دانلود و خرید کتاب مدل کسب و کار گمرک الکترونیک فرهاد بهرامی‌نوا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدل کسب و کار گمرک الکترونیک اثر فرهاد بهرامی‌نوا

کتاب مدل کسب و کار گمرک الکترونیک

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدل کسب و کار گمرک الکترونیک

کتاب مدل کسب و کار گمرک الکترونیک نوشته فرهاد بهرامی نو است. کتاب مدل کسب و کار گمرک الکترونیک را به انتشارات عطران منتشر کرده است این کتاب تاثیر گمرک الکترونیک بر توسعه صادرات را بررسی می‌کند. 

درباره کتاب مدل کسب و کار گمرک الکترونیک

جهانی شدن بازارها، یکپارچگی اقتصاد جهانی، رقابت شدید، عدم اطمینان، ناپایداری محیط تجارت در سطح جهان الزامات نوینی را برای کشورهایی که علاقه‌مند به بقاء و رقابت در محیط پیچیده و ناپایدار اقتصاد جهانی هستند، پدید آورده‌اند. این الزامات در بر گیرنده  مواردی همچون استفاده از ابزارها، تکنولوژی‌ها و روش‌های جدید برای انجام فعالیت‌های تجاری از جمله صادرات است. با توجه به اینکه به زعم برخی از صاحب نظران، اقتصاد آینده اقتصاد شبکه محور خواهد بود، برخورداری از توانمندی‌های همچون توان صادرات به روش الکترونیکی برای حضور موفق در چنین اقتصادی ضرورت دارد.

در این کتاب تأثیر کاربرد نقش گمرک الکترونیک بر توسعه صادرات از دیدگاه کارشناسان و صادرکنندگان مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه‌گیری و پیشنهادات لازم ارائه گردیده است. در این تحقیق ضمن مرور ادبیات نظری تحقیق، به تبیین موضوع و روش تحقیق پرداخته است.

برای اجرای پژوهش مطالعه کتابخانه‌ای مورد پشتیبانی قرار گرفته، استفاده شده است. جامعه آماری کلیه کارشناسان و صادرکنندگان خراسان شمالی است. پس از بررسی ادبیات تحقیق و تجزیه و تحلیل شاخص‌های گمرک الکترونیک مشخص شد تسهیل صادرات و شفاف سازی فعالیت ها بشترین تاثیر بر توسعه صادرات دارد.

با توجه به نتایج حاصل ازتحقیق، به سیاست‌گذاران دولتی فعال در زمینه صادرات و همچنین مدیران فعال در زمینه صادرات توصیه می گردد هر چه بیشتر به امر گمرک الکترونیک بر توسعه صادرات، در تدوین سیاست‌های صادراتی خود توجه لازم را منظور دارند. این کتاب نتیجه پژوهش‌های گشترده است. 

خواندن کتاب مدل کسب و کار گمرک الکترونیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام پژوهشگران و فعالا حوزه اقتصاد پیشهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدل کسب و کار گمرک الکترونیک

افزایش فعالیت‌های برون مرزی و فعالیت‌های بین المللی حاکی از ظهور و گسترش روابط جهانی است. این روابط به عنوان یکی از شرایط تعیین کننده جامعه معاصر در سراسر دنیا در حال گسترش است. جهانی شدن در عین حال هم علت است و هم معلول، به عنوان مثال؛ بخش اقتصادی جهانی شدن که هم تاثیر می گذارد و هم تاثیر می پذیرد یک بحث اصلی آن در بخش تجارت جهانی و افزایش حجم مبادلات تجاری است (مجموعه مقالات همایش تجارت الکترونیکی، ۱۸۳: ۱۵۳).

مبادلات بین المللی در جهان بدون استفاده از خدمات گمرکی معنا و مفهومی ندارد. گمرک به عنوان یکی از اجزای مهم و لاینفک تجارت خارجی هر کشور، محل تماس، ارتباط و ارائه اطلاعات از جانب سایر عاملین تجارت و مجری قوانین و مقرارت و دستورالعمل های صادره در زمینه امور صادرات و واردات می باشد. اهمیت نقش گمرک به حدی است که میزان سرعت و کارایی آن بعضی اوقات به عنوان معیاری برای ارزیابی فعالیت های تجارت خارجی هر کشور و یا حتی اقتصاد کلان آن کشور در نظر گرفته می شود. در واقع مهم ترین نقش گمرک ارتقاء کارایی فرایند صادرات و واردات وتامین و تحلیل آمار و اطلاعات مربوط به تجارت خارجی کشور ها می باشد. به همین دلیل است که امروزه معتقدند که اتوماسیون گمرک جزء حیاتی هرگونه برنامه تسهیل تجارت می باشد(حسن زاده،۱۳۸۶،ص۹۴).

با توجه به حجم بالای تجارت و سرعت فزاینده معاملات تجاری، گمرک نیز ناگزیر است متحول گردد، زیرا که مراجعه کنندگان به گمرک به همان سرعتی که کالای خود را می خرند و حمل می کنند، توقع دارند با همان سرعت هم عملیات ترخیص کالا در سیستم گمرکی پیش برود. به علاوه با توجه به ظهور تجارت الکترونیکی، امروزه انتظار جامعه تجاری این است که رویه همان گمرکی، شفاف پیش بینی شود و ترخیص کالاها سریع صورت گیرد. از طرفی دولت انتظار جمع آوری درآمدها و اعمال موثر قوانین و مقررات صادرات و واردات را دارد. به منظور تامین این انتظارات، بسیاری از ادارات گمرکی مبادرت به بازنگری و تجارت الکترونیکی برای پشتیبانی عملیاتشان استفاده می کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۱۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان