دانلود کتاب صوتی عادت های اتمی با صدای سامان قلیچ خانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عادت‌های اتمی اثر هادی بهمنی

دانلود و خرید کتاب صوتی عادت‌های اتمی

معرفی کتاب صوتی عادت‌های اتمی

کتاب صوتی عادت های اتمی نوشته‌ی جیمز کلیر اثری در مورد عادت‌هاست؛ عادت‌های خوب و بد و تاثیر شگفت‌انگیزی که روی کیفیت زندگی ما دارند. جیمز کلیر نویسنده و سخنران آمریکایی، در این اثر حاصل سال‌ها مطالعاتش در مورد سازوکار عادت را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد و به آن‌ها می‌آموزد با تغییرات کوچک، نتایج بزرگ بگیرند. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد و از محبوب‌ترین کتاب‌های خودسازی و کسب‌وکار است.

نشر نوین نسخه صوتی عادت‌های اتمی را با صدای سامان قلیچ خانی و ترجمه هادی بهمنی منتشر کرده است. این کتاب را می‌توانید در طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب صوتی عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

عادت‌ها رفتارهای ریز و تکرار‌شونده‌ای هستند که تاثیرات بزرگی در زندگی ما به جای می‌گذارند. جیمز کلیر در کتاب صوتی عادت های اتمی به موشکافی عادت می‌پردازد؛ عادت چیست؟، چطور شکل می‌گیرد؟، چه تاثیری در زندگی ما دارد و چطور می‌توانیم بر آن‌ها تسلط پیدا کنیم. عادت‌ها را ما شکل می‌دهیم ولی در ادامه آن‌ها هستند که بر ما حکومت می‌کنند و ما را بنده‌ی خودشان می‌سازند. تغییر عادت‌ها گام بسیار بزرگی برای تغییر زندگی‌ست. کلیر بعد از توصیف تاثیرات عادت‌ها راهکارهایی در دسترس و علمی می‌دهد تا با کمک آن‌ها عادت‌هایمان را بکوبیم و عادت‌هایی نو بسازیم که در راستای اهدافمان باشند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که بارها به قصد تغییر عادت‌های بدتان قدم برداشته‌اید ولی به در بسته خورده‌اید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برایتان یک روزنه باشد. روزنه‌ای که راه مسلط شدن بر عادت‌ها را نشان‌تان می‌دهد و به شما کمک می‌کند عادت‌های مطلوب خودتان را بسازید.

وقتی حرف از تغییر می‌شود، همه‌ی ما منتظر معجزه‌ایم! در حالی که تغییر باید قطره‌قطره‌ جمع شود و صبوری زیادی می‌طلبد. شنیدن کتاب صوتی عادت‌های اتمی باعث می‌شود ما هرروز یک درصد بهتر از روز قبلمان شویم و یک روز سر بلند کنیم و ببینیم فرسنگ‌ها از عادت‌های مخرب قبلی دور شده‌ایم. کلیر معتقد است تغییر از دره‌ی ناامیدی شروع می‌شود؛ همه‌ی ما روزهای اولی که تصمیم به تغییر می‌گیریم، با موانع مختلفی روبه‌رو می‌شویم و بعد از مدتی در دره‌ی ناامیدی سقوط می‌کنیم. بااین‌حال در این کتاب یاد می‌گیریم راه‌های اشتباه را کنار بگذاریم و از راه‌های درست و ثابت‌شده به جنگ عادت‌های بد برویم و از آن‌ها عادت‌های خوب بسازیم.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی عادت‌های اتمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی عادت‌های اتمی را نمی‌شود به گروه خاصی محدود کرد. همه‌ی ما در هر شرایط، هر سن و هر موقعیتی هستیم، با مجموعه‌‌ای از عادت‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم که در صورت غیابشان می‌‌توانیم نتایج بسیار بهتری بگیریم. در واقع عادت‌های اتمی کتابی برای همه است؛ برای هر کس که می‌خواهد بهتر زندگی کند، به نتایج بهتری برسد و روی رفتارهای خودش کنترل داشته باشد. این کتاب برای کسانی که به دنبال یک کتاب صوتی انگیزه‌بخش و موثر هستند، از بهترین انتخاب‌هاست.

چرا باید این کتاب صوتی با صدای سامان قلیچ خانی را بشنویم؟

زندگی یک اتفاق غیرمنتظره نیست که در انتظارش بنشینیم تا یک روزی بیفتد. زندگی همین لحظه‌هاست، همین لحظه‌های ساده و گذرا و همین رفتارهای کوچک. خیلی وقت‌ها ما عادت‌هایمان را نمی‌بینیم یا چندان جدی‌شان نمی‌گیریم، ولی در واقع همین رفتارهای کوچک هستند که در زندگی و روح ما ریشه می‌دوانند و ما را شکل می‌دهند. به شکل صریح‌تر این عادت‌ها هستند که ما را هدایت می‌کنند و در درازمدت زندگی‌مان را می‌سازند.

کتاب صوتی عادتهای اتمی با ترجمه‌ی روان هادی بهمنی و صدای گرم سامان قلیچ‌خانی، بهترین فرصت است که از همین امروز شروع کنید. هیچ می‌دانید اگر هرروز یک درصد بهتر شویم، در یک سال با اختلاف قابل‌توجهی بهتر از سال قبلیم؟ پس تعلل مجاز نیست.

درباره جیمز کلیر

جیمز کلیر ۲۲ ژانویه‌ی سال ۱۹۸۶ پا به دنیا گذاشت. او در رشته‌ی بیومکانیک تحصیل کرد، ولی بعدها به سمت مطالعه در مورد رفتارهای انسانی متمایل شد. همه‌چیز از وقتی شروع شد که جیمز کیلر در یک بازی بیس‌بال آسیب دید. او مجبور شد مدتی ورزش را کنار بگذارد و با تلخی‌های ترک عادت دست‌وپنجه نرم کند. کلیر تصمیم گرفت با تغییر دادن عادت‌های کوچک دوباره به جهان ورزش برود و موفق هم شد. او بعدها در این زمینه مطالعات بیشتری انجام داد و به سرعت هم رشد کرد. حالا جیمز کلیر یکی از موفق‌ترین نویسنده و سخنران‌ها در حوزه‌ی موفقیت و خودانضباطی است و مخاطبان بی‌شماری از سراسر دنیا دارد.

مطالعات کلیر در حوزه‌ی سازوکار ذهن و عادت‌ها، به خلق اثر بسیار مهم عادت‌های اتمی منجر شد. اثری که بسیاری از افراد معتقدند نقطه‌ی عطف زندگی‌شان بوده و مسیر آن‌ها را برای همیشه تغییر داده است. عادت‌های اتمی مشهورترین اثر کلیر و در واقع نردبان شهرت و موفقیت اوست. بعد از این کتاب بود که سالن‌های سخنرانی او مملو از افرادی شدند که می‌خواستند شکل دیگری زندگی کنند. بااین‌حال کلیر با موفقیت اثرش رسالتش را پایان‌یافته نمی‌دید، او مدام در حال مقاله نوشتن است و خودش را به‌روز می‌کند تا بتواند به نیازهای نوی مخاطبانش پاسخ دهد.

کلیر بعدها هم آثار دیگری مثل «قدرت شروع ناقص» و «ذهنیت برنده» را نوشت که هر دو مثل عادت‌های اتمی به مشکلات و دغدغه‌های رایج و همه‌شمولی می‌پردازند که در عین سادگی بسیار پیچیده هستند و راه‌حل‌های خودشان را دارند.

4 قانون یا مرحله‌ی عادت‌های اتمی چیست؟

کلیر ۴ قانون یا مرحله‌ی اساسی برای تغییر عادت‌ها معرفی می‌کند. این چهار مرحله عبارت‌اند از:

سرنخ: سرنخ نقطه‌ی شروع هر رفتار است. در واقع سرنخ است که به ذهن یادآوری می‌کند رفتاری را انجام دهد و تکرار کند. به‌طور مثال اگر بخواهیم ثروتمند شویم سرنخ به ذهنمان می‌گوید باید بیشتر کار کنیم، یا سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

تمایل: تمایل به معنای نیروی محرکه‌ی عادت‌هاست. در واقع هر کاری، هرچقدر هم کوچک، نیاز به انگیزه دارد. این انگیزه می‌تواند آرام کردن ذهن باشد یا راحت شدن از یک موقعیت.

پاسخ: پاسخ همان عادت است. عادت تکرارشونده‌ای که ما انجام می‌دهیم.

پاداش: پاداش هدف یا نتیجه‌ی نهایی هر عادت است. ما از هر عادتی به دنبال نتیجه‌ای هستیم و هدفی را دنبال می‌کنیم که جیمز کلیر نامش را پاداش می‌گذارد.

طبق این اطلاعات حالا برای ساخت عادت جدید باید چه کنیم؟

آن را شفاف و آشکار کنید: در گام اول باید سرنخ‌های عادت‌های خوب را شفاف و آشکار کنیم و آن‌ها را به کار بگیریم.

آن را جذاب کنید: در گام دوم که مهم‌ترین گام است، باید عادت جدید را جذاب کنیم، یعنی برایش انگیزه بسازیم. هیچ‌چیز مثل داشتن انگیزه به ترک یک عادت و ساختن عادتی دیگر کمک نمی‌کند. سعی کنید اهدافتان را مطابق با علائقتان بچینید تا به راحتی انگیزه‌های درونی قوی داشته باشید.

آن را ساده کنید: در گام سوم باید عادت‌های جدید را ساده کنیم. یعنی نباید با سنگ بزرگ شروع کنیم و اول از قدم‌های کوچک شروع کنیم تا یک عادت جدید خوب شکل بگیرد.

آن را رضایت‌بخش کنید: و در نهایت باید برای ساخت هر عادت جدید و ترک هر عادت مخرب برای خودمان پاداش تعیین کنیم تا احساس رضایت‌ داشته باشیم. در ضمن نتیجه‌ی عادت‌هایتان را زیر نظر داشته باشید تا ترک یا ساختن آن‌ها برایتان ساده‌تر شود.

قانون 1% چیست؟

جیمز کلیر در کتاب صوتی عادت های اتمی به ما نشان می‌دهد اگر هرروز ۱ درصد، تنها و تنها ۱ درصد تغییر مثبت کنیم، در پایان سال ۳۷ برابر بهتر شده‌ایم. روزی یک درصد تغییر بسیار ناچیزی است ولی سالی ۳۷ برابر بهتر شدن رویایی است که جز با کمک گام‌های کوچک میسر نمی‌شود.

از شنیدن کتاب صوتی عادت‌های اتمی چه درس‌هایی یاد می‌گیریم؟

- کتاب صوتی عادت‌های اتمی به ما یاد می‌دهد تمام دستاوردهایمان تحت‌تاثیر عادت‌ها هستند.

- تغییر بزرگ و یک‌شبه‌ای وجود ندارد، همه‌چیز گام‌های کوچک و مداومت در برداشتن آن‌هاست.

- هیچ عادتی غیرقابل تغییر نیست، فقط باید راه نفوذ به آن‌ها را شناخت.

- عادت‌ها طی چند مرحله شکل می‌گیرند پس از طریق همان مراحل می‌توانیم آن‌ها را خراب کنیم و عادت‌های دیگری را جایشان بگذاریم.

- تمام رفتارهای ما در هر حوزه‌ای جزو عادت‌های ما هستند؛ به‌طور مثال عادت‌های مالی، عادت‌های غذایی، عادت‌های روابط عاطفی، عادت‌های آموختن، عادت‌های فکر کردن.

- ساختن عادت‌های جدید نیاز به صبوری، مداومت و پشتکار دارد؛ کافی است پا پس نکشید.

فصل‌های کتاب عادت‌های اتمی

کتاب صوتی عادت‌های اتمی هفت فصل دارد. فصل‌ها با هوشمندی چیده‌ شده‌اند و هر کدام هدفی را دنبال می‌کنند. این فصل‌ها عبارت‌اند از:

اصول پایه: چرا تغییرات کوچک، موجب تفاوت‌های بزرگ می‌شوند.

فصل اول ذهن خواننده را آماده می‌کند تا از اهمیت و شگفتی عادت‌ها در زندگی باخبر شود. در واقع بعد از شنیدن این فصل است که می‌بینیم عادت‌ها چقدر تاثیرگذارند و چطور ما را هدایت می‌کنند.

قانون اول: آن را شفاف و آشکار کنید.

این فصل به ما یاد می‌دهد برای ساخت عادت جدید، در گام اول باید خواسته‌مان را شفاف تعیین کنیم.

قانون دوم: آن را جذاب کنید.

فصل سوم می‌گوید برای شکل دادن عادت جدید، باید عادت را جذاب کنیم تا ذهن و ناخودآگاهمان تمایل بیشتری به آن داشته باشد.

قانون سوم: آن را ساده کنید.

ذهن ناخودآگاه از هرچه برایش سخت است دوری می‌کند؛ پس عادت جدیدتان را ساده‌ و خرد کنید تا به مرور شکل بگیرد.

قانون چهارم:آن را رضایت‌بخش کنید.

ما از هر عادتی به دنبال پاداشیم؛ پس سعی کنید عادت جدید برایتان نتیجه‌ای دلچسب داشته باشد تا ادامه‌اش دهید.

تاکتیک‌های پیشرفته: چگونه از کم و بیش خوب به واقعا عالی تبدیل شوید.

در فصل ششم کتاب صوتی عادت‌های اتمی ما تکنیک‌های عمیق‌تری را در مورد عادت‌ها می‌آموزیم و کم‌کم می‌توانیم تسلط کاملی روی ذهن و روان‌مان داشته باشیم.

نتیجه‌گیری: راز نتایجی که ماندگار می‌شوند.

و اما فصل آخر به مبحث مهم ماندگاری می‌پردازد. تنها ساخت یک عادت جدید شرط نیست، ما باید بتوانیم عادت‌ها را در زندگی‌مان نگه‌داریم و از آن‌ها عادت‌هایی ماندگار بسازیم.

در بخشی از کتاب صوتی عادت های اتمی می‌شنویم

خوشبختانه صبح روز بعد وضعیت تنفسی‌ام به حالت عادی برگشت و دکترها با خیال راحت مرا ازکما بیرون آوردند. به تدریج هوشیاری‌ام را به دست آوردم؛ اما حس بویایی نداشتم. پرستاری از من خواست تا ابتدا فین کنم و بعد پاکت آب سیبی را بو بکشم. خوشبختانه با این کار حس بویایی‌ام برگشت؛ اما در اثر فین هوا از شکستگی‌های کاسۀ چشمم خارج شد و از چشم چپم بیرون زد. کرۀ چشمم به طرز وحشتناکی از کاسه بیرون زد و توسط پلک و عصب بینایی نگه داشته شد. چشم پزشک بعد از معاینه گفت جای نگرانی نیست؛ زیرا با خروج تدریجی هوا چشم به محل اولش برمی‌گردد؛ اما زمانش معلوم نیست. اسمم را در لیست برنامۀ عمل هفتۀ آینده نوشتند. به این ترتیب زمان بیشتری برای بهبودی داشتم. مثل یک بازندۀ مسابقۀ بوکس با یک بینی شکسته، چند شکستگی در صورت و چشم چپ از حدقه بیرون زده از بیمارستان مرخص شدم و به خانه برگشتم. ماه‌های بعد خیلی سخت گذشت. احساس می‌کردم همه چیز در زندگی‌ام متوقف شده است. چند هفته دوبینی داشتم و درست نمی‌دیدم. بیشتر از یک ماه طول کشید تا کرۀ چشمم به محل اصلی‌اش برگشت. به دلیل حملات و مشکلات بینایی هشت ماه طول کشید تا دوباره توانستم رانندگی کنم. با فیزیوتراپی الگوهای حرکتی اولیه مثل راه رفتن در یک خط مستقیم را تمرین کردم.

معرفی نویسنده
عکس جیمز کلیر
جیمز کلیر

جیمز کلیر (متولد ۲۲ ژانویه‌ی ۱۹۸۶) نویسنده، وبلاگ‌نویس و سخنران مشهور آمریکایی است. نوشته‌های کلیر بر موضوعاتی مانند چگونگی شروع کردن عادت‌های خوب (و پایبند ماندن به آن‌ها)، اجتناب از انتخاب‌های بد، انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر و نحوه‌ی ایجاد فرآیندهای بهتر متمرکز است و مهم‌تر از همه این است که کلیر در مورد چگونگی پیاده‌سازی این ایده‌ها در زندگی روزمره می‌نویسد.

نظرات کاربران

کاربر ۹۸۳۵۳۸
۱۳۹۹/۰۷/۰۹

به عنوان یک روانشناس این کتاب را به همه توصیه میکنم هر چند از دوستان لحن گوینده رو دوست نداشتند اما من لحن روان گوینده را دوست دارم

آنه شرلی
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

یه سوال ازکتاب خونای حرفه ای.. برای اینکه یه کتاب توزندگیتون تاثیربزاره وبعدازیه مدت حرفای درستشوفراموش نکنید وبرعکس ازش بتونید طولانی مدت استفاده کنیدو‌یه تغییری ایجادکنید چیکارمیکنید؟ازش نکته برمیدارید؟جایی یادداشت میکنی خلاصه شو ؟؟...چون له هرحال بعدازمدتی مطالب ازذهن پاک میشه

- بیشتر
کاربر ۱۴۹۷۱۲۳
۱۴۰۰/۰۳/۱۱

به نظر من لحن و صدای گوینده خوب بود. نمیدونم چرا بعضی ها انقدر حساسیت نشون دادن. همینکه واضح صحبت کردن و لحن صمیمی داره، صدا فراز و فرود داره تا خواب آور نباشه، عالی است

شهرام رادان
۱۳۹۸/۱۲/۱۱

بهتر میشد اگر این اپلیکیشن تم شب هم داشت.

حسین
۱۳۹۹/۰۸/۲۱

این کتاب صوتی خییلی خوب و کاربردیه و به خوبی میتونید تغییراتی و عادت‌هایی رو که میخواهید تو زندگی اجرا کنید،

raha
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

کتاب خیلی مفید هست و گوینده هم لحن مناسبی دارد افرادی که میگویند لحن گوینده خوب نیست حتما از فن بیان اطلاعی ندارند

Morteza
۱۴۰۱/۱۱/۰۲

به نظر من گوینده خیلی خوب عالی هست دلیل این همه نظر منفی رو نمی فهمم

T.A.R.A2004
۱۴۰۱/۰۲/۲۴

یه سوال ، شماهایی که روی گویندگی حساس هستید ، چرا قبل از خرید نمونه ای از کتاب که برای چک کردن گذاشته شده رو چک نمیکنید ؟!

کاربر ۹۰۴۴۵۷
۱۳۹۹/۰۲/۰۲

کتاب عااااالی و فایل صوتی افتضااااح. حالم بد شد آنقدر قطع و وصل شد وسط گوش کردن. این کتاب رو بخونین ولی صوتیشو از اپ طاقچه نخرید

سید مهدی برقعی
۱۳۹۸/۱۲/۰۳

با توجه به اینکه نظرات راجب این کتاب صوتی چندان مثبت نیست،بنده به کسانی که دنبال کتابی با موضوع عادت و روش تغییر آن می گردند؛کتاب«قدرت عادت» رو پیشنهاد می کنم.

زمان

۱۰ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۴۳۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۴۳۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۹,۰۰۰
۳۹,۵۰۰
۵۰%
تومان