نظرات کتاب ضمیر پنهان
کتاب صوتی ضمیر پنهان اثر کارل گوستاو  یونگ

دانلود و خرید کتاب صوتی ضمیر پنهان

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۱۴۸۴۲
کتاب فوق العاده ای است ولی به طرز فجیعی بد ترجمه شده است، اگر بتوانید فایل اصلی و انگلیسی رو پیدا کنید و مطالعه کنید بهتر است ، راستی تر محمد علی امیری را از این کتاب پیدا کنید خیلی بهتر از ترجمه الان هست
⚖️وکیل بعد از این⚖️
یک بار کتاب ضمیر پنهان یا نفس نامکشوف یونگ رو در دوران دانشجویی به صورت کنفرانس ارائه داده بودم. طبق معمول یونگ درمورد فردیت و خودشناسی صحبت میکنه و بیان میکنه که فرد با قبول این مسئله که آزادی های خودش رو در جامعه مورد تحدید و محدودیت قرار بده ، جامعه رو شکل میده و خودش رو درمقابل توده اجتماعی قرار میده و اینکه دین و دولت هم مثل هم عمل میکنند و آزادی فرد را با نظام مندیشان مورد هجمه قرار میدن. برای تکمیل کردن متنم هم یکی از اختلافات یونگ با فروید رو که از گوگل گرفتم برای شما میذارم یکی از موارد باعث اختلاف نظر میان یونگ و فروید، مبحث مربوط به ناخودآگاه می‌باشد. چرا که فروید ناخودآگاه را برآمده از خودآگاه و وابسته به آن می‌دانست در حالیکه یونگ معتقد بود، عرصه خودآگاه ذهن در انسان همانند یک جزیره کوچک در اقیانوسی از ناخودآگاه قرار دارد. یونگ ناخودآگاه را به دو بخش اصلی تقسیم نموده بود، یکی ناخودآگاه فردی که زمینه بروز انگیزه‌ها و امیال درونی است و به مضامین دوران کودکی ختم می‌شود و دیگری ناخودآگاه جمعی که ریشه در حیات اجدادی بشر دارد و شامل تجربه‌های گذشتگان است که در هاله‌ای از ابهام فرورفته‌است. او معتقد بود که ناخودآگاه از لحاظ دسترس‌پذیری به سه سطح قابل تقسیم است که عبارتند از: سطح ناخودآگاه در دسترس. سطح ناخودآگاه که با اندیشه قابل دسترس است. سطح ناخودآگاه هسته که غیرقابل دسترس است. درکل باید بگم اکثر جوان ها برای اینکه بگن چیزی بلد هستیم چندتا جمله از فروید و یونگ یا چندتا فیلسوف و جامعه شناس و روان شناس دیگه حفظ میکنن و درمقابل فقط باید سر تایید خم کنیم چون برای مخالفت با این نظریات ، حرف های طولانی وجود داره که از حوصله جمع خارجه (:
آرمان میرزاخانی
کلا همه ی کتاب های یونگ را باید خواند. این کتاب هم کتاب خوبی هست ولی ترجمشو دوس نداشتم. هنچنین بنظرم بعضی از شاگردها و دنباله روهای یونگ مفاهیمی را که یونگ توی کتابهاش آورده بهتر و ساده تر از خود یونگ بیان کردن.
AMin.NW
به نظر من میشد کتاب به نحو ساده تر و روان ترب ترجمه بشه که برای هر کلمه خواننده (یا شنونده) مجبور نباشه دنبال معنی اون کلمه یا جمله باشه. تا بخواد متوجه خود کتاب بشه.
کاربر 4058522
به نظر م فهمش خیلی سخته وباید چند بار این اثر رو خوند تا متوجه شد ونکته دیگه اینکه بیشتر در حوزه جامعه شناسی صحبت میکنه تا روانشناسی

زمان

۳ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۷۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۱۷۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۲۳,۱۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد