دانلود کتاب صوتی ۱۹۸۴ با صدای علی عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ۱۹۸۴ اثر جورج اورول

دانلود و خرید کتاب صوتی ۱۹۸۴

نویسنده:جورج اورول
گوینده:علی عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۴۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ۱۹۸۴

کتاب صوتی ۱۹۸۴ اثر بی‌نظیر و ماندگار جورج اورول است که درباره جامعه‌ای تحت سلطه حکومت کمونیست است. این کتاب به بیش از ۶۵ زبان مختلف ترجمه شده است. این اثر را با ترجمه حمیدرضا بلوچ و صدای زیبای علی عمرانی، می‌شنوید. 

اورول با نوشتن این داستان در تلاش بود تا به جامعه غرب، درباره حکومت کمونیستی هشدار دهد و به همین دلیل هم تا مدت‌های زیادی اجازه انتشار پیدا نکرد.

درباره کتاب صوتی ۱۹۸۴

داستان در سال ۱۹۸۴ و در شهر لندن رخ می‌دهد، اما نویسنده آن را ۳۵ سال قبل، در سال ۱۹۴۹ نوشته است، درست زمانی که جنگ جهانی دوم به تازگی تمام شده بود و جهان خطر تسلیم‌شدن در مقابل حکومتی ظالم و دیکتاتوری را به خوبی احساس می‌کرد. او که با این داستان در تلاش بود به غرب هشداری بدهد و شرایط جامعه کمونیست را تشریح کند، تا مدت‌ها اجازه انتشار نداشت. 

وینستون اسمیت کارمند سازمانی در حکومتی تک حزبی و توتالیتر در شهر لندن است. حکومتی که شعارش برادری و برابری است اما هیچ شباهتی به شعارش ندارد. ذات حکومت به شدت طبقاتی است. زندگی همه مردم تحت نظر است و هر حرکتی از جانب مردم کنترل می‌شود. هیچ کسی نمی‌تواند حتی برای یک لحظه احساس تنهایی کند و حقیقتا تنها باشد. مردم از حقوق عادی خود، مثل حق عاشق شدن، ازدواج کردن مگر برای تولید مثل، حق تفکر و مطالعه ندارند. فقط می‌توانند چیزی را بگویند که حزب می‌گوید. فقط می‌توانند در جمع‌های دوستانه‌ای شرکت کنند که در آن‌ها از حکومت سخن برود.

فردی که در راس حکومت است، همه جا حضور دارد. عکس‌هایش همه جا هست و مردم طوری او را می‌پرستند که گویی خداست. اما هیچکسی تا به حال او را ندیده است. وزارت‌خانه‌ها هرکدام کاری را انجام می‌دهند که ربطی به نامشان ندارد و مردم حتی به خاطر داشتن عواطف و احساسات انسانی، مجرم شناخته می‌شوند...

بعد از اینکه نویسنده فضای خفقان آور، وحشتزا و منزجر کننده را تشریح کرد،به سراغ وینستون اسمیت ۳۶ ساله می‌رود. مردی که مخفیانه برای خودش یک دفترچه یادداشت دارد، افکار آزادی‌خواهانه‌اش را یادداشت می‌کند و دست به کارهای ممنوعه و شجاعانه می‌زند: عاشق می‌شود، فکر می‌کند. قرارهای پنهانی می‌گذارد و مبارزه می‌کند...

کتاب صوتی ۱۹۸۴ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی ۱۹۸۴ را به تمام دوست‌داران داستان‌های خارجی و آثار بزرگ جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر که نامِ مستعار جُورج اوروِل را برای خود برگزیده بود، ۲۵ ژوئن سال ۱۹۰۳، در شهر موتیهاری، بهار (استان هند) در راج بریتانیا به دنیا آمد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر مشهور قرن بیستم است که زمانی که یک ساله بود، همراه با مادر و خواهر بزرگترش به انگلستان رفت.

زندگی در محیطی طبقاتی در هند و انگلیس باعث شد تا نگاه و توجه او به فقر جلب شود؛ موضوعی که مهم‌ترین عنصرِ رمان‌ها و نوشتارهای جورج اورول را تشکیل می‌دهد. در جوانی برای کسب تجربه مدتی را در بین فقرا، بی‌خانمانان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس گذراند و بعضی مواقع در ظرفشوییِ یک هتل کار می‌کرد. در این زمان شروع به نوشتن تجربیات خود کرد که به نخستین کتابش آس و پاس‌ها در پاریس و لندن منجر شد. پس از انتشار این کتاب، به رمان‌نویسی پرداخت و دو رمان نخستش نیز بر اساس همین تجربیاتش در برمه (روزهای برمه) و انگلیس (دختر کشیش) شکل گرفت.

«هوای تازه» آخرین رمان او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است. در سال‌های نخستین جنگ به روزنامه‌نگاری و نقد کتاب پرداخت، ولی در سال ۱۹۴۳ پس از مرگ مادرش کار بر روی رمانی که تا امروز به آن مشهور است یعنی قلعه حیوانات را آغاز کرد.

اورول را بیشتر برای دو کتاب سرشناس و پرفروشش قلعه حیوانات و رمان «۱۹۸۴» می‌شناسند؛ دو کتابی که بر روی هم بیش از هر دو کتابِ دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی، فروش داشته‌اند.

هفت ماه پس از چاپ کتاب ۱۹۸۴، اورول در بیستم ژانویه ۱۹۵۰ درگذشت. بنا به وصیتش، پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را در گورستانی گمنام و پرت در دهکده‌ای به نام ساتن کورتینی در نزدیکی آکسفورد به خاک سپردند.

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

فریبا
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

به شدت پیشنهاد می کنم این کتاب رو با اجرای بی نظیر آقای عمرانی بزرگوار بشنوید، اگرچه موضوع به شدت دردناکی داره اما عاقبت مردمانی که بخوان تو ترس و سکوت زندگی کنن رو خیلی خوب نشون می ده.

پرنیان
۱۴۰۱/۰۷/۲۹

ریویوهایی که برای خود کتاب و داستان گذاشتند به اندازه کافی گویا هستند. مهمترین برتری این نسخه به سایر ورژن‌های صوتی به نظر من ترجمه عالی و روان محمدرضا بلوچ و گویندگی علی عمرانی هست. تمام حالات و حس‌های شخصیت‌ها

- بیشتر
مترجم بهادر قریشی
۱۴۰۰/۰۳/۱۸

بسیار کتاب آموزنده و عالی است.

Foad Tehrani
۱۴۰۱/۰۶/۱۲

صدای موسیقی با صدای گوینده گاهی تداخل داشت. اما نحوه بیان گوینده و ترجمه و خود کتاب عالی

کاربر ۵۰۷۸۹۵۷
۱۴۰۱/۰۸/۲۹

من بشدت طرفدار آثار جرج اورول هستم و این داستان را هم که نمونه ای شاخص از بینش و درک درست نویسنده از جامعه‌شناسی معاصر وی هست را تحسین میکنم،،،این اثر را هم بصورت نوشتاری و هم بصورت شنیداری چندین

- بیشتر
کاربر ۶۴۷۷۶۷۸
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

دوستان این کتاب رو فقط فقط و فقط با صدای علی تاج میر گوش کنید انگار دوتا کتاب متفاوته

کاربر ۲۱۶۷۴۷۷
۱۴۰۱/۰۹/۱۴

بسیار کتاب خوبی بود ولی خیلی غم انگیز بود.اول کتاب شاید حوصلتون رو یکم سر ببره ولی آخرای کتاب جذاب میشه و نمیتونید ادامه ندین.این کتاب رو پیشنهاد میکنم.آقای عمرانی هم بنظرم خیلی خوب بودن من با آرمان سلطان زاده

- بیشتر
کاربر ۱۳۹۸۳۱۱
۱۴۰۱/۰۵/۳۰

احساس خفقان حاکم بر کتاب از سطر اول تا کلمه آخر ،بجز یأس و نا امیدی چیزی در بر نداشت. پس از سمفونی مردگان این کتاب جزو نابودگران روحیه و امید بود. التیام بخش زخم کتاب البته صدای گوشنواز علی

- بیشتر

زمان

۱۲ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۵۷۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۵۷۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۳۰%
تومان