دانلود و خرید کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری جان هتی ترجمه ابوالفضل بختیاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری اثر جان هتی

کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری

معرفی کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری

کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری، یادگیری مشهود، اثر دکتر جان هتی و ترجمه ابوالفضل بختیاری، یک اثر پژوهشی درباره‌ی مسائل موثر بر بهبود یادگیری در مدارس است. 

درباره‌ی کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری

پروفسور جان هتی در کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری نتایج بیش از پانزده سال تحقیق را تلفیق کرده است؛ تحقیقاتی که میلیون‌ها دانش‌‌آموز را در برداشته‌اند. کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری تا به امروز نشان‌گر بزرگ‌ترین مجموعه تحقیقات شاهد بنیان در رابطه با مسائل مؤثر بر بهبود یادگیری در مدارس به شمار می‌رود.

جان هتی در کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری، چگونگی اجرای اصول یادگیری مشهود را در هر کلاس درس در هر نقطه از جهان توضیح می‌دهد. بنابراین تمام مربیان و معلمان می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند. نویسنده، چکیده‌های کوتاه و کاربرپسند را درباره موفق‌ترین فعالیت‌ها ارائه می‌دهد و رهنمودهای مرحله کاربردی را برای اجرای موفقیت‌آمیز یادگیری مشهود و تدریس مشهود در کلاس درس عرضه می‌کند. در حقیقت این اثر به تمام فعالان حوزه‌ی آموزش پرورش کمک می‌کند تا بتوانند گامی موثر برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بردارند و فضایی ایجاد کنند تا هر دانش‌آموز بتواند، علاقه و استعدادش را شناسایی کند و مجرایی برای تاثیرگذاریی بر جهان هستی باشد. 

کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری یک اثر خواندنی، جذاب و کاربردی برای تمام فعالان حوزه‌های تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

بخشی از کتاب فرهنگ آموزش و یادگیری

این کتاب به پیشرفت تحصیلی می‌پردازد با اینحال ما چیزی فراتر از پیشرفت تحصیلی را از مدارس می‌خواهیم. در کل، تمرکز بر موفقیت باعث می‌شود موارد متعددی در مورد آنچه که دانش‌آموزان می‌دانند، می‌توانند انجام دهند و اهمیت می‌دهند، نادیده گرفته شوند. بسیاری به یادگیری علاقه‌مند هستند و می‌توانند زمان زیادی را به پیامدهای غیرمدرسه‌ای پیشرفت تحصیلی (در فعالیت‌های مطلوب/ نامطلوب اجتماعی) اختصاص دهند و تعقیب یادگیری (انتقاد، بیراهه، کشف برآیندها) برای آنها هیجان‌برانگیز است. به عنوان مثال یکی از نتایج و یافته‌های مهم که مرا به عنوان یک پدر راهنمایی کرد، ادعای 'لوین، بل‌فیلد، میونینگ و راوز' (۲۰۰۶) بود، آنها گفتند که بهترین پیش‌بین سلامت، پیشرفت مالی و خوشبختی در ادامه زندگی، پیشرفت در مدرسه نیست، بلکه تعداد سال‌های آموزش است. نگاه‌داشتن دانش‌آموزان در چرخه یادگیری یکی از پیامدهای مطلوب آموزش است و چون بسیاری از دانش‌آموزان بین سنین ۱۱ تا ۱۵ سالگی درباره ادامه آموزش تصمیم می‌گیرند در نتیجه مدرسه و تجربه یادگیری در این سنین باید پربار، چالش‌برانگیز و جالب باشد تا احتمال ماندن دانش‌آموزان در مدرسه را افزایش دهد.

اهداف آموزش و مدرسه‌رفتن چیزی فراتر از پیشرفتی است که مدت‌هاست از زمان افلاطون و پیشینیان تا روسو و متفکران معاصر درباره آن گفتگو می‌شود. از میان اهداف مهم می‌توان به پرورش مهارت ارزیابی انتقادی اشاره کرد تا بتوانیم شهروندانی با ذهن وگرایش چالش‌برانگیز پرورش دهیم، یعنی افرادی فعال و توانمند که در جهان پیچیده امروزی فکورانه انتقاد می‌کنند. این روند شامل فرآیندهای زیر می‌باشد: ارزیابی انتقادی مسائل سیاسی که بر جامعه، فرد، کشور وجهان تاثیر می‌گذارند؛ توانایی بررسی، تفکر و استدلال با استناد به تاریخ و سنت‌ها همراه با احترام به خود و دیگران؛ داشتن دغدغه زندگی و بهزیستی خود و دیگران و توانایی تخیل و تفکر درباره آنچه که برای خود و دیگران خوب است (ر.ک - ناسباوم ۲۰۱۰). آموزش و مدرسه‌رفتن نه تنها باید ارتقای دانش و قوه فهم را باعث گردد، بلکه باید منش فرد شامل منش فکری، منش معنوی، منش مدنی و منش عملکردی را متعالی سازد (شیلدز ۲۰۱۱).


خلق محیط یادگیرنده در کلاس، مدرسه، جامعه
پیتر سنگه
۱۰۰ ایده ناب برای آموزگاران
راشل اور
کلاس یادگیرنده
پیتر سنگه
اختلالات یادگیری
سیده لیلا امامی
شش کلاه تفکر برای زبل خان
آنگلیکی ورئوپولو
بچه هایمان به ما چه می آموزند؟
پیرو فروچی
مدیریت تحول سازمان ها (استراتژی ها و روش ها)
تیموتی جی کتنر
خلاق شو
حسین محمدقاسمی
تأملاتی در هنر اسلامی
احمدرضا بسیج
ترنس مالیک
تامس دین تاکر
بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده توییتر را به شکلی آسان، سریع و اخلاقی به دست بیاورید
کثی ترنی
بولوت
مصطفی محمدی
رشد شناختی کودکان از طریق فعالیت‌های بدنی
فلیپ د.تومپروسکی
بازی های آموزشی برای انتقال مضامین دینی، جلد دوم (۸ تا ۱۴ سال)
مهدیه کشانی
کارکردهای هوش مصنوعی در سیاست خارجی
سیدعبدالمجید زواری
ارزشیابی آموزش الکترونیکی (راهنمای عملی)
زینب گلزاری
اگر اینشتین مدیر مدرسه بود
توماس آرمسترانگ
کار تیمی و گروهی
مهدی رضایی آتش‌بیگ
دستورالمعل های کاربردی بازاریابی دیجیتال
کریستا نهر
تحلیل داده‌های زبان‌شناسی
آر. اچ. باین
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان