دانلود کتاب صوتی دنیای سوفی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دنیای سوفی اثر سارا فیض

دانلود و خرید کتاب صوتی دنیای سوفی

گوینده:سارا فیض
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۰از ۶۳۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی دنیای سوفی

کتاب صوتی دنیای سوفی اثر یوستین گوردر داستانی جالب و خواندنی درباره تاریخ فلسفه کل جهان دارد و سخنان ارزشمندی از فیلسوفان بزرگ تاریخ را در خود جای داده است. این کتاب تاریخ فلسفه را در قالب یک رمان و با زبانی ساده روایت می‌کند. دانش فلسفه با وجود پیچیدگی‌هایی که دارد، علاقه‌ای مشترک در بین بسیاری از انسان‌هاست؛ اما همه فرصت کافی برای مطالعه عمیق و یادگیری این علم ندارند. از همین رو کتاب‌هایی که فلسفه را به زبانی ساده و روان توضیح می‌دهند همواره موردتوجه این علاقه‌مندان بوده است.

دنیای سوفی که در ابتدا به منظور آموزش نوجوانان نوشته شده بود توانست توجه تعداد زیادی از بزرگسالان را هم به خود جلب کند. تا امروز بیش از ۲۰ میلیون نسخه از این کتاب در جهان به فروش رسیده و با بیان سوالاتی که در طول تاریخ همواره ذهن انسان را به خود مشغول کرده‌اند، قوه تخیل بسیاری را به چالش کشیده است.

درباره کتاب صوتی دنیای سوفی

رمان صوتی دنیای سوفی یک رمان فلسفی و معروف‌ترین اثر یوستین گردر، نویسنده نروژی، است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ میلادی و در کشور نروژ منتشر شد و مورد استقبال عمومی قرار گرفت. هنگامی که ترجمه انگلیسی «دنیای سوفی» روانه بازار شد، عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال را به خود اختصاص داد.

یوستین گردر با نوشتن ایتن رمان قصد داشت ۳ هزار سال از تاریخ فلسفه جهان را به ساده‌ترین شکل ممکن برای دانش‌آموزان خود تشریح کند. این نویسنده توانست نکات ارزشمندی از علم فلسفه را در قالب یک داستان بگنجاند تا یادگیری آن‌ها برای نوجوانان ساده و لذت‌بخش باشد.

همان‌طور که پیش از این نیز مطرح شد، دنیای سوفی نه تنها در ادبیات کودک و نوجوان بلکه در ادبیات بزرگسال نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. این اثر تاکنون به ۵۹ زبان زنده دنیا برگردانده شده و منبع الهام یک فیلم سینمایی با همین نام نیز قرار گرفته است.

خلاصه رمان دنیای سوفی

شخصیت اصلی کتاب صوتی دنیای سوفی، سوفی آموندسن است که در آستانه ۱۵ سالگی قرار دارد. ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که سوفی یک نامه عجیب از سمت فردی ناشناس دریافت می‌کند؛ نامه‌ای که تنها دو سوال دارد: تو کیستی؟ جهان از کجا می‌آید؟

سوفی در نامه‌های بعدی با سوالات بیشتری از فلسفه و خودشناسی مواجه می‌شود؛ سوالاتی مانند «جهان چگونه به وجود آمد؟»، «هدف از خلقت چیست؟»، «خاستگاه فلسفه چیست؟» و «تاریخ چیست؟» که ذهن او را آشفته می‌سازند.

نامه‌هایی که در ابتدا به دست سوفی می‌رسند، او را با یونان باستان و سقراط آشنا می‌کنند و به طرح سوالات بنیادین زندگی بشری می‌پردازند. این دختر جوان به دنبال پاسخی برای سوال‌های خود می‌گردد و در نهایت فرستنده ناشناس نامه‌ها را ملاقات می‌کند. آلبرتو ناکس یک فیلسوف است که تصمیم دارد دانش خود را در اختیار سوفی قرار دهد.

آلبرتو آموزش خود را از تعریف سرگذشت فیلسوفان آغاز و سوفی را با سقراط، افلاطون و ارسطو آشنا کرد. سپس به شرح مکتب هلنیسم یا همان یونانی‌گری می‌پردازد و قرون وسطا، دوره رنسانس و عصر باروک را بررسی می‌کند. پس از بیان نظرات دکارت، اسپینوزا، لاک، هیوم و بارکلی، وارد عصر روشنگری می‌شود.

ناکس عقاید کانت را به سوفی توضیح می‌هد و رومانتیسیسم را برای او تشریح می‌کند. هگل، کرکه‌گور، مارکس، داروین و فروید فیلسوفان بعدی هستند که آلبرتو به بررسی نظراتشان می‌پردازد تا در پایان به عصر حاضر برسد و نظریه انفجار بزرگ را مطرح نماید.

سوفی در این داستان نماد بسیاری از نوجوانان دنیای امروز است که سوالات بی‌جواب زیادی از کیستی و چیستی خود در ذهن دارند. یوستین گردر سعی داشته با نوشتن داستانی از زبان یک دختر نوجوان به این سوالات پاسخ دهد و تاریخ فلسفه را به طور طبقه‌بندی شده به مخاطب خود بیاموزد.

این رمان یکی از کتاب‌هایی است که هرکسی بخواهد با مقدمات دانش فلسفه آشنا شود، سراغ آن می‌رود. در کتاب صوتی دنیای سوفی مفاهیم پیچیده فلسفی در قالب یک داستان جذاب و از طریق نامه‌ها و ملاقات‌های سوفی و آلبرتو آموزش داده می‌شوند. همین موضوع سبب محبوبیت فوق‌العاده این اثر گردید و گردر را تبدیل به یک نویسنده تمام‌وقت کرد.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم؟

افرادی که به تاریخ و فلسفه علاقه‌مند هستند، حتما از شنیدن کتاب صوتی دنیای سوفی لذت خواهند برد. این کتاب مناسب کسانی است که به دنبال معنای واقعی زندگی هستند.

دانش فلسفه می‌تواند نگرش انسان را نسبت به دنیا تغییر دهد؛ دنیای سوفی یکی از بهترین کتاب‌های فلسفی جهان است و می‌تواند یک انتخاب مناسب برای افرادی باشد که به تازگی مطالعات خود را در این حوزه آغاز کرده‌اند. این کتاب مفاهیم پیچیده و عمیق را به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح می‌دهد و امکان شناخت پیشینه فلسفه را برای همه گروه‌های سنی ممکن می‌سازد.

چرا باید کتاب صوتی دنیای سوفی را بشنویم؟

فلسفه دانشی است که هر کسی باید با مفاهیم اولیه آن آشنا باشد؛ اما اغلب مردم به دلیل سنگینی و پیچیدگی متون فلسفی، از مطالعه آن‌ها سر باز می‌زنند.

کتاب صوتی دنیای سوفی اثری است که فلسفه را، با بیانی کامل و روان و به بهترین شکل ممکن، معرفی می‌کند و مباحث آن را در قالب یک داستان آموزش می‌دهد. در این کتاب خبری از اصطلاحات سخت و پیچیده نیست و همین موضوع مطالعه آن را بسیار دلچسب می‌کند.

درباره یوستین گوردر

یوستین گردر متولد ۸ آگوست ۱۹۵۲ میلادی در اسلوی نروژ است. او در یک خانواده فرهنگی بزرگ شد و از همان دوران کودکی علاقه زیادی به خواندن و نوشتن پیدا کرد. پدر یوستین مدیر و مادرش معلم و نویسنده کتاب‌های کودک بود. او دوران تحصیل خود را در مدارس مذهبی سپری کرد و در دانشگاه اسلو به تحصیل رشته فلسفه، ادبیات و الهیات پرداخت.

این نویسنده اولین فعالیت‌های ادبی خود را در سال ۱۹۷۴ میلادی و پس از ازدواج آغاز کرد. گردر معلم دغدغه‌مندی بود که ۱۰ سال به تدریس فلسفه و تاریخ عقاید پرداخت. او همواره در جستجوی یک کتاب مناسب برای آموزش فلسفه بود که مفاهیم پیچیده بشری را با زبانی ساده و روان توضیح داده باشد. به رغم کتاب‌های فلسفی بسیاری که تا آن زمان منتشر شده بودند، یوستین گردر موفق به پیدا کردن کتاب موردنظرش نشد و تصمیم گرفت که خود دست به قلم شود.

گردر نخستین کتاب خود را در سال ۱۹۸۶ میلادی و با عنوان « تشخیص‌ها و داستان‌های دیگر» منتشر نمود. در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸ میلادی، دو داستان کودکانه دیگر با نام‌های «بچه‌های سوخاواتی» و «قصر قورباغه» از او به چاپ رسید. این نویسنده با انتشار «راز فال ورق» در سال ۱۹۹۰ میلادی، موفق به دریافت جایزه منتقدان ادبی نروژ شد و جایزه ادبی وزارت امور علمی و فرهنگی را به خود اختصاص داد.

دنیای سوفی اثری بود که با انتشار در سال ۱۹۹۱، گردر را به یک شهرت و محبوبیت جهانی رساند. این کتاب تا کنون به ۵۳ زبان زنده دنیا ترجمه شده و بیش از ۳۰ میلیون بار به فروش رسیده است. این کتاب تا ۳ سال عنوان پرفروش‌ترین کتاب نروژ را دریافت کرد و طرفداران بسیاری در سراسر جهان یافت.

یوستین گردر که یکی از نویسندگان روشن‌فکر معاصر به شمار می‌رود، علاوه بر «دنیای سوفی»، آثار دیگری نیز در کارنامه کاری خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به «راز تولد»، «دختر رهبر سیرک»، «زندگی کوتاه است»، «سلام؛ کسی اینجا نیست؟»، «دختر پرتقالی»، «کتابخانه سحرآمیز بیبی بوکن» و «درون یک آیینه، درون یک معما» اشاره کرد.

چه کسانی رمان دنیای سوفی را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

نخستین بار در سال ۱۳۷۴ بود که حسن کامشاد کتاب دنیای سوفی را به زبان فارسی برگرداند و نشر نیلوفر آن را منتشر کرد.

پس از استاد کامشاد، کوروش صفوی، هانیه احمدزاده، آرزو خلجی مقیم، جواد شاهدی، مهرداد بازیاری و مهدی سمسار نیز دست به ترجمه این کتاب زدند و نسخه‌های دیگری از آن وارد بازار شد. همه این کتاب‌ها زبانی روان و سلیس دارند؛ به طوری که انتخاب و معرفی بهترین ترجمه از میان آن‌ها کار آسانی نیست. با این وجود، ترجمه مهدی سمسار که توسط نشر جامی به چاپ رسیده، پرطرفدارترین نسخه این رمان است. در این میان عده بسیاری نیز اثر حسن کامشاد را بهترین برگردان فارسی دنیای سوفی می‌دانند.

نقد کتاب صوتی دنیای سوفی

کتاب صوتی دنیای سوفی مروری کلی بر تاریخ فلسفه غرب است و با طرح سوالات بنیادی درباره زندگی بشر ذهن مخاطب خود را به چالش می‌کشد. این کتاب، فلسفه و چکیده نظرات تعدادی از فیلسوفان بزرگ جهان را در قالب یک داستان بیان می‌کند و انتخاب خوبی برای افرادی است که به تازگی مطالعات خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

توصیفاتی که گردر در این رمان آورده است، به‌قدری دقیق هستند که مخاطب به راحتی می‌تواند سردرگمی سوفی را درک کند و تصویر درستی از فضا و مکان رمان داشته باشد. درک مباحث مطرح شده در این کتاب بسیار آسان است؛ خواننده به تدریج با مفاهیم و دیدگاه‌های فلسفی آشنا می‌شود و در عین‌حال از مطالعه یک روایت هیجان‌انگیز لذت می‌برد.

افرادی که‌ شناختی از فلسفه ندارند و این کتاب را برای شروع انتخاب می‌کنند، می‌آموزند که چگونه آگاهانه تصمیم بگیرند، تفکر انتقادی داشته باشند و بتواند شگفتی‌های دنیای فلسفه را درک کنند.

دنیای سوفی توجه بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان را به خود جلب کرده و مورد استقبال عمومی قرار گرفته است؛ اما ممکن است مطالعه آن برای افرادی که تا حدودی با فلسفه آشنا هستند، چندان جذاب نباشد. این کتاب در حقیقت عقاید تعدادی از فیلسوفان غربی را بیان می‌کند و فقط گزینه‌ای برای شروع یادگیری این علم است.

معرفی نویسنده
یوستین گوردر

یوستین گردر و کتاب دنیای سوفی برای اغلب کتاب‌خوان‌ها در دنیا به هم گره خورده‌اند، به شکلی که چندین و چند جلد کتاب داستانی و فلسفی دیگر این نویسنده زیر سایه‌ی جذابیت همین کتاب قرار می‌گیرد. او در داستان‌هایش به موضوعات فلسفی می‌پردازد و اغلب آثارش در جهان پرفروش و محبوب هستند. مثلا کتاب دنیای سوفی او به پنجاه و سه زبان دنیا ترجمه و سی میلیون نسخه از آن فقط در یک کشور فروخته شده است. دختر پرتقالی و راز فال ورق از دیگر آثار این نویسنده هستند.

نظرات کاربران

mr.hassani
۱۳۹۹/۰۲/۰۴

چند نکته جذاب درباره ی کتاب دنیای سوفی اولا:کتاب به صورت داستانی و جذاب وارد دنیای فلسفه می شود و به صورت بسیار جذاب فلسفه را بیان می کند دوما:اگر نمی‌دانید فلسفه چیست و جزئیات آن را نمیدانید حتما این صوت کتاب

- بیشتر
sanabr76
۱۳۹۹/۰۶/۰۴

#نه_به_حذف_گردونه

Behzad @booker
۱۳۹۹/۰۴/۳۱

این کتاب برا کسایی که علاقه به فلسفه دارن و میخوان شروع کنن حتما برای شروع مطالعه تاریخ فلسفه و خوندن این کتاب بعنوان یک کتاب پایه عالی محسوب میشه

رضا
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

این کتاب ی کتاب حساب شدست ک نویسنده مو ب مو فکرشو برای بهتر و ساده تر رسوندن مفهوم بکار انداخته نویسنده انسان با سوادی بوده و این توی کتاب کاملا واضحه ب درک بهتر از جهان حتی خودشناسی کمک

- بیشتر
Diana.trj
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

عالیه با‌ جرات میتونم بگم بهترین کتابیه که تاحالا خوندم!

me
۱۳۹۹/۰۷/۳۰

من این کتابو دوست دارم. چرا؟ چون عقیده دارم تمامی آدمها باید یه سری آگاهی های این موردی داشته باشن و این اصلا چیز خاصی نیست و یه جور دانش عمومی تلقی میشه! چیزی که دانش آموزان انسانی توی مدرسه

- بیشتر
sahar
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

کتاب خوبیه و سعی کردن تعاریف فلسفی رو به زبان ساده بیان کنه و خیلی کتاب مفیدی است

نیوشا
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

خوانش کتاب عالی ! یکنواخت نیست و حواستون جمع داستانه! بعداز این کتاب صوتی توقع من از بقیه کتاب ها بالا رفته :(

فاطمه
۱۳۹۹/۰۶/۲۴

بهترین کتاب فلسفی که میتونین بخونین من خودم تو چهارماه خوندم این کتاب رو ولی برای اینکه خسته نشین بهتره در کنارش ی رمان ساده ایرانی هم بخونین من از صد نمره صد رو به این کتاب میدم

nafas ArYan
۱۳۹۹/۰۴/۲۶

به هر کسی که کمترین علاقه ای حتی ،به افزایش اطلاعاتش در زمینه فلسفه با یک گویندگی عالی و متن روان دارد توصیه میکنم با سوفی همراه شود ،فقط با گوش کردن نمونه 1و2و3 میتوان متوجه شد که ارزش چند

- بیشتر

زمان

۲۰ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۰ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۷,۰۰۰
تومان