دانلود و خرید کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار سعید محمدی نیک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار اثر سعید محمدی نیک

کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار

انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار

کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار به‌قلم سعید محمدی نیک را نشر کلید پژوه چاپ و منتشر کرده است. این کتاب به تشریح ابعاد و تبعات مختلف مسئولیت پزشک در برابر بیمار از جنبه‌های مدنی، اخلاقی و کیقری می‌پردازد.

درباره کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار

امروزه با توجه به گستردگی و تنوع و تعدد خدمات پزشکی و درمانی، رابطهٔ بیمار و کادر درمان، سیر متفاوت‌تری را طی کرده و دارای پیچیدگی‌های بسیار است. ازآن‌جاکه کادر درمان و به‌خصوص پزشکان در ارتباط مستقیم با گران‌ترین سرمایهٔ هر شخص، جان و روح او هستند، عهده‌دار مسئولیتی خطیر و بزرگ با ابعاد اخلاقی، حرفه‌ای و قانونی نیز بوده فلذا لازم است تا برای حفظ امنیت خاطر خود و بیمار از وجوه قانونی این مسئولیت و تبعات آن آگاه گردند تا با آسودگی بیشتری به انجام وظیفه بپردازند. کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار به‌قلم سعید محمدی نیک کوشیده است تا در ۶ فصل به معرفی و توضیح مبانی مسئولیت و تشریح اجزا و شرایط مسئولیت پزشک پرداخته و راهنمایی مناسب برای دغدغه‌مندان این حوزه باشد. 

خواندن کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پزشکان و تمامی شاغلان عرصهٔ سلامت که با بیمار برخورد مستقیم دارند و نیز کارشناسان حقوقی که در حوزهٔ حقوق مسئولیت‌های حرفه‌ای کار می‌کنند، از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب مسئولیت پزشک در برابر بیمار

«مسئولیت پزشک در برابر بیمار

مفهوم مسئولیت

مسئولیت در لغت، مؤاخذه و بازخواست است و مسئول به کسی اطلاق می‌شود که از او سئوال کنند و او را مورد بازخواست قرار دهند. مسئولیت در اصطلاح حقوقی نیز بدین معنا است و هر شخص باید پاسخگوی آثار و نتایج اعمال خود باشد در همهٔ مکاتب حقوقی اصلی‌ترین وظیفهٔ حقوق در جامعه جلوگیری از ارتکاب اعمال زیان‌بار و اتخاذ تدابیر لازم برای جبران خسارت ناشی از آن است. بسته به مرجع پاسخگوئی نوع مسئولیت تفاوت می‌کند. اگر پاسخگوئی در درگاه خداوند و یا در پیشگاه وجدان صورت گیرد مسئولیت اخلاقی نام می‌گیرد و اگر در برابر حقوق موضوعه، مسئولیت حقوقی یا قانونی نامیده می‌شود. مسئولیت قانونی نیز خود بر دو نوع است؛ مسئولیت کیفری و مسئولیت مدنی. مسئولیت کیفری عبارت است از التزام شخص مکلف به پاسخگوئی آثار و نتایج زیان‌بار فردی و اجتماعی عمل مجرمانه‌ای که انجام داده است یا ترک کرده است و در هر مورد که شخص ناگزیر از جبران خسارت دیگری باشد می‌گویند در برابر او مسئولیت مدنی دارد. در مسئولیت مدنی ضرر وارده متوجه یک شخص خصوصی است ولی در مسئولیت کیفری ممکن است علاوه‌بر شخص خصوصی که مستقیماً اثر زیان‌بار عمل ارتکابی متوجه اوست جامعه نیز از عمل زیان‌بار آسیب ببیند و یا به‌طور کلی آسیب متوجه جامعه باشد و اشخاص خصوصی از آن متأثر گردند. مسئولیت مدنی در معنای اعم در برابر مسئولیت کیفری شامل مسئولیت ناشی از قرارداد و مسئولیت خارج از قرارداد (قهری) می‌شود. (آخوندی، ۱۳۶۷) مسئولیت قراردادی وظیفه‌ای است که در اثر تخلف از انجام تعهد قراردادی و به هدف جبران خسارت ناشی از تخلف بر عهده شخص ثابت می‌شود. کسی که به عهد و پیمان خود وفا نمی‌کند و باعث ضرر طرف قرارداد خود می‌شود باید از عهدهٔ خساراتی که به بار آورده است برآید. ضمانی که متخلف در این باره پیدا می‌کند به لحاظ ریشهٔ تعهد اصلی مسئولیت قراردادی نامیده می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر مسئولیت قراردادی التزام به جبران ضررهای وارده در نتیجهٔ عدم اجرای قرارداد توسط متعهد و جزای عهدشکنی و نقض قرارداد است. مسئولیت قهری وظیفه‌ای است که قانون در اثر انجام یا عدم انجام عملی مستقیماً بر عهده شخص قرار می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان