دانلود کتاب صوتی خاما + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاما اثر یوسف علیخانی

دانلود و خرید کتاب صوتی خاما

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خاما

«خاما» نام داستانی از نویسنده معاصر ایرانی، یوسف علیخانی است. علیخانی که متولد ۱۳۵۴ الموت قزوین است، توانسته با عبور از سنت در نویسندگی‌اش به خلق زبانی تازه دست پیدا کند.

علیخانی در نوشته‌هایش اصطلاحات بومی و محلی و کلمات خاص مربوط به آن اقلیم را به‌­کار می‌برد و با ایجاد فضای صمیمی و نزدیک به دنیای واقعی مخاطب، مسیر داستان خود را پیش می‌برد. او هم‌چنین از حکایت‌های بومی و محلی در داستان خود استفاده می‌کند.

یوسف علیخانی در طول فعالیت حرفه‌ای خود آثاری ماندگار و پر مخاطب را به رشته‌­ی تحریر درآورده که می‌­توان به مجموعه داستان‌هایی مانند «عروس بید»، «اژدهاکشان»، «قدم‌بخیر مادربزرگ من بود» و رمان پر مخاطب و موفق «بیوه‌کشی» اشاره کرد.

کتاب صوتی خاما که با صدای گرم خود نویسنده، یوسف علیخانی روایت می‌شود، داستانی بر اساس ماجرای شورش کردها و کوچ اجباری‌شان در سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۰ است.

قهرمان این داستان، خلیل شاهد این مهاجرت است و ماجرای این کوچ را از دوازده سالگی‌اش روایت می‌کند. ما با خلیل همراه می‌شویم، که عاشق دختری شجاع و شیرزن به اسم خاما می‌شود. با دایه و بابا و خواهر و برادرهایش همراه می‌شویم، با آنها تبعید می‌شویم به شاهسون، به قزوین... با خیالات خلیل همراه می‌شویم که خاما را کنار خودش دارد.

این داستان ماجرایی عاشقانه با زمینه‌های تاریخی و سیاسی و لایه‌های روان‌شناسانه و اجتماعی است. وجه مردم‌شناختی در رمان بسیار برجسته است. ما در خلال ماجرای زندگی عاشقانه یک پدربزرگ با آداب و رسوم کردها آشنا می‌شویم و فضای تاریخی و سیاسی آن دوره را نیز مرور می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد