نظرات درباره کتاب صوتی سرنوشت یک انسان و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی سرنوشت یک انسان اثر میخاییل شولوخف

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی سرنوشت یک انسان

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۱از ۹ رأی
۴٫۱
(۹)
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
انسان و سرنوشت کتاب «سرنوشت یک انسان» روایت‌گر داستان زندگی مردی است که سرنوشت وی، در طی دو جنگ جهانی به‌صورت دردآلودی شکل گرفت زیرا منجر به از دست دادن دارایی‌های معنوی او مانند خانواده، آزادی و ... توسط نازی‌ها شد. کتاب «سرنوشت یک انسان» با نثری روان زندگی سرشار از درد و رنج و سختی در دوران جنگ و همچنین مشکلات و درد‌های روحی بعد از آن را به تصویر می‌کشد و بر سرنوشت شکست‌ناپذیر یک انسان در برابر ظلمات پیاپی دنیوی تاکید دارد. «...بعضی شب‌ها خوابم نمی‌برد. فقط در ظلمت شب خیره می‌شوم و به فکر فرو می‌روم. از خود می‌پرسم: چرا این کار را کردی؟ به خاطر زندگی بود؟ چرا این طور فلجم می‌کنی؟ چرا شکنجه‌ام می‌کنی؟ ولی جوابی برای این سوالات خود نه در ظلمت شب و نه در روشنایی روز نمی‌یابم... نه، جوابی نمی‌یابم. مسلما جوابی نیز نخواهم یافت!» شولوخوف و جنگ میخائیل شولوخوف در سال ۱۹۰۵ در روستای کروجلنین در نزدیکی وشنسکایا در حومه جنوبی رود دن از مادری اوکراینی و پدر اهل روستایی از نژاد روس متولد شد. وی در دوران زندگی خود جنگ‌های زیادی را تجربه کرد. در 17 سالگی اولین کتاب خود «داستان دن» را نوشت و بعد از آن کتاب‌های دیگری را به رشته تحریر در آورد که «دن آرام» معروف‌ترین اثر وی به شمار می‌رود. از دیگر آثار وی می‌توان به «آن‌ها برای سرزمین پدری‌شان جنگیدند»، « زمین نوآباد»، « کره اسب» و ... نیز اشاره کرد. شولوخوف در سال 1941 جایزه استالین، در سال 1960 جایزه لنین در شوروی و در سال 1965 جایزه نوبل ادبی را به خود اختصاص داد و سرانجام در سال 1984 دیده از جهان فرو بست.
mehr noroozi
نه این مردها که موهای سیاه خود را در جنگ سپید کرده اند، تنها در شب نمیگریند... کتاب خوبیه ارزش وقت گذاشتن رو داره قطعا...
AS4438
عالی👍
sara.92.88
من چاپ خیلی قدیمی این کتاب دارم و ارزش چند بار خوندن داره
AS4438
داستانی عم انگیز ازافرادی که خانواده هایشان رادرجنگ ازدست میدهندوتاآخرعمراین غم جانکاه راباخودهمراه دارند،عالی بود چاپی این کتاب راقبلن خوانده بودم.

زمان

۲ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۱۱۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۱۱۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد