مجتبی شکوری

اولین بار که در برنامه‌ی کتاب‌باز به عنوان مهمان آمد، چنان از حرف‌هایش استقبال شد که دست‌اندرکاران برنامه‌ی کتاب‌باز تصمیم گرفتند او را بار دیگری هم به این برنامه دعوت کنند. مجتبی شکوری، فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه شریف و فارغ‌التحصیل دکتری علوم سیاسی از دانشگاه تهران، معلم و یک کتاب‌باز واقعی است.

مجتبی شکوری متولد ۱۳۶۶ است و با حرف‌هایی که از دل کتاب‌ها بیرون می‌آید، همه را در درجه اول دعوت به فکر کردن و در درجه دوم تشویق به مطالعه کتاب می‌کند. مجتبی شکوری در حال حاضر علاوه بر معلمی در مدرسه، در سازمان‌ها هم به عنوان سخنران دعوت می‌شود. او معمولا در روز حدود ۴ ساعت کتاب می‌خواند و بعضی روزها تا ۸ ساعت هم مطالعه دارد.

حالا مجتبی شکوری علاوه بر حضور در برنامه کتاب‌باز، مشغول ساخت و انتشار پادکست رادیو راه است و در این پادکست هم درباره کتاب‌ها و موضوعاتی که هر کدام از ما در طول زندگی با آن مواجه می‌شویم، صحبت می‌کند.

بیشتر
کمتر

گفت‌وگوی اختصاصی طاقچه با مجتبی شکوری

درد بخشی از زندگی است و همه تجربه‌اش خواهیم کرد. درد هم مثل شادی يا غم می‌آید و بعد از مدتی می‌رود. اما وقتی ما حضور او را به رسمیت نمی‌شناسیم و از دردکشیدن اجتناب می‌کنیم، درد تبدیل به رنجی می‌شود که ممکن است تا ابد همراه ما بماند و رهایمان نکند. مجتبی شکوری در این گفت‌وگو، تصویر متفاوتی از زندگی را به ما نشان می‌دهد. او به ما یاد می‌دهد چطور با درد روبه‌رو بشویم و از آن اجتناب نکنیم. مجتبی شکوری مثل همیشه پای کتاب‌ها را هم به بحث باز می‌کند. او از کتاب‌هایی می‌گوید که به ما کمک می‌کنند اجازه بدهیم درد مسیر طبیعی و درست خود را طی کند و به وقتش به پایان برسد.

دانلود مستقیم ویدیو
کتاب صوتی

«گفت‌و‌گوی اختصاصی با مجتبی شکوری» را در طاقچه بشنوید

پادکست رادیو راه فصل اول

مشاهده همه قسمت‌ها آرشیو

پادکست رادیو راه فصل دوم

کتاب‌های معرفی شده در فصل اول رادیو راه

کتاب‌های معرفی شده در فصل دوم رادیو راه

سوالات متداول

مجتبی شکوری یکی از کارشناسان برنامه‌ی کتاب‌باز است. مجتبی شکوری با رتبه ۴۸ کنکور مشغول تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه شریف شد. اما بعدها تصمیم گرفت کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته علوم سیاسی ادامه دهد. او در حال حاضر در برنامه کتاب‌باز و پادکست رادیو راه از دنیای کتاب‌ها و موضوعاتی مانند خشم، آرامش، عشق و… که هر کدام از ما در روز با آن سروکار داریم، می‌گوید.

در این صفحه همه‌ی کتاب‌هایی که مجتبی شکوری در این دو برنامه معرفی کرده، آورده‌ایم. شما می‌توانید نسخه‌ی الکترونیکی یا صوتی این کتاب‌ها را از طاقچه دریافت کنید.

رادیو راه نام پادکستی است که مجتبی شکوری مشغول ساختن آن است. رادیو راه را می‌توانید از طاقچه و یا اپلیکیشن‌های مناسب برای گوش دادن پادکست مانند کست‌باکس گوش کنید.

فروشگاه اینترنتی کتاب طاقچه جایی برای خرید آنلاین و دانلود کتاب صوتی و الکترونیکی است.

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه