دانلود کتاب صوتی سیلماریلیون با صدای محمود هادی‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سیلماریلیون اثر جی. آر. آر. تالکین

دانلود و خرید کتاب صوتی سیلماریلیون

معرفی کتاب صوتی سیلماریلیون

کتاب صوتی سیلماریلیون اثر جی. آر. آر. تالکین است و با ترجمه رضا علیزاده و صدای محمود هادی‌زاده منتشر شده است. این کتاب گذشته سرزمین میانه را روایت می‌کند.

درباره کتاب صوتی سیلماریلیون

کتاب صوتی سیلماریلیون نوشته جی. آر. آر. تالکین نویسنده انگلیسی و خالق مجموعه داستان‌های ارباب حلقه ها است. سیلماریلیون داستان‌های قبل از ارباب حلقه‌ها و دوران دو درخت و دوره اول را توضیح می‌دهد از ایلوواتار و ملکور تا به وجود آمدن الف‌ها و انسان‌ها.

این کتاب چهار سال پس از مرگ نویسنده توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد. نویسنده نوشتن کتاب سیلماریلیون از ۱۹۱۷ آغاز و تا آخر عمر روی آن کار کرد. سیلماریلیون داستان دنیایی است به‌نام «ائا».

این کتاب صوتی در پنج بخش نوشته شده است: بخش اول آینولینداله، در مورد آفرینش «ائا»، بخش دوم والاکوئنتا، توصیف والار و مایار، نیروهای فوق طبیعی در ائا، بخش سوم کوئنتا سیلماریلیون، که بخش عمدۀ مجموعه را تشکیل می‌دهد. این بخش روایت وقایع تاریخی قبل از دوران نخست و طی همین دوران و از جمله جنگ بر سر گوهرهایی به‌نام سیلماریل است. همان گوهرهایی که کتاب نام خود را از آنها گرفته است. بخش چهارم آکالابت، روایتی است از تاریخ سقوط نومه‌نور و مردمانش در دوران دوم. بخش پایانی حدیث حلقه‌های قدرت و دوران سوم است.

شنیدن کتاب سیلماریلیون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی سیلماریلیون را به تمام علاقه‌مندان به نوشته‌های تالکین و ادبیات فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جی آر. آر تالکین

جان رونالد روئل تالکین (John Ronald Reuel Tolkien) ‌متولد ۳ ژانویهٔ ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین است و در ۲ سپتامبر ۱۹۷۳ در آفریقای جنوبی فوت کرد نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی بود که برای آثار خیال‌پردازی حماسی‌اش شناخته می‌شود. از معروف‌ترین کتاب‌های او می‌توان به هابیت، ارباب حلقه‌ها و سیلماریلیون اشاره کرد.

او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود.

او علاوه بر این کتاب‌ها، آثار داستانیِ دیگری به نام‌های ماجراهای تام بامبادیل، راه پیوسته تا آن سو می‌رود، فرزندان هورین، که عمدتاً پس از مرگش منتشر شدند، نوشته‌است این کتاب‌ها در مورد موضوع‌هایی هستند که آنها را رشته‌افسانه (Legendarium) می‌نامند و در اصل اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشته دور زمین است.

او علاقه فراوانی به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که ۱۵ زبان ساخته‌ است.

آثار تالکین

- هابیت ۱۹۳۷

- یاران حلقه ۱۹۵۴

- دو برج ۱۹۵۴

- بازگشت پادشاه ۱۹۵۵

- ماجراهای تام بامبادیل ۱۹۶۴

- درخت و برگ ۱۹۶۴

- سیلماریلیون ۱۹۷۷ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- داستان های ناتمام ۱۹۸۰ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- داستان های فراموش شده (قسمت اول) ۱۹۸۳-۱۹۸۴ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- داستان های فراموش شده (قسمت دوم) ۱۹۸۴ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- سروده های بلریاند ۱۹۸۵ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- شکل دادن سرزمین میانه ۱۹۸۶ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- راه گمشده و دیگر نوشته ها ۱۹۸۷ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- بازگشت سایه ۱۹۸۸-۱۹۸۹ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- خیانت آیزنگارد ۱۹۸۹ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- جنگ حلقه ۱۹۹۰ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- سائورون شکست خورد ۱۹۹۲ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- حلقه مورگوت ۱۹۹۳ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- نبرد گوهرها ۱۹۹۴ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- مردم سرزمین میانه ۱۹۹۶ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- فرزندان هورین ۲۰۰۷ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

- سقوط گوندولین ۲۰۱۸ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد

بخشی از کتاب صوتی سیلماریلیون

امّا اینک ایلوواتار نشست و گوش سپرد، و زمانی دراز این آهنگ در نظرش پسندیده آمد، چرا که هیچ نقصانی در آن نبود. امّا همچنان که این نغمه ادامه یافت، ملکور بر آن شد که پنداره‌های خود را که با نغمه ایلوواتار هماهنگ نبود، با آهنگ درآمیزد، زیرا می‌خواست قدرت و شکوه بخشی را که به او واگذاشته بودند، بیفزاید. به ملکور در میان آینور عظیم‌ترین هبه‌های قدرت و دانش ارزانی گشته بود، و او سهمی از هبه‌های دیگر برادرانش داشت. بارها یکه و تنها در پوچی به جست‌وجوی شعله جاودانی گام می‌نهاد؛ چرا که آتش اشتیاق‌اش برای پدید آوردن موجوداتی از آن خویش بالا گرفته، و به گمانش ایلوواتار پوچی را نادیده انگاشته بود، و او از برای تهی‌وارگی بی‌تاب می‌نمود. باری آتش را نیافت زیرا آتش با ایلوواتار است. امّا به سبب تنهایی، اندک‌اندک اندیشه‌های خویش را برخلاف اندیشه‌های برادرانش در سر پروراند.

برخی از این اندیشه‌ها را اکنون با آهنگ خویش آمیخت، و بی‌درنگ ناسازی بر گردش بالا گرفت و بسا کسانی که نزدیک او در کار خواندن بودند، دل افسرده شدند، و افکارشان پریشان گشت و آهنگ‌شان به تزلزل افتاد؛ امّا گروهی، اندک‌اندک آهنگ خود را با آهنگ او ساز کردند و نه با اندیشه‌ای که از نخست داشتند. آنگاه ناسازی ملکور بیش از پیش گسترش یافت، و نغمه‌هایی که پیش‌تر به گوش می‌رسید در دریایی از صداهای پرآشوب غرق شد. امّا ایلوواتار نشست و گوش سپرد تا آن‌که در گمان او چنین نمود که گرد بر گرد سریرش توفانی پرخروش درگرفته است، گویی توفانی از آب‌های تیره‌گون که با خشمی بی‌پایان و فرونانشاندنی هر یک با دیگری جنگید.

آنگاه ایلوواتار از جای برخاست و آینور دیدند که لبخند بر لب دارد و او دست چپ خویش بالا برد، و نغمه‌ای نو در میان توفان آغاز گشت نغمه‌ای شبیه و باز بی‌شباهت به نغمه پیشین که نیرو گرفت و زیبایی تازه‌ای داشت. امّا ناسازی ملکور رعدآسا بلند شد و به هم‌چشمی برخاست، و باز نبرد صداها بی‌امان‌تر از پیش درگرفت، تا آن‌که بسیاری از آینور هراسان از خواندن باز ایستادند، و برتری با ملکور بود. آنگاه ایلوواتار دوباره برخاست، و آینور دریافتند که چهره‌اش حالتی دژم دارد؛ و او دست راست خویش بالا برد، و بنگر! نغمه‌ای سوم از دل تشویش به در آمد که شبیه نغمه‌های دیگر نبود. چرا که نخست نرم و دلنشین می‌نمود، جوشش محض صداهای لطیف در نواهای ملایم؛ امّا این نغمه خاموش‌شدنی نبود، و قدرت و ژرفایی گرفت. و سرانجام چنین می‌نمود که هم‌زمان دو آهنگ در برابر سریر ایلوواتار در نواختن است. نخستین آن‌ها ژرف و گسترده و زیبا، امّا کند و آمیخته با اندوهی ناپیمودنی، اندوهی که بیش از هر چیز منشأ زیبایی‌اش بود. آن دیگری اکنون به وحدتی از آن خویش دست یافته بود؛ امّا بلند بود و بیهوده، و به طرزی لاینقطع مکرر؛ و هم‌سازی‌اش اندک، بل به‌سانِ هم‌صداییِ پرقیل و قالِ شیپورهایی بسیار که چند آوای معدود را گوش‌خراش بنوازند.

معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظرات کاربران

شمیرانی
۱۴۰۱/۰۱/۰۵

این کتاب اصلی ترین و طولانی ترین اثر تالکین و به مثابه ریشه ی تمامی آثار دیگر هستش. زبان کتاب فاخر و باستانی ست - و بسیار شبیه به متن عهدین - و گزارشگر اتفاقات آغازین خلقت تا پایان دوران سوم

- بیشتر
شیخ محمدعلی
۱۴۰۰/۱۰/۱۷

در نگاه من، کتاب، روایتی شاعرانه و حماسی از تجسم آفرینش است .. روایتی دلنشین از آغاز و انجام و سرانجامی توأمان ..

Mina
۱۴۰۱/۱۲/۰۱

به خودتون یه لطفی بکنید و این رو گوش بدید:) حتی اگه اهل فانتزی نیستید؛ با ذهن باز بیاید و لذت ببرید...;) ترجمه خوبه و لحن ادبی و حماسی کتاب رو حفظ کرده اما خیلی دقیق نیست. گوینده در مواردی از تلفظ‌ها و

- بیشتر
sara nouri
۱۴۰۲/۰۳/۳۱

چقدر مدل نفس گرفتن گوینده رو اعصاب بود

bm
۱۴۰۱/۰۷/۲۵

کتاب حماسی، افسانه ای و جذابه. ولی گوینده خیلی جاهارو غلط میخونه.

کاربر ۵۰۲۰۹۷۲
۱۴۰۱/۰۶/۱۲

خیلی ممنونم بابت قرار دادن اثار تالکین تو خدا کتاب برن و لوتین هم بزارید

کاربر ۵۹۵۱۳۴۵
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

صدای دلنشین نیست و باید این کتاب چند گویندگی باشه نه یکی

Enigma
۱۴۰۱/۰۵/۱۴

خود کتاب که فوق العاده س ولی گوینده مشکل داشت و اشتباه تلفظ میکرد، مثلا عَلَم را عِلم خواند یا تلفظ دورف را به صورت دوارف میگفت!

خ.شا ب
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

کاش کتاب هابیت رو هم بخونید

زمان

۲۰ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۱۲٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۰ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۱۲٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۷,۰۰۰
۸۱,۹۰۰
۳۰%
تومان