لوگو طاقچه
پیشنهاد ۳ کتاب برای نوروز ۹۸

پیشنهاد کتاب برای نوروز ۹۸

2,126 بازدید

تعطیلات نوروز فرصت خوبی است که دوباره سری به قفسه‌های کتابخانه‌مان بزنیم یا نگاهی به کتاب‌هایی که در گوشی ذخیره کرده‌ایم بیندازیم. کتاب‌هایی هستند که مدت‌هاست در حال خاک خوردن هستند یا منتظر فرصتی برای خواندنشان هستیم. گاهی هم دلمان می‌خواهد چند کتاب خوب داشته باشیم که در تعطیلات عید سراغشان برویم. در این نوشته سه کتاب پیشنهاد می‌دهیم که می‌توانید با خواندن آنها اوقات خوشی در تعطیلات نوروز داشته باشید.

پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید

پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید

نویسنده: میچ البوم

مترجم: مژگان حسن‌زاده

كارگاه فيلم و گرافيگ سپاس

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر قرار باشد ۵ نفر را در بهشت ملاقات کنید که معنای زندگی‌تان را برایتان توضیح دهند فکر می‌کنید چه افرادی باشند؟ کسانی که می‌شناسید؟ یا رابطه‌ای عمیق با آنها دارید؟ کسانی که دوستشان دارید؟ یا برایشان کاری انجام داده‌اید؟

در کتاب «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید» ادی که سرپرست تعمیرکاران یک شهر بازی است در اثر یک حادثه می‌میرد و داستان از اینجا آغاز می‌شود. ادی پنج نفر را در بهشت ملاقات می‌کند و در روند این ملاقات‌ها است که معنای بسیاری از اتفاقات زندگی‌اش را در می‌یابد.

میچ آلبوم نویسنده‌ی آمریکایی است که بیش از ۳۹ میلیون نسخه از آثارش در سراسر دنیا به فروش رفته است. اولین کتابش، سه‌شنبه‌ها با موری، باعث معروف شدنش شد. این کتاب بر اساس گفتگوهای واقعی او با استادش نوشته شده است. میچ آلبوم زندگی حرفه‌ای پر فراز و نشیبی داشته و شغل‌های متعددی را تجربه کرده است از جمله نویسندگی، روزنامه‌نگاری، آهنگ‌سازی و گویندگی.

این کتاب متن روان و کوتاه و داستانی جذاب دارد. مطمئن باشید از آن کتاب‌هایی خواهد بود که نمی‌توانید کنار بگذارید تا تمامش کنید. با خیال راحت در یکی روزهای عید سراغش بروید و از خواندش لذت ببرید.

هنگامی که نیچه گریست

هنگامی که نیچه گریست

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: کیومرث پارسای

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

همه‌ی ما آدم‌های بزرگ و مشهور زیادی را می‌شناسیم. بعضی از آنها را فقط به نامشان می‌شناسیم. آثار بعضی دیگر را خوانده‌ایم یا دیده‌ایم یا شنیده‌ایم. اما درباره آنهایی که خیلی دوستشان داریم با دقت بیشتری مطالعه کرده‌ایم. زندگینامه، فیلم، دست‌نوشته و تمام مستندات موجود را خوانده‌ایم. اما با وجود همه‌ی اینها چه کسی می‌داند هر کدام از این آدم‌های مشهور در یک روز عادی زندگی‌شان چه کرده‌اند؟ کجا رفته‌اند؟ با چه کسانی معاشرت کرده‌اند؟ آیا مشکلی داشته‌اند که در حل آن مستاصل شده باشند؟

اروین یالوم در این کتاب ملاقاتی خیالی بین فریدریش نیچه و دکتر یوزف برویر (استاد فروید) ترتیب داده است. داستان از آنجایی شروع می‌شود که یکی از دوستان نیچه از دکتر برویر درخواست می‌کند به نیچه کمک کند چرا که او دچار ناامیدی شده است. در جریان داستان معلوم می‌شود که هر دوی شخصیت‌های اصلی داستان دچار مشکل نسبتا مشابهی هستند. روش‌های درمانی مختلف ازموده می‌شوند و نهایتا روش روان‌درمانی اگزیستانسیال – که توسط اروین یالوم پایه گذاری شده است – موثر واقع می‌شود.

کتاب‌های اروین یالوم درونمایه‌ی روان‌درمانی دارند ولی برای همه‌ی افراد نوشته شده‌اند. متن آنها دقیق و علمی است ولی تخصصی و پیچیده نیست. داستان چنان با ظرافت پیش می‌رود که گاهی از خود سوال می‌کنیم این اتفاقات واقعا رخ داده‌اند یا حاصل خیال‌پردازی نویسنده هستند.

اگر از دوست‌داران روان‌درمانی یا فلسفه هستید و دوست دارید در تعطیلات عید، در حالی که دغدغه‌های روزمره دست از سرتان برداشته‌اند، کتابی بخوانید که کمی ذهنتان را به چالش بکشاند، این کتاب انتخاب مناسبی است. از خواندنش پشیمان نخواهید شد.

از پشت میز عدلیه؛ خاطرات طنز یک قاضی دادگستری

از پشت میز عدلیه؛ خاطرات طنز یک قاضی دادگستری

نویسنده: امین تویسرکانی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر برای گذراندن روزهای تعطیل به دنبال کتابی هستید که کمی شما را بخنداند این کتاب را بهتان معرفی می‌کنیم. نویسنده‌ی این کتاب یک قاضی است که تصمیم گرفته خاطرات واقعی خود را به زبان طنز بنویسد. در مقدمه‌ی کتاب می‌گوید هدفش از نوشتن خاطراتش کم کردن فاصله‌ی قضات با مردم جامعه بوده است. کتاب از داستان‌های کوتاه تشکیل شده است که هر کدام از آنها را می‌توان در عرض چند دقیقه خواند. لحن نوشته روان و جذاب است. نکته‌ی جالب کتاب این است که ممکن است حقیقت بعضی از روایت‌ها تلخ باشد یا ناراحتمان کند. اما نوع روایت آنها باعث شده بتوانیم از نگاهی دیگر به آنها نگاه کنیم و حتی به آنها بخندیم.

تعطیلات عید فرصت خوبی برای تفریح کردن است. خیلی‌هایمان در این تعطیلات به سفر می‌رویم. در سفر فرصت‌هایی هستند که می‌توانیم از آنها برای خواندن یک کتاب خوب استفاده کنیم. ساعتی که در هواپیما یا قطار هستیم، در بین راه سفر با ماشین وقتی برای استراحت توقف کرده‌ایم، وقتی پس از یک روز شلوغ در هتل یا اقامتگاهمان روی تخت دراز کشیده‌ایم یا هر فرصت دیگری که پیدا کنیم می‌توانیم آن را غنیمت بشماریم، سراغ کتاب برویم و لذت سفر را دو چندان کنیم.

اگر دنبال پیشنهاد کتاب‌ بیشتری هستید، سری به قسمت «پیشنهادهایی برای خواندن» بزنید.

شما چه کتاب‌هایی را برای تعطیلات نوروز پیشنهاد می‌دهید؟

2,126 بازدید
برچسب ها

Avatar

الهه ابوالحسنی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه