لوگو طاقچه
معرفی کتاب کسب و کار

معرفی ۱۰ کتاب برای شروع کسب و کار

110,749 بازدید

دنیای کسب و کار امروز ما، بدون شک جهان استارتاپ‌ها است. مجموعه‌های پویا و بلند پروازی که اگر گام‌های درستی بردارند، روند رشد بسیار سریعی خواهند داشت. به این ترتیب اگر قبلا یک شرکت تولیدی سال‌ها وقت را صرف بزرگ شدن و شناساندن خود به رقبا می‌کرد، امروزه استارتاپ‌ها طی یک یا دو سال می‌توانند مرکز توجه کسب و کارهای مشابه خود باشند. اما چگونه می‌توان مطمئن بود که یک استارتاپ یا یک کارآفرین، در حال طی کردن مسیر درست است؟ به نظر می‌رسد چنین تشخیصی، فقط با استفاده از تجربیات دیگران امکان‌پذیر است. ما در این یادداشت، تعدادی کتاب کسب و کار را جمع آوری کرده‌ایم که بازتاب دهنده‌ی چنین تجربیاتی هستند و می‌توانند به جمعیت استارتاپی رو به رشد این روزها، کمک کنند:

هر برند یک قصه است

هر برند یک قصه است

نویسنده: دانلد میلر

مترجم: رسول بابایی

نشر اطراف

اطلاعات بیشتر و خرید

به نظر شما فرق کسب و کار و برند چیست؟ وقتی می‌خواهیم لباسی بخریم، یک راه این است که به بازاری برویم و بسته به قیمت و جنس و کیفیت، لباسی را از مغازه‌ای بخریم. یک راه هم این است که از قبل تصمیم بگیریم به مغازه‌ای خاص برویم و لباسی خاص بخریم. این راه دوم اعتماد به برندهاست. مثلا اگر اهل پوشیدن لباس برند باشید، کمتر وقت خودتان را صرف جستجو و تحقیق می‌کنید و یک راست می‌روید سراغ سایت آن برند و لباس مناسب خودتان را می‌خرید.

اما چه چیزی یک کسب و کار را به یک برند تبدیل می‌کند؟ این موضوعی است که در کتاب هر برند یک قصه است می‌ا«وزید. در این کتاب شما یاد می‌گیرید قصه برند خودتان را بسازید. قصه‌ای که در آن مشتری قهرمان است و شما به عنوان فروشنده صرفا به قهرمان قصه کمک می‌کنید به هدفش برسد. برای مثال اپل کمک می‌کند تا مشتریانش (قهرمان قصه برند اپل) به هدفشان( احساس تمایز و ثروتمند بودن) نزدیک شوند.

این کتاب را نشر اطراف منتشر کرده است. این نشر دقت زیادی در انتخاب، ترجمه و ویراستاری کتاب‌ها دارد. در میان کتاب‌های این نشر به هیچ وجه کتاب بدی نمی‌توانید پیدا کنید. معمولا کتاب‌های نشر اطراف در حیطه خودشان جزو بهترین‌ها هستند. برای همین اگر به این موضوع علاقه دارید، در مطالعه این کتاب از این نشر تردید نکنید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

سئو 2020

سئو 2020

نویسنده: آدام کلارک

مترجم: صادق مهدی‌لو

انتشارات برآیند

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر به دنبال راه انداختن یک کسب و کار اینترنتی هستید، احتمالا سئو یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب مخاطب است. سئو در واقع بهینه سازی صفحات سایت برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل است. به طوری که اگر مخاطب عبارتی که مرتبط با کسب و کار ماست، جستجو کند، به سایت ما برسد. در این کتاب آدام کلارک به ما یاد داده چگونه بهترین استراتژی‌ها برای موفقیت در بازاریابی موتورهای جستجو را انتخاب کنیم و از این راه مشتریان زیادی را به دست آوریم. این کتاب یکی از معروف‌ترین و کامل‌ترین کتاب‌ها در این زمینه است که از صفر تا صد این موضوع پیچیده را توضیح داده. موضوعی که برای یاد گرفتنش دوره‌های آنلاین چند میلیون تومانی برگزار می‌شود.

صفر به یک: نکاتی در مورد استارتاپ‌ها (چگونه آینده را بسازیم)

صفر به یک: نکاتی در مورد استارتاپ‌ها (چگونه آینده را بسازیم)

نویسنده: بلک مسترز

مترجم: راهله یوسف زاده

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

چه کسی جز یکی از نخستین سرمایه‌گذاران فیسبوک می‌تواند به بهترین نحو برایمان از پدید آوردن اتفاقی بزرگ از سرمایه‌ای اندک بگوید؟ پیتر تیل که بنیان‌گذار شرکت PayPal هم هست، در کتاب محبوب و پرفروش خود، از مسیر تاریخی تولید ثروت و رابطه‌ی آن با نوآوری می‌گوید. او همچنین به تشریح نقش مواردی چون ماهیت رقابت، تولید محصول، سرمایه‌گذاری و اهمیت داشتن یک تیم خوب بر موفقیت یک کسب و کار می‌پردازد. خط اصلی کتاب «صفر تا یک»، رسیدن از هیچ به موفقیتی بزرگ است. پس در ابتدای کار راه اندازی یک استارتاپ، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

شرکت خلاقیت

شرکت خلاقیت

نویسنده: ایمی والاس

مترجم: شورش بشیری

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

حتما می‌دانید که کمی چاشنی خلاقیت، می‌تواند محصول یا کسب و کار شما را از اتفاقی معمولی، به حادثه‌ای بی‌نظیر تبدیل کند. اد کتمول که خود بنیان‌گذار پیکسار است و در انیمیشن‌هایی چون داستان اسباب بازی، شگفت‌انگیزها و شرکت هیولاها با این مجموعه همراه بوده، کاملا می‌داند که چگونه یک استودیوی انیمیشن‌سازی می‌تواند به برندی نامی در سطح جهان تبدیل شود. همین است که او در کتاب خود به نام «شرکت خلاقیت»، از استراتژی‌های خلاقی که به سادگی می‌توان به ساختار یک مجموعه اضافه کرد، برایمان می‌گوید. استراتژی‌های خلاقی که موجب موفقیت شرکت می‌شود.

انتخاب عالی

انتخاب عالی

نویسنده: مورتن. تی هانسن‌‫

مترجم: عهدیه عبادی

انتشارات هورمزد

اطلاعات بیشتر و خرید

«انتخاب عالی»، کتابی است تقدیم شده به تمامی بحران‌ها در طول یک کسب و کار! پس از حمله یازده سپتامبر و بی‌ثباتی اقتصادی و افت سهام، کالینز و مورتن، پژوهشی ۹ ساله را آغاز کردند تا به سوال همیشگی «چگونه می‌توان از بحران جان سالم به در برد؟» پاسخ دهند. آن‌ها طی این پژوهش متوجه شدند که حتی در این شرایط سخت هم شرکت‌هایی هستند که با رهبری درست هدفمند، چنان خوب عمل می‌کنند که نه تنها از هم نپاشیده و ضعیف نمی‌شوند که همواره تولید می‌کنند. نه تنها دوام می‌آورند، که موفق می‌شوند و نه تنها موفق می‌شوند که رشد می‌کنند. به راستی رمز موفقیت این رهبران در چیست؟

سخت‌ترین نکات در مورد سخت‌ترین چیزها

سخت‌ترین نکات در مورد سخت‌ترین چیزها

نویسنده: بن هوروویتز

مترجم: شایان سادات

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

بن هوروویتز، از موسسین و شرکای عمومی شرکت اندرسن هوروویتز، یکی از شرکای سرمایه‌گذاری مخاطره‌ای در سیلیکون ولی است و در سرمایه‌گذاری بر کارآفرینان جوان و شرکت‌های تکنولوژی نوپا سرمایه‌گذاری می‌کند. او در پس سال‌ها تجربه‌ی تنگاتنگ از موقعیت‌های حساسی می‌گوید که مدیران کسب و کارها باید طی آن‌ها دست به تصمیماتی تعیین کننده بزنند که ممکن است سخت باشد اما نتایج درستی به دنبال دارد.

گفت‌وگو با مردم: فرآیند شناخت مشتری بر اساس مدل استارتاپ ناب

گفت‌وگو با مردم: فرآیند شناخت مشتری بر اساس مدل استارتاپ ناب

نویسنده: فرنک ریمالوسکی

مترجم: همایون کاوه

انتشارات دنیای اقتصاد تابان

اطلاعات بیشتر و خرید

جنبش استارتاپ ناب یا نوپای ناب، اتفاقی است که برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و نیروی انسانی، در جهان به راه افتاده است. این جنبش که بر اساس اصل معروف مدیریت ژاپنی با عنوان «کایزن» بنا شده است، در نظر دارد تا میزان موفقت ثانویه‌ی کسب و کارهای نوپا را افزایش دهد. در این راستا، این کتاب به یکی از دشوارترین مراحل در مسیر راه اندازی یک استارتاپ یعنی گفت و گوی مستقیم با مردم می‌پردازد.

قدرت خلق کسب و کار نوپا

قدرت خلق کسب و کار نوپا

نویسنده: اریک ریس

مترجم: فرخ بافنده

پندار تابان

اطلاعات بیشتر و خرید

آیا همه‌ی استارتاپ‌ها موفق عمل می‌کنند؟ میانگین عمر استارتاپ‌ها چقدر است؟ این سوالی است که پیش از خواندن کتاب اریک ریس باید از خود بپرسیم! حقیقت این است که درصد کمی از استارتاپ‌ها می‌توانند در بازار رقابت دوام بیاورند و ریس در این کتاب سعی دارد تا با نشان دادن اولین تجربه‌ی ناموفق خود و مقایسه‌ی آن با تجربه‌های موفق بعدی، علت اصلی را به ما نشان دهد. او از موارد زائدی سخن می‌گوید که مدیران یک استارتاپ، بودجه‌ی محدود خود را صرف آن کرده و در نتیجه شکست می‌خورند.

نترسید، انجام دهید

نترسید، انجام دهید

نویسنده: ریچارد برانسون

مترجم: مهدی قراچه‌داغی

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

سر ریچارد برانسون، مدیر عامل مجموعه کمپانی‌های ویرجین است و بیش از ۴۰۰ کمپانی مختلف را اداره می‌کند. او معتقد است که انسان می‌تواند از پس هر کاری در کسب و کار خود برآید. به نظر او چیزهایی که از دور بسیار سخت به نظر می‌رسند، وقتی وارد کار می‌شوید، کاملا امکان‌پذیر هستند. برانسون در این کتاب، به شرح راز موفقیت خود در زندگی و کسب و کارش می‌پردازد. نکته‌ی کلیدی او همواره این است که اگر واقعا باور داشته باشید که کاری را می‌توان انجام داد، شک نکنید که خواهید توانست. کافی است آن قدر به تلاش کردن ادامه دهید تا اتفاق بیفتد.

پرش از دره: فروش و بازاریابی محصولات با فناوری بالا به مشتریان معمولی (خلاصه کتاب)

پرش از دره: فروش و بازاریابی محصولات با فناوری بالا به مشتریان معمولی (خلاصه کتاب)

نویسنده: جفری مور

موسسه فرصت آفرینان بازار

اطلاعات بیشتر و خرید

جفری مور، در این کتاب سعی کرده تا به خواننده، نگاهی مستند بدهد و او را به دل ماجرا ببرد. «پرش از دره» در واقع روایتی داستان‌گونه و مستند است از نمونه‌های حال حاضر حوزه‌ی کسب و کار. مور در این کتاب  مطالعه‌ای موردی بر روی رفتار شرکت‌ها در صنایع و بازارهای مختلف کرده که به مخاطب، درکی نزدیک نسبت به سایر رقبای بالقوه می‌دهد. در نتیجه مدیران استراتژیک، مدیران بازاریابی، دانش پژوهان این حوزه و البته هر کسی که مسحور قدرت بازاریابی است، می‌تواند از این کتاب نکات فراوانی یاد بگیرد.

فروشگاه همه چیز؛ جف بیزوس و عصر آمازون

فروشگاه همه چیز؛ جف بیزوس و عصر آمازون

نویسنده: برد استون

مترجم: امیر بیرانوند

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

سرگذشت amazon.com  یکی از داستان‌های نمادین عصر اینترنت است. فروشگاهی که در دوران فراگیر شدن اینترنت در سراسر دنیا کارش را در حوزه فروش کتاب الکترونیک شروع کرد اما در این حیطه باقی نماند. جف بیزوس با ولع بی حد و حصرش کاری کرد که آمازون تبدیل به فروشگاه همه چیز شود. نرم‌افزار، جواهرات، پوشاک، کالای ورزشی، قطعات خودرو و… «همه چیز»هایی هستند که در آمازون پیدا می‌شود.

آمازون روند پر فراز و نشیبی را برای آمازون شدن طی کرده است. خواندن ماجراهای بیزوس به عنوان مدیر موفق یک مجموعه موفق برای کسانی که قصد شروع کسب و کاری را دارند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این کتاب را که کتاب سال فاینانشال تایمز شده، برد استون نوشته است.

مهم‌ها را بسنجید

مهم‌ها را بسنجید

نویسنده: جان دوئر

مترجم: محمدمهدی محسنی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «مهم‌ها را بسنجید» اثر جان دوئر است. این کتاب درباره فرایندی به نام ‌OKR (مخفف objective & key result ) است. فرایندی ساده که سازمان‌ها مختلف را به جلو می‌راند. استفاده از این فرایند در سازمان‌ها راهی موثر برای مشخص‌تر و شفاف‌تر کردن وظایف کارکنان و بهینه‌سازی نیروهاست. نتایج کلیدی(key result) به ما کمک می‌کنند چگونگی به هدف رسیدنمان را محک زنیم.

این کتاب نه سرگذشت شرکتی است و نه مجموعه‌ای از راهکارهای موفقیت. بلکه توضیح یکی از روش‌های مدیریت سازمانی است. خواندن این کتاب نسبت به کتاب‌های دیگر کمی به زمان و دقت بیشتری نیاز دارد.

فرهنگ ساختن فرهنگ

فرهنگ ساختن فرهنگ

نویسنده: بن هاروویتز

مترجم: سعید قدوسی‌نژاد

انتشارات آریانا قلم

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ از بن هاروویتز یکی از کتاب‌های موثر حوزه‌ی استارتاپ و تجارت است که به بیان نکات مهم رهبری یک سازمان و چگونگی ساخت فرهنگ‌ لازم برای موفقیت سازمان می‌پردازد. این کتاب با نام اصلی «شما اعمالتان هستید: چگونه فرهنگ کسب و کار خود را ایجاد کنید» برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. کتاب به‌طور کل به این نکته اشاره دارد که آنچه شما می‌گویید بسیار کمتر از آنچه انجام می‌دهید اهمیت دارد. 

این کتاب به همه کسانی که در حوزه مدیریت و سازمان‌دهی فعالیت می‌کنند، از جمله مدیران، کارشناسان منابع انسانی، مشاوران، کارشناسان و دانشجویان مدیریت، پیشنهاد می‌شود. همچنین، این کتاب برای افرادی که به یادگیری فرهنگ سازمانی و به‌کارگیری نکات مهم موفقیت در حوزه‌ی تجارت علاقه‌مند هستند نیز توصیه می‌شود.

بدون شک انتخاب یک کتاب از بین این مجموعه، کار دشواری است. در عین حال گرچه خواندن تمامی آن‌ها می تواند کمک بسیاری به راه اندازی و ادامه‌ی کار یک کسب و کار نوپا باشد. اما اگر برای خواندن همه‌ی این عناوین فرصت کافی ندارید، بهتر است ابتدا به جست و جوی مساله‌ی اصلی خود بپردازید و سپس دست به انتخاب بزنید.

110,749 بازدید

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
4.1 7 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
4 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه