دانلود کتاب صوتی سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی فصل دوم: قابوس نامه با صدای امیرمحمد صمصامی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی فصل دوم: قابوس نامه

سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی فصل دوم: قابوس نامه داستان صوتی جذابی به قلم مجید ملامحمدی است. در این کتاب مطالب قابوس‌ نامه جنبه داستانی دارند و فهم آن برای کودک و نوجوان آسان شده است.

درباره کتاب سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی، فصل دوم: قابوس نامه

این اثر به کارگردانی دکتر مهدی طهماسبی و با صدای میرمحمد صمصامی، داوود حیدری، مجید قناد، مریم معینیان، اردشیر منظم، شاهین ملک‌زاده، مجید تیزرو، سایه کبیری، مهدی بازدار، محمدصادق رزاق‌مهر، فرگام فراهانی و فاطمه رضی منتشر شده است.

قابوس نامه یا نصیحت‌نامه، دربردارنده‌ پندنامه‌ها و اندرزهای ایران باستان است که از اهمیت کلام و خرد و تأکید بر اعتدال و مدارا، سخن می‌گوید. عنوان قابوس‌نامه از اسم نویسنده که در تاریخ به نام قابوس دوم مشهور بوده، برگرفته شده‌ است. او این اثر درخشان را برای فرزندش به نام گیلان‌شاه در ۴۴ باب به نگارش درآورده است، با این هدف که اگر پس از او حکومت به دست گیلان‌شاه افتاد، بتواند آن را حفظ کند و بداند چگونه مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دهد. این کتاب موضوعات مهم و باارزشی هم‌چون تربیت فرزند، آیین‌های معمولی زندگی، رسوم لشکرکشی، مملکت‌داری، آداب اجتماعی و تربیتی و خلاصه علوم‌های مختلفی مانند طب، نجوم و شاعری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

شیوه نگارش عنصر المعالی در این اثر شاهکار به این صورت است که در هر باب ابتدا موضوع اصلی را بیان می‌کند و سپس جهت توضیحات بیشتر خطاب به فرزندش حکایت‌هایی جذاب و شنیدنی نقل می‌کند. مطالبی که عنصر المعالی به نگارش درآورده، اگرچه گران‌بها و باارزش است، اما آنچه که این اثر را نسبت به دیگر آثار کهن متمایز کرده، صداقت و صراحت زبان او است. او این کتاب را برای پسرش نوشته و به همین دلیل از صمیمیت و صداقتی ویژه دارد. 

این کتاب را مجید ملامحمدی نویسنده‌ای صاحب ‌نام در ادبیات کودک و نوجوان بازنویسی کرده و به زبان ساده و روان امروزی درآورده است. بخش‌هایی از این کتاب که توسط نویسنده انتخاب شده، متناسب با فهم و درک مخاطب است و تلاش شده تا موضوع داستان‌ها نیز جذاب باشد. 

این حکایت‌ها نسبت به امثال و حکم و قصه‌های برخی دیگر از متون کهن فارسی ما از شرح و تفصیل بیش‌تری دارد و برای خوانندگان داستان‌های کهن پارسی، تا اندازه‌ای به ذهن نزدیک است. به عنوان مثال، ممکن است ماجرای معروف «خیاط و کوزه» بارها به گوش همه ما رسیده باشد، اما مجید ملامحمدی، آن را یک بار دیگر با روایت خودش در این کتاب آورده است. بازنویس قصه‌های قابوس‌نامه، به گونه‌ای این داستان‌های خواندنی را نوپردازی کرده که از نظر حرفه‌ای برای قصه‌گویی و نقل شفاهی حکایات قدیمی نیز قابلیت کافی دارد.

 به عنوان مثال، در جای جای کتاب از عبارت «اما بشنوید از ادامه ماجرا ...» استفاده شده و خواننده گمان می‌کند که بازپردازنده کتاب در مقام یک قصه‌گو دارد قابوس‌نامه را همانند برنامه تاریخی «قصه ظهر جمعه» برای شنوندگانش روایت می‌کند. این جلد از مجموعه قصه‌های شیرین ایرانی، ۲۶ قصه در خود جای داده است؛ قاضی دوراندیش، خیاط در کوزه، تعبیر خواب، جبران کار نیک، به خاطر نان و حلوا، حق مهمان، کمان، رنج پیری، یک تار مو در غذا و ... از عناوین این قصه‌هاست. است. 

داستان‌های این کتاب ضمن بیان حقایق تاریخی و اطلاعات جغرافیایی، بسیار آموزنده و سرگرم کننده و جذاب است.

شنیدن سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی، فصل دوم: قابوس نامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر را به تمام کودکان و نوجوانان ایران‌زمین پیشنهاد می‌کنیم. 

رابطه انکار ولایت با شرک از منظر آیات و روایات
غلامرضا مددی
دستنامه مدیریت دانش (جلد اول)
نیک میلتون
ماجراجو در فارس
موسی زمان‌زاده‌دربان
زندگی و بس؛ دکتر سید محسن فاطمی
محمد حسن قائمی
عشق با جهان
جهان ملک خاتون
غواص‌ها بوی نعنا می دهند
حمید حسام
روایت صوتی دهه ۶۰
محمدرضا غفاری‌نیا
تاروک، خار خونین (نبرد هیولاها، شش گانه یازدهم، عصر جدید؛ جلد شصت و دو)
آدام بلید
سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی فصل پنجم: جوامع الحکایات
سدیدالدین محمد عوفی
مذهب عشق
محمدحسین پاپلی‌یزدی
سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی فصل هفتم: بوستان سعدی
سعدی شیرازی
سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی فصل ششم: مثنوی معنوی
جلال‌الدین محمد بلخی
سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی، فصل اول: تاریخ بیهقی
ابوالفضل بیهقی
لک‌لک‌ها بر بام
میندرت دویونگ
سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی فصل چهارم: کلیله و دمنه
مژگان شیخی
رهبری راهب مناسب
رف آدامز
از چنده لا تا جنگ
گلستان جعفریان
سریال صوتی قصه های شیرین ایرانی فصل سوم: شاهنامه
سعید بیابانکی
پارادوکس بازیگر
دنی دیدرو
میکش؛ گربه‌ی سخنگو
جوزف لادا

نظرات کاربران

Masood Salehi
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

داستان ها تاریخ گذشته است و دیگر حتی پند آموز هم نیست. یک بد سلیقگی هم در این مجموعه افتاده بین هر قصه یک صوت حدود ۱.۵ دقیقه ای به معرفی گروه میپردازد که واقعا آزاردهنده است و یه وقتی توی

- بیشتر
m abdolhoseini
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

نظر من درواقع مربوط به برنامه هست. قیمت کتاب ۷۰۰۰ تومان نوشته شده ولی وقتی میخواهیم خرید رو انجام بدیم می بینیم ۱۵۰۰۰ تومان میشه

وحید
۱۴۰۱/۰۴/۲۴

داستان‌ها به خوبی ارائه شده‌اند. تنها موضوع اذیت‌کننده این کتاب موسیقی تکراری و طولانی بین فصل‌هاست:)

زمان

۴ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۳۰۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۳۰۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۹,۶۰۰
۳۰%
تومان