دانلود کتاب صوتی آدم های سمی با صدای سپیده مالمیر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آدم های سمی اثر لیلیان گلاس

دانلود و خرید کتاب صوتی آدم های سمی

معرفی کتاب صوتی آدم های سمی

کتاب صوتی آدم‌ های سمی اثری از لیلیان گلاس است. آدم‌های سمی همه‌جا هستند؛ محل کار، یک جمع دوستانه و حتی در بین اعضای خانواده! ما انسان‌ها موجودات اثرپذیری هستیم و تاثیرات بسیاری از محیط پیرامون خود دریافت می‌کنیم. از همین رو، ارتباط با افراد منفی‌نگر می‌تواند آسیب بزرگی به زندگی‌مان وارد کند. آن‌ها هیچ‌گاه از دیدن پیشرفت دیگران خوشحال نمی‌شوند و حسادت در همه‌ی جوانب زندگی‌شان وجود دارد.

ما باید بتوانیم افراد منفی‌باف را بشناسیم و از آن‌ها دوری کنیم. دکتر لیلیان گلاس در کتاب آدم‌های سمی، به تعریف ویژگی‌های این افراد می‌پردازد و رفتار مناسب در برابر آن‌ها را آموزش می‌دهد.

نسخه صوتی این کتاب با ترجمه‌ی نهضت صالحیان و مینا فتحی و با صدای سپیده مالمیر توسط انتشارات ماه‌آوا منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی آدم‌های سمی

کتاب آدم‌های سمی در سال ۱۹۹۵ میلادی به رشته تحریر درآمده است. لیلیان گلاس که عقیده دارد روح انسان نیز مانند جسم او شکننده و آسیب‌پذیر است، در این اثر ویژگی‌های یک آدم سمی را به تصویر می‌کشد. ما را با رفتارهای او آشنا می‌کند و راه‌های محافظت از خودمان را آموزش می‌دهد.

حفظ ارتباط با آدم‌های منفی‌نگر بسیار دشوار و دردناک است. گاهی تمام کاری که باید در برخورد با این افراد انجام دهیم، حذف آن‌ها از زندگی‌مان است؛ اما به هر دلیلی مجبور به ادامه‌ی رابطه هستیم. دکتر گلاس در کتاب صوتی آدم های سمی به ما می‌آموزد که در این شرایط چگونه رفتار کنیم.

لیلیان در این کتاب به یک نکته کلیدی می‌پردازد؛ این دسته از افراد همیشه سمی نیستند. به بیانی دیگر، تنها تعدادی از جنبه‌های رفتاری آن‌ها است که باعث ایجاد استرس می‌شوند.

شنیدن این کتاب صوتی دیدگاه ما را نسبت به انسان‌ها تغییر خواهد داد. یاد می‌گیریم برخوردشان را پیش‌بینی و خشم خود را کنترل کنیم؛ تا ‌جایی که ممکن است در برابر زبان نیش‌دار و رفتار زشت آن‌ها مخفیانه بخندیم.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی آدم های سمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی آدم های سمی مناسب افرادی است که سعی دارند شناخت بهتری از رفتار اطرافیان خود به دست آورند. همچنین علاقه‌مندان به موضوعات روانشناسی و توسعه فردی از مطالعه این اثر لذت خواهند برد.

کسانی که با وجود تمام سختی‌ها، هنوز هم به دنبال آرامش هستند، باید طرز برخورد با آدم‌های سخت زندگی خود را بیاموزند. اگر شما نیز در دسته این افراد قرار دارید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

چرا باید این کتاب صوتی با صدای سپیده مالمیر را بشنویم؟

آدم‌های سمی که در زندگی هر یک از ما حضور دارند، می‌توانند با رفتار خشن و سخنان زهر‌آگین خود آسیب‌های جبران‌ناپذیری به وجود آورند. حقیقت این است که هیچ‌گاه نمی‌توانیم این افراد را برای همیشه از زندگی‌مان حذف کنیم و خواه‌ ناخواه با آنان برخورد خواهیم داشت. بهترین واکنشی که می‌توان در مقابل آدم‌های سمی داشت، محافظت از خود است. کتاب صوتی آدم‌های سمی رفتار مناسب در برابر آن‌ها را آموزش می‌دهد و با ارائه‌ی راهکارهای کاربردی، از تاثیرات منفی‌شان می‌کاهد. این اثر همچنین رفتارهای سمی خودمان را نمایان می‌کند و راه‌حل برطرف کردن آن‌ها را توضیح می‌دهد. نتیجه این امر برقراری ارتباطات مفید و اصولی خواهد بود. با آموزه‌های لیلیان گلاس، نه تنها خود را از گزند دیگران حفظ می‌کنیم بلکه آن‌ها را نیز با عادت‌های سمی خودمان آزار نمی‌دهیم.

خلاصه کتاب آدم های سمی

لیلیان گلاس در کتاب صوتی آدم‌های سمی ۳۰ مورد از ویژگی‌های رفتاری این افراد را با عنوان وحشت‌های سمی معرفی کرده است. صفت‌های زشتی همچون فرصت‌طلب، کنترل‌گر، خودشیفتگی، تحریک‌پذیر، همه‌‌چیزدان، دروغگو و ... .

نکته حائز اهمیت درباره افراد منفی‌باف این است که برخوردهای سمی‌شان برای همه مشکل‌ساز نیست. تحمل بعضی از آن‌ها می‌تواند فقط برای شما دشوار باشد و در برابر دیگران موضوعی بی‌اهمیت جلوه کند. به همین دلیل باید گفت درک ساختار فکری این افراد آسان نیست.

دکتر گلاس به مخاطب کمک می‌کند تا شخصیت‌های مخرب را بشناسد و با آن‌ها مقابله کند. او روش‌های مقابله با این افراد را به ۱۰ گروه تقسیم کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان شوخ‌طبعی، مقابله مستقیم، سوال و جواب مسالمت‌آمیز، عشق و مهربانی و... را نام برد.

همه‌ی ما آدم‌ها تا حدودی سمی هستیم؛ مطالعه اثر لیلیان گلاس رفتارهای سمی خودمان را نیز نمایان می‌کند. در صورتی که این برخوردهای مخرب را بشناسیم و سعی در کنترل آن‌ها داشته باشیم، می‌توانیم روابط خود را روز به روز بهبود بخشیم.

درباره لیلیان گلاس

دکتر لیلیان گلاس یکی از متخصصان برجسته‌ی ارتباطات و زبان بدن در جهان به شمار می‌رود. او علاوه بر نویسندگی، به عنوان کارشناس در برنامه‌های تلویزیونی مختلف نیز حضور داشته است. یک ستون در مجله کازموپولیتن به لیلیان اختصاص یافته است تا بتواند دانش خود را درباره زبان بدن در اختیار دیگران قرار دهد.

دکتر گلاس تا کنون به شخصیت‌های بسیاری از جمله رهبران جهان، سیاستمداران، ورزشکاران سرشناس و ستارگان دنیای هنر مشاوره داده است. بازیگران نامداری همچون داستین هافمن، شان کانری، ویل اسمیت و دالی پارتون توانسته‌اند با کمک گرفتن از او، عملکرد موفقی در کارهای مختلف داشته باشند.

درباره ترجمه فارسی کتاب

کتاب صوتی آدم‌های سمی تا کنون به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. چند مترجم ایرانی نیز آن را به زبان فارسی برگردانده‌اند که در این میان، می‌توان نهضت صالحیان، مینا فتحی و پروین طلی را نام برد.

انتشارات درسا، نسخه‌ی ترجمه‌شده توسط نهضت صالحیان و مینا فتحی را در سال ۱۳۹۳ به چاپ رساند و انتشارات ماه‌آوا این ترجمه را صوتی کرده است. پروین طلی نیز اثر خود را با همکاری انتشارات آرایان وارد بازار کرده است.

برخی خصوصیات آدم‌های سمی از دید نویسنده

لیلیان گلاس «آدم‌های سمی» را این‌طور به تصویر می‌کشد؛ کسانی که بسیار حساس هستند و به راحتی ناراحت یا عصبانی می‌شوند. حسادت ویژگی بارز آن‌ها است و با دیدن موفقیت دیگران احساس خوبی پیدا نمی‌کنند. آدم‌های سمی مانعی برای پیشرفت اطرافیان هستند و همیشه سعی دارند آن‌ها را در حد خود پایین نگه ‌دارند.

جملاتی از کتاب آدم های سمی

خلق‌وخوی سمی مسری است

آیا تاکنون برای شما پیش آمده که بدخلق باشید ولی ندانید چرا؟ شاید دلیلش بودن در کنار فردی سمی باشد. افرادی که حساس هستند، به‌طور ناخودآگاه صدا، حالات بدنی، و حالات چهرهٔ فرد سمی را به خود می‌گیرند و به‌دنبال آن نیز بخشی از خصوصیات رفتاری او را نیز تقلید می‌کنند.

زمانی را به یاد بیاورید که مادرتان به شما می‌گفت اگر جانوری را به درون خانه بیاورید، از او کک ـــ نوعی حشرهٔ بسیار ریز که در پوست و موی حیوانات لانه می‌گزیند ـــ می‌گیرید؟ باید بگوییم چنین چیزی در مورد سرایت خلق‌وخوی افراد نیز صدق می‌کند. اگر شما همواره در کنار فردی که دارای خلق‌وخوی منفی است به سر ببرید، سرانجام خلق‌وخوی او را می‌گیرید. حتی ممکن است شما خود باعث سرایت این خلق‌وخوی منفی به دیگران شوید و روحیهٔ آنها را خراب کنید. برای روشن‌تر شدن این مورد اجازه دهید آنچه را برای الکس و برادرش والت اتفاق افتاد برای‌تان بیان کنم.

والت که زمانی فردی موفق بود ورشکسته شد و همسرش او را ترک کرد. او که تا آن زمان در نیویورک زندگی می‌کرد، تصمیم گرفت به کالیفرنیا برود و در آنجا با برادرش الکس زندگی کند، تا زمانی که بتواند کمر راست کند. والت نه‌تنها همهٔ اسباب و وسایلش را با خود به منزل برادرش الکس آورد بلکه تمام انرژی منفی و خلق ناخوش خود را نیز به آنجا منتقل کرد.

برادر والت، الکس، برایم می‌گفت: «از زمانی که او به منزل ما آمده همه‌چیز به هم ریخته است. اکنون من هم دچار بدخلقی و بداخلاقی شده‌ام و دائم با همسرم دعوا می‌کنم. احساس می‌کنم بی‌قرار و ناخشنودم. احساس افسردگی می‌کنم. اکنون توش و توان سابقم را که بسیار بالا بود از دست داده‌ام. احساس خستگی و خشم می‌کنم. خوابم دچار مشکل شده و دچار پرخوری شده‌ام، به‌طوری که ده کیلوگرم وزن اضافه کرده‌ام؛ و همهٔ اینها در عرض همین دو ماهی که برادرم والت با ما زندگی می‌کند اتفاق افتاده است.»

معرفی نویسنده
لیلیان گلاس

لیلیان گلاس (متولد ۲۱ جولای ۱۹۵۲) که اغلب ملکه‌ی ارتباطات خوانده می‌شود، یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین افراد جهان در زمینه‌ی ارتباطات و روانشناسی رفتار انسانی محسوب می‌شود. این متخصص آمریکایی که در میامی، در فلوریدای ایالات متحده متولد شده، به ‌عنوان یک متخصص مشهور زبان بدن، مهارت‌های خود را با ترکیب پیشینه‌ی منحصربه‌فرد خود برای آموزش عموم به شیوه‌ای سرگرم‌‌کننده و قانع‌کننده به نمایش گذاشته است. او همچنین نویسنده‌ی ۱۶ کتاب پرفروش است و مهارت‌های خود را در زمینه‌های حقوقی نیز به کار برده است. سخنان و نظرات گلاس به عنوان یک شخصیت معتبر و سرشناس، تاکنون در بسیاری از مجلات از جمله وال استریت ژورنال، واشنگتن پست و نیویورک تایمز نقل قول شده‌اند.

نظرات کاربران

مریم
۱۴۰۰/۰۹/۱۷

نحوه ی خوانش کتاب از سمت گوینده به قدری خوبه که کاملا میتونب با ورژ صوتی ارتباط بگیری. کتاب فوق العاده ای حتما توصیه میکنم

SaRa Mirdamadi
۱۴۰۱/۰۵/۱۶

به نظرم تو کتاب‌ فیزیکی مقدمه نویسنده و مقدمه خود مترجم هم خیلی مفیده. و قبل از شروع کتاب این نگاه رو بهمون میده که گاهی خودمون رو ببریم زیر ذره‌بین و همه اشاره‌هامون به طرف مقابل نباشه. و از

- بیشتر
کاربر ۱۷۷۷۰۵۳
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

کتاب مارو با ادم هایی که رفتارسمی باهامون دارن اشنامون میکنه و نحوه ی برخورد صحیح باهاشون رو یاد میده باخوندن این کتاب فهمیدم که خیلی از احساس بدی که داشتم بخاطر این بود که نمیدونستم چجوری با ادمای سمی

- بیشتر
cyboy 2020
۱۴۰۱/۰۳/۰۱

بیانش از خود کتاب بهتر و جذابتره ولی فصل ۵ به بعد باید با سرعت لاقل ۱.۵ گوش بدید ولی در کل کتاب بدی نیست ولی باید از توش نکته های خوبشو در بیارید

negar
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

کتاب بسیار خوبی هست، برای هم نسلان خودم که خیلی از پاسخ ها را در آموزش یاد نگرفته اند توصیه میکنم، این کتاب راهکارهایی در برابر رفتارهای کسانی که نمیدانیم در برابر آنها چه باید بکنیم، را آموزش میدهد.

iman
۱۴۰۰/۱۱/۱۲

کتاب خوبی بود، توصیه ها و راهکارها ش برام مفید بود ، البته بعضی فصل ها به نظرم توضیحات اضافی داشت و میشد کمتر بشه، ولی در کل خیلی مفید بود

risman
۱۴۰۲/۰۶/۰۲

کتاب خوبیه ، اول نیمه تاریک وجود رو بخونین بعد بیاین این کتاب ، خیلی نتایجش جالبه

کاربر ۴۶۵۴۱۰۱
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

بنظرم یکبار خوندن این کتاب کافی نیست باید چند بار خوانده شود تابشود بدان عمل کرد گویندگی کتاب هم عالی بود سپاس از طاقچه

کاربر 720635
۱۴۰۱/۰۸/۰۲

سلام.این کتاب بسیار عالی ست و بما کمک میکند تاثیرات منفی اطرافیان و خودمان را خنثی کنیم.خانم مالمیر خیلی خوب و زیبا کتاب را گویندگی میکند.با تشکر

کاربر 5839167
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

عالیییییییییییییییییی

زمان

۱۲ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۶۶۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۶۶۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۳,۶۰۰
۶۵,۵۲۰
۳۰%
تومان