لوگو طاقچه
تخفیف‌های روزانه طاقچه

خرید کتاب با تخفیف

13,144 بازدید

تخفیف گرفتن و تخفیف دادن قدمت دیرینه‌ای در فرهنگ ایرانی دارد. تاریخِ نخستین تخفیف به صورت دقیق مشخص نیست اما باستان‌شناسان در حفاری‌های اخیر در منطقه بین‌‌النهرین (عراق امروزی) کتیبه‌ای پیدا کرده‌اند که گویا همان بخش شکسته شده‌ی منشور حقوق بشر است. روی آن با خط میخی نوشته شده: «بر مردمان خود سخت نگیرید و تخفیف دهید!» برخی از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند که با ظهور «قیمت پشت جلد» دوره‌ی تخفیف نیز سپری خواهد شد، اما آن اقتصاددانان به تاریخ پیوستند و تخفیف در قلب و ذهن مردم باقی ماند.

به قول حافظ: «می خور که شیخ و حافظ و مفتی و محتسب      چون نیک بنگری همه تخفیف می‌دهند!»

 

طاقچه هم بر اساس این رسم دیرینه اعتقاد سفت و سختی به « خرید کتاب با تخفیف » دارد. در این یادداشت توضیح می‌دهیم که این تخفیف‌ها چه هستند و چه زمان‌هایی می‌توانید کتاب‌ها را با تخفیف بخرید.

طاقچه تخفیف بده، مشتری بشیم!

واقعیت ماجرا این است که ریش و قیچی تخفیف کتاب‌ها دست طاقچه نیست! در واقع، تصمیم‌گیرنده اصلی برای ارائه تخفیف‌ها طاقچه نیست. ما برای اینکه کتابی با تخفیف ارائه شود، باید از قبل با ناشر و صاحب‌امتیاز کتاب هماهنگ کنیم. درصد تخفیف‌ها هم با هماهنگی ناشران انتخاب می شود. برای همین است که بعضی کتاب‌ها را می‌توانیم با ۷۰ درصد تخففی عرضه کنیم. اما برای بعضی کتاب‌ها نهایتا ۳۰ درصد تخفیف را می‌توانیم اعمال کنیم. 

در نهایت هم مدت زمانی هم که کتاب‌ها با تخفیف ارائه می‌شوند، در نتیجه گفتگویی است که میان ما و ناشر انجام می‌شود. برای همین علی‌رغم میل باطنی‌مان، مجبوریم درصد خاصی از تخفیف را در مدت زمان خاصی و برای کتاب‌های خاصی ارائه کنیم:)

برای خرید کتاب با تخفیف چه کنیم؟

تقریبا هرروز می‌توان کتاب ها را با تخفیف خرید. فقط کافی است هرروز سری به سایت و اپلیکیشن طاقچه بزنید و گشتی در قفسه‌های مختلف کتاب بزنید. اما برنامه‌های عرضه کتاب با تخفیف در طاقچه تقریبا به صورت زیر است: 

تازه‌ها را ارزان‌تر از روی طاقچه بردار

اگر از مشتری‌های پر و پا قرص طاقچه باشید، می‌دانید که در صفحه اول فروشگاه طاقچه قفسه ای داریم به اسم «تازه‌ها» همانطور که از اسمش بر می‌آید، در این قسمت کتاب‌های جدید و تازه هرروز را می‌توانید ببینید. با هماهنگی ناشرها، هر کتابی را که به طاقچه اضافه شود تا ۲۴ ساعت بعد از انتشار آن می‌توانید با ۲۵ درصد تخفیف، بخرید. این تخفیف تقریبا پای ثابت طاقچه است و به طور خاص برای آن‌هایی است که هرروز به طاقچه سری می‌زنند. باید بگوییم که علاوه بر کتاب‌ها، کتاب‌های صوتی، روزنامه‌ها و مجله‌ها هم شامل این طرح می‌شوند. 

تخفیف ویژه کتاب ساندویچ ژامبون، به مناسبت روز جهانی ساندویچ ژامبون

تقریبا هرروزی از تقویم را که نگاه کنیم، مناسبتی را به آن نسبت داده‌اند. ما هم سعی می‌کینم به مناسبت‌های مختلف، برای کتاب‌های خاصی با ناشران تخفیفی را هماهنگ کنیم. اگر هم در روزی مناسبتی وجود نداشت، سعی می‌کنیم کتاب‌هایی را در قالب دسته‌های خلاقانه و هیجان‌انگیز با تخفیف ارائه کنیم. دسته‌هایی از جمله «پرفروش‌های نیویورک‌تایمز»، «کتاب‌هایی که جایزه برده‌اند» و… گاهی هم برای همه کتاب‌های یک نشر تخفیف هماهنگ می‌کنیم. اما فارغ از این‌ها، مهم‌ترین برنامه‌های ما برای خرید کتاب با تخفیف عبارت است از: 

سال نو، حال نو 

این کمپین هر سال به مناسبت سال نو آغاز برگزار می شود. معمولا چند روزی قبل از عید شروع و تا چند روز بعد از سیزده به در هم ادامه دارد. این کمپین هر ساله مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح طاقچه است. برای همین فقط به ارائه تخفیف‌های مختلف بسنده نمی‌کنیم. مثلا در کمپین سال نو حال نو ۹۹ سعی کردیم ۴ اپیزود از پادکست رادیو رو طاقچه را منتشر کنیم، کتاب‌هایی را برای مدت محدود رایگان کنیم و مهم‌تر از همه گردون طاقچه را راه بیاندازیم. البته درباره گردونه بعد‌تر صحبت می‌کنیم. اما باید عجالتا بگوییم که یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های طاقچه میان کاربران است و در روزهایی که نباشد مدام سراغش را از ما می‌گیرند. 

فراغتی و کتابی و گوشه چمنی

نمایشگاه کتاب هر سال (البته اگر کرونایی در کار نباشد) در اردیبهشت برگزار می‌شود و ما هم به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی داریم. یکی از کارهایی که در سال ۹۸ به مناسبت نمایشگاه کتاب کردیم، تخفیف در محل نمایشگاه بود. به این صورت که اگر لوکیشن دستگاهتان را در محل نمایشگاه کتاب روشن می‌کردید، می‌توانستید کد تخفیف اختصاصی دریافت کنید. 

راستی نام کمپین هم به یاد ساندویچ‌خوردن‌هایمان در فضای سبز نمایشگاه کتاب گذاشتیم. اما در کل برگرفته از شعری از حافظ است: 

دو یار زیرک و از باده کهن دومنی

فراغتی و کتابی و گوشه چمنی

شب‌های روشن 

شب‌های روشن نام کمپینی است که در زمستان برگزار می‌کنیم. اسمش را هم از کتاب شب‌های روشن داستایوفسکی وام گرفته‌ایم. در این کمپین برای مدت حدودا یک هفته‌ای سعی می‌کنیم کتاب را در شب‌های بلند زمستان همراه شما کنیم. 

یلدای طاقچه

یلدا برای همه ما یادآور فال حافظ و دورهمی‌هاست. به همین دلیل در این طرح علاوه بر تخفیف‌های مختلف برای کتاب‌ها، فال حافظ را هم به اپلیکیشن اضافه می‌کنیم و شما می‌توانید با طاقچه فال حافظ بگیرید. 

دنیای قشنگ تو 

اگر کتاب آلدوس هاکسلی، دنیای قشنگ تو، را خوانده باشید، حتما یادتان می‌آید که دنیایی تاریک را به تصویر کشیده بود که آدم‌ها طبقه‌بندی شده‌اند و در آن از احساسات و عواطف انسانی خبری نیست. همه چیز آزمایشگاهی شده و از پیش تعیین شده است. شاید ما آدم بزرگ‌ها در دنیای واقعی شاید چنین چیزی را تا این حد اغراق شده تجربه نکنیم، اما رنگ و بوی این ایده‌ها را در لا به لای زندگی‌هایمان می‌بینیم.

اما دنیای بچه‌ها اینطور نیست. در دنیای بچه‌ها هنوز همه چیز شاد و پر از تغییر و تحول است. برای همین نام کمپین ویژه کودک و نوجوان را دنیای قشنگ تو گذاشتیم و منظورمان از «تو» همه‌ی بچه‌هایی است که قرار است به کمک کتاب‌هایی که می‌خوانند دنیای زیباتری بسازند. 

هفته کتاب 

هفته کتاب، آخرین هفته ماه آبان است که هم‌زمان با تولد طاقچه هم هست. برای همین ما برنامه‌های ویژه‌ای علاوه بر تخفیف‌ها برای این هفته داریم. یکی از کارهایی که در سال ۹۸ کردیم این بود که «ترین»‌های طاقچه را معرفی کردیم. البته در سال ۹۸ به دلیل قطعی اینترنت این برنامه با تعویق برگزار شد. اما استقبال زیادی از این اطلاعات در سطح شبکه‌های اجتماعی شد. اگر می‌خواهید با ترین‌های طاقچه اشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتابخوان‌ترین فرد طاقچه و آمارهایی دیگر» را بخوانید. 

کتابستان

این نام ترکیبی از واژه کتاب و تابستان است و همانطور که از اسمش بر می‌اید مربوط به تخفیف‌های داغ تابستانی است.

گردونه طاقچه چیست؟ 

گردونه طاقچه صفحه‌ای است که به مناسب‌های مختلف به طاقچه اضافه می شود و در آن هر نفر در هر ۲۴ ساعت یک بار شانس خودش را محک می‌زند و یک هدیه دریافت می‌کند. بخش زیادی از هدیه‌های گردونه کدهای تخفیفی هستند که می‌توانید برای هر کتابی که خواستید استفاده کنید. کافی است پس از دریافت کد و کپی کردن آن در فرایند خرید کتاب، از کد به صورت زیر استفاده کنید: 

کد تخفیف طاقچه

از کجا با خبر شویم؟ 

ما همیشه اخبار و اطلاعات مربوط به طاقچه را در شبکه‌های اجتماعی طاقچه اعلام می‌کنیم. شما می‌توانید طاقچه را در شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال کنید تا از این برنامه‌ها با خبر شوید: 

اینستاگرام: taaghche_ebookstore

تلگرام: t.we/taaghche_ebookstore

توییتر: taaghche_ebook

در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم اگر دوست دارید کتابی را بخوانید و می‌‌توانید آن را تهیه کنید، منتظر تخفیف نمانید و لذت خواندن در لحظه را به امید تخفیف در آینده عقب نیندازید

13,144 بازدید
برچسب ها

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
11 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه