لوگو طاقچه
کتابخانه اسکریبد جایی برای کتاب‌های صوتی و الکترونیک

اسکریبد کتابخانه‌ای برای کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی

1,381 بازدید

اسکریبد (Scribd) یک کتابخانه‌ الکترونیکی آنلاین و سرویس اشتراک گذاری کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی، مقاله و مجله است که بیش از یک میلیون عنوان کتاب دارد. حدود هشتاد میلیون کاربر در هفتاد‌و‌پنج کشور جهان از این کتابخانه استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید در مورد کتاب الکترونیکی بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «کتاب الکترونیکی چیست؟» و «معرفی و خرید کتابخوان» را  بخوانید.

اسکریبد در سال ۲۰۰۷ توسط تریپ ادلر، جیرد فریدمن و تیکن برن‌استام تاسیس شد و در سانفرانسیسکو استقرار یافت. هم اکنون امکانات این کتابخانه برای کلیه کاربران اندروید، IOS و همچنین کامپیوترهای شخصی قابل استفاده است.

عضویت در کتابخانه اسکریبد

تا سال ۲۰۱۳، این شرکت به ازای دریافت مبلغی برای عضویت ماهیانه، به کاربران خود این اجازه را می‌داد تا به صورت نامحدود از کتاب‌های الکترونیکی موجودِ روی سایت استفاده کنند. اما از سال ۲۰۱۶ به بعد این دسترسی را محدود کرد و هم اکنون کاربران می‌توانند به ازای حق عضویت ماهیانه در ماه، بین دو تا سه کتاب را امانت گرفته و در طول ماه مطالعه کنند. چنانچه کاربری در طول ماه به هر دلیلی از کل اعتبارش استفاده نکند، باقی مانده اعتبار را به ماه بعدی منتقل می‌کند. 

کتاب صوتی در کتابخانه اسکریبد

از سال ۲۰۱۴، شرکت اسکریبد کتاب صوتی را به کتابخانه الکترونیکی خود اضافه کرد و این اولین باری بود که کاربران می‌توانستند به جای خریدن یک کتاب صوتی آن را برای مدت مشخصی از یک کتابخانه به امانت بگیرند. همچنین به حجم عظیمی از کتاب‌های صوتی تولید شده دسترسی داشته باشند. اسکریبد موفق شد با انتشارات پنگوئن هم وارد قرارداد شود و ۹۰۰۰ عنوان کتاب صوتی این نشر را به کتابخانه صوتی خود اضافه کند. با این کار موفقیت چشم‌گیری در زمینه کتاب صوتی به دست آورد. 

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «کتاب صوتی روشی برای کتاب خواندن» را بخوانید

آرشیو مجله و روزنامه

اما آنچه بیش از همه اسکریبد را به یک اپلیکیشن فوق‌العاده محبوب و پرکاربرد تبدیل کرد، پوشش آرشیو بی نظیری از روزنامه‌ها و مجلات است. کاربران، تنها با پرداخت حق عضویت، می‌توانند روزانه از طریق گوشی‌های هوشمند خود به طیف گسترده‌ای از روزنامه‌ها و مجله‌ها دسترسی داشته باشند. 

امروزه در اکثر کشورهای مهم جهان اسکریبد به‌عنوان شبکه مجازی‌ای برای کتاب خواندن شناخته می‌شود. به خصوص اینکه بازه زمانی در اختیار کاربر می‌گذارد تا بتواند سیر مطالعاتی خود را بررسی و تنظیم کند و اطلاعات دلخواه خود را از طریق سایر شبکه‌های مجازی مانند توئیتر، اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک بگذارد.

گفتنی‌ست که این کتابخانه‌ی فوق‌العاده و قابل حمل! حدود ۶۰ میلیون عنوان جزوه و مقاله را به شیوه‌ای بسیار دقیق و جذاب طبقه بندی نموده است و کاربران می‌توانند به سهولت مطالب مورد نظر خود را از میان آنها بیابند.

کتابخانه همگانی طاقچه اولین و تنها کتابخانه کتاب‌ الکترونیکی است. در یادداشت «با کتابخانه همگانی طاقچه بی‌نهایت کتاب بخوانید» بیشتر با این کتابخانه آشنا شوید

1,381 بازدید
برچسب ها

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه