بود که به واسطه‌ی رمان‌هایش درباره‌ی خیر و شر، اخلاق، و قدرت ذهن ناخودآگاه شناخته‌شده‌است. او دانش‌آموخته‌ی فلسفه از دانشگاه آکسفورد بود. زیرِ تور از مهم‌ترین آثار اوست که در سال ۱۹۵۴منتشر شده است.

نگهبانان اثر آلن مور

سال ۱۹۸۵، درحالی‌که آمریکا جنگ ویتنام را برده و ریچارد نیکسون برای سومین بار رئیس‌جمهور شده، چند ابرقهرمان سابق تلاش می‌کنند تا راز قتل یکی از همکاران خود، را کشف کنند.

دندان‌های سپید اثر زادی اسمیت

اولین اثر زادی اسمیت با خانواده‌های جونز و اقبال شروع می‌شود. اسمیت مردی مذهبی، سیاسی و علمی است. شخصیت دیگر داستان، جِهووا در مراسم پرده‌برداری با هم برخورد می‌کنند. شاید جزئیات شما را خسته کند ولی هر صفحه پر از صداها، بوها و آه‌های شهر در آستانه هزاره‌ی جدید است.

دریای پهناور سارگاسو اثر جین رایس

این کتاب یکی از ۱۰۰ رمان برتر جهان است که در آن رایس تلاش می‌کند اثر کتاب شارلوت برونته با نام «جین ایر» را خنثی کند. در حقیقت شاهکار جین رایز داستان شناخته شده‌یی را از دید یک شخصیت معمولی ستم‌دیده بازگو می‌کند.

این لیست بر اساس چه معیارهایی تهیه شده است؟

لیست بهترین رمان های جهان که در این یادداشت تهیه کرده‌ایم بنا بر انتخاب داوران و منتقدین مجله تایم است. طبیعتا در این لیست صرفا داستان‌ها و رمان‌های معروف و محبوب جهان آمده است. هیچ رمان ایرانی و کتاب غیر داستانی در این لیست پیدا نمی‌شود. اما در این یادداشت مجموعه لیست‌های معرفی کتاب‌ دیگری هم آورده‌ایم که می‌توانید به کمک آن‌ها کتاب مناسب خودتان را پیدا کنید.

در این لیست چند کتاب قرار دارد؟

این لیست ۱۰۰ کتابی است. اما همه این ۱۰۰ کتاب به فارسی ترجمه نشده‌آند. ما سعی کردیم تا جایی که امکان دارد کتاب‌هایی که به فارسی ترجمه شده‌اند و همچنین به صورت الکترونیکی منتشر شده‌اند را در این یادداشت مشخص کنیم. علاوه براین باید بگوییم که مدام سعی می‌کنیم بازار نشر را رصد کنیم و هر کدام از کتاب‌های این لیست که به صورت الکترونیکی منتشر شد، به یادداشت اضافه کنیم. البته این به این معنا نیست که یادداشت کامل نوشته نشده. همانطور که مشاهده می‌کنید، همه ۱۰۰ کتاب را نام بردیم و معرفی کردیم.

چگونه متوجه شویم کتاب‌های این لیست مناسب برای مطالعه ماست؟

در این یادداشت سعی کردیم توضیح کوتاهی درباره هر کتاب بیاوریم. اما برای اینکه یادداشت طولانی نشود، از توضیحات تفصیلی پرهیز کردیم. اما شما اگر قصد مطالعه کتابی را دارید، گزینه «دانلود کتاب» را انتخاب کنید و سپس وارد صفحه جزئیات کتاب در سایت طاقچه شوید. آن‌جا می‌توانید توضیح کاملی درباره هر کتابی را بخوانید و نظرات دیگران را درباره آن را بدانید. همچنین بریده‌هایی از متن کتاب را به انتخاب مطالعه کنندگان کتاب را می‌توانید در این صفحه پیدا کنید.

1,534,885 بازدید

Avatar

احمد راهداری


اشتراک گذاری یادداشت
3.6 21 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
111 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه