دانلود کتاب های آنتوان دو سنت اگزوپری | نویسنده شازده کوچولو

آنتوان دوسنت اگزوپری

درباره زندگی و کتاب های آنتوان دوسنت اگزوپری

آنتوان دوسنت اگزوپری، یکی از مشهورترین نویسندگان تاریخ جهان است که با نوشتن کتاب شازده کوچولو، محبوبیتی جاودانی برای خود خرید. این نویسنده، هرگز اصراری برای اینکه یک اثر ادبی بیافریند نداشت، بلکه همیشه در تلاش بود تا روایت شخصی خود را بیان کند و مسائل را از دیدگاه خاص خودش ببیند و احتمالا این موضوع، رمزی از موفقیت او است. چراکه او به واسطه پرواز کردن، این حس ناب و متفاوت را تجربه کرده بود و حضورش در سرزمین‌های دیگر، افق‌های دیدش را باز و گسترده کرده بود.

بیوگرافی آنتوان دوسنت اگزوپری

آنتوان دوسنت اگزوپری ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ در لیون، یکی از شهرهای فرانسه، به دنیا آمد. پدرش را در چهارسالگی از دست داد. از همان دوران تحصیل عشق به نوشتن در او جوانه زد و در سال ۱۹۲۵ یکی از داستان‌هایش به نام مانون را در یک نشریه ادبی منتشر کرد. اما آنچه که جوانه عشق او به نوشتن را به درختی پربار بدل کرد، تجربه پرواز و سفر کردن به سرزمین‌های دیگر بود. با سفر کردن بود که او با مردم و فرهنگ‌های مختلف آشنا شد و در کتاب‌هایش از آن تجربیات هم یاد کرد. اگزوپری در سال ۱۹۳۱ با زنی به نام کانسوئلو ازدواج کرد. بانویی تندمزاج و مبتلا به آسم که بعدا به شکل گل، در داستان شازده کوچولو سر برآورد؛ گلی که سرفه هم می‌کرد.

مرگ اگزوپری

اگزوپری به عنوان یک خلبان تجاری موفق کار می‌کرد. هواپیمای او در خطوط پست تجاری میان اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی در رفت‌وآمد بود. هنگامی که جنگ آغاز شد، او در شرایط سنی و وضعیت سلامتی مناسبی نبود که بتواند به ارتش بپیوندد. با این حال، آنتوان دوسنت اگزوپری به نیروی هوایی آزاد فرانسه در شمال آفریقا پیوست. هواپیمای او در ۳۱ ژوئیه ۱۹۴۴ در پروازی اکتشافی بر فراز دریای مدیترانه دچار سانحه شد. هرچند در گذشته حدس می‌زدند که او در حمله آلمان‌ها جان خود را از دست داده است، اما در نهایت و با پیدا شدن لاشه هواپیمای او، این فرضیه منتفی شد. احتمالا هواپیما دچار نقص فنی شده بود. به هر حال اگزوپری عمر کوتاهی داشت اما توانست با خلق کتاب‌های ارزشمند، به یکی از قهرمانان ملی فرانسه تبدیل شود.

آثار و نوشته های آنتوان دوسنت اگزوپری

معروف‌ترین اثری که از آنتوان دوسنت اگزوپری به جا مانده است، داستان مشهور شاهزاده کوچولو است. او نوشتن این داستان را در سال ۱۹۴۱ آغاز کرد، با مداد و آبرنگ تصویرهای زیبایی برای آن آفرید و آن را در ۱۹۴۳ منتشر کرد. این کتاب مهم، در سده بیستم، عنوان سومین کتاب پرفروش جهان را از آن خود کرد. این کتاب حالا بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه فروخته است و به صد زبان نیز ترجمه شده است. حال حساب اینکه چندبار مورد اقتباس‌های سینمایی و انیمیشنی نیز قرار گرفته است، با خودتان!

هوانورد داستان کوتاهی است که در سال ۱۹۲۶ در یک نشریه منتشر شد و بعدا پایه و اساس کتاب پیک جنوب را شکل داد.

پیک جنوب در سال ۱۹۲۹ در طول مدتی که آنتوان دوسنت اگزوپری در یکی از قبایل صحرانشین مراکش بود، نوشته شد و این داستان هم باز دربردارنده بخشی از تجربیات او به عنوان خلبان و همچنین درگیری‌ها و روابط احساسی زندگی‌اش است که از زبان شخصیت داستان، ژاک برنی، روایت می‌شود.

زمانی که اگزوپری کتاب پرواز شبانه را نوشت و در ۱۹۳۱ منتشر کرد، این کتاب به سرعت در فهرست کتاب‌های پرفروش جای گرفت. آندره ژید برای این کتاب مقدمه‌ای نوشت و به دیده شدن آن کمک بسیاری کرد. این داستان، بر اساس تجربیات او در کار پست هوایی نوشته شده است و ماجرای خلبانی را روایت می‌کند که در حین انجام وظیفه در طوفان گم می‌شود... این کتاب هم در سال ۱۹۳۳ به فیلمی با بازی کلارک گیبل تبدیل شد. این کتاب جایزه فمینا را برای آنتوان دوسنت اگزوپری به ارمغان آورد.

اگزوپری کتاب زمین انسان‌ها را در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد. در این کتاب هم مانند کتاب‌های دیگر او، عنصر پرواز به چشم می‌خورد. زمین انسان‌ها، کتابی است که درباره تجربیات او در طول دوران جنگ، حوادثی که در حین پرواز تجربه کرده است و همچنین روابط میان آدم‌ها نوشته است.

خلبان جنگ، نام کتابی است که در سال ۱۹۴۲ منتشر شد و شرح ماموریتی است که او در طول دوران جنگ در سال ۱۹۴۰ از سر گذرانده بود.

نامه به یک گروگان کتاب دیگری است که در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. این داستان نیز ماجرای جالبی دارد: دوست آنتوان دوسنت اگزوپری، لئون ورث که نامش در تقدیم‌نامه کتاب شازده کوچولو هم دیده می‌شود، رمانی نوشته بود. اما به دلیل یهودی بودن نتوانست کتابش را منتشر کند. اگزوپری با نوشتن این کتاب درواقع مقدمه‌ای بر کتاب دوستش نوشت و او را به شکل یک گروگان فرانسوی در دست اشغالگران نشان داد.

از اگزوپری پس از مرگش نیز کتاب‌های بسیاری منتشر شد. کتاب‌هایی مانند قلعه (۱۹۴۸)، نامه‌های جوانی و دفترچه‌ها (۱۹۵۳)، نامه‌ها به مادر (۱۹۵۵)، نوشته‌های جنگ (۱۹۸۸) و مانون رقاص که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

جوایز و افتخارات

آنتوان دوسنت اگزوپری جوایز و افتخارات زیادی را هم از آن خود کرد. نشان لژیون دونور و جایزه فمینا را در سال ۱۹۲۹ از آن خود کرد و ده سال بعد جایزه بزرگ رمان فرهنگستان فرانسه را در سال ۱۹۳۹ گرفت. جایزه کتاب ملی آمریکا در سال ۱۹۴۰ و دو نشان صلیب جنگ یکی در سال‌های ۱۹۴۰ و دیگر در ۱۹۴۴ پس از مرگش دریافت کرد که به پاس زحمات او در جنگ جهانی و حضورش در نیروهای متفقین به او اهدا شد.

در سال ۲۰۰۸ بنیاد اگزوپری با حمایت بنیاد فرانسه و همچنین اعضای خانواده و دوست‌داران او، تاسیس شد. اهداف این بنیاد، اجرا کردن پروژه‌های مختلف در سراسر جهان برای کمک به جوانان برای دستیابی به آینده‌ای بهتر است؛ آن‌هایی که در محیط‌های خشن و با شرایطی نامطلوب زندگی می‌کنند.

کتاب‌های الکترونیکی

مشاهده همه
subscriptionAvailableشازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری
الکترونیکی
۱۰,۰۰۰ت
subscriptionAvailableشازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری
الکترونیکی
۳۰,۰۰۰ت
off
٪۳۰
subscriptionAvailableشازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری
الکترونیکی
۱۱,۰۰۰۷,۷۰۰ت
subscriptionAvailableشازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری
الکترونیکی
۱۲,۰۰۰ت
زمین انسان ها اثر آنتوان دو سنت اگزوپری
الکترونیکی
۵۱,۰۰۰ت
شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری
الکترونیکی
۴۰,۰۰۰ت
شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری
الکترونیکی
۱۶,۹۵۰ت
شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری
الکترونیکی
۴۰,۰۰۰ت
subscriptionAvailableشازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری
الکترونیکی
۳۰,۰۰۰ت
subscriptionAvailableشازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری
الکترونیکی
۱۰,۰۰۰ت
subscriptionAvailableشازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری
الکترونیکی
۲۷,۰۰۰ت
subscriptionAvailableپرواز شبانه اثر آنتوان دوسنت اگزوپری
الکترونیکی
۲۹,۰۰۰ت