دانلود کتاب صوتی در ستایش عشق با صدای امیرمحمد صمصامی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی در ستایش عشق اثر آلن بدیو

دانلود و خرید کتاب صوتی در ستایش عشق

معرفی کتاب صوتی در ستایش عشق

کتاب صوتی در ستایش عشق نوشته‌ی آلن بدیو دفاعی پرشور از مسئله‌ی «عشق» است، آن هم در عصری که عشق در تمام جهت تهدید می‌شود. این کتاب محصول گفت‌وگوی فیلسوف فرانسوی، آلن بدیو و روزنامه‌نگار، نیکلاس ترونگ و منتشرشده در سال ۲۰۱۲ است. در ستایش عشق نشان می‌دهد که چگونه وسواس‌های جنسی، تلاش‌های فردگرایانه و جست‌وجوی عشق در رسانه‌های آنلاین، همگی منجر به شکست عشقی می‌شوند. ایده‌ی اصلی این کتاب صوتی این است: عشق باید برای دنیای مدرن دوباره اختراع شود.

درباره‌ی کتاب صوتی در ستایش عشق

کتاب صوتی در ستایش عشق اثری به نویسندگی آلن بدیو، فیلسوف و نویسنده‌ی مشهور فرانسوی است و در سال ۲۰۱۲ به انتشار رسیده است. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا با استفاده از توصیه‌های این فیلسوف بزرگ فرانسوی، زندگی عاشقانه‌ی خود را از نو زنده کنند.

ما، انسان‌های عصر مدرن، به سرعت فراموش می‌کنیم که چگونه کسی را دوست بداریم. در دنیای وسواس جنسی که پر از تصاویر مستهجن است و اپلیکیشن‌های دوست‌یابی شرکای بالقوه‌ی زندگی ما را در کنار یکدیگر مانند محصولاتی در قفسه‌ی یک مغازه نشان می‌دهند، امروزه عشق به یک لذت‌جویی کوتاه‌مدت تبدیل شده است.

چنین موضوعی مایه‌ی شرمساری است. بسیاری از مردم به همین دلایل، یکی از عمیق‌ترین تجربه‌های ممکن زندگی را از دست می‌دهند، زیرا چنین تجربه‌ی زیبا و عمیقی، جای خود را به پیوندهای کوتاه بدون شور و شوق داده است. دنبال کردن رابطه کوتاه‌مدت اگرچه برای مدتی سرگرم‌کننده به نظر می‌رسند، با این حال بسیاری از ما به دنبال چیزی معنادارتر هستیم.

ما باید لذت‌های عاشقانه را دوباره کشف کنیم و این درست همان جایی است که این نور وارد زندگی ما می‌شود. این نور موقعیت عشق را به بالاترین سطح آن تجدید می‌کند و باعث می‌شود عشق را به عنوان یک ماجراجویی وجودی و تغییر‌دهنده‌ی زندگی ببینیم. این نور به ما می‌آموزد که عشق، یک تعهد باشکوه است که دنیای ما را از نو می‌سازد، حقایق اساسی را آشکار می‌کند و به ما کمک می‌کند تا زندگی پرشورتری داشته باشیم.

در فصل‌های مختلف کتاب صوتی در ستایش عشق می‌آموزیم که چرا نباید انتخاب شریک زندگی خود را به یک الگوریتم برون‌سپاری کنیم، چرا عشق نه تنها یک احساس بلکه یک روش کاملا جدید برای تفکر است و چگونه روش‌های دوست‌یابی مدرن باید در بستر بحث‌های روز بررسی شوند.

آلن بدیو با استناد به گروهی از متفکران پرجنب‌وجوش، از کی‌یرکگور، افلاطون و دوبووار گرفته تا پروست، لاکان و بکت، روایت جدیدی از عشق در مواجهه با مدرنیته‌ی قرن بیست‌ویکم خلق می‌کند. در ستایش عشق پویا و خردمندانه است و ما را ترغیب می‌کند که از عشق نترسیم، بلکه آن را به عنوان یک ماجراجویی ببینیم، جست‌وجوی باشکوهی که ما را وادار به کاوش در غیریت و تفاوت می‌کند و در نهایت ما را از وسواس نسبت به خود، دور می‌کند.

برای آلن بدیو، عشق یک پروژه‌ی وجودی و جست‌وجوی دائمی برای آشکار شدن حقیقت است. این تلاش با برخوردی تصادفی آغاز می‌شود، رویدادی که برای همیشه دو فرد را تغییر می‌دهد و آن‌ها را به چالش می‌کشد که «جهان را از دید دو نفر ببینند نه یک نفر». بدیو معتقد است که این اساسی‌ترین تغییر شکلی است که عشق بدان منجر می‌شود.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی در ستایش عشق را به مجردهای بی‌قراری که از تعهد می‌ترسند، رمانتیک‌های ناامیدی که به چیزی بیش از پیوندهای سطحی میل دارند و زوج‌هایی که مدتی طولانی از با هم بودنشان می‌گذرد و می‌خواهند پیوند خود را دوباره احیا کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید کتاب صوتی در ستایش عشق را بشنویم؟

ما در دنیایی مملو از مصرف‌گرایی زندگی می‌کنیم، دنیایی که در آن قرارهای آنلاین نوید یک عشق بدون ریسک را می‌دهند، در حالی که چنین قرارهایی اغلب تنها وسیله‌ای برای میل و لذت‌گرایی لحظه‌ای محسوب می‌شوند. با شنیدن کتاب صوتی در ستایش عشق که کتابی زیبا و عمیقا انسانی است، پاسخی محاوره‌ای اما از روی دانش به وعده‌های وسوسه‌انگیز سایت‌های دوست‌یابی آنلاین برای «عشق ایمن» بدون خطر دریافت می‌کنیم. با شنیدن این کتاب صوتی همچنین متوجه می‌شویم که چرا این تصور عاشقانه که عشق، یکی شدن مطلق و هیجان‌انگیز دو انسان است، غلط است و همچنین شک و تردید فلسفی افراد نسبت به این که عشق تنها یک داستان برای توجیه شهوت جنسی است، برطرف می‌شود.

درباره آلن بدیو

دکتر آلن بدیو متولد ۱۹۳۷ در رباط، مراکش، دارای کرسی رنه دکارت در مدرسه‌ی تحصیلات تکمیلی اروپا است. آلن بدیو در دهه‌ی ۱۹۵۰ دانشجوی مدرسه عالی نرمال بود. او از سال ۱۹۶۹ تا سال ۱۹۹۹ در دانشگاه پاریس ۸ (دانشگاه ونسن در سن‌دنی) تدریس کرد و در سال ۱۹۹۹ به عنوان رئیس گروه فلسفه به مدرسه‌ی عالی نرمال بازگشت. بدیو همچنان به تدریس سمینار‌های محبوب در کالج بین‌المللی فلسفه با موضوعاتی در باب افراد بزرگی همچون سنت پل، نیچه، ویتگنشتاین و لاکان گرفته تا نوآوری‌های مفهومی اصلی قرن بیستم ادامه می‌دهد.

بخش اعظم زندگی بدیو با تعهد او به عواقب شورش می ۱۹۶۸ در پاریس شکل گرفته است. او که مدت‌ها یکی از اعضای برجسته‌ی اتحادیه‌ی جوانان کمونیست فرانسه (مارکسیست‌ها-لنینیست‌ها) بود، در کنار سیلوین لازاروس و ناتاشا میشل در مرکز سازمان سیاسی، سازمانی فراحزبی که به مداخله‌ی مستقیم مردمی در طیف گسترده‌ای از موضوعات (از جمله مهاجرت، کار و مسکن) مرتبط است، باقی ماند. او همچنین نویسنده‌ی چندین رمان و نمایشنامه‌ی موفق و بیش از دوازده اثر فلسفی است.

آلن بدیو که به عنوان یک ریاضیدان آموزش دیده، یکی از اصیل‌ترین فیلسوفان فرانسوی امروزی محسوب می‌شود. او تحت تاثیر افلاطون، گئورگ ویلهلم فردریش هگل، ژاک لاکان و ژیل دلوز، منتقد سرسخت مکتب‌های تحلیلی و پست‌مدرن است. فلسفه‌ی او در پی افشا و معنا بخشیدن به پتانسیل نوآوری رادیکال (انقلاب، اختراع و تغییر شکل) در هر موقعیتی است.

کتاب در ستایش عشق توسط چه ناشرانی منتشر شده است؟

کتاب در ستایش عشق توسط انتشارات مختلفی از جمله انتشارات تمدن علمی (به ترجمه‌ی نیلوفر آقاابراهیمی)، نشر ویراست (به ترجمه‌ی کوروش انصاری) و گروه انتشاراتی ققنوس (به ترجمه‌ی مریم عبدالرحیم کاشی) به انتشار رسیده است. همچنین اگر به کتاب‌های صوتی علاقه‌مند هستید، می‌توانید کتاب صوتی در ستایش عشق را که توسط مریم عبدالرحیم کاشی ترجمه شده و گویندگی آن توسط امیرمحمد صمصامی و سبحان اکرامی انجام شده است، بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی در ستایش عشق می‌شنویم

«من معتقدم که عشق به راستی همان چیزی است که من، طبق تعابیر فلسفی خود، «رویه حقیقت» می‌نامم، یعنی تجربه‌ای که به موجب آن نوعی حقیقت ساخته می‌شود. این حقیقت بی هیچ تردیدی حقیقتی است درباره «دو»: حقیقتی که از نفس تفاوت ناشی می‌شود. و من گمان می‌کنم که عشق _ یعنی آنچه من «صحنه دو» می‌نامم _ همین تجربه است. به این معنی، سرتاپای عشقی که چالش را بپذیرد متعهد به پایداری می شود، و با پذیرش تجربه دنیا از منظر تفاوت، در مسیرش حقیقتی نو در باب تفاوت ایجاد می کند.

به این دلیل است که عشق واقعی همواره برای کل بشریت جالب توجه است، هر قدر هم که در ظاهر نهان و حقیر به نظر برسد. می دانیم که مردم چطور با خواندن داستان های عاشقانه اختیار از کف می دهند! فیلسوف باید بپرسد چرا چنین اتفاقی می افتد؟ چرا این همه فیلم، رمان و آهنگ وجود دارد که کاملا وقف داستان های عاشقانه شده اند؟ باید چیزی کلی و فراگیر در مورد عشق وجود داشته باشد که علاقه و توجه چنین مخاطبان عظیمی را به این داستان ها جلب کند...».

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد