دانلود کتاب صوتی در برابر استبداد با صدای پروین یاوری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی در برابر استبداد اثر تیموتی اسنایدر

دانلود و خرید کتاب صوتی در برابر استبداد

معرفی کتاب صوتی در برابر استبداد

کتاب صوتی در برابر استبداد؛ بیست قرن درس بیستم اثری از تیموتی اسنایدر، مورخ، استاد دانشگاه و پژوهشگر متخصص نازیسم و کمونیسم است. او در این کتاب تاریخ استبداد را در جهان برمی‌شمارد تا درس‌هایی برای زندگی به معاصران خودش،بعد از پیروزی ترامپ به عنوان رئیس جمهور بدهد. 

نسخه صوتی این کتاب را انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر با ترجمه بابک واحدی و صدای پروین یاوری منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی در برابر استبداد

در برابر استبداد، بیست درس قرن بیستم از تیموتی اسنایدر است. اما چه چیزی او را بر آن داشت تا چنین کتابی را بنویسد؟ همه ماجرا از یک پست در فیسبوک او آغاز شد؛ زمانی که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. او در این پست فیسبوک، به آمریکایی‌ها هشدار داد که سرنوشتی را که خیال می‌کردند هرگز بر سرشان نمی‌آید، در انتظارشان است.

تیموتی اسنایدر در این پست فیسبوک، به هم‌وطنان امریکایی‌اش هشدار می‌دهد که «آمریکایی‌های امروز هیچ باهوش‌تر و خردمندتر از اروپاییانی نیستند که در قرن بیستم شاهد غلتیدن دموکراسی‌هایشان در دام فاشیسم، نازیسم یا کمونیسم بودند. مزیت ما در این است که شاید بتوانیم از تجربه آنان درس‌هایی بگیریم و حالا وقت خوبی برای این کار است.»

این نوشته بیش از هجده هزار بار به اشتراک گذاشته شد و در بسیاری از رسانه‌های جهان منتشر شد. همین موضوع او را بر آن داشت تا آن را بسط دهد و بیست درسی را که برشمرده بود، با توضیحات بیشتر و مثال‌هایی تاریخی از حکومت نازی و شوروی سابق، در کتابی کوچک گرد آورد. به این ترتیب کتاب در برابر استبداد متولد شد. او با کمک دانش گسترده خود از تاریخ جهان و تخصصش در زمینه کمونیسم و نازیسم موفق شد تا تاریخ استبداد را بررسی کند و از تحولات قرن بیستم، درس‌هایی را تنظیم کند که میلیون‌ها نسخه از آن در دنیا به فروش رفته است.

مخاطبان با شنیدن این کتاب نکات بسیاری را می‌آموزند: مثلا اینکه اطاعت از حاکمان جبار خیلی اوقات اجباری و ناگزیر نبوده است و خیلی‌ها پیش از آن‌که کسی از آن‌ها اطاعت بخواهد، زانو می‌زنند و فرمان‌برداری‌شان را پیشکش حاکم می‌کنند. علاوه بر این، زمانی که در زندگی خصوصی، استقلال فکری و عملی وجود ندارد، بستری بریا سو استفاده مستبدانه به وجود می‌آید. اما برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادی در زندگی، لازم است که در جست‌وجوی حقیقت باشیم. ،این کار نه کاری است تجملی و نه پُز روشنفکری به حساب می‌آید بلکه، که از ضرورت‌های حیاتی زندگی در عصر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

کتاب صوتی در برابر استبداد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

در برابر استبداد برای تمام کسانی است که به مطالعات جامعه‌شناسی و سیاسی علاقه دارند. 

درباره تیموتی اسنایدر 

تیموتی اسنایدر ۱۸ اوت ۱۹۶۹ در اوهایو متولد شد. او تاریخ‌نگار، نویسنده و استاد دانشگاه ییل  و پژوهشگر متخصص در زمینه نازیسم و کمونیسم است. او همچنین عضو شورای روابط خارجی و کمیته وجدان موزه یادبود هولوکاست ایالات متحده است. او جوایز زیادی مانند جایزه هانا هاردت و جایزه انجمن تاریخی آمریکا جرج لوئیس بیر را از آن خود کرده است.

از میان آثار تیموتی اسنایدر می‌توان به در برابر استبداد، سرزمین‌های خونین؛ اروپا بین هیتلر و استالین و بازسازی ملت‌ها اشاره کرد. 

نظرات کاربران

کاربر ۶۶۹۰۹۰
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

با درود به طاقچه این کتابو دارم و دوست داشتم صوتی اونم گوش کنم اما صدای گوینده صدای گیرا و قدرتمندی نیست که مخاطب رو جذب کنه.

زمان

۲ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۱۳۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۱۳۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۹,۰۰۰
۵۵,۳۰۰
۳۰%
تومان