دانلود و خرید کتاب گزیده متون زبان تخصصی برای دانشجویان تاریخ و باستان شناسی محمود سید
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گزیده متون زبان تخصصی برای دانشجویان تاریخ و باستان شناسی اثر محمود سید

کتاب گزیده متون زبان تخصصی برای دانشجویان تاریخ و باستان شناسی

معرفی کتاب گزیده متون زبان تخصصی برای دانشجویان تاریخ و باستان شناسی

کتاب گزیده متون زبان تخصصی برای دانشجویان تاریخ و باستان‌شناسی نوشتۀ محمود سید و نعمت‌اله علی‌محمدی در انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب گزیده متون زبان تخصصی برای دانشجویان تاریخ و باستان شناسی

کتاب گزیده متون زبان تخصصی برای دانشجویان تاریخ و باستان‌شناسی شامل متن‌هایی تخصصی به زبان انگلیسی برای دانشجویان است. این کتاب در ۴ فصل تدوین شده که ۳ فصل اول آن مربوط به رشتۀ تاریخ و فصل آخر آن مربوط به رشتۀ باستان‌شناسی است. فصل اول مربوط به تاریخ ایران پیش از اسلام است. متن‌هایی تخصصی این فصل شامل موضوعات زیر است: دوره‌های عیلام، آشور، سومر، اکد، اقوام آریایی و خاستگاه‌ آن‌ها، دورۀ مادها، برآمدن پارس‌ها و پادشاهی آن‌ها در دورۀ هخامنشیان، ظهور قدرت مقدونی‌ها، جنگ‌های ایران و یونان، برافتادن هخامنشیان و روی کار آمدن سلوکی‌ها، ظهور پارت‌ها و سپس قدرت‌گیری شاهنشاهی ساسانی تا پایان دورۀ خسرو پرویز.

فصل دوم مربوط به تاریخ اسلام است. در این فصل موضوعات زیر در قالب متن تخصصی آمده‌اند: اعراب پیش از اسلام، ظهور پیامبر اسلام، موضوع هجرت از مکه به مدینه، جنگ‌های صدر اسلام، روی کار آمدن خلفای اموی، سامان‌دهی امپراتوری اسلام در دورۀ عمر ابن خطاب، ماجرای عثمان و زندگی‌نامۀ علی ابن ابی‌طالب.

فصل سوم با عنوان تاریخ ایران پس از اسلام این موضوعات را در بر گرفته است: عصر طلایی اسلام، دورۀ استقلال حکومت‌های ایرانی از خلافت، آمدن ترکان سلجوقی، هجوم مغولان، برافتادن خلافت اسلامی به دست ایلخانان، دوره‌های مختلف ایلخانان مغول، پادشاهی تیموریان، معماری و ادبیات در دورۀ مغولان، ظهور پادشاهی صفوی، افغان‌های غلزایی، تسلط نادر شاه افشار بر ایران، سال‌های پس از مرگ نادر شاه و در نهایت حضور انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها در دربار فتحعلیشاه قاجار.

فصل چهارم باستان‌شناسی نام دارد. در این فصل متن‌هایی تخصصی از این موضوعات آمده‌اند: باستان‌شناسی در ایران، عصر آهن و برنز، دورۀ کورش بزرگ تا داریوش سوم، دورۀ اسکندر مقدونی تا اردوان پنجم اشکانی، دورۀ اردشیر اول ساسانی تا یزدگرد سوم، بناهای تاریخی دورۀ ساسانی و دورۀ اسلامی.

عنوان فصل‌های کتاب گزیده متون زبان تخصصی برای دانشجویان تاریخ و باستان‌شناسی عبارت‌اند از:

1. History of Iran Before Islam

2. History of Islam

3. History of Iran After Islam

4. Archaeology

خواندن کتاب گزیده متون زبان تخصصی برای دانشجویان تاریخ و باستان شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان رشته‌های تاریخ و باستان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۹۵,۴۰۰
تومان