دانلود و خرید کتاب مغز موفق امین رحمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مغز موفق اثر امین رحمتی

کتاب مغز موفق

نویسنده:امین رحمتی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مغز موفق

کتاب مغز موفق نوشته امین رحمتی است. کتاب مغز موفق به شما یاد می‌دهد موفقیت با شما فاصله ندارد و برای رسیدن به آن فقط احتیاح به یک مغز موفق دارید تا به عمل نزدیک شوید. با راهکارهای عملی و آسان این کتاب می توانید ساخت مغز موفق و شگفت انگیز خود را شروع کنید

درباره کتاب مغز موفق

ما در این کتاب در مورد موضوعاتی صحبت خواهیم کرد که می‌توانم به جرأت بگویم هر فرد برای ورود به یک زندگی رؤیایی و جدید و پیوستن به جمع افراد موفق باید بداند.  اکنون مغز شما دنبال این است که این کتاب چه تأثیری می‌تواند در زندگی من داشته باشد؟ آیا با خواندنش وقتم را تلف می‌کنم؟ یا نه می‌تواند نقطه عطفی برای موفقیت من باشد؟ دوستان خوبم دقیقاً بخش عمده این کتاب در مورد همین سؤالات و پیغام‌هایی است که مغز ما در هرلحظه تولید می‌کند و متأسفانه خیلی از افراد گوش‌به‌فرمان مغزشان می‌دهند و از کنار کتاب‌هایی رد می‌شوند که شاید قطعه گم‌شده پازل موفقیتشان در آن باشد پس بهتر نیست که مغزمان را بهتر بشناسیم و بدانیم که چطور با آن رفتار کنیم. این کتاب مغز شما را به سمت موفقیت هدایت می‌کند.

با خواندن این کتاب به‌غیراز اینکه به دانش خود چیزی را اضافه کرده باشید اتفاق دیگری رخ نخواهد داد! اما خوشبختانه باید بگوییم وقتی‌که دانش را با مهارتی که از اقدام‌های این کتاب حاصل می‌شود ترکیب کنید اتفاقی بزرگ رخ خواهد داد و انسانی با رفتارهای متفاوت خواهید شد که هرروز به رشد و پیشرفت خود در تمامی زمینه‌های کمک می‌کند. 

خواندن کتاب مغز موفق را به چه کسانی پینشهاد می‌کنیم 

این کتاب را به تمام کسانی که در زندگی به دنبال موفقیت هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مغز موفق

مغز خزنده در بخش مرکزی مغز ماست درواقع جز لایه‌های زیرین مغز و تمام تفکرات و رفتارهای ما ابتدا باید از این لایه رد شوند همچنین مراکز کنترل اعمال حیاتی مانند نفس کشیدن بلع و ضربان قلب در این قسمت قرار دارند. این قسمت همچنین مسئول احساسات گرسنگی، روابط جنسی واکنش جنگ یا گریز است و دربرگیرنده تمام فرایندهای ناخودآگاه ما و همهٔ اعمال غیرارادی بدن ماست. کار اصلی این مغز حفظ بقا و حفظ انرژی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

حفظ بقا

این مغز را خزنده می‌نامند زیرا قدرت درکش مانند یک خزنده: مار، مارمولک، کروکودیل و... می‌ماند، اساساً قبل از پیدایش پستانداران در کرهٔ زمین تنها خزندگان حاکمان زمین بودند و لاجرم همهٔ حیوانات زندهٔ فعلی، نوع تکامل‌یافتهٔ یک خزنده هستند. مغز خزنده کار اصلی‌اش حفظ بقای ما با توجه به نیازهای اولیه و حیاتی است، نیازهایی مانند آب، تغذیه، خواب، نفس کشیدن، امنیت و... بسیار تا بسیار وظیفه‌شناس بوده و موضوع حفاظت ما به جانش بسته است.

مغز خزنده ما در شرایط خاص به ما می‌گوید سه کار را انجام بده:

ـ بجنگ 

ـ فرار کن

ـ هیچ کاری انجام نده

اگر بخواهیم مغز خزنده یک کوروکودیل را مثال بزنیم در شرایطی که بتواند از پس طعمه‌اش بربیاید مغز خزنده‌اش دستور می‌دهد بجنگ و آن را برای حفظ بقای خود شکار می‌کند و اگر ببیند که آن موجود از خودش قوی‌تر است فرار می‌کند و در بعضی مواقع هم هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و اگر بخواهیم برای انسان مثال بزنیم زمان‌هایی را دیده‌اید که یک شی به سمت ما پرتاب می‌شود ناخودآگاه عکس‌العمل نشان می‌دهیم و با فرار یا سپر کردن دستمان از خودمان دفاع می‌کنیم، دستور این عملیات توسط مغز خزنده صادر می‌گردد.

در بعضی مواقع هم شاید تجربه کرده باشید که کار بسیار مهمی داشته‌اید درعین‌حال تشنه یا گرسنه هم بوده‌اید حتی وقت خوردن چیزی را هم نداشته‌اید، در این مواقع مغز خزنده شما مثل یک آژیر شروع می‌کند به صدا دادن تا وقتی‌که به نیازش یعنی همان حفظ بقا توجه کنیم و چون وقت کافی ندارید با خوردن یک لقمه و یا مقدار کمی آب برای مدتی آژیرش را خاموش می‌کنید.

نظرات کاربران

محمدجواد
۱۴۰۰/۰۴/۲۳

محتوا عالی و کاربردی ترجمه روان و جذاب

radman khalili
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

کتاب جالب و خیلی خوبی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
نیازهای مغز خزنده: ـ حداقل ۷ ساعت خواب کافی ـ تغذیه و آب کافی و مناسب ـ فعالیت فیزیکی ورزش نیازهای مغز عاطفی: ـ داشتن لذت و تفریحات کوچک ـ ارتباط با افراد دوست‌داشتنی (و رابطه عاطفی قوی) ـ توجه به موضوعات غیرمنطقی مانند هنر
کاربر ۴۹۷۲۶۸۶
نیازهای مغز خزنده: ـ حداقل ۷ ساعت خواب کافی ـ تغذیه و آب کافی و مناسب ـ فعالیت فیزیکی ورزش نیازهای مغز عاطفی: ـ داشتن لذت و تفریحات کوچک ـ ارتباط با افراد دوست‌داشتنی (و رابطه عاطفی قوی) ـ توجه به موضوعات غیرمنطقی مانند هنر نیازهای مغز منطقی: ـ مطالعه کردن و یادگیری مطالب جدید ـ فکر کردن به موضوعات ـ حل مسئله
احسان رضاپور
بدترین کاری که مغز خزنده می‌کند و افراد بسیاری درگیر آن می‌شوند این است که اجازه «فکر کردن برای حل مسائل» را به ما نمی‌دهد، چون کاری دشوار است و باعث می‌شود بیشترین انرژی را مصرف کند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید بیشترین انرژی از بدن ما زمانی گرفته می‌شود که در حال فکر کردن باشیم و بیشترین کالری را می‌سوزانیم حتی بیشتر از زمان‌هایی که در حال ورزش هستیم!
احسان رضاپور
یادآوری و مرور مهم‌تر از یادگیری است
MELIKA
استعداد یعنی سرعت یادگیری یک‌چیز.
MELIKA
متأسفانه مغز خزنده زور بیشتری نسبت به دو مغز دیگر دارد و بعدازآن مغز عاطفی قدرت را در دست گرفته است و در آخر نیز مغز منطقی. به همین دلیل است که وقتی می‌خواهیم با استفاده از مغز منطقی خود تصمیم به یک کار درست بگیریم، مثلاً یک مهارت را یاد بگیریم یا یک مسیری را برای موفقیت خود طی کنیم، مغز خزنده تمام وسوسه‌ها و بهانه‌ها را برایمان لیست می‌کند و گاهی مغز پستاندار نیز تمام لذت‌هایی را که به‌واسطه انجام ندادن آن کار می‌توانیم داشته باشیم، به ما یادآوری می‌کند.
احسان رضاپور
مغز منطقی یا نئوکورتکس آخرین مغز و بیرونی‌ترین لایه، مغز منطقی است، همان بخشی که تصور کلی ما از مغز است، درحالی‌که اکثر انسان‌ها خیلی کم از این مغز استفاده می‌کنند! چون این مغز بیشترین انرژی را در بین سه مغز استفاده می‌کند، به همین دلیل است که اغلب کارهای ما توسط مغز خزنده و عاطفی انجام می‌شود تا مصرف انرژی کاهش یابد. این قسمت از مغز تمام اطلاعات منطقی و آماری و تمام اطلاعاتی که در طی زمان کسب می‌کنیم را در خود جای می‌دهد. زمانی که مطلبی را آموزش می‌بینیم، این قسمت از مغز ما فعال می‌شود همچنین خلاقیت و نوآوری مربوط به این قسمت می‌باشد. عملاً تفاوت اصلی ما انسان‌ها با حیوانات همین بخش از مغز است.
احسان رضاپور
عمده خواسته مغز پستاندار این است که همین‌جا و همین‌الان احساس خوبی داشته باشد، به‌عنوان‌مثال افرادی را در نظر بگیرید که همش می‌گویند دوباره چاق شدم! باید از این به بعد مراعات کنم و کمتر بخورم! و جملاتی ازاین‌دست که احساس عذاب وجدان را در آن‌ها افزایش می‌دهد، اما همین افراد وقتی‌که یک نوشابه خنک را می‌بینند از خود بیخود شده و آن را نوش جان می‌کنند، این کار مغز پستاندار یا عاطفی است که لذت را برای همان لحظه می‌خواهد و به عواقب آن فکر نمی‌کند.
احسان رضاپور
شاید در موقعیتی قرارگرفته‌اید که محل خواب شما تغییر کرده باشد مثلاً در خانه یکی از اقوامتان قرار باشد که بخوابید و دیدید که خیلی از افراد می‌گویند وقتی‌که محل خوابم تغییر می‌کند خواب درستی ندارم! به این دلیل است که در این حالت مغز خزنده شما برای حفظ بقای خود در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرد و آن محل را ناامن می‌داند و شمارا در حالت خواب‌وبیداری نگه می‌دارد و اگر دقت کرده باشید با کوچک‌ترین صدایی شما از خواب می‌پرید. پیشنهاد می‌کنم در این مواقع همه جای خانه را بازدید کنید تا مغز خزنده با اطلاعاتی که از آن محیط می‌گیرد و به مغز منطقی می‌فرستد، متوجه شود که محیط امن است.
احسان رضاپور
مغز خزنده برای این‌که این حجم پردازش را انجام دهد از روش‌های خاصی استفاده می‌کند تا در بهینه‌ترین حالت ممکن باقی بماند، این مغز علاوه بر این‌که در بسیاری از کارها به ما کمک می‌کند و برای بقای ما کاملاً ضروری است در بسیاری از مواقع هم کار ما را خراب می‌کند! یکی از مهم‌ترین کارهای مغز خزنده برای کاهش انرژی حفظ حالت موجود ما است، تمام تلاشش را می‌کند که ما پیشرفت و یا پسرفتی نکنیم، حتماً تعجب کردید! اما یک واقعیت تلخ است و باید پذیرفت، این مغز کارش این است که شمارا در همین سطحی که اکنون هستید ثابت نگه دارد و تغییری نکنید چون اگر تغییر کنید زحمتش زیاد می‌شود و برای همین تلاش می‌کند تا حالت موجود را حفظ کند.
احسان رضاپور

حجم

۳۳۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

حجم

۳۳۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۳ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان