دانلود کتاب صوتی بینایی با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بینایی اثر ژوزه  ساراماگو

دانلود و خرید کتاب صوتی بینایی

گوینده:رضا عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بینایی

کتاب صوتی بینایی اثری از ژوزه ساراماگو، نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات است. این داستان که در ادامه داستان کوری نوشته شده است، درباره یک انتخابات است که به شدت شکست می‌خورد و این شکست، سبب تغییراتی در زندگی مردم می‌شود.

بینایی را اسدالله امرایی به فارسی ترجمه کرده است و نسخه صوتی آن را با صدای گرم و زیبای رضا عمرانی می‌شنوید.

درباره کتاب صوتی بینایی

ساراماگو، بینایی را در ادامه کتاب کوری نوشته است. همان کوری سمبلیک که در آن داستان مردم شهر را گرفتار خود کرده بود، حالا به یک بینایی نسبت به مسائل بدل شده است و مردم را از هویت خود آگاه کرده است. مردمی که به دنیا نگاهی نو دارند و همین آگاهی آنان را به دوباره به یک قرنطینه می‌برد. 

قرار است انتخاباتی برگزار شود و هوا بارانی است. در ابتدا کسی به حوزه اخذ رای مراجعه نمی‌کند اما ناگهان آدم‌هایی زیادی به آنجا می‌آیند و رای می‌دهند. بعد از شمارش آرا معلوم می‌شود که رای‌های ریخته شده به صندوق، اکثرا سفیدند. دولت مردم را دوباره به انتخابات دعوت می‌کند و انتخابات قبلی را باطل اعلام می‌کند. 

نتیجه انتخابات بعدی، به مراتب بدتر است و تعداد آرای باطله بیشتر. دولت که به تکاپو افتاده است تا ریشه‌های این جنبش را پیدا کند، مردم را دوباره به قرنطینه می‌فرستد. اینبار نه برای حفظ سلامتی بلکه برای به زانو درآمدن مردم در مقابل دولت...

کتاب صوتی بینایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی بینایی را به طرف‌داران رمان‌های اجتماعی و سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. اگر داستان کوری را خوانده‌اید، حالا نوبت این کتاب است.

درباره ژوزه ساراماگو

ژوزه دی سوزا ساراماگو، نویسنده پرتغالی برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸، در تاریخ ۱۶ نوامبر ۱۹۲۲ در آزیناگا دهکده‌ای کوچک در شمال لیسبون پایتخت پرتغال متولد شد. دو سال بعد از تولد همراه با خانواده به لیسبون رفت و تحصیلات دبیرستانی خود را برای امرار معاش نیمه تمام گذاشت و به شغل‌های مختلفی نظیر آهنگری، مکانیکی و کارگری روزمزدی پرداخت. اولین رمانش با شکست مواجه شد و او تصمیم گرفت رمان‌نوشتن را کنار بگذارد. اما بعدها با انتشار کتاب بالتازار و بلموندا به شهرت رسید.

ویژگی منحصربه‌فرد آثار ژوزه ساراماگو، عدم استفاده از نشانگان سجاوندی به صورت متداول و استفاده از جملات بسیار طولانی است، که گاه در درون آن زمان نیز تغییر می‌کند. او از میان علائم نگارشی تنها از نقطه و ویرگول استفاده می‌کند و از سایر علامات که مثلاً جمله سئوالی را مشخص می‌کند یا آن را در گیومه می‌گذارد و… مطلقاً می‌پرهیزد.

بسیاری ژوزه ساراماگو را در ردیف نویسندگان پیرو سبک رئالیسم جادویی قرار داده و آثار او را با نویسندگان اسپانیایی زبان آمریکای لاتین مقایسه می‌کنند اما او خود را ادامه دهنده ادبیات اروپا و تأثیرپذیری خود را بیشتر از گوگول و سروانتس می‌داند.

ساراماگو از سال ۱۹۶۹ به حزب کمونیست پرتغال پیوست و در سراسر عمرش، به آرمان‌های آن وفادار بود. اما این موضوع هیچگاه سبب نشد تا ادبیات را به خدمت ایدئولوژی در بیاورد. 

از کتاب‌های مشهور ژوزه ساراماگو می‌توان به کوری، بینایی، دفتر یادداشت، تکثیر شده و دخمه اشاره کرد. ساراماگو در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ در تیاس، لاس پالماس از دنیا رفت.

درباره اسدالله امرایی

اسدالله امرایی در اول اردیبهشت سال ۱۳۳۹ در شهر ری چشم به جهان گشود. 

او کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی است و از سال ۱۳۶۰ با مطبوعات همکاری دارد. او آثار بسیاری از نویسندگان مطرح دنیا، مانند گابریل گارسیا مارکز، ژوزه ساراماگو، ایزابل آلنده، ارنست همینگوی و هاینریش بل را به فارسی برگردانده است.

درباره رضا عمرانی 

رضا عمرانی، مشاور هنری و مدیر تیم تولید شرکت تولید کتاب صوتی ماه آوا، بازیگر تئاتر، کارگردان رادیو تئاتر، کارگردان و گوینده رادیو است. برادر او، علی عمرانی، هنرمند محبوب سینما و تلویزیون است. 

معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظرات کاربران

Maral Pekne
۱۴۰۰/۰۴/۱۱

ژوزه ساراماگو در بیان داستان های غیر واقعی و شدیدا باورپذیر واقعا قلم فوق العاده ای داره.به کسانی خوندن این کتابو توصیه میکنم که حتما قبلش کوری رو خونده باشن.بینایی داستان مردم یک شهره که با آگاهی خودشون دست مایه

- بیشتر
مهدی سهرابی
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

قشنگ بود؛ یه جورایی وضعیت سیاسی خیلی از کشورا مخصوصا ایران رو شرح داده بود. اما از "کوری" چه از نظر فضا سازی و چه از نظر داستانگویی ضعیف تر بود.

ندا
۱۴۰۱/۰۲/۰۷

باورش خیلی سخته که نویسنده دو کتاب کوری و بینایی یک نفر باشه. به‌قدری کتاب بینایی کند پیش میره و زیاده‌گویی داره که خیلی سخت تونستم کتاب را تا آخر گوش بدم. نویسنده مسائل مهم و قابل تاملی را مطرح

- بیشتر
~Marjan~
۱۴۰۰/۰۹/۰۱

از خوندنش خیلی لذت بردم به شما هم پیشنهاد میکنم بخونید فضای سیاسی رو خیلی خوب توصیف کرده

کاربر ۵۳۲۱۵۸۰
۱۴۰۳/۰۱/۲۵

فقط کوری جالب بود

زمان

۱۳ ساعت

حجم

۷۲۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت

حجم

۷۲۳٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۳,۶۰۰
تومان