دانلود کتاب صوتی کره شمالی با صدای فرناز مرکباتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کره شمالی اثر الینور بردشو

دانلود و خرید کتاب صوتی کره شمالی

معرفی کتاب صوتی کره شمالی

الینور بردشو در کتاب صوتی کره شمالی، نگاهی نزدیک به کشوری اسرارآمیز می‌اندازد. کشوری که درباره‌اش هیچ چیز نمی‌دانیم، مگر اطلاعاتی که از فراری‌های کره‌ به دست آورده‌ایم.

انتشارات صوتی آوانامه این اثر را با ترجمه شهربانو صارمی و صدای فرناز مرکباتی در اختیار شنوندگان قرار داده است. 

درباره کتاب صوتی کره شمالی

زندگی در کشوری که در زمان انتخاباتش، تنها نام یک نامزد که همان رهبر کشور است، وجود دارد، چگونه است؟ کره شمالی، سرزمینی پر رمز و راز است. بیشتر از آن جهت که هیچ اطلاعاتی از آن به بیرون درز نمی‌کند و زندگی مردم آن به شدت محدود است. هرگونه اعتراض یا مخالفتی، زندانی شدن و کار در اردوگاه‌های کار اجباری را در پی دارد، مالکیت رایانه و وسایل ارتباطی شخصی نیاز به مجوز دارد و در کل کشور تنها یک سرویس دهنده خدمات اینترنتی در آن وجود دارد. شهرها در شب در خاموشی فرومی‌روند و این کار به بهانه صرفه‌جویی در مصرف انرژی انجام می‌شود...

کُره شمالی با نام رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره یا جمهوری دموکراتیک کره، کشوری در شرق آسیا است که در بخش شمالی شبه‌ جزیره کره قرار دارد. پیونگ‌یانگ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن است. کره شمالی با کروه جنوبی، جمهوری خلق چین و روسیه همسایه است. آنچه نام کره را بر سر زبان‌ها انداخته است، نحوه اداره این کشور است. هرچند مردم دنیا اطلاعات محدودی از زندگی در این کشور دارند، اما چندتن از آدم‌هایی که موفق شدند از کره خارج شوند، سرگذشتشان را برای مردم جهان تعریف کردند و به این ترتیب، کنجکاوی‌ها درباره این کشور آغاز شد. 

جالب است بدانید که شبه جزیره کره در طول تاریخ دور و درازش خاستگاه طوایف، پادشاهی‌ها و خاندان‌های مختلفی بود. فرهنگ و تاریخ آن از تعامل با اقوام و کشورهای همجوار شکل گرفته است. اما با روی کار آمدن «خاندان رهبران»، خاندان کیم، که قدرت و سلطه بر این کشور را به دست گرفته‌اند و بیش از نیم قرن است که بر کره شمالی حکومت می‌کنند، همه چیز در این کشور متفاوت شد.

چند نمونه از چیزهایی عجیبی که شاید فقط در کره شاهد آن باشیم، این است: در کره امکان خرید چیزی به اسم دوربین وجود ندارد. مردم از رفت و آمد آزاد و مسافرت منع شده‌اند و ساعت بیدار شدن و خاموشی، مانند زندان و اردوگاه‌ها توسط دولت تعیین می‌شود. اگر همنام رهبر کره باشید، باید نام خود را تغییر دهید و حتی در انتخاب لباس و مدل مو هم آزاد نیستید. مردان نمی‌توانند موهای خود را بلند کنند و زنان نمی‌توانند و نباید دامن کوتاه بپوشند... 

الینور بردشو در این اثر، نگاهی نزدیک به کشوری اسرارآمیز می‌اندازد. کشوری که تمام دانسته‌های ما بر پایه اطلاعاتی است که از زبان فراری‌ها به دست آورده‌ایم. او در این کتاب بعد از مرور تاریخ این کشور و سلسله‌های پادشاهی که بر آن حکومت کرده‌اند به دنیای معاصر می‌رسد. خاندان قدرتمند کیم را بررسی می‌کند و از زندگی شهروندان کره نیز اطلاعاتی به دست می‌دهد.

کتاب صوتی کره شمالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی کره شمالی را به تمام کسانی که دوست دارند با این سرزمین رازآلود آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد