لوگو طاقچه
کتابخانه‌ی خوزه آلبرتو گوتیرز، رفتگر کلمبیایی

کتابخانه‌ خوزه آلبرتو گوتیرز، رفتگر کلمبیایی

427 بازدید

بیشتر مردم، پس از اینکه کتابی را می‌خوانند، آن را به یک دوست هدیه می‌دهدند یا در کتابخانه نگهداری می‌کنند. در غیر این صورت، کتاب‌ها به احتمال زیاد سر از سطل زباله در می‌آورند.

خوزه آلبرتو گوتیرز، یک رفتگر کلمبیایی است که توانست در طی بیست سال، بیست‌ و پنج‌هزار جلد کتاب را از میان زباله‌ها نجات دهد و به کمک این کتاب‌ها یک کتابخانه محلی بسازد. 

کتابخانه‌ای از کتاب‌های دور انداخته شده

داستان از آن‌جا شروع شد که گوتیرز، بیست سال پیش یک جلد آنا کارنینا، اثر مشهور تولستوی را میان زباله‌ها پیدا کرد و تصمیم گرفت آن را به خانه‌اش ببرد.

رفتگر کلمبیایی که حالا «ارباب کتاب‌ها» لقب گرفته است، طی بیست سال کتاب‌های رها شده در زباله‌دان‌ها را به خانه‌اش برد و کتاب‌خانه‌ای با بیش از  بیست‌ و پنج هزار جلد کتاب در خانه‌اش بنا کرد.

خانواده‌اش در سازماندهی و منظم کردن کتاب‌ها کمک کردند. آنها کتاب‌ها را دسته‌بندی کردند و به چیدنش نظرم و ترتیب دادند تا مانند یک کتابخانه برای همه قابل استفاده باشد. 

خوزه آلبرتو در کودکی تحصیل را رها کرد، اما امروز خانه‌اش به کتاب‌خانه‌ی بزرگی برای کودکان فقیر بوگوتا تبدیل شده است. یکی از هدف‌‌های گوتیرز این است که کودکان محل بتوانند به کتاب‌ها دسترسی داشته باشند و به جای کار کردن، کتاب بخوانند و یادیگیرند.

متن کامل و عکس‌های بیشتر را می‌توانید در سایت lovingenergies بخوانید و ببینید.

اگر دوست دارید بدانید برای کتاب الکترونیکی نیز کتابخانه‌ای وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «با کتابخانه همگانی طاقچه بی‌نهایت کتاب بخوانید» را بخوانید

427 بازدید
برچسب ها

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه