دانلود کتاب صوتی پژواک کوهستان با صدای سحر رزاق‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پژواک کوهستان اثر خالد حسینی

دانلود و خرید کتاب صوتی پژواک کوهستان

نویسنده:خالد حسینی
انتشارات:نکوراد
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پژواک کوهستان

پژواک کوهستان، رمانی از نویسنده مشهور افغانستانی، خالد حسینی است. داستان پژواک کوهستان در ۱۹۵۲ در دهکده‌ای در افغانستان شروع می‌شود و تقریبا از همان ابتدا به شدت احساسات خواننده را درگیر می‌کند.

 درباره کتاب پژواک کوهستان

محور اصلی کتاب داستان پژواک کوهستان، زندگی و روابط عبدالله، پسر ۱۰ ساله و «پری»، خواهر سه ساله‌ و تصمیم پدرشان برای فروختن پری به خانواده‌ای بی‌فرزند است و همین اتفاق سبب گره‌خوردن روایت‌های افراد مختلف در رمان حسینی می‌شود.

عبدالله که خواهرش پری را بسیار دوست دارد، او را از دست می‌دهد. پری به یک خانواده ثروتمند و بی‌فرزند واگذار می‌شود و حتی بعدها از افغانستان به پاریس می‌رود. اما عبدالله هیچ‌گاه او را فراموش نمی‌کند و البته خانواده‌اش درگیر ماجراهای مختلفی می‌شوند و خودش هم سر از کالیفرنیا در می‌آورد.

حسینی در این رمان از شگردهای جدید داستان‌نویسی بهره می‌گیرد و همین موضوع سبب شده رمان جدیدش نسبت به آثار دیگرش، «بادبادک‌باز» و «هزار خورشید تابان»، تا حدی متفاوت باشد.

ماجراهای این رمان طبق معمول داستان‌های خالد حسینی در افغانستان می گذرد و نویسنده از روایت‌های تودرتو بهره می‌گیرد و راوی در مسیر داستان تغییر می‌کند.

خالد حسینی درباره مضمون رمانش می‌گوید: 

«من شنیده بودم که زمستان‌ها ایام سختی برای خانواده‌های افغان است. مردم بسیار نگران هستند و بچه‌هایشان را از دست می‌دهند. بنابراین با این پیش زمینه، ناگهان این تصویر با شفافیت و زلالی کامل و خاصی به نظرم آمد و با خودم گفتم که این مردمان که هستند؟ به کجا می‌روند؟

این کتاب مانند داستان پریان می‌ماند که سر و ته شده باشد. در ابتدای داستان یک جدایی بسیار دردناک دارید و در پایان هم یک پیوستن دوباره پر از اشک، با این استثنا که آشکارسازی‌ها و پیوستن‌ها آن چیزی نیست که انتظارش را دارید.

روزنامه گاردین در معرفی رمان پژواک کوهستان به نوآوری خالد حسینی در تقویت سنت رمان‌نویسی در افغانستان اشاره کرده و نوشته است:

 «افغانستان سنت رمان‌نویسی چندانی ندارد. بیشتر رمان‌هایی که از گذشته به فارسی نوشته شده‌اند در اوایل قرن بیستم و در ایران منتشر شده‌اند. اگر هم رمان‌نویسان پشتو وجود داشته باشند اثری از آنها در سطح جهانی نیست. اما خالد حسینی توانست به این سنت جان ببخشد».

 خواندن کتاب پژواک کوهستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به ابدیات داستانی، به ویژه دوست‌داران آثار خالد حسینی از خواندن این رمان جذاب، لذت خواهند برد.


معرفی نویسنده
عکس خالد حسینی
خالد حسینی
افغان | تولد ۱۹۶۵

خالد حسینی نویسنده افغانستانی‌الاصل و پزشک ساکن آمریکاست. او متولد ۴ مارس ۱۹۶۵ در شهر کابل افغانستان است، رمان‌هایش به زبان انگلیسی در آمریکا منتشر و در بیش از ۶۰ کشور دنیا و به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی ترجمه شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد