دانلود و خرید کتاب مؤثرترین صد فرد تاریخ مایکل اچ هارت ترجمه حمید هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مؤثرترین صد فرد تاریخ اثر مایکل اچ هارت

کتاب مؤثرترین صد فرد تاریخ

معرفی کتاب مؤثرترین صد فرد تاریخ

مایکل اچ‌. هارت، اخترفیزیکدان و تاریخ نویس آمریکایی در بیست و هشتم آوریل ۱۹۳۲ م. در نیویورک‌سیتی متولد شد. او چندین کتاب نوشته است که مهمترین و جنجالی‌ترین آنها کتاب موثرترین صد فرد تاریخ است. 

هارت نسخه اول کتاب  موثرترین صد فرد تاریخ  را در سال ۱۹۷۸ م. نوشت و طبق گفته خودش چهارده سال بعد که سطح علم و داناییش بیشتر شد کتاب خود را در سال ۱۹۹۲م. ویرایش کرد. این ویرایش تغییرات زیادی نسبت به نسخه اول کتاب داشت که او خود صادقانه اقرار کرد که در نسخه اول با کمی تعصب و کور نظری کتاب را نگاشته بود ولی اکنون در نسخه جدید هرگونه بخل و تعصب را کنار گذاشته و سعی در افشای حقیقت تاریخ داشته است. این کتاب تا به حال به ۱۵ زبان ترجمه شده و توانسته در نخستین سال‌های انتشارش بیش از ۵۰۰۰۰۰ جلد فروش را تجربه کند.

درباره کتاب موثرترین صد فرد تاریخ

 کتاب ‌هارت لیستی است از موثرترین صد فردی که تا به حال بر روی این کره خاکی زیسته‌اند. او برای انتخاب‌هایش در هر داستان از کتاب دلیل‌های خود را می‌آورد و آنها را تشریح می‌کند.‌ هارت اذعان دارد که این لیستی است که وی پس از سال‌ها مطالعه به آن دست یافته است و اگر شخص دیگری تاریخ را عمیقاً مطالعه کند و دست به تهیه چنین لیستی بزند ممکن است انتخاب‌های او با‌ هارت متفاوت باشد، پس او نظرات خود را بر کسی تحمیل نمی‌کند بلکه تشریح می‌کند.

اولین شخص این کتاب حضرت محمد(ص) ، دومین شخص نیوتن، سومین شخص عیسی(ع) و پانزدهمین شخص موسی(ع) است که ‌هارت برای این انتخاب‌ها دلایل قانع کننده‌ای را آورده است. 

نکته جالب توجه آن است که یک آمریکایی تجزیه‌طلب حضرت محمد (ص) را موثرترین فرد تاریخ می‌خواند و حتی او را از پیامبران پیشین همچون عیسی(ع) و موسی (ع) نیز بالاتر و موفق‌تر می‌داند. این کتاب‌ در مجلات، کنفرانس‌ها و شبکه‌‌های زیادی مورد بحث قرار گرفت.

هارت حضرت محمد (ص) را بسیار موفق‌تر از عیسی (ع) و موسی (ع) می‌خواند چرا که باور دارد او در هر دو جنبه مادی و معنوی زندگی بشر به طور موفیقیت آمیزی موثر بوده است و اعتقاد دارد او قوانین آیین خود را در کتابی استوار به نام قرآن وضع کرده تا برای همیشه از تحریف و انحراف به دور بماند.

هارت خود در مقدمه کتاب توضیح می‌دهد که رتبه‌های افراد در این کتاب بر اساس اثر خوب یا بد آنها مانند اثر ممتاز حضرت رسول (ص) یا اثر مخرب و منفی آدولف هیتلر نیست! بلکه تنها و تنها اثر گذاری آن شخص در طول تاریخ حائز اهمیت است. مانند اینکه در این کتاب هم نام حضرت محمد (ص) وجود دارد و هم عمر ، و به راستی تاثیر گذاری عمر بر تاریخ بر کسی قابل چشم پوشی نیست.

از دیگر کتاب‌هایی که مایکل اچ.‌ هارت نگاشته است می‌توان به چهار کتاب زیر اشاره کرد:

• دور نگاهی از سال ۳۰۰۰

• درک تاریخ بشر

• جوایز نیوتن؛ تاریخی از یک نابغه علم و تکنولوژی

• آنها کجا هستند؟

 خواندن کتاب موثرترین صد فرد تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ جهان و سرگذشت بزرگان تاریخ.

نظرات کاربران

کاربر ۲۴۲۷۹۳۵
۱۳۹۹/۰۸/۱۲

کتاب بسیار عااااالی می باشد یکصد انسان سرنوشت ساز تاریخ که در راس آنها پیامبر مهربانی می باشد

esrafil aslani
۱۴۰۱/۰۹/۱۵

کتاب صد شخصیت تاریخ ساز تمام دوران ها رو معرفی می‌کنه و روایتش حول محور اقدامات تاریخ ساز این اشخاص به طور چکیده و مختصر هست. برای همه پیشنهاد میکنم.

Farough
۱۳۹۹/۱۰/۰۲

کتاب خوبیه اما همون طور که دوستان گفتن یه سری اطلاعات کلی میده و فکر می‌کنم در سطح بالایی از نظر تاریخ نگاری نباشه اما برای بدست آوردن یه دید کلی واقعا به کار میاد فقط ای کاش، نسخه اش

- بیشتر
dandy_mhr
۱۴۰۰/۰۱/۲۰

کتاب خوبی بود ولی دور از انصاف بود که جای نیکولا تسلا خالی باشه. به جای خیلی از این افراد می شد اسم و زندگی این دانشمند بزرگ رو آورد.

احسان
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

با خوندن این کتاب و کتاب‌های دیگه‌ای از این قبیل با یک کلیتی از تاریخ آشنا می‌شیم و کمی از سردرگمی درمیایم. می‌شه گفت نویسنده دلایل قانع کننده‌ای برای انتخاب‌هاش داره.

اسماعیل نعمتی
۱۴۰۲/۰۶/۲۴

سلام.وقتتون بخیر.کتاب شامل صد فرد موثر می باشد.توجه کنید "موثر"...

مسلم عباسپور
۱۴۰۱/۰۷/۱۵

سلام. جالبه و میشه با صد انسان و صد اندیشه آشنا شد. تصاویر و نقاشی های جالبی توی کتاب بود که خواننده رو جذب میکنه کاش در قالب ایبوپ بیاد که بشه نکاتی از زندگی بزرگان رو به همه گفت

- بیشتر
علی شریعتی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

سلام میشه لطف کنید نسخه متنی رو جایگزین پی دی اف کنید؟🙏

Mohammad Barani
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

برای داشتن یکسری اطلاعات کلی از ادم ها و اینکه بدونیم چه کاریو چه کسی انجام داده خیلی خوبع فقط یه در خواست از طاقچه داشتم محبت کنن اپشن خیلیییی پیشرفته هایلایت کردن و علامت زدن و قلم رو به قسمت

- بیشتر
abolfazl
۱۴۰۰/۰۶/۱۰

سلام بر همه . اطلاعات نویسنده از اسلام کم و ناقصه اشتباهات زیادی در تاریخ اسلام داره . مثلا می گه که پیامبر برای خود جانشین انتخاب نکرد .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

حجم

۱۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان