دانلود کتاب صوتی قوی سیاه (خلاصه کتاب) با صدای دادبه دادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قوی سیاه (خلاصه کتاب) اثر نسیم نیکولاس طالب

دانلود و خرید کتاب صوتی قوی سیاه (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب صوتی قوی سیاه (خلاصه کتاب)

میکرو کتاب صوتی قوی سیاه گزیده‌ای از کتاب قوی سیاه نسیم نیکلاس طالب نویسنده و تحلیل‌گر ریسک لبنانی–آمریکایی است.

درباره کتاب صوتی قوی سیاه

کتاب صوتی قوی سیاه با مقدمه‌ی جالبی آغاز می‌شود. نسیم نیکولاس طالب داستان جالبی را از مشاهده‌ی اولین قوی سیاه در استرالیا تعریف می‌کند. بعد توضیح می‌دهد که مشاهده‌ی تنها یک قوی سیاه این حقیقت را آشکار کرد یک مصداق می‌تواند باوری را بی‌اعتبار کند. باوری که حاصل هزاران سال مشاهدات تأییدی میلیون‌ها قوی سفید بوده است. در حقیقت نظریه‌ی قوی سیاه به بررسی اثرات شدید ناشی از برخی از رویدادهای بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی و نادر و همچنین تمایل انسان به یافتن توضیحاتی ساده و دم دستی برای این رویدادها می‌پردازد.

نسیم نیکولاس طالب در کتاب قوی سیاه، تأثیر رویدادهایی که وقوعشان را محال می‌پنداشته‌ایم، پا را از این مسئله منطقی-فلسفی فراتر نهاده و وارد واقعیتی تجربی شده است. واقعیتی که می‌تواند قوی سیاه دنیای تفکرات ما باشد. رویدادی خارج از چهارچوب زندگی که تاثیری فوقٰ‌العاده می‌گذارد و ما را وامی‌دارد تا بعد از وقوعش به دنبال توضیحی برای علت آن باشیم.

نسیم نیکولاس طالب در این کتاب روشنگرانه که نقطه عطفی در تفکر مدرن محسوب می‌شود با نثری شیوا نشان می‌دهد که این رویدادهای قوی سیاه تقریبا همه مسایل مربوط به دنیای ما را توضیح می‌دهند؛ با این حال ما -و به ویژه متخصصان- نسبت به آنها نابیناییم. نویسنده با پرداختن به موضوع شکنندگی و مقاوم بودن در برابر قوهای سیاه، کمک می‌کند بهترین رویدادها را بشناسیم و از آنها به نفع خودمان بهره‌برداری کنیم.

شنیدن میکرو کتاب صوتی قوی سیاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

قوی سیاه برای تمام افرادی که دوست دارند از تک تک رویدادهای زندگی، به بهترین نحو استفاده کنند، خواندنی است. اگر وقت کافی برای خواندن کتاب کامل آن را ندارید از خواندن میکروکتاب آن لذت ببرید.

درباره نسیم نیکلاس طالب

نسیم نیکولاس طالب نویسنده و تحلیل‌گر ریسک لبنانی–آمریکایی است. او در جامعه لبنان بزرگ شده و توانسته میراث ارزشمند خانواده خود را بیاموزد. مدتی بعد هم به دلیل شروع جنگ‌های داخلی لبنان کشور را به مقصد فرانسه ترک کرد. با حضور در فرانسه به مطالعه و تحقیق پرداخت و توانست که با ابعاد جدیدی از فلسفه و اصل شک‌گرایی آشنا شود. همین موضوع عاملی شد تا او کتابی با عنوان «قوی سیاه» را به نگارش درآورد. این کتاب توانست نظر بسیاری از فیلسوفان و تحلیل‌گران را به خود جلب کند.

بخشی از کتاب صوتی قوی سیاه (میکروکتاب)

در طول زندگی‌ام توصیه‌های زیادی از افراد مختلف شنیدم. اما اینگونه نیست که همیشه همه آن‌ها مفید بوده است، تنها چند نمونه از این توصیه‌ها توانسته به من کمک کند. بقیه این توصیه‌ها هیچ کمکی به من نکردند و از اینکه به آن‌ها بی‌توجه بودم، خوشحال هستم. در بیشتر این توصیه‌ها یک چیز مشترک بود و آن اینکه «همیشه باید حساب شده و عاقلانه رفتار کنی تا موفق شوی». اما ایده قوی سیاه من هیچ ارتباطی با این عاقلانه بودن نداشت و شامل هیچ حساب و کتابی هم نمی‌شد. تجربی بودن رویدادها یعنی باید برای آن خطر کنیم و قدم در مسیر ناشناخته‌ها بگذاریم. هر وقت کسی خواست شما را نصیحت کند و دائم توصیه‌هایی که فقط به درد خودش می‌خورد را به شما بگوید، عاقبت یک راهب را که به ایوان مخوف (Ivan the Terrible) نصیحت نادرستی کرد را به او یادآور شوید که راهب را به دست جلا سپرد و به زندگی‌اش پایان داد. مطمئن باشید که دیگر طرف شما نخواهد آمد.

وقتی به گذشته نگاه می‌کنم یاد توصیه‌ای می‌افتم که با وجود بد بودنش، توانست من را درون قوی سیاه هُل دهد. وقتی ۲۲ سالم بود و در حال بازگشت به خانه بودم، یک دانشجوی سال دومی به من گفت که به دنبال شغلی برو که ساعتی و براساس میزان زحمتی که می‌کشی، به تو پول ندهند. برای برخی از مشاغل مانند دندان‌پزشکان، مشاوران و وکلا مقیاس‌های معینی وجود دارند تا بتوانند کار کنند. یعنی در طول یک روز شاید یک دندان‌پزشک بتواند در حدود ۵ بیمار را معاینه کند و مشکلات‌شان را برطرف کند. برای روسپی‌ها هم این داستان صدق می‌کند که باید حضور داشته باشند و براساس میزان ساعت کاری که انجام می‌دهند، پول دریافت می‌کنند.

من انسان تنبلی بودم و به همین دلیل نمی‌توانستم زیاد کار کنم. از این رو تصمیم گرفتم یک دسته‌بندی ایجاد کنم. «آدم‌های نان عقل‌خور» را از «آدم‌های نان بازو خور» جدا کردم. آدم نان عقل خور ایده‌ها را به فروش می‌رساند و آدم نان بازو خور هم کارش را در مقابل خدماتی که به شما ارائه می‌دهد، می‌فروشد. آن‌هایی که نان عقلشان را می‌خورند، نیازی ندارند که سخت کار کنند، تنها باید زمان زیادی بگذارند و در مورد موضوعات مختلف به تفکر بپردازند. کسانی که بورس‌باز هستند، نیز به نوعی کار فکری انجام می‌دهند. به علاوه اینکه نیازی نیست برای انجام معامله کار سختی انجام دهید، می‌توانید در وان حمام‌تان هم سهام خرید و فروش کنید. چنین مشاغلی به شما اجازه می‌دهند که وقت زیادی برای خودتان داشته باشید. بازیگران و خوانندگان هم در همین دسته قرار می‌گیرند. بنابراین وقتی مشاغل را دسته‌بندی می‌کنیم می‌توانیم ببینیم که کدامیک برای ما و بر اساس هدفی که داریم، مفید است.

معرفی نویسنده
عکس نسیم نیکولاس طالب
نسیم نیکولاس طالب

نسیم طالب نویسنده، دانشمند، آماردان و تحلیل‌گر ریسک و همچنین استاد دانشگاه لبنانی-آمریکایی است. سه حوزه‌ی اصلی پژوهشی نسیم طالب مسائل تصادفی بودن، احتمال و عدم قطعیت است. او هم‌اکنون در مدرسه‌ی تندن دانشگاه نیویورک مهندسی ریسک تدریس می‌کند. او علاوه‌بر انتشار مقالات متعدد، چند جلد کتاب نیز منتشر کرده و در این زمینه نیز به موفقیت چشمگیری دست یافته و با استقبال مواجه شده است.

نظرات کاربران

دُرنیکا Dornicaa
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

سپاسگذارم

Babak Ashraf Semnani
۱۴۰۲/۰۵/۱۴

به تمام معنا عالی و خوب، برای من که بسیار مفید بود👍

Arman Karimi
۱۴۰۲/۰۴/۲۲

کتاب بسیار خوبیه ارزش خرید داره

کاربر ۳۰۱۵۶۲۲
۱۴۰۰/۰۵/۰۶

لینک صوتی مشکل داره

زمان

۳ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲۷۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲۷۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹,۸۰۰
۵,۸۸۰
۴۰%
تومان