دانلود کتاب صوتی مردی که هادلبرگ را به تباهی کشاند با صدای بهرام سروری‌نژاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مردی که هادلبرگ را به تباهی کشاند اثر مارک تواین

دانلود و خرید کتاب صوتی مردی که هادلبرگ را به تباهی کشاند

نویسنده:مارک تواین
انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مردی که هادلبرگ را به تباهی کشاند

کتاب مردی که هادلبرگ را به تباهی کشاند اثر نویسنده نامدار آمریکایی، مارک تواین، در سال ۱۸۹۹ میلادی به چاپ رسید. مارک تواین که بیشتر با دو رمان بلندش، ماجراهای تام سایر و ماجراهای هاکلبری فین شهرت یافته، در این کتاب صوتی، شهری آرمانی به نام هادلبرگ را توصیف می‌کند که با ورود مردی به تباهی کشیده می‌شود.

درباره کتاب صوتی مردی که هادلبرگ را به تباهی کشاند

داستان درباره شهری به نام هادلبرگ است. شهری که سربلند به غرور و نجابت ساکنانش است و در میان شهرهای مجاور زبانزد است. شهری که گویی موجودی زنده و پویا است و ساکنانش مانند افکاری هستند که در سرش جریان دارند. اما مردی با نیت خدشه واردکردن به اعتبار و آبروی شهر، کیسه‌ای پول را نزد صندوقدار بانک هادلبرگ امانت می‌گذارد و توضیح می‌دهد که این پول را به کسی بدهند که موجب خوشبختی و ثروت او شده‌است...

مارک تواین از مخاطبان خواسته این داستان را نوعی بازنویسی طنز از داستان باغ عدن بدانند،  جایی که آدم و حوا در رفاه و آسایش کامل می‌زیستند، اما پس از ارتکاب گناه، از بهشت رانده شدند.

برخی معتقدند نگارش این داستان با الهام از یکی از تجربیات شخصی مارک تواین بوده است. تواین در سال ۱۸۸۵ میلادی برای سخنرانی به کلیسایی در شهرک دانشگاهی اوبرلین رفت و مخاطبانش از او استقبال چندانی نکردند. راسل بی. نای استاد دانشگاه آمریکایی می‌گوید که تواین درواقع با این کار دارد از آن شهر کوچک انتقام می‌گیرد؛ کاری که غریبه در داستان مردی که هادلبرگ را به تباهی کشاند، انجام می‌دهد. 

شباهت‌هایی هم میان شهر اوبرلین و شهر هادلبرگ وجود دارد. اوبرلین به‌عنوان شهری مذهبی و برجسته به لحاظ آکادمیک معروف بود. صحنه‌ای که در آن مرد، مردم شهر هادلبرگ را تحقیر می‌کند، در یک کلیسا رخ می‌دهد؛ درست مانند تجربه خود تواین.

شنیدن کتاب مردی که هادلبرگ را به تباهی کشاند را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 علاقه‌مندان به ادبیات داستانی به ويژه ابدیات سمبلیک و انتقادی را به شنیدن این کتاب دعوت می‌کنیم.

درباره مارک تواین

ساموئل لنگهورن کلمنز، که او را بیشتر با نام هنری مارک تواین می‌شناسیم، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است. ویلیام فاکنر او را پدر ادبیات آمریکا می‌داند. مارک تواین در ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵ در فلوریدا متولد شد. او آثار بسیاری را نوشته است که همه به زبان‌های مختلف دنیا از جمله فارسی هم ترجمه شده‌اند و مهم‌ترین آن‌ها، شاهزاده و گدا، ماجراهای تام سایر، جزیره‌ی گنج و ماجرای هاکلبری فین است.

از تواین در آمریکا اغلب با عنوان بهترین طنزپرداز کشور یاد می‌شود. مارک تواین در سال ۱۹۱۰ پس از یک دوره طولانی افسردگی به دلیل مرگ دخترش، بر اثر سکته قلبی درگذشت و در نیویورک به خاک سپرده شد.



معرفی نویسنده
عکس مارک تواین
مارک تواین
آمریکایی | تولد ۱۸۳۵ - درگذشت ۱۹۱۰

ساموئل لنگهورن کلمنس یا در واقع همان مارک تواین معروف، یکی از مشهورترین نویسندگان اخلاق‌گرای آمریکایی است. داستان‌ها و رمان‌های او به دلیل داشتن جزئیات جذاب، طنز گیرا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، در سراسر جهان فراگیر شده‌اند. آثار تواین طی سال‌ها تبدیل به برخی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ ادبیات کلاسیک آمریکا شده‌اند.

نظرات کاربران

Mahsa Modaberi
۱۴۰۱/۱۲/۰۵

از دید من جالب نبود

زمان

۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱۰۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱۰۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان