نظرات کتاب بارون درخت نشین
کتاب صوتی بارون درخت نشین اثر ایتالو کالوینو

دانلود و خرید کتاب صوتی بارون درخت نشین

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۵۶ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

a soul
سه‌گانه‌ی نیاکان ما شامل سه کتابه: وینکنت دو نیم شده، بارون درخت‌نشین و شوالیه‌ی ناموجود. داستان هر سه کتاب رو که زمان روایتشون مربوط به گذشته است، میشه تعمیم داد به زمان حال و بارون درخت‌نشین مهم‌ترین اونهاست. کوزیمو دوروندو، از دست غذاهای عجیب و غریب خواهر عجیب و غریبش عاصی می‌شه و از خونه گریزون می‌شه، اما نه به این شهر و اون شهر، بلکه به بالای درخت‌های شهر اومبروزا. پای حرفش می‌مونه و عمرش رو بی‌اینکه ثانیه‌ای پا به زمین بگذاره به پایان می‌رسونه. داستان، داستان زندگی اونه که توسط برادر کوچکترش که سبک زندگی کاملا متفاوتی رو‌ داره روایت می‌شه. داستان خوی وحشی و هوش و نبوغ و خرد کوزیمو. مردی که کلاه پوستین گربه به سرش میذاره و بی تفنگ و شمشیر جایی نمیره اما با ژان ژاک روسو ( سبک زندگی کوزیمو بسیار شبیه به روش تربیتی پیشنهادی روسو در کتاب امیله) نامه‌نگاری می‌کنه و آوازه‌ی شهرتش حتی به گوش ناپلئون بناپارت هم می‌رسه. اون به هیچ‌وجه منفعل نیست. فعالیت‌های سیاسی داره و حتی قانونی رو برای جامعه‌ای ارمانی تدوین می‌کنه. جامعه‌ای برای پاس‌داشت انسانیت و این مرد فردیه که بعد از مرگش چهره‌ی شهر دگرگون میشه. انگار مرگش، مرگ یک زمانه و یک تفکره. اون به دنیا میاد و اندیشه و راه و رسم خاصی رو بی‌نیاز از دیگران اما برای دیگران ایجاد می‌کنه و کاری به این نداره که بعد از مرگش، شاید دیگران پاسدار خوبی برای این میراث نباشن. کتاب مهمیه ولی خسته کننده است. یه طنز زیرپوستی تو گفت و گوها و فضا سازی‌ها قرار داره اما خسته کننده است . برای من نتونست جای بهترین کتابی که از کالوینو خوندم، یعنی شبی از شب‌های زمستان مسافری رو بگیره. جملاتی از کتاب : " سرانجام پس از عمری که وقف ایمان خود کرده بود در گذشت. بی‌آنکه به درستی بداند به چه چیزی ایمان باید داشت. با این وجود تا لحظه ی آخر زندگی کوشید ایمانش راسخ باشد. " "برای بهتر دیدن زمین باید از آن فاصله گرفت"
ناما
mrc😊
سَمَر
ممنون روح عزیز 🌹😊
a soul
ترجمه های مرحوم سحابی عالیه. از شهدی هم ترجمه ی خوب زیاد خوندم البته نه ترجمه ی این کتاب . آقای شهدی هم قصد نداشت ترجمه ی جدیدی ارائه بده . منتها چون نشر میخواست هر سه جلد این مجموعه رو با یک مترجم چاپ کنه ، آقای شهدی این جلد رو هم ترجمه کرد.
ناسارا
اولین کتاب از این نویسنده بود که میخوندم. اول بهتون بگم منظور از بارون ، باران نیست بلکه به معنی یکی از القاب اشراف زادگان اروپایی هست. منظور شخص بارونی است که روی درخت مینشیند. داستان این کتاب داستان پسری است که از کودکی تصمیم میگیرد روی درخت ها زندگی کند. داستان از زبان برادر این بارون نقل میشود. کتاب سرشار از خلاقیت است تمام کارهایی که بارون میکند برای اینکه زندگی خوبی روی شاخه ها داشته باشد با خلاقیت جذابی نگاشته شده است. در خلال داستان که شاید کمی فانتزی جلوه کند به مطلبی رسیدم که دلم میخواد با شمادر میان بگذارم. این که یک داستان بود اما از دل این داستان دریافتم که چه قدر جالب میشه آدمی که تصمیم میگیره ساده زندگی کنه چقدر وقت اضافی برای پرورش روحش میتونه پیدا کنه . مثلا وقتی به همین راضی باشی که نیازهای اولیه ات برطرف بشه چقدر زمان و انرژی میتونی داشته باشی که علم های مختلف رو یاد بگیری یا کتاب بخونی یا یه چیز رو حرفه ای دنبال کنی . و چقدر بودن در بطن طبیعتِ هر چیز میتونه هزاران برابر بهتر از یک دانشگاه باشه. ما چقدر با بیهودگی های مختلف احاطه شدیم و داریم خفه میشیم. و هر چی میگذره حریص تر نسبت به هر آنچه که بیمورد هست میشیم. داستان زیبا بود و داستان پردازیش زیباتر. چیزی که بیشتر از همه من را شاد میکرد این بود که حرفی عمیق در میان هر پرش بارون از این شاخه به اون شاخه وجود داشت. حرفی که نیاز به شنیدن داشت.
Ali
واقعا بعد از مدت ها لذت بردم .
0
Saba Mirzahosseini
«برای بهتر دیدن زمین، باید اندکی از آن فاصله گرفت.» کوزیمو برای من، نماد پایبندی به آرمان‌های شخصی است؛ اگرچه دیگران این آرمان‌ها را درک نکنند.
i._.shayan
صدای آرمان سلطان زاده فوق العادست سرشار از احساسات و روح میتونه قلب خواننده ی کتاب رو به راحتی تسخیر کنه اولین بار بود که بنظر یه کتاب صوتی از متن خود کتاب پیشی گرفته بود چون با چنان دقتی این عنوان به کتاب صوتی تبدیل شده که انگار گوینده همون نویسندست
عادل تنها
قطعا کتاب خاصیه. با سلیقه من خیلی همخوانی نداشت، اما به اندازه ای بد نبود که تا آخر نخونم. ایده ی اولیه ی کتاب جالب و خاص بود. پایان خوبی هم داشت
آوا رازقندی
سرگرم کننده بود اما نه خیلی پر کشش.از ایده اصلیش خوشم اومد و اینکه می‌گفت پایبند بودن به اصل خود خیلی ارزشمنده البته که حتی در این مورد هم رعایت اعتدال پسندیده‌اس!اجرای آقای سلطان‌زاده رو دوست داشتم.
توحيد
ایده ی کتاب واقعا جالبه و قدرت نویسنده در پرورش این ایده، بلا تردیده ولی داستانش طوری نیست که آدمو به وجد بیاره. ترجمه و اجرای صوتی خوبی داره
tahereh moeini
خوب بود
سعیده
بسیار جذاب بود... من این کتاب رو در مسیر سفر گوش دادم و در زیر درخت گردو به پایان بردم. تجربه ی شنیدن این کتاب با صدای آقای سلطانزاده حقیقتا خوب بود. کتابی که در هر فصل اتفاقی تازه داشت و حرفی برای گفتن می زد.

زمان

۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۵۷۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۵۷۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد