دانلود و خرید کتاب توطئه قتل هیتلر ترجمه حمید عشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توطئه قتل هیتلر اثر حمید عشقی

کتاب توطئه قتل هیتلر

گردآورنده:حمید عشقی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب توطئه قتل هیتلر

کتاب توطئه قتل هیتلر به گردآوری حمید عشقی به بررسی کودتای ۲۰ جولای و معرفی عوامل مرتبط با آن پرداخته است. 

 درباره کتاب توطئه قتل هیتلر

داستان ترور هیتلر یکی از عملیات‌های آزادی‌خواهانه است که باوجود برنامه‌ریزی دقیق و طولانی با شکست روبه‌رو شد و تعداد زیادی از مبارزان و مخالفان او کشته شدند و جنگ جهانی طولانی‌تر و کوه اجساد مردم بیگناه، بزرگتر شد.

 ظهر روز بیستم جولای ۱۹۴۴ آدلف هیتلر قدرتمندترین مرد آن روز اروپا در ستاد فرماندهی‌اش در لهستان امروزی که به آشیانه گرگ معروف بود مشغول کار بود که انفجار بمبی مهیب مقر فرماندهی او را به لرزه درآورد. هیتلر با خوش‌شانسی تمام از این سوء قصد جان سالم به در برد اما بلافاصله پس از انفجار، هاینریش هیملر اختیارات وسیعی را دریافت نمود تا به وسیله آن چند هزار تن از افراد مظنون را دستگیر کند. و تنها پس از دستگیری گسترده مظنونین به شركت در كودتا بود كه فاش گردید انفجار بمب در ستاد فرماندهی هیتلر در راستنبورگ نه فقط اولین توطئه نظامیان برای ترور او نبوده است؛ بلكه یكی از سلسله توطئه‌ها برای ترور هیتلر، توسط نظامیان بوده كه تعداد آن به بیش از چند ده مورد می‌رسید.

با اعدام این افراد اطلاعات زیادی در خصوص ترور و كودتای ۲۰ جولای برای همیشه به خاک سپرده شد و از دیگر سو، عده زیادی از آنان تلاش كردند تا قبل از دستگیری اسناد و شواهد این نقشه‌ها را نابود نمایند. تعدادی از عناصر اصلی كودتای ترور نیز برای فرار از دست گشتاپو، خودكشی کردند و سرانجام با محاصره برلین و قطعی بودن سقوط آن آلمانی‌ها بسیاری از اسناد مهم خود را سوزانده و یا نابود كردند كه اختمالا برخی از اسناد مربوط به كودتا و توطئه قتل هیتلر نیز در میان اسناد سوزانده شده است. آنچه نیز از این اسناد برجای مانده بود، توسط نیروهای اشغالگر مصادره شد و امروزه به یقین نمی‌توان گفت كه تمام اسناد موجود، در دسترس مورخین قرارگرفته باشد. مجموع عواملی كه شامل اعدام و خودكشی عناصر اصلی ترور و نیز نابودی اسناد توسط كودتاچیان و رژیم نازی، قبل از سقوط برلین به همراه مصادره باقی مانده این اسناد است، موجب شده كه بسیاری از زوایای طرح‌های ترور هیتلر و تعداد دفعات توطئه ترور وی برای همیشه سربه مهر و غیرقابل كشف باقی بماند؛ اما با استناد به آنچه امروزه در دسترس است می‌توان نمایی ولو غیرشفاف از توطئه هیتلر ارائه نمود.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده است براساس شواهد موجود، نقبی به چگونگی طرح ترور هیتلر در تاریخ ۲۰ جوالی ۱۹۴۴ و عناصر كلیدی شركت كننده در آن داشته باشد.

 خواندن کتاب توطئه قتل هیتلر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 علاقه‌مندان به تاریخ جهان را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۹٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان